din0 balen dat de Oddi en de CPI zoveel verslechterd zijn. Elsa helemaal raar klinkt dat niet hoor dat je er zin in hebt. Het klinkt wel herkenbaar juist. Wij hebben dat toen ook gehad en ook dat je niet meer helemaal gefocust bent op de ligging van het hoofdje. Wat fijn dat het aanmeten erg is meegevallen. Nu nog even genieten van een helmloos hoofdje. Zeehondje wat heb je vor kousjes gehad? Is dat vergelijkbaar als die ze gebruiken bij het aanmeten? Wij hebben het toen ook aangegeven zeker omdat Stijn dat na een nacht slapen had en wij moesten het afplakken met leukoplast. Verder was er niets tegen te doen zeiden ze. MVL het verschil begint dan wel al zichtbaar te worden of niet? Wij kregen ook geen echte Oddi te horen hoor. Moest er zelf om vragen en dan ligt het er nog aan wie je helpt. Guusje wij zien dat hier met Stijn ook. Het valt me vooral op als zijn haartjes nat zijn onder de douche. Als het overdag is dan vallen zijn haartjes er overheen. Hier had ik de fysio onze eindscan doorgemaild. Zij heeft er naar gekeken en gaf idd aan dat hij op een oddi van 108 uit was gekomen. Dit was volgens haar de grens, vertelde ze toen ook al. Verder gaf ze aan dat het "puntje" bij zijn voorhoofd niet kon veranderen met de helm omdat zijn voorhoofdsschedelnaden al vroeg dicht waren gegroeid. Wel hebben we in juni nog een afspraak bij de kinderarts staan en daar kan ik nog navragen of daar nog wat mogelijk in is. Ook hefet hij nog steeds een kleiner oogje links. Volgens het CB zal hij dit ook blijven houden omdat zijn gezicht aan 1 kant toch wat minder bol is dan de andere kant. Des al niet te min is het gewoon een heerlijk mannetje!!
Ik kreeg vorige keer te horen dat ze nietmet die percentages werken, maar naar het geheel kijken, en ik had dit keer weer dezelfde. Dus maar niet gevraagd dit keer. Waarom zou je over een tijdje dit niet doen? Als je het graag wilt weten, waarom niet.. Ik zit ook te dubben om het op telaten meten bij de fysio. Ik denk dat ik volgende week ze eens bel.
Kibbeling, het is inderdaad al best goed te zien dat het de goede kant op gaat. En nu wil ik nog niet stoppen, maar als het half juli klaar kan zijn, zou dat famtastisch zijn. Kun jij op de eindgegevens van jullie zien wat het verschil in mm was tussen de diagonalen? Want volgens mij had jullie mannetje toch ook en schuine afplatying aan de linker of rechterkant?
Bloem nee dat idee heb ik niet echt gehad. Kibbeling hier ook 2 ongelijke oogjes. Niemand wil het bevestigen, maar ik denk echt dat dit door de afplatting en scheefgroei is. Het viel me van de week op in het bad, dat zijn hoofdje ronder wordt! Al ik voel heb ik ook het idee dat het ronder aanvoelt. Maar soms wil je zo graag dat je jezelf misschien iets inbeeld denk ik dan. Over een poosje toch maar eens de fysio bellen!
Hier ook een met weinig haar, maar kan me voorstellen dat het de haargroei tegenhoudt. Wij zijn vandaag terug geweest naar livit. Weinig aanpassingen gedaan aan de helm. Kijk zo uit naar volgende week vrijdag, dan krijgen wij weer een meting.
Hey Meiden, Ik schaam mij diep zolang al niet hier geweest. Wel eens meegelezen een tijdje,maar niks geplaatst dus bij deze: MIlan is sinds 2 weken terug gestopt met de redessiehelm, zijn schedel is dusdanig mooi rond geworden dat wij besloten hebben ermee te stoppen. Milan vind de helm niet leuk meer, gaat huilen bij het opdoen. En doet hem-eigenwijsje dat hij is- zelf weer af ODDI= 101% CPI= 92%
@Guusje: wat bedoel je precies met ongelijke oogjes? Ben heel benieuwd of zijn bolletje inderdaad ronder wordt.. Maar het kan wel!! @Typje: Gefeliciteerd met het stoppen van de helm!
Typje lekker dat jullie klaar zijn en mooi resultaat! Bloem, zijn ene oogje heeft een ronde vorm, de ander meer een ovale vorm. Deze laatste lijkt ook kleiner.
Typje, mooi eindresultaat, fijn! Kibbeling, zo'n kousje met stipjes die ze opzetten om de 3D scan te maken. Ze hadden soortgelijke ook bij de apotheek vertelde ze. Maar deze moesten we alleen gebruiken als we dachten dat ze allergisch was. Niet tegen de drukplekken dus. Wij hebben ze dus gelukkig niet nodig. Mij en mijn moeder viel het laatst ook op dat haar rechter oogje iets dichter leek te zitten als ze wakker werd. Iets kleiner lijkt deze dan. Dit is aan de kant van de schuine afplatting. Maar of het daar iets mee te maken heeft??? Verder gaat het nu goed hier. 23 uur op. Meestal tussen 19.00 en 20.00 uur af. En dan begint ze toch te krabben op d'r hoofd! Komt dat jullie bekend voor? Hoofdhuid is ook best droog. Tips?
Zeehondje krabben was hier soms als de helm strakker ging zitten. Droge hoofdhuid; badderen met olie. Zijn voorhoofdje smeerde ik nog wel eens in met Balneum olie (een andere vettende olie kan ook).
Kibbeling , bedankt, alleen kom ik dan nog niet helemaal welke bedoeld wordt met de diagonale... Ga er nog eens even voor zitten... Zeehondje, geen tips, wel herkenning... L. gaat elke keer aan zijn haartjes trekken. Jeuk denk ik...ik wrijf meestal even lekker over zn koppie en dan houdt hij daarna er wel mee op. Fijn dat de helm nu 23 uur op is.
Hallo allemaal, 30 mei krijgen we onze helm: rose met vlindertjes... mijn vriend wilde camouflage voor een klein meisje Vanaf nu ga ik (meer) met jullie meelezen want ik krijg ongetwijfeld een hoop vragen. Zie er heel erg tegenop maar ik heb me er nu wel bij neergelegd. Het moet gebeuren en daar moet ik niet meer over zeuren. Ben wel bang voor reacties op straat maar dat moeten we maar zien. Eigenlijk schaam ik me er voor. Zelf had ik altijd het vooroordeel dat de ouders van kinderen met helmpjes niet goed hadden opgelet en dat het dus hun eigen schuld is. Nu weet ik beter Fijne hemelvaart..
Birgitte en dat vooroordeel moeten we dus de wereld uithelpen! Hihi kan me indenken dat je vriend de helm wil camoufleren, maar vlindertjes zijn voor een meisje veel leuker! Wij zijn na 7 maanden helmtherapie klaar, maar ik mis nu juist de blikken in de wagen. Je gevoelens zijn herkenbaar, maar geloof me; het komt allemaal goed! Oh en welkom hier!
Dank je wel Guusje. Ik weet zeker dat het goed komt en daarom doen we het ook. Schrikken mensen neit als ze in de wagen kijken? Heb je nog leuke verhalen van reacties? Ben erg benieuwd
Guusje wat grappig dat jouw ukkie ook een kleiner oogje lijkt te hebben. Zeehondje wel beter dat je zo'n kousje mee kreeg voor als het wel een allergische reactie was. MVL ik snap er ook niet veel van hoor. Mocht je eruit zijn laat me weten hoe het zit. Brigitte welkom en geloof me ook ik zag tegen de helm op. Denk wij allemaal wel hier. Als je er eenmaal aan begint valt het reuze mee. Grappig he dat je vooroordeel zo veranderd als het jezelf overkomt. Wij kregen ook wel veel herkenning als ze stijn met zijn helm op zagen. En ja ook wel mensen die gewoon naar hem keken. Wij zeiden dan zelf al zo je bent weer populair vandaag Ook wel grappige reacties van kinderen die dan in de speeltuin hun hoofdje stootte en zeiden dat zij ook wel een helm wilden want dan deed het geen pijn
Hahaha het heeft dus ook zijn voordelen! Vallen in de speeltuin is een stuk veiliger met helm Het lijkt me wel een beetje warm van de zomer. Piepschuim isoleert lekker dus dat wordt zweten denk ik. De man die de 3d scan maakte zei al dat ik hem op hele warme dagen gewoon af moet doen. Dag voor dag bekijken dus. Gelukkig is onze slaapkamer koel doordat hij in het souterain ligt. We gaan het allemaal zien... ben niet de enige en dat is al weer een hele opluchting
Leuke reacties: * Een neefje dat dat hij een bowlingbal op zijn hoofd had en wilde zijn vingers erin stoppen. * Jongetje in de supermarkt vroeg of ons zoontje motor reed. * Een oudere vrouw vond het heel verstandig dat wij hem een fietshelm op hadden gedaan in het fietsstoeltje. (Ze dacht dus echt dat het een fietshelmpje was en wij hebben dit maar zo gelaten)