Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    elsa....succes morgen in veghel :)

helmpje wordt meteen aangemeten.....hier duurde het 3 weken voordat deze klaar was ;)

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Elsa succes vandaag!
    Daphne jeetje wat een ellende met vastzittende wervels en.middenrif. Gelukkig gaat het nu wat beter en wil ze wel op haar zij liggen. Ik hoop voor jullie dat de.meting positief zalzijn.

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Succes vandaag Elsa :)

Daphne: Hoop ook dat de meting positief zal zijn.
    Hou oud is je dochtertje nu?

All: Wij hebben de nieuwe helm gisteren gekregen.
    En wat zit ie mooi!!!
    Hè hè wat een geluk, hij valt nu niet meer over haar oogjes!

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hier de kogel door de kerk, hidde krijgt n helm. De metingen waren dusdanig dat de arts ons t advies voor n helm gaf. Zowel fysio als kinderarts gaven aan dat ze t optisch minder erg vonden dan de meting uitwees, maar dat heeft natuurlijk te maken met zijn dikke bos haar.....

Van de ene kant verdrietig, van de andere kant opgelucht. Hoef ik me ff niet meer bezig te houden met hoe hij ligt, hoe hij kijkt, etc. Etc. Heb er zoveel energie ingestoken!!! Dat vind ik echt wel heel teleurstellend, maar goed.

Vrijdag wordt hij aangemeten. We willen graag de controles in ehv doen en dan moet je m daar ook laten aanmeten blijkbaar. Vooraf nog ff naar de kapper ;) en dan wachten tot hij klaar is.

Al met al reuze spannend, komt niet als n verrassing, maar wel benieuwd naar wat er komen gaat. Denk dat ik nog veel aan jullie tips zal hebben! Zie wel op tegen t dragen in de zomer......

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hallo dames,

Mijn zoontje van bijna 2 maanden heeft een duidelijke voorkeurshouding naar rechts. Zijn hoofdje heeft al een afplatting. Natuurlijk hoop ik dat hij geen helmpje hoeft. Hebben jullie misschien tips? Misschien zijn er dingen waarvan jullie achteraf denken: had ik maar..... en kan ik daar nu nog wat mee doen.
    Ik stimuleer hem al zoveel mogelijk naar links te kijken door die kant aantrekkelijker te maken, de wieg zo gezet dat hij het licht links heeft, zijn hoofdje verleggen als het naar rechts gedraaid ligt. Misschien hebben jullie als ervaringsdeskundigen nog wat tips voor mij?

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Heb al een tijdje niet gelezen.

Pandora wat is dat snel gegaan. Super zeg. Hadden jullie tussen meting bij de fysio? Wij hebben de 25ste een afspraak. Hoopte al dat ze zouden meten. Van de week 2 foto's vergeleken. En het is hier binnen 2 maanden al zo'n wereld van verschil. Zal straks wel ff foto's erop zetten. Volgende week mogen we weer naar livit, maar denk dat de helm weinig aangepast hoeft te worden

Voor de nieuwe mensen. Succes! Het valt echt 100% mee. Wij zagen er ook tegenop, maar nu vinden we het zielig als hij af is. Hij is volop aan het rollen en beginnen te kruipen en dat gaat nog al hard eraan toe af en toe. Met helm op heeft hij daar allemaal geen last van, maar zónder..... :)

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Deze foto is genomen op de dag dat we begonnen: 9 maart

Bijgevoegde bestanden:

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Deze foto is van 28 april. Wat een verschil hé.

Bijgevoegde bestanden:

9. Laupa

Laupa Actief lid

28 mei 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    @ Elsa, Ik heb je niet gezien volgens mij, heb alleen een gezin gezien met een dochtertje en volgens mij kwamen die uit grave/Nijmegen.

Bij ons mannetje is vanochtend de gipsmal meteen gemaakt, vond het wel zielig toen ze hem van zijn hoofdje moesten trekken. Maar hij huilde maar even en was het daarna alweer vergeten. Wat lastiger was de vaselinetroep in zijn haar....
    Vanmiddag is ie meteen in bad geweest en hebben we zijn haar 3 keer gewassen, maar het is nu nog zo vet als wat :(
    Op 5 juni is het helmpje klaar en kunnen we het op gaan halen.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Er komen weer een paar nieuwe baby's met helmpjes bij hier. Kunnen we elkaar nog meer tips geven.

Dominique, wat een verschil inderdaad zeg! Wat fijn.

Elsa, ik voelde hetzelfde. Zoveel voor gedaan en dan blijkt het niet geholpen te hebben. Helaas. Op naar een mooi rond bolletje nu dan maar met helmpje.

Wat zielig dat er dus ook nog met gips gewerkt wordt. Dacht dat dat iets was van vroegere tijden. Bij ons is er een 3D scan gemaakt. Ze zat in een stoel met een soort sok met stipjes op haar hoofd. Er werden heel veel foto's gemaakt en hè zag haar koppie op het computerscherm verschijnen (volgens mij staat hier een foto van in mijn album).

Gister eerste nacht met helm. Niet vlekkeloos verlopen helaas. Paar keer wakker, huilen. Maar speen werkte gelukkig. Ze had haar laatste fles ook niet leeg (maar 70 cc op). Dus daar kon het ook aan liggen. Vannacht in de herhaling.
    Bij het afdoen vanavond begon ze te huilen en aan haar hoofd te krabben. Zou ze 'm hebben gemist? Hihi.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vannacht is het slapen met helm helemaal goed gegaan. Gewoon weer lekker doorgeslapen.
    Alleen ben ik vanmorgen wezen zwemmen en haar hoofdje bleef maar rood en op d'r voorhoofd en de bakkebaarden zeg maar bleven rode vlekken. Bijna 1,5 uur later nog steeds. Heb de helm dus niet weer opgezet en Westland orthopedie gebeld. Zij gaven het advies om er in ieder geval foto's van te maken en er eventueel wat vaseline op te smeren. En misschien de helm alleen met slapen op te zetten. Maar als we het zelf niet vertrouwden dan gewoon een dagje niet. Morgen hebben we toch een afspraak.
    Hij is nu al twee uur af ondertussen en nog steeds zichtbare rode vlekjes. Mijn man dacht al aan allergische reactie of iets dergelijks. En hoe stom, ik baal er nu al van dat 'ie niet op kan.
    Ben benieuwd wat ze zeggen.

Bijgevoegde bestanden:

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nog twee foto's.

Bijgevoegde bestanden:

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monique, wat een schatje! Maar wel met vuurrode plekken! Laat hem maar even af. Morgen ga je er toch weer heen. Succes!

@All, iedereen die nieuw is hier en twijfelt over de afplatting; ga alsjeblieft naar een (goede) kinderfysio! Kan zonder doorverwijzing en wordt de eerste 9 keer vergoed vanuit het basispakket. Kan zelfs nog een keer met 9 behandelingen hieruit vergoed worden. Kom in actie, want je hebt maar een korte tijd om er iets aan te doen!

14. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi Laupa,

Denk dat we elkaar inderdaad niet hebben gezien. Wij waren alleen met onze jongste, oudste prul was naar school en wij hebben een zoontje.

Ow, schrik wel even van je verhaal over het maken van de mal. Ga morgenmiddag nog even met de kleine man naar de kapper, hij heeft nl. nogal belachelijk veel haar, zie bijlage. Dit is wel een oude foto hoor, toen was hij pas een week of 8, dus hij heeft er nu alleen nog maar veel meer.

Maar dat met dat gipsen is dus niet zo gaaf voor hem, zielig hoor. En dan kan ik volgens mij blijven wassen morgenavond. Maar goed, hij zal er zelf niet zo'n last van hebben hoop ik.

Heb ook meteen zoveel vragen, mijn uk ligt bijvoorbeeld altijd in een slaapzak omdat hij anders teveel woelt, kan dat dadelijk nog wel? Moet ik echt zoveel rekening houden met kleding, kan hij nog wel duimen in zijn slaap? Etc. etc. Ach, laat het allemaal maar over me heen komen, tis toch neit anders.

@zeehondje, dat ziet er niet zo mooi uit, hoop dat ze er niet teveel last van heeft, succes ermee!

@all, bedankt voor jullie welkom, zal vast wel mee komen kletsen hier als dat mag........;)

Bijgevoegde bestanden:

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Guusje, denk dat je mij bedoelde ipv Dominique ;).
    Hij is nu inderdaad nog steeds af. Blijft rood. Wel minder al gelukkig.

Elsa, wat een bos haar inderdaad zeg. En nu gewoon al naar de kapper moeten, haha.
    Sterkte met de gipsmal. Jammer dat zij dus nog niet zo'n 3d-scan kunnen maken daar.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Zeehondje wij hebben die vlekken met stijn ook zo gehad. Wij hebben op advies van R.emco toen leukoplast op het voorhoofd en stuk bij de oren geplakt. Dit werkte echt heel goed, vraag het voor de zekerheid even na. Dit kwam bij ons stedds na het slapen in de nacht. Het duurde ook echt 1a2 dagen voor de vlekken weg waren. Mede hierdoor hadden wij besloten de helm 's nachts niet op te doen.

Monique wat een verschil al!!!

Alle nieuwe welkom en geloof mede helm valt echt mee!!!

17. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Zeehondje, die vlekken hadden we hier ook. De helm zat te strak, dus hebben ze die bijgewerkt. Zullen ze morgen vast doen. En na de wenperiode werd het zweten minder en hadden we ook die vlekken niet meer. Een combinatie van...

Elsa, mijne slaapt ook in een slaapzak, tijdens het wennen (dus zweten) heb ik een dunnere genomen en dat ging goed. Ook sokjes en broekje toen uit in bed. Nu ligt hij weer met sokjes en broek aan in bed, want na het wennen is dat zweten weg. Ook heb ik hem de eerste tijd wat dunnere kleertjes aangedaan en bijvoorbeeld even sokjes uit in de box. Gaat echt vanzelf goedkomen!!

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.193
    1.858
    113
    Hallo
    Denk sluit mij hier ook aan :)
    Vandaag uitslagen gekregen van 99 naar 113% gegaan
    Laatste meeting was 2 april en afgelopen maandag de laatste.
    Dus denk wel dat er hier een helmpje komt (weet het wel zeker).
    Alleen ODL blijft hangen en groeit niet hadden jullie kindjes dat ook?

30 mei afspraak en wat kan ik verwachten scan meten al maken en als de helm moet moet het haar dan kort of weg :( hoop niet)

Op na een mooi rond koppie

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Din is de CPI 111 of de ODDI? Bij ons was het namelijk de oddi. Bij ons was het aanmeten middels een scan maar bij andere middels gipsen. Ligt eraan waar je woont en waar je heen gaat.
    Ons binkie had bijna geen haartjes dus hoefde er niets af, las echter wel bij andere dat het haar vol was dat er wel wat af moest. Anders is het ook wel erg warm voor.de.kleintjes met veel haar en de helm op.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi din0, ook mijn vraag oddi (schuine afplatting) of cpi (rechte afplatting achterhoofd)?
    En wat is odl?
    Hier wel redelijk wat haar, niet zoals bij Elsa, haha. Mocht gewoon blijven zitten. Zie foto's hierboven ergens.
    S. slaapt nu in een dunnere slaapzak (herfstvoering van de combisleeper), sokjes en broekje uit.

Denk inderdaad dat 'ie gewoon te strak zit. Dat hoop ik in ieder geval. Het is nog steeds niet helemaal weg. Twijfel om 'z'n vannacht op te zetten.

Deel Deze Pagina