Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    402873_414452958618786_331568647_n.jpg 563196_413108068747598_365177465_n.jpg

David en zn helm! (vermomd als parachutespringer op het droge ;)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een leuk ventje (mooie helm ook).
    En zo 'zweven' vind ik nog steeds zo grappig om te zien.
    Fijn dat alles nog zo goed gaat!!!

Misschien nog maar twee nachten met helm...
    Zaterdag controle en hopelijk voor het laatst.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jaaaaaa, wij zijn klaar met de helm!!!!
    Na het aantal uur te hebben opgebouwd heeft ze 'm drie maanden volledig gedragen en daarna een maand alleen tijdens het slapen.
    Het resultaat is van een ODDI van 110,6% naar een ODDI van 100,5% gegaan. Een bijna perfect rond bolletje dus.
    We hebben soms een drempel over moeten stappen, maar wat een resultaat. Gelukkig heeft Sophie er geen last van gehad en hebben wij 'm consequent opgezet.

Natuurlijk kan niet iedereen dit zeggen. Als de kleine er wel last van heeft of veel drukplekken heeft dan kan je als ouders niet anders dan 'm minder vaak op te zetten. Dat begrijp ik heel goed. Maar wilde even mijn blijdschap hier uiten.

Bijgevoegde bestanden:

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Zeehondje wat een mooi resultaat!!

5. Lau85

Lau85 Actief lid

26 mei 2011
    179
    0
    16
    Vrouw
    Wat goed zeehondje en Sophie!!! Gefeliciteerd!! :D

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    @zeehondje, wauw! wat een super mooi resultaat!!! En wat fijn dat de helm af mag, je hebt het vast gevierd dit weekend ;)

@Peet, wat een stoere helm en wat staat hij je mannetje mooi zeg. Wel echt een fijnere helm dan die wij hebben geloof ik. Jammer dat hij bij ons in de buurt niet te verkrijgen is.

Hier gelukkig niet terug gehoeven voor de helm, het plekje is vanzelf weggetrokken. A.s. donderdag weer terug om hem bij te stellen. Nog 2 weken en dan alleen nog maar de avond/nacht/ochtend, jippie!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zeehondje, wat een fantastisch nieuws! Van harte!!!

8. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    zeehondje super!! geweldig nieuws!!! En peet 167, waar komt jou helmpje vandaan??? Zijn er mensen hier die naar de hoogstraat in utrecht gaan???

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Zeehondje en Elsa. Goed nieuws zeg! Heerlijk dat t werkt en dat t dus niet voor niets was.
    Davids helmpje komt bij proreva vandaan. Dat is absoluut niet bij ons in de buurt, ik rijd 1,5 uur heen en terug..... Maar omdat het een tweeschalen helm is en licht plus oren en kin vrij laat, had ik het er toch voor over. En ik ben ook echt super tevreden, nergens een rood plekje, makkelijk op en af, heb hem geen enkele keer horen mopperen als de helm opging. ( lijkt wel reclame, haha)

10. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hey meiden,

Wij zijn gisteren begonnen met het helmpje. Eerlijk gezegd vind ik het best moeilijk, ondanks dat het goed gaat en het gewoon nodig is (113%). Maar toch m'n kleine meisje zo zien gaat me wel aan het hart.
    Ik lees op internet dat bij sommigen op de buik slapen niet mag, hier zeiden ze van wel.. Ik weet wel dat je eigenlijk niet op internet moet zoeken, maar toch ga ik ervan twijfelen..

Hoe was dat bij jullie?

Zag net hierboven een super resultaat, dat geeft hoop!

X

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Amore, ze zeggen ook altijd dat het voor de ouders vaak een stuk moeilijker is dan voor het kind. Komt wel goed, het is even wennen. de eerste keren dat we met helpmje op de deur uit gingen voelde ik me ook helemaal niet op m'n gemak, heel onprettig. Maar dat was al snel gewend gelukkig.
    En je doet het met een reden inderdaad.

Slapen op de buik ligt volgens mij aan wat voor helmpje je hebt. Ze vroegen het bij ons wel altijd, maar nooit gehoord dat het niet mocht (ze sliep trouwens niet op haar buik, dus weet het niet helemaal zeker of het wel of niet mocht met ons helmpje).

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    @amore, Snap helemaal dat het je aan je hart gaat! Hadden wij in het begin ook, de eerste dagen, pffffff, als ik daaraan terug denk. Maar na een paar dagen, toen ik zag dat Hidde net zo vrolijk was als anders en de helm eigenlijk best heel stoer staat was het goed en ik denk dat we straks als hij af mag, we echt moeten wennen aan een helmloos bolletje.

Het ligt idd aan de helm en het advies van de helmenmaker hierin. Wij hebben een helm van livit en ons werd ook geadviseerd bij buiklapen de helm af te zetten maar wij hebben dat, in overleg, niet gedaan. Dat zou betekenen dat ik elk slaapje de helm op en af zou moeten zetten en dat vind ik nog steeds het meest belastende stuk van de helm (die van ons gaat niet zo gemakkelijk op en af helaas) en Hidde is erg sterk in zijn nekje dus wij durfden het risico wel aan. Waarom het niet zou mogen is omdat ze niet weten wat de helm doet icm wiegendood, niet omdat het schadelijk zou zijn voor het hoofdje/schedel. We staan nog steeds achter die keuze en Hidde slaapt nog steeds lekker op zijn buik, met helm.

Succes met het wennen!

13. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Bedankt meiden, fijn om te lezen dat het "went". Ik geef mezelf gewoon nog even de tijd :)

Hier ook een sterke nek, dus ik denk dat we het ook wel aandurven met buikslapen.. Misschien gaat ze ineens wel heel anders slapen straks met die helm op ;) zit ik me weer es voor niks druk te maken..

Fijne dag!

14. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi amore,

Onze zoon slaapt op z'n buik met helm. Gaat goed en mocht ook gewoon.
    Al een beetje aan het idee gewend?

15. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hoi Peet,

Ja het wennen gaat beter! Morgen gaan we naar 4u op, 1u af en dan ook de slaapjes overdag, dus ik ben benieuwd :)
    hoe lang "moet" jij nog?

Meteen nog een Vraagje: ik begreep dat t in de maxicosi niet mag bij lange stukken, maar wat is voor jullie lang? Vanaf een half uur of veel langer?

X

16. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ohw.... Heb ik niks over gehoord... Alleen bij koorts of erg warm weer moet de helm af. Wij moeten nog wel even hoor, pas een maand onderweg;).....

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Dan kunnen we gezellig samen kletsen! Hahaha. Gaat het goed bij jullie?

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden!

Mag ik af en toe bij jullie mee kletsen en lezen!
    Onze dochter is bijna 4 maanden en krijgt 1x pw fysio ivm haar afplatting aan dr hoofdje en we moesten er rekening mee houden zei de fysio dat ze een helmpje moet ! ...

X lady

19. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hej ladybabs...... Nou, mocht dat het beste zijn. Uiteindelijk valt zo'n helmpje best mee. En met het kruipen best handig;) maar goed, liever natuurlijk een bloot knuffelbolletje....

David ligt tegenwoordig met z'n billen omhoog en gezicht recht in matras te slapen. Nu krijgt hij een rode plek op z'n voorhoofd van de helm.... Dus ga morgen even bellen voor advies, want wat nu? Of de helm zit toch niet helemaal goed, of z'n bizarre slaaphouding zorgt voor de rode plek....

20. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    Hallo hallo,
    Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb, maar Thijs heeft vandaag zijn helmpje aangemeten gekregen, eigenlijk waren we doorgestuurd naar de hoogstraat in utrecht, maar daar hebben ze helmpjes met kinbandje, en vrij dik, dus zijn we doorgegeaan naar proreva in apeldoorn. Het enige nadeel vond ik dat ze daar met gips een afdruk gingen maken, alleen dat ging super goed! 8 oktober mogen we hem ophalen, maar ben wel blij dat we de winter in gaan! Succes allemaal weer! x

Deel Deze Pagina