Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    @mamavanmimi; gaat goed he zo zonder sokjes? Helpt bij ons ook super. Als ze het dan nog warm heeft kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld geen truitje of haar romper te doen oid. Dus steeds een laagje minder ;) Bij ons heeft Hidde meteen de hele nacht geslapen met helm op, mocht voglens het opbouwschema. Maar weet niet hoe dat bij jullie zit, anders ff bellen? Weet bijna zeker dat je hem 's nachts niet af hoeft te zetten maar ik ben natuurlijk geen deskundige.....Wij zijn 's nachts wel een paar keer gaan kijken om te kijken hoe het ging, maar dat was omdat we zelf toch wat onrustig sliepen.......Succes ermee, en fijn dat het zo goed gaat!!

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    JA eerrlijk weet ik het niet ik heb het niet gedaan.
    bij 4u hebben wij het zo gedaan .
    8u op tot 11u uur af 12u op 4u af rond 5en op tot avond eten (21;30a22u) bij ons viel het net in haar wakker eten spelen moment
    En een half uurtje langer kan geen kwaad als hij er geen last vanheeft.

En bij 5u kwamen wij ook in de knoop en hebben we zelf een beetje gekeken hoe en wat dat was 8u op tot 22u. met pauzes.
    en vandaag dus zo lang mogelijk met pauzes.

Hier niets over gehoord trouwens over spieren.
    Deze man heft gezegd elke dag 1x schoon maken met alcohol.
    1x in de week zeep.
    Maar wij hebben volgens mij een andere helm deze hebben wij (afb).
    Wel een andere print (vlinders

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Nacht inderdaad gewoon op laten hihi.
    Zij ook tegen die man hoe met de nacht elke 2u af maar dat hoefde niet.
    Wij gaan het dus deze nacht proberen en dan bij de 1e fles even af om goed te luchten
    En vanaf overmorgen dus even luchten bij de luier verschonen denk ik

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ja gelukkig wel ja dat het zo goed gaat, is voor mij wel een hele opluchting hoor!
    Nou alleen nog het truucje leren om de helm goed op te zetten, dat blijft nog een gevecht...

Dino; wij hebben ook het patroon met vlinders, heeft mijn oudste dochter uitgezocht!

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    ja wilde een roze maar hadden ze niet:(

Op zetten welke heb jij ook een gleuf aan de zij kant?
    Mij lukt het met een hand.
    duim en wijsvinger een kant en de rest de andere kant en kan er zo een vuist in zeg maar

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Met 1 hand??? Kan het me nog niet zo voorstellen, hihi!::$

Ja wij hebben idd een met een gleuf aan de zijkant. Zet je dan je kindje rechtop? Of liggend? Dan met duim en wijsvinger aan 1 kant? Zal het eens proberen.....

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    ja zittend :) tegen mij aan een hand op de rug en de ander voor de helm ;) maar tis even oefenen

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier was het vanacht feest omdat meneer juist niet zijn helm op had. Voor zijn laatste fles laten we hem altijd een uurtje zonder helm slapen en toen lag hij heerlijk op zijn buik. Dus we dachten een nachtje zonder kan geen kwaad. Maar hij werd iedere keer huilend wakker omdat hij met zijn hoofd tegen de spijlen lag. Uiteindelijk zijn helm weer op gezet en toen sliep hij eindelijk door :)

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Daar zie ik dus straks ook al tegenop. Hij wolet hier ook door zijn heel bed heen en gaat dan dus geheid zijn hoofd steeds stoten...

Zo zie je maar, eerst zie je op tegen het ene, daarna tegen het andere:D;)

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ja stom eigenlijk hé. Hopenlijk went hij straks net zo snel. Hebben hem vandaag maar gelijk met helm op naar bed gedaan :)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Monique, hoop dat hij er niet al te gewend aan raakt. Moet 'ie heel z'n leven een helmpje op bij het slapen ;)

Hier zelfde helmpje als Din0, maar met één hand opzetten. Knap. Nooit geprobeerd ook eigenlijk.

Idd sokjes uit en eventueel laatste stukje van de slaapzak openlaten.

Aan het begin gaat het zeker snel met ronder worden ja. Je kan het dus echt al zien ja. Later gaat het langzamer.

Morgen terug voor controle. Ben benieuwd.

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    He meiden,
    Ik lees bij iedereen wel dat het goed gaat.
    Wij hebben sinds gisteren een hoofdbeschermer gekocht voor in zijn bedje. Meneer sliep ook tegen het hoofdschot aan en werd daar ook steeds wakker van. Gisteren geplaatst en heerlijk doorgeslapen.
    Is dus nog een idee voor als jullie klaar zijn met de helm.

Wij genieten nog elke dag van zijn helmloze hoofdje. Vandaag gaat hij voor het eerst naar de kapper toe!

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Omdat mijn dochter zo zweet onder haar helmpje momenteel, kwam mijn sm met het id om een soor van katoenen mutsje te maken voor onder het helmpje om zo het zweet/ vocht wat op te vangen.... Naadloos, zou dit wat zijn?
    Als jullie zeggen dat het zweten vanzelf over gaat lijkt het me niet zinvol, maar aan de andere kant de warme zomer komt er wel aan.....wat te doen??

Vannacht heeft ze nog zonder helmpje geslapen, durfde het nog niet aan:(.......
    Vanavond denk ik wel echt proberen, maar ze was zo moe......ik vond het wel erg sneu

14. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Mamavanmimi, ik zou er niets onder doen. Dat zweten gaat echt over, ze moeten dat zelf even regelen met hun lichaampje, en iets eronder kan extra gaan broeien of als er ergens een vouw inzit, gaat dat irriteren op het hoofdje..

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Kibbeling, inderdaad dat is ook nog een idee, alleen moet ik het dan aan beide kanten doen, want meneer gaat zijn hele bed door..:D

Leuk, zijn eerste knipbeurt, benieuwd of hij het ook leuk vind..;)

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Echthet zweten word minder.
    En als je het wil opvangen door een ''mutsje'' blijft het mutsje ook nat en dat kan broeien en pijn gaan doen.
    Nu kan het nog naar beneden druppen als het te nat word met een mutsje hou je dat dn weer tegen.

Gister van 10 tot ongeveer 3u helm op gehad daarna af want ze ging even naar schoonmoeder.
    En me nichtje (4jr) was er ook met ouders.
    En me nichtje is erg geschrokken toen ze het een paar dagen geleden had gezien dat C een helm op had.
    Ze hadden het vergeten te vertellen dus ze moet het nog even laten bezinken.
    Maar toen ze 6 uur weer terug was gelijk weer op gedaan en half 10 even af voor flesje en de nacht in met helm nou half 9 werd ze waker voor de fles weer af gedaan om het goed te laten luchten en weer op na de fles nu licht ze te slapen met helm dus denk dat de 22a23 u wel vol houden tenzij het hier te heet word in huis.

Helm was helemaal nat we hebben een dunne romper (ilovepapa:D) met zomer slaapzak en de deken bij haar beentjes laten slapen.

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat dacht ik dus ook al, ik zie haar zaterdag, ik zal het er eens over hebben met haar..n

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Mvl je hebt ook grotere beschermers voor het halve bedje zeg maar. Wij hebben gelukkig genoeg aan die halve.

19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Zal ik van de week eens een foto maken hoe te doen met een hand als ik het niet vergeet;).

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Toevallig is het mij vandaag ook gelukt met 1 hand!!!
    Ik weet alleen niet meer hoe, en ging ook niet bewust eerlijk gezegd. Het was eerder omdat ze zo tegenstribbelde:D

Deel Deze Pagina