Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Elsa: haha ja wat toevallig!! Fijn dat het jullie zo meevalt, ik moet toch nog erg wennen aan dat gekke ding..

@zeehondje: zo'n grote opening aan de bovenzijde is inderdaad erg handig met deze temperaturen :) in die van Ties zitten hele kleine ontluchtingsgaatjes, stelt eigenlijk niets voor.

Stonk de helm bij jullie ook zo naar lijm? Getsie was is dat vies zeg!
    Vandaag zou de 1e wendag zijn, maar ik krijg de helm gewoon niet fatsoenlijk op. Hij zit telkens scheef??
    Vanmiddag kan ik bij Livit terecht, dan helpen ze me nog een keer opweg. Ties heeft zich trouwens helemaal drijfnat gezweet met de helm op. Jeetje dat was echt niet normaal! Het lekker wel alsof hij net uit bad kwam..

2. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    De afplatting van Ties, op 1e dag start met Redressiehelm:
    Bekijk bijlage 258107

Laatste metingen ODDI 106.6% / CPI 97.9% (06-06-2012)

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wil hier ook even inhaken.
    Vanmorgen voor het eerst bij CB geweest. Y. werd op de buik gelegd en ze zei meteen ze heeft een plat achterhoofdje.
    Mij was al opgevallen dat ze in bed naar een kant ligt maar in de kinderwagen en box doet ze wel beide kanten.
    In de box ligt ze nu op het voedingskussen (voedingskussen als kussen onder haar hele lijfje).

Hebben jullie verder nog tips en trucs om te voorkomen dat het erger word?
    kinderfysio oid kan dat helpen?
    CB arts deed er verder niks mee en gaf ook geen tips.
    Was geloof ik een beetje pissed dat ik met een ziek jongetje op controle durfte te komen....

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Norii, dat is wel een duidelijke afplatting zeg. Bij ons minder goed te zien, komt ook wel omdat ze al aardig wat haar had/heeft.

Suzan, zou idd een afspraak voor kinderfysio maken. Ik had geen doorverwijzing nodig, kon gewoon bellen. Zij kunnen kijken of alles los zit en tips geven.

5. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    haha ja, ons mannetje heeft wel wat haar, maar dat is MEGA blond! :D

@Susan: idd kinderfysio inschakelen en proberen zoveel mogelijk op de zij te laten slapen/spelen. Proberen alle activiteiten, zoals spelen en verschonen op de buik.
    Boxmobiel weghalen en speelgoed aan de zijkanten aantrekkelijk neerleggen. dat waren voornamelijk tips die ik kreeg.

Succes!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Een vraagje meiden hopelijk vinden jullie dat niet erg. Maar ik denk dat jullie er ervaringen mee hebben. Ons dochtertje nu 3 maanden oud heeft "met slapen" een voorkeur naar links. Echter heeft dit tot nu toe nog niet geleid tot een afplatting mede denk ik omdat het alleen tijdens het slapen is en wij het regelmatig proberen om te draaien naar rechts.

Nu vroeg ik mij af weten jullie tot welke maand het kan afplatten. Spreek je ook van een voorkeurshouding als ze het alleen met slapen heeft? Osteopaat zijn wij 1 keer geweest hij zegt dat er rechtskijkend meer spanning is dus vandaar dat ze naar links liever kijkt. Tot nu toe heeft behandeling in dat opzicht nog niet gehelpt, maar over 2 weken terug.

Ze kan dus wel goed haar hoofdje naar rechts draaien en doet dat ook als ze wakker is, behalve slapend. Zouden jullie nog steeds in bed hoofdje blijven draaien?

En hoe ging dat bij jullie kind lag die dan 20 uur per dag op één kant ook wakker?

Hopelijk kunnen jullie mij raadt geven want maak mij hier toch vreselijk zorgen.

Bedankt alvast.

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Boxmobiel hangt juist aan haar niet voorkeurs kant in de hoek van de box hopende dat ze daar heen kijken gaat.
    Hoofd draaid ze net zo hard weer terug in haar bedje maar vannacht hebben we haar op de zij gelegd aan de niet afgeplatte kant.

Zal dinsdag de fysio vragen moet toch zelf heen.

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.207
    1.870
    113
    @ vrchtje
    Hier sliep onze meid ook naar een kant ( Links) en kon ze niet naar rechts kijken dus het werd platter omdat ze niet over de drempel kon door haar afplatting.
    Toen hebben we ook een osteopaat in geschakeld en na 2 keer keer ze echt goed naar recht kijken de eerste keer ook maar met veel moeite
    NA mijn idee is het door de bevalling gekomen ze lag al scheef bij mij en is dus erger geworden omdat ze niet naar recht kon kijken.
    Dit heeft tot 3 maanden geduurd 3 maanden lang pff.

Zal een afbeelding plaatsen van haar pijl is zeg maar de drempel en ster * is de voor hoofd (dit verwijder ik morgen weer)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    din0: bedankt dat je jouw ervaringen wilt delen. Hoe erg is/was haar afplatting op deze foto? En is zij nu van haar voorkeurshouding af en zo ja hoe? Heeft zij dit ook vanaf haar geboorte gehad? En draaide jij het hoofdje veel terug naar de andere kant of had je daar toen nog geen idee van dat dat moest/kon?

Ik vind het namelijk zo raar dat mijn dochtertje er pas last van kreeg van die voorkeurshouding met een week of 7/8 en niet al vanaf de geboorte.

Het is echt alleen met slapen vandaar dat ik niet weet wat ik er mee moet/kan. Osteopaat zijn we dus al en met speeltjes uitlokken hoeft niet wat ze kán haar hoofd prima draaien naar rechts zie daar geen belemmering in. Alleen vindt mevrouw het niet zo lekker slapen op rechts. En steeds meer als ik haar terug draai wordt ze wakker;) tja waar moet je dan voor kiezen? S'nachts is het sowieso lastig als we zelf ook slapen?! Wat zouden jullie doen in ons geval

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren meeting gehad; start 106.7% en nu onder de 103%. Ze verwacht niet veel verbetering meer maar we gaan nog ff door tot zijn 1e verjaardag.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.207
    1.870
    113
    #1451 din0, 7 jul 2012
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012
    Doorde Osteopaat is ze van haar voor keur af maar door dat het zo plat is/was viel haar hoofdje in die houding als ze sliep.
    Hoofdje draaien hebben wij niet gedaan juist om dat ze wakker werd.
    Speeltjes aan haar ''slecht'' kant hielp niet ze was te eigenwijs.
    Keek ze 5 minuten naar het speeltje aan haar goede kant en draaide ik haar om zodat ze wist dat het daar lag keek ze gewoon weer naar iets anders.
    Hier werd dus ook dat aan geraden alles een kant leggen alles aan de andere kant leeg laten niet interesand maken etc maar dat alles heeft niet geholpen.
    Flesje andere arm alles om keren met verschonen ze vond gewoon alles leuk dus we konden haar niet afleiden.

Nu heeft ze een helm en draagt ze hem nu 2 weken en er is nu 1 cm gegroeid waar het moest de waardes weet ik niet meer maar die staan een aar pagina's terug hihi.
    Maar is de afplating heel erg?
    Zo ja even na de fysio en vragen om een meeting
    En mocht die te erg zijn en je hebt het idee dat het alleen erger word kun je er nog er nog een vragen.
    Hier hebben ze 2 keer gemeten met een maand er tussen en het werd dus erger

Oke ik weet de waarde even op gezocht.
    2 april ODDI 109 CPI 99
    7 mei ODDI 113 CPI 104

12. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @voorkeurshouding: start met 6wk oud, direct al het speelgoed naar de andere kant verplaatst en zijligging gewstimuleerd met handdoekrol in de rug. Hiermee voorkeur naar links verdwenen. Helaas door te laat weghalen van boxmobiel, aplatting van achterhoofd verergerd. Nu gestart met redressiehelm. Op- en afzetten is een drama, maar als hij eenmaal op is, dan is het ok. Even doorbijten en dan krijgen we een nog knapper mannetje :D

13. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Vruchtje wij kregen van de fysoi toen het advies een zijliggingskussen aan te schaffen. Onze kleine man heeft daar 's nachts ingeslapen. Helaas ook last van een vastzittende/niet goed zittende nekwervel. Met behulp van osteopaat is dit goed gekomen. Alsnog moest hij een helm dragen maar heeft er zo'n mooi bolletje door gekregen.

14. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Vruchtje: hier hetzelfde als ze wakker is kijkt ze beide kanten wel op. Maar in haar slaap gaat ze naar links kijken. Omdraaien doen we wel maar ze draait net zo snel weer terug.
    Handdoek rol mocht niet volgens kraam maar toch maar eens proberen.
    Mocht 2jaar geleden bij ons zoontje nog wel dus nu ook nog geen probleem denk ik.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor de reacties meiden. Als we haar hoofdje andere kant op draaien blijft ze wel doorslapen dus dat is wel fijn. Op een gegeven moment draait ze wel terug en slaapt ze nog even op voorkeurshouding, maar de langste tijd op niet voorkeurskant. We houden het goed in de gaten nu zien we nog nauwelijk een afplatting. Osteopaat en CB zagen ook nog niets, maar dat moeten we wel zo houden pffff

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt weer voor de reacties, links en tips!!

Vanochtend vroeg keek ik op de camera en toen lag ze "uit haarzelf" op midden/rechts. Geen idee hoelang maar zeker half uur gezien.

Vandaag heeft ze alle slaapjes op haar "niet voorkeurskant dat is rechts" gelegen. Wij hebben wel haar hoofdje naar rechts gedraaid, maar ze draaide niet terug. Wel een goed teken dus, maar geen idee hoe blij ik hiermee moet zijn.

Hoelang liggen kindjes met een "echte" voorkeurshouding op hun "niet voorkeurskant" helemaal niet of hooguit na 5 minuten draaien ze terug of na 2 uur? Ons dochtertje kan dus ook 1,5 uur op haar "niet voorkeurskant liggen" spreek je dan nog van een voorkeurshouding pffff ingewikkeld hopelijk begrijpen jullie het nog?

Dank alvast!!

17. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi Allemaal,

Even niet meer geweest, maar genoeg gekletst.

Hier is het helmpje weer een paar dagen af gemoeten vanwege koorts, Hidde was ziek. Nu weer beter, dus weer 23 uur op en dat gaat weer prima. MEt het warme weer heeft hij wel een randje op zijn hoofd staan van de hitte, maar dat trekt ook weer weg nu met het minder warme weer. Zal dus wel goed zijn.

Alleen.....mijnheer draait tegenwoordig in zijn slaap op zijn buik en dan wordt bij livit afgeraden om het helmpje dan te dragen tijdens het slapen. Hij doet het nog niet consequent maar het lijkt er wel op, vannacht weer 3 keer terug gedraaid.

Het wordt afgeraden omdat slapen met een helmpje op op de buik niet is bewezen dat dit geen wiegendood veroorzaakt maar goed, ik heb een aerosleep en de oudste sliep toen ook al op zijn buik en Hidde kan zelfs met Helm heel goed op zijn buik spelen dus ik ben niet bang dat hij zomaar in zijn matrasje stikt. Die discussie over buik-zij slapen vind ik zowiezo vreemd. elke jaar verandert dit weer, maar goed, dat terzijde.

Wat zouden jullie doen, de gok toch gewoon wagen of het helmpje dan maar afzetten? Dat betekent dan dat hij hem nog maar weinig op heeft want ik wil hem niet 4 keer per dag op en af- zetten omdat dit met deze helm vrij belastend is. Livit denkt daar anders over, maar ik niet ;)

Vind het zo lastig, zijn hier moeders met buikslapers en helm?

@vruchtje @Susan; lastig he? Hidde lag ook vaak genoeg op zijn niet voorkeurshouding maar dat hielp bij ons niet omdat de afplatting al dusdanig was dat wanneer hij ging slapen en automatisch verviel naar zijn afplatting omdat dat het meest natuurlijke voor hem lag. Wij hadden al vanaf 4 weken fysio en osteopaat en zijn voorkeurshouding was ook binnen nog time weg, maar hij draaide niet maar over de voorkeurshouding heen zeg maar, snap je wat ik bedoel? Naar mijn mening helpt het voorals, als er geen sprake meer is van voorkeurshouding maar wel van afplatting dat je de ligging verandert naar zij- of eventueel naar buik dat het hoofdje wordt ontlast. Hidde wilde niet meer op zij of buik liggen (toen, en nu ineens wel!) waardoor hij zijn lange slaapjes altijd op zijn rug deed en verviel in die voorkeurshouding. Heel frustrerend maar niks aan te doen helaas. Gelukkig zijn er heel veel baby's die zichzelf corrigeren en waarbij een helmpje niet niet nodig is. Maar nogmaals, ons valt het meer dan 100% mee. Tuurlijk liever niet, maar het is niet zo erg als we vooraf dachten. Als er nog ooit een 3e zou komen zou ik overignes nooit meer kiezen voor rugligging vanaf geboorte, maar direct met zijligging beginnen.

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Elsa: wij laten haar nuook zoveel mogelijk op de zij slapen alleen draait ze halvewege weer op de rug en voorkeurskant.
    Dus nu met hydrofiele doek als rol in de rug.

Onze oudste (geen helm) is een buikslaper maar draait zelf zijn hoofd opzij. Dus stikken doen ze volgens mij niet.
    Als hij lekker lilgt met helm zou ik hem lekker laten liggen.
    Moet morgen zelf na fysio zal dan afspraak maken met kinderfysio. Is hier vorige week al geweest maar toen naar heupjes gekeken en niet haar hoofdje.....

19. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Wij hebben een andere helm, niet die van Livit, maar de onze slaapt ook op zn buik en dat mocht toen wel met helm. Gaat ook hardstikke goed...

Morgen mogen we weer op controle, ben benieuwd...

20. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd kunnen ze een helmpje op?
    Heb het idee dat haar hoofdje in een weekend aardig platter is geworden.
    Hebben nu een rol achter haar gelegd en haar op haar goede kant gelegd.
    Maar moet ze dan de hele nacht op die zij slapen?

Morgen kinder fysio bellen, hopen dat ze snel kan komen

Deel Deze Pagina