Monique hij voelt.zich gelukkig al beter. Het tandje is door het tandvlees, je voelt nu een scherp randje/puntje. Het is nog wel gevoelig maar vanmorgen hqd hij geen koorts meer. Wel heeft de helm vandaag nog niet op want hij werd in de loop van de ochtend weer wat warmer. Voor nu ligt hij lekker te slapen al even.
Kibbeling, gelukkig is het tandje door. Dan is het ergste weer geweest...Hopelijk blijft de koorts nu verder weg..
Vraagje....kunnen ze hoofdpijn krijgen van het helmpje??? Hier gaat het dragen eigenlijk heel goed....geen drukplekken...slaapt goed met helm, maar 1x per dag heeeeeel hard krijssen ( kwartier ) gekeken of dit.kwam door de helm door deze even af te zetten....hij wrijft dan meteen heel hard over zn achterhoofd als de helm even af is wordt hij rustiger kan 'm dan na een uurtje wel weer zonder problemen op zetten of zou de helm jeuken? Oh...schiet me nog een vraag te binnen....waar wassen jullie de helm mee onder de kraan?
Pandora denk zeker wel dat als de helm niet goed zit ze er hoofdpijn van kunnen krijgen. Dat over het hoofd wrijven herken ik. Doet hij hier als de helm te klein wordt... Net na het aanpassen doet hij het niet meer. Schoonmaken doe ik met een washandje met zeep en dan lekker boenen en nawrijven met een schoon washandje. All wij hebben vandaag de uitslag van de MRI gehad. Het ziet er nog hetzelfde uit als met 3 maanden (te veel hersenvocht op meerdere plaatsen). Omdat hij het op dit moment goed doet, wordt hij er niet aan geopereerd. Wel houden ze hem goed in de gaten. In de toekomst zou een drain tot de mogelijkheden horen. Geen ramp (heb er zelf ook één), maar liever niet natuurlijk.
Guusje wat fijn dat de uitslag "positief" is uitgevallen. Kan me voorstellen dat je liever geen drain wilt maar het is al goed toch dat hij nu niet geopereerd hoeft te worden. Hier al vanaf het weekend helmloos. Dr koorts/verhoging bleef aanhouden. Vandaag is hij bij oma zonder helm en ik hoop dat hij morgen zodanig is opgeknapt dat hij hem weer op kan.
Goedemorgen dames! Heb hier een paar weken geleden meegeschreven en het daarna heel druk gehad. Net even de laatste pagina's bijgelezen. Zie een hoop wenners voorbijkomen, met postitieve ervaringen en soms ook wat lastigere dingen. Het wennen aan het helmpje ging hier vrij probleemloos gelukkig. Het zweten is wel heel herkenbaar. Wij hebben het ook twee keer gehad in de auto: met de zon erop wordt het echt veel te warm met zo'n helmpje op. Met dit weer gaat hij dan ook af in de auto. Kibbeling: ja, met koorts is het niks he, zo'n helm. Hopen dat het inderdaad snel over is. Ik had het trouwens laats met de huisarts over tandjes en koorts en zij vertelde dat baby's geen koorts krijgen van tandjes. De koorts is dan ergens anders van (virusje, bacterie e.d.) Toch hoor je vaak wel dat het samengaat valt mij op. Pandora: hier wordt de helm elke avond schoongemaakt met alcohol (70%). Advies van Livit. Maar ik weet niet of de helmpjes van andere merken van hetzelfde materiaal zijn natuurlijk. Wat gaat het lekker stinken he, als ze het met dit weer een paar uur op hebben gehad. Guusje: ken je hele verhaal niet maar klinkt best pittig wat ik lees. Over buikslapen: onze Pim is sinds ongeveer twee weken op zijn buik gaan slapen. Livit gebeld en hun beleid is om te adviseren de helm 'nachts niet de dragen. In 15 jaar is er nog nooit iets gebeurd maar ze kunnen niet garanderen dat het helmpje, en volgens mij ook het bandje, hem niet zal belemmeren om zijn hoofdje op te tillen of te verschuiven als hij op zijn buik ligt. Omdat Pim ook de neiging heeft om met zijn snoet in het matras te liggen (waar ik helemaal niet blij mee ben, maargoed) laten we de helm echt af 's nachts. We zullen zien of er toch nog resultaat komt. As donderdag de eerste meting na de helm. Hij heeft de helm vanaf begin febr.
Peppers ik lees idd vaker dat tandjes en koorts samen vallen. Moet nu ook zeggen heb Stijn gisteren opgehaald bij mn mams en hij zat onder de vlekken. Deze zitten er nog steeds al worden ze wel lichter. Denk dat hij de 5e of 6e ziekte ofzo heeft. Dat gaat ook gepaard met koorts en uitslag. Al met al bog geen helmpje op vandaag. Hij is ook alles behalve zichzelf moet ik zeggen. Wel beter en meer als gisteren maar we zijn er nog niet.
Arme Stijn... Eerst maar eens beter worden en dan de helm weer op! even snel: Net terug van de kinderarts. Meting voor het helmpje was 109,8 Vandaag was het 106,1! Best netjes voor 7 weken, waarvan de laatste twee weken alleen overdag, toch? Vandaag in de wachtkamer zaten in totaal 3 kindjes met een helmpje. En een jongetje van een jaar of 8 vroeg zich hardop af waarom al die kinderen toch een helmpje op hadden. Na uitleg zei hij: ach ja, zo hebben we allemaal wel wat. Ik heb ADHD en dat geeft ook niks!
Peppers dat is al mooi aan het bijtrekken. Zeker als je nagaat dat je de laatste 2 weken alleen overdag de helm op hebt. Wat een leuke opmerking van die jongen en ook heel eerlijk.
Peppers, wat een super opmerking van dit kind! Zo zouden we allemaal op zijn tijd moeten denken. Super meting zeg! Hier zaten wij pas op met 4 maanden helm... Vind je het nu al mooi genoeg?
Hoi Ik heb al een tijdje meegelezen met jullie topic. Mijn dochtertje is nu 8 weken oud. Ze had een voorkeur naar rechts. Ze werd niet echt belemmerd door iets, maar als ze sliep ging ze steevast naar rechts liggen. Bij 4wknconsult op cb heb ik dit gemeld. Zij zeiden dat er evt. een verwijzing zou kunnen volgen bij 8 wkn. Ik ben toen toch meteen zelf naar de fysio gegaan. Deze zag net zoals ik wel een lichte afplatting rechts. We hebben haar overdag in een zijligussen gelegd en doen verder alle bekende oefeningen. Deze week heeft de fysio het hoofdje gemeten en hier kwam een waarde van 100% uit, niets aan de hand dus. Maar toch zie ik dat de rechterkant iets minder bol lijkt dan de linkerkant.....? We zijn nu weer met 8 wkn bij cb geweest. Haar hoofdomtrek was bij 4 wkn 37,4 en nu bij 8 wkn 38,2. Ze zat eerst boven het gemiddelde en nu bij 8 weken erop. Het is niet zo dat ik me heel druk maak, maar ik merk wel dat dat hele hoofdje me nogal bezig houdt. Daarom wilde ik vragen of een kleinere schedelomtrek ook iets met een afplatting te maken heeft? Wat is de ervaring met de hoofdomtrek van jullie kindjes? Pfff, blijft toch lastig om eea goed te verwoorden......hoop dat jullie het een beetje snappen......
@ Martha ik heb geen idee in hoeverre de hoofdomtrek ook te maken heeft met een afplatting. Deze vraag zou je wel bij je fysio neer kunnen legen. @ Hier vandaag hebben we officieel voor de laatste keer fysio gehad. Ze was echt heel blij met hoe zijn hoofdje er nu al uit ziet. Ze gaf wel aan dat ze blij is dat de helm nog 1 maal is aangepast want hij heeft nog een kleine "bult" links op zijn achterhoofdje zitten. Ik had dit ook al gezien maar dacht dat het kwam omdat ik wist waar de afplatting zat. Ze zei wel 102% is al normaal. Ze gaf aan dat ze bezig is met een nieuwe folder omtrent afplatting. Ik heb haar beloofd de foto's van het digitaal aanmeten, passen en voor en na resultaat te mailen. Ze was hier erg blij mee. Ook hebben we haar middels een cadeautje en kaartje bedankt voor haar lieve steun en goede zorgen.Ze vond dit een lief gebaar en gaat het kaartje op de Wallof Fame hangen. Nu nog onze laatste hindernis....de helm!
Kibbeling, wat leuk dat jullie fijne fysio erop zit. Leuk contact als ik het zo lees! Martha, wat een super meting!!!! De afplatting kan inderdaad de hoofdomtrek beïnvloeden. Dit vertelde de neuroloog ons laatst nog. Als ik het zo lees hoef jij je echt geen zorgen te maken om haar hoofdje. Twijfel je toch; ga dan naar de fysio. Deze kan je verder helpen of gerust stellen. Je bezorgdheid is logisch hoor; het is je kostbaarste bezit.
martha....hier juist een hele grote hoofdomtrek...heeft een veeeeeeeel te groot hoofd voor zijn leeftijd
Even snel: in Nrc van vorige week interessant artikel over helmpjes. Per jaar gaat het om 3000 kinderen die er een krijgen. Artikel ging over het feit dat de minister nog voor de zomer gaat beslissen of het helmpje vanaf 2013 uit de basisverzekering zal gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik het een beetje vervelend vond dat in het artikel werd gesproken over ' baby's met een schreef hoofd en ouders die daar gevoelig voor zijn'. Titel van het artikel is ook: een helm voor een mooiere baby. Kreeg beetje het gevoel alsof ik een perfect kind zou willen. Iemand van jullie het gelezen?
Peppers heb het niet gelezen maar het zal denk ik een hoop stof doen opwaaien ook bij de helmmakers... Alsof je als ouder zijnde perse zit te wachten op een helmpje!! Liever hebben onze ukkies het ook niet nodig maar ben wel blij dat het bestaat.
niet gelezen....maar wat apart dat de helmpjes misschien uit de verzekering gaan...het is dan wel cosmetisch, en niet levensbedreigend, maar om je kind nu door het leven te laten gaan met een plat, scheef hoofd... en ik vind ook het stukje ouders sie er gevoelig voor zijn verschrikkelijk, zoals jij het omschrijft... Ik vind het helmpje helemaal niets en zou liever zonder zijn bij hem, maar voor je kind doe je dit voor later...Niets perfect kind willen hebben, je hebt het beste met hem voor, das iets heel anders... vanavond was er ook een stukje bij EditieNL over redressiehelmpjes. Hot item blijkbaar in de pers...
M heeft ineens 2 blauwe plekken op.zijn voorhoofd door de helm iemand meer dat ooit gehad ik heb de helm dusafgelaten nu