Voor ons geld ook dat t puur cosmetisch is. Dat ik nooit hoef te verklaren aan haar waarom we er nooit iets aan hebben gedaan terwijl t wel kon... Want als ze het zelf erg zou vinden dan vind ik dat natuurlijk verschrikkelijk... Ben ook wel benieuwd naar de reden van je vraag... Of je zelf een kindje hebt met een plat hoofdje of gewoon uit nieuwsgierigheid.
Bloem, wat balen zeg dat de helm dus nooit echt goed heeft gepast! Nu hopen op een goed zittende helm en dan.. GO! De helm is volgens de media (en helaas ook voor de verzekeringen) cosmetisch. Alleen is het zo dat bij een ernstige afplatting (boven de 10%) de kaken ook scheef kunnen groeien met alle gevolgen van dien. Op het eerste gezicht zou het dus cosmetisch zijn, maar als je kijkt op langer termijn dan is het in mijn ogen niet alleen altijd cosmetisch. Ben benieuwd waarom je deze vraag stelt Agter!
Agter, bij een te grote afwijking kan de kaak scheef groeien en het gehoor kan verslechteren. Dus niet alleen cosmetisch hoor! Pandora wat gaaf! Bloem, jeetje wat vervelend meis. Hopelijk is de nieuwe helm gauw klaar en zit die gewoon goed!
Pandora, bedant nog voor je reactie over Bernhoven in Veghel. Sorry voor mijn late reactie, we zijn een weekje op vakantie geweest Woensdagochtend hebben we een afspraak, ben heel erg benieuwd. Denk alleen dat we, wanneer er een helmpje moet worden aangemeten, ik nog een keertje terug moet, want we moeten nl. om 13.00 uur weer thuis zijn voor een afspraak in het ziekenhuis met onze oudste zoon......hahahahaha..........ziekenhuisdagje!! Kan inderdaad voor controles naar Livit in Eindhoven toe, heb ik al gecheckt, dus dat is wel heel erg fijn. Merk dat ik het heel erg spannend vind, maar heb me wel over het punt heen gezet dat ik het ook perse niet meer wil. Als het moet, dan moet het, zo simpel is het. Het enige dat ik echt heel erg raar vind is dat iedereen zegt dat ze het beter vinden geworden (optisch gezien), zelfs de fysio en de meting toch ook slechter uitwijst, Daarom ben ik erg blij met een second opinion woensdag. Laat jullie weten hoe het is afgelopen!
vandaag voor een tussentijdse meting in het bernhoven geweest jeeeeeeeeeeeeeeeeej....wij mogen eerder stoppen met de helm over 2 maanden al en hij hoeft de helm niet meer de hele dag op wij zijn 2 maanden geleden begonnen met een ODDI van 111,5% en een CPI van 98,5% en dit zijn de resultaten na 2 maanden helm ODDI 103% en CPI 96% qua uitslag meting hadden we nu al mogen stoppen....maar omdat hij pas 8 maanden is....is het nog erg vroeg ( schedel nog zacht ) en het zou zonde zijn als we nu al stoppen en het wordt weer slechter dus nog 2 maanden en dan mogen we stoppen
Pandora, wat fijn!!!!! Echt een super resultaat! En dan ook nog eerder dan jullie hadden gehoopt! Gaaf! Moet je nu de helm alleen nog 's nachts opdoen dan? Of ook nog overdag? Lijkt me best wel lastig, moet je daar weer een weg in vinden. Maar dat mag de pret niet drukken! Vinden jullie het zelf ook mooi geworden?
ja het is super mooi geworden....maar ik had deze waarde echt nog niet verwacht....wij zelf hadden gegokt op een ODDI van 106%....omdat 111,5 best behoorlijk is de fysio deed de helm af en had ook meteen zoiets van WOW...mooi zeg afplatting is gewoon niet meer te zien het voelt ook als een bolletje ipv een afplatting waar je een vlakke hand op kunt leggen de helm gaat nu alleen overdag nog op....hij slaapt inmiddels vaker op zn buik dan op zn rug en hij slaapt met helm onrustiger als zonder helm
Wij hebben onze afspraak binnen bij de helmpoli van het Erasmus MC. We mogen volgende week dinsdag langskomen. Ik ben heel erg benieuwd! Hoe lang moesten jullie daarna nog wachten op het helmpje? Daarnaast gaan we 17 juni voor 1,5 week naar Spanje met mijn familie. Dit was al begin dit jaar geboekt. Anders hadden we zeker niet zo'n warme bestemming uitgekozen. Maar weet iemand hoe zit het met warm weer? Mag hij de helm dan niet dragen?
Het blijft gaaf Pandora! Dat worden dus rustige nachten voor jullie! CCBloom, dat is nog best wel snel dan! Als het helmpje is aangemeten is hij vaak met 1 a 2 weken klaar. Succes alvast!
Pandora Jeetje wat een super resultaat binnen zo'n korte tijd. Geweldig dat hij hem niet meer de gehele dag hoeft te dragen!! CC wij hadden de helm na het aanmeten met 2 weken. Hier zijn we al helemaal gewend aan een helmloos koppie. Zat het weekend de foto's van het aanmeten te bekijken en zijn eindmeting. Zo grappig om te zien dat van een baby er ineens een dreumes in het stoeltje zit.
Wauw Pandoro, wat een vooruitgang zeg en ook zo snel!!! Fijn. Het helmpje dat wij hebben mag wel op bij warm weer. Alleen moeten we het dan wel even goed in de gaten houden. Wat vaker even luchten e.d. Hij is open van boven, dat scheelt denk ik wel. Ook de oren zijn niet bedekt. Hier gaat het wennen erg goed. Slapen overdag geen probleem. Morgen voor het eerst ook 's nachts op. Ben benieuwd. Wij dachten ook dat het biet verergerd was. Maar toch van 107 naar 110 %. Je ziet het bijna alleen maar als d'r haar nat is.
Wij hebben deze woensdag een afspraak staan in Veghel. Zie er best wel tegen op moet ik zeggen, mijn kleine mannetje met een helmpje op Maar ik weet dat als we het niet doen ik er later spijt van zal krijgen. Ik heb een neefje van 16 die dus nog een heel plat achterhoofd heeft, toen hij klein was werd er volgen smij nog niets aan gedaan.
Pandora, wat een superresultaat. Weet je toevallig ook het millimeter-verschil tussen de linkse en rechtse kant. Wij kregen toen alleen 0,7 mm verschil te horen. Lekker dat hij hem geen 23 uur per dag meer op hoeft. Zeehondje, ik heb niets gehoord over warm weer en de helm af, maar die van ons is ook open bvnop en bij de oren. Misschien zit daar verschil in. Spannend de eerste nacht, lekker dat het wennen goed gaat. Kibbeling, al helemaal gewend dus aan helmloos. Laupa, wij allemaal hebben er tegenop gezien, dat is niet vreemd. maar je zal zien hoe snel je eraan gewend ben.
leuk is het niet....maar ons is het tot nu toe 100& meegevsllen ben echt blij dat we het hebben gedaan succes in veghel ook erg lieve mensen van Livit daar
Wauw wat geweldig Pandora!! Dat is een enorme vooruitgang zeg! CC: wij hadden de helm ook 2 weekjes na de meting. Bij ons mag de helm ook niet op met temperatuur van 25graden en hoger..maar lijkt me af en toe moeilijk in te schatten.. Laupa: je zult zien hoe snel je er aan gewend bent en je kindje ook. Wij konden hem even een tijdje niet op hebben en dat vind ik me toch vervelend! haha.. Zeehondje: wat fijn dat het wennen zo goed gaat! Wij gaan vanmiddag ons nieuwe helmpje ophalen! Hopelijk gaat het aanmeten wat soepeler dan de vorige keer. Helaas hebben wij afgelopen week het helmpje niet op kunnen hebben. hij paste gewoonweg niet meer Baal er wel wat van..gek genoeg nu ze zelden meer op haar rug ligt lijkt t wel of het zelf wat aan het bijtrekken is..
Bloem, dat zou maar zo kunnen! Wij zijn nu ruim een week helmloos en hebben ook het idee dat het bijtrekt, terwijl dat haast niet meer zou kunnen gezien de meting van toen en 3 maanden geleden gelijk is gebleven. All Wij hadden ook de dunne helm, open van boven en oren vrij, maar wanneer het warmer was dan 25 graden moest de helm wel af. Ze zeiden tegen ons dat het gat bovenop niet veel verlichting biedt. Het lichaam zoekt zelf een uitweg voor de warmte. Ik zou je kindje gewoon goed in de gaten houden en luchtig kleden. Succes!
Ik hoop eigenlijk stiekem er vanaf te zijn voor de echte warmte...tot nu toe is het net herfst...en in juli gaan we 2 weken naar portugal, maar dan hadden we sowieso al besloten te helm alleen 's nachts op te doen daar. Maar wie weet zijn we dan al klaar.
Wat fijn om hier zoveel positieve reacties op een helmpje te lezen. Onze dochter heeft een heel plat achterhoofdje, aan de linkerkant is het 109,5% en de rechterkant 95%. Je ziet het ook echt enorm goed (ondanks haar enorme bos haar). De 21e komt de fysio nog eens meten en schrijft ze meteen een verwijzing voor de kinderarts. Nu met het nog meer op haar zij/buik leggen merken we wel dat de afplatting al wat ronder voelt, en ook de consultatiebureau arts zag gister al verbetering. (Onze dochter wilde eerst niet op haar rechterzij liggen of op haar buik, omdat haar nek en middenrif helemaal vast zaten).
Hé Laupa, Wij gaan morgenvroeg ook naar veghel toe, toevallig! En wat word ik positief van deze mooie berichten hier, pandora, wat een fantastisch resultaat in zo'n korte tijd. Super!! Laat jullie morgen zeker wat weten.