Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Guusje: ik zie t ja, vind t eigenlijk nog wel meevallen voor 116%. Heeft hij m al opgehad. hoe vind je t staan?

Mamaloe: jah, 113%. Is natuurlijk niet niets, maar jullie hebben natuurlijk nog een reden, de hersenkamertjes, waardoor je over meer dingen na moet denken. Moeilijk hoor.

Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb, erg druk gehad, maar blijf jullie volgen hoor:)

2. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Guusje: Hoe is het gegaan vandaag? Al een beetje aan het idee gewent?

Mamaloe: Moeilijk hoor kiezen, het is wel een behoorlijke afwijking helaas. Maar wat bedoelt de arts met zijn ontwikkeling? Want een helm hoort daar niet aan te storen. Zo moeten gewoon alles kunnen blijven doen.

Hier is vandaag de fysio langs geweest om te kijken hoe hij het doet met de helm op en dat ging helemaal goed zei ze, ze had deze helm nog niet gezien want bij ons in de buurt gaan de mensen naar Livit en wij hebben gekozen voor verder weg omdat de helmpjes daar kleiner en vriendelijker zijn. Maar ze was er erg over te spreken.

Hoe is het met de rest?

3. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi meiden

Mamaloe 113% valt idd wel in de categorie 'zeer ernstige afplatting'
    Maar het is wel cosmetisch.
    Ik weet niet precies wat te grote Hersenkamertjes inhouden en hoe ernstig dat evt is?
    maar de gezondheid komt wat mij betreft op de eerste plek!
    Ik wil je veel Sterkte wensen, het lijkt me een erg lastige situatie waar jullie je in bevinden.

Jbm bij welke helmmaker zitten jullie?

Guusje, die foto komt me bekend voor. Das
    net mijn knulletje, ook die volle bos haartjes ;)
    B heeft nog steeds opaatjes haar, kaal v boven en dan
    met een matje in zijn nek haha.

Meiden ik ga naar bed, good night!

4. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Wij zitten bij ProReva in Zwolle

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wij hebben het helmpje! Wat een stoer ding! Het is er 1 geworden zonder kinband en wel met een opening op zijn bolletje! Dacht dat dit juist niet mooi zou zijn, maar nu kunnen we wel lekker nog z'n haartjes zien!

Het afpassen was nog een heel gedoe. Duurde behoorlijk lang. Aan het eind was ons ventje moe en moest hij veel huilen. Ik moest toen zelf proberen het helmpje op te zetten. En dat was dus niet zo gemakkelijk als het leek... Na 3 pogingen en een overstuur kind vond die man dat ik het thuis maar moest gaan proberen. Dan kwam het wel goed... nou niet dus! Ding zakt steeds over zijn oogjes. Heb vanmorgen al gebeld en nu kunnen we pas vrijdag terecht. Baal er wel van, want volgens ons is het helmpje gewoon nog te groot. Hij kan zijn hoofdje erin heen en weer bewegen.
    We blijven wel met het oefenen doorgaan. Hij vindt het totaal geen probleem. Zit zelfs te spelen met het klittenband!

Oh, de afplatting is op de foto lastig te zien. Alsof je diepte mist... maar het is wel heel erg, want op het CB kwam ik alleen om te wegen vandaag en ik moest gelijk naar de arts. Of ik al met hem bij de fysio liep!:$ Ook de helmmaker zei gelijk dat hij een zeer ernstige afplatting heeft en we echt niet te vroeg zijn gekomen. Misschien dat we nog even na zijn eerste verjaardag door moeten.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ooh guusje, wat balen zeg! Dat de helm dan niet goed zit. Maar ja, je hebt m wel. Dubbel gevoel lijkt me hoor. Aan de ene kant blij dat je m hebt, aan de andere kant, pff ja wel wennen... Nou zet m op!

wij zijn vandaag gebeld door de ka. De schedelnaden zien er mooi uit. Ze hebbend e brief vrijdag doorgestuurd naar de helmen man, haha of hoe zeg ik dat, en over 1 week horen we hopelijk wat. Dus het gaat echt beginnen... Wij gaan naar de hoogstraat in Utrecht.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monique eigenlijk kijk ik er niet van op hoor dat het al gelijk goed zou zitten. Dat zou bijna te mooi zijn:)

Wat super dat de schedelnaden in orde zijn! Dat is dan toch wel een zorg minder! Neemt de helmenman nu dus contact op met jullie? Zelf contact opnemen mag niet?
    Jullie gingen hem toch laten brushen of niet? Al een patroontje gevonden?

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik snap het wel hoor, dat het niet in 1 keer past. Daarom lijkt het me ook niet fijn om ver te rijden... Elke keer weer terug. Hopen dat er vrijdag veel aan gedaan wordt dat t wel past.

Er werd gezegd dat ze binnen een week wat zouden laten horen, na precies 1 week ga ik zelf bellen:p Haha, geef ze even en anders bel ik.

Ja, ik wil m graag laten brushen, maar ken niemand die dat doet. Dus ik weet t nog niet, zoek me een ongeluk... Anders worden t vlinders. Wat hadden jullie ook alweer?

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier de jeans met knoopjes en zakken print. Hij is veel donkerder dan op het voorbeeldpapiertje. Ben er erg blij mee. Dit kunnen we met alles combineren. Voor een meisje zou ik denk ook voor de vlinders gaan. Het regendruppelmotief is ook leuk.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja spijkerstof is ook echt stoer, maar voor een meisje (vind ik) dat minder. Dus daarom de vlinders. Regendruppels ken ik niet! Maar ga daar ook nog ff door de motieven heen:) Nou guusje, jullie zitten er best lang aan vast dan, aan die helm, vind je dat geen benauwd gevoel? Dat je misschien nog langer door moet dan zn 1e jaar...

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Spijkerstof vind ik ook alleen voor een jongen leuk. Net als de regendruppels trouwens:)
    Een roze. Helm lijkt me voor een meisje gewoon ook erg leuk.

Benauwd gevoel? Ach, van alles wat hij heeft is dit het minst erge. We komen er wel. Misschien dat we zelfs nog een tweede helmpje krijgen:cool: mogen we weer een ander motiefje uitzoeken:D (tja, je oet er watvan maken!:p)

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ff succes wensen met het helmpje!hier was de resultaat geweldig. 6 maanden is zo voorbij. wel 23 uur per dag had mijn jongen het op. heel veel succes !groetjes...

13. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi meiden,

Guusje wat super dat hij het niet erg vind! Daar ben ik zo bang voor, dat hij zelf de helm vreselijk gaat vinden. Balen dat het zo lang duurde bij de helmmaker en dat hij nu niet goed zit. Ik ben wel erg benieuwd nu....ik zeg fotoo :p
    Fijn zo'n cb, nu kunnen ze wel ineens signaleren?

Monique, fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen!
    ik lees wel dat het airbrushen niet altijd even goed blijft zitten. En het lijkt me geen gezicht met een half geairbrushte helm. Dus ik twijfel.... Misschien dat ik er wel een topic over start. Hopen dat iemand op zp ervaring heeft?! Ik vind zelf het legerblauwe printje ook wel stoer, of gewoon effen blauw!

Ik zal ook binnenkort even een fototje plaatsen van zijn mega afplatting :$
    Als ik dit allemaal zo hoor ben ik benieuwd wat de ka zegt van onze 117% :(

Ik moet zeggen dat ik wel erg moe wordt van het heel de dag bij ALLES nadenken over hoe ik ons jongetje neer moet leggen. Dat is dan het enigste voordeel van die helm, dan hoef je daar niet meer zo panisch over te doen. Kan hij gewoon weer af en toe lekker op zijn rug. Dat vind hij zelf heerlijk :D

14. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow trouwens monique, gister had de fysio een voorbeeld helmpje bij zich. Heel zacht roze met vlinders! Echt een leuk motiefje! Maarja niet voor ons stoere B'tje. Maar voor een meisje erg leuk!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    belize: dat hoop ik maar:) dank je.

roze met vlinders zou helemaal ideaal zijn:D weet niet of ze dat hebben bij onze helmenmaker:p Ben benieuwd naar de foto van de afplatting bij jouw kleintje. Trouwens, ik herken t heel erg wat je zegt. Het voelt voor mij nu ook wel als een opluchting, niet meer steeds t hoofd draaien enzo...

Guusje: pff, ik vind t knap hoe je er tegenaan kijkt. wil je dat positivisme even opsturen:D:p

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier een bericht vol positivisme voor Monique!:D

:) Opzetten van het helmpje doet geen pijn

:) Het helmpje staat heel stoer

:) Eindelijk kan je kindje lekker op zijn rug liggen

:) Je kindje gaat misschien wel ineens meer en verder rollen

:) Papa en mama hoeven zich niet druk te maken over de juiste ligging van het hoofdje

:) Het helmpje ophebben is totaal geen probleem voor je kleine

:) Kusjes geven op een helmpje; een ervaring die je niet mag missen;)

:) Je kindje kan ongestoord met allerlei speelgoed op zijn hoofd slaan. Mikken is aan te raden, want een bijtring op je wang is pijnlijker dan bovenop je hoofd:)

:) Als je kindje het helmpje op heeft, heeft hij/zij er een speelobject bij; de riempjes!

:) De verzorging van je eigen kindje is één van de mooiste dingen en dan komt er nu ook nog de verzorging van een helmpje bij!

:) Het is tijdelijk over een jaar lach je om deze periode;)

Genoeg positivisme zo?:p

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Die blauwe legerprint leek mij idd ook erg leuk. Ik moest ineens alleen beslissen en heb tot gisteren getwijfeld of ik misschien die legerblauwe had moeten doen. Maar het is goed zo.

Enne, die kleine van ons rolde vanavond zo op zijn buik!:$ Door het helmpje is hij echt mobieler geworden! Normaal kwam hij niet verder dan zijn zij.

18. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hihi Guusje wat een goede opsomming!
    Krijg bijna zin om hem de helm op te zetten ;):D

Ik krijg de foto niet gedownload, heb ik nog nooit gedaan op zp,
    Als ik de bijlage open doet de link het niet om een foto van je computer te downloaden.

Geeft 1 van jullie toevallig borstvoeding?
    Ik geef volledige bv en bedacht me ineens vandaag
    Gaat dit wel met de helm? Of moet hij dan steeds af?
    Momenteel komt hij nogal vaak in de nacht, dan ga je niet
    Iedere keer dat helmpje afzetten toch?!

Hihi ik ben al aan het oefenen met petjes.
    ( kan hij die ook eens op) vind hij niet zo leuk :cool:

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ducky via plaats reactie links onderin kun je een foto plaatsen door op het paperclipje te klikken. En dan moet je je foto opzoeken.

Hier ook volledige bv en ik vroeg het me van de week ook af. Hier hoeft het helmpje met voeden trouwens niet af. Maar die man heeft het ook niet over buikslapen gehad, dus ik ga dat vrijdag nog even vragen. Voeden is geen enkel probleem. Ik voed vaak op een voedingskussen en daar ligt hij heerlijk op. Het enige wat ik wennen vind is het boeren:) Dan lag hij altijd zo lief met zijn hoofdje tegen mijn hoofd. Nu ligt er dus een helmpje tegen mijn hoofd... Maar ook dat went hoor!

Daarbij werd ons echt op het hart gedrukt ons aan de 23 uur te houden. Reken 6 voedingen van zo 15 minuten en dan red je het al niet...

20. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een topic gestart over het airbrushen.
    Later dacht ik had ik misschien beter in de lounge kunnen doen:(
    Nouja even afwachten maar....

Deel Deze Pagina