Wat een geweldig resultaat al Lau! Ze zijn bezig om overal scans te gebruiken voor het opmeten van het hoofdje. Maar aangezien dit een dure investering is, zal het even duren voor dit overal is.
Hallo allemaal, Wij hebben vrijdag het opmeten van het hoofdje gehad voor het helmpje en we krijgen hem 6 nov. Onze zoon heeft een afplatting van 116.9%. Hij was in 2 maanden tijd 0.9% verbeterd dus van daar door gestuurd naar het ziekenhuis. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden als we klaar zijn.
Bren29, wat grappig dat we bijna dezelfde percentage hebben bij het starten van de helm (wij hadden 116,4%). Heel veel succes!
Wij moeten maandagmiddag naar ProReva in Zwolle voor het passen vd helm. Ik ben benieuwd hoe mijn meisje het vindt. Bij het gipsen van haar hoofd moest ze al huilen. Ze vond het maar niks.
Hallo, Nou ons mannetje heeft inmiddels al dik 1 week zijn helmpje en gaat super goed. Alleen de drukplekken zijn iets minder. Zijn al 1 keer terug gemoeten. Daarna moesten we weer opnieuw beginnen met opbouwen. Nou heeft hij hem afgelopen nacht voor de eerste keer een hele nacht op gehad en hij heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen. Super trots dus alleen toen ik hem vanochtend af zette had hij weer vuurrode plekken op zijn voorhoofdje. Dus nou moeten we weer terug... Hebben jullie dat ook vaak gehad dat jullie terug moesten met het helmpje?
Hoi meiden! Onze fysio doet over 2 weken nog een meeting en als daar geen verbetering inzit word het ook een helmpje! Vind het sneu wij hebben al zoveel mee gemaakt, en onze dochter heeft ook al veel moeten doorstaan! En nu dit er bij Begrijp me niet verkeerd maar ik heb alles voor dr over maar nu mogen we voor ins gevoel niet genieten? Kan iemand mij nog volgen? Hahaha... Ik train me suf met haar en mijn duimen draaien over uren!
Ik kan je zeker volgen. Djaden is bijna 5.5 maand oud en al 3 x in het ziekenhuis geweest met hem. Hij is 8 weken lang alleen maar aan het krijsen geweest huilen kon ik het niet noemen. Zo erg dat iedereen zei wat een schatje dat ik dacht wat nou een schatje zo leuk is ie niet hoor. Maar gelukkig had het ziekenhuis een oplossing en heeft ie 3 maanden aan de maagzuurremmers gezeten vanwege een reflux. Maar we hebben daardoor wel een heel blij kind gekregen.
Hier een nieuw probleem. Na 3 weken drama met drukplekken gaat dit nou goed, alleen nu zet ze de helm zelf af.. Hahaha aapje Dus nu kijken hoe we dat weer op kunnen lossen.. Ze hebben m iets strakker gemaakt, maar heb niet het idee dat dat werkt.. Laatste optie is een kinbandje, maar daar twijfelen we nog over..
Hoi meiden!! Hoe gaat het met iedereen? Ik ben weer van de schrik bekomen We hebben uiteraard alles voor onze dochter over maar de rompslomp erom heen daar zie ik zo tegen op! We worden naar veghel door verwezen en dat is vanuit ons een dik uur rijden, we hebben nog 2 oudere kids ( hoe regelend we dat nou allemaal) zit niet heel royaal in de oppas Ach ja waar een wil is is een weg Heel veel succes en sterke allemaal
Ladybabs, er moet toch ook wel iets dichterbij te vinden zijn? Met nog meerdere kinderen, weinig oppas en een kindje waarbij je al het één en ander hebt meegemaakt, zou ik zeggen; dat het niet zo ver weg zou hoeven. Waar woon je? Misschien dat we met je mee kunnen denken.
Wat ontzettend lief Guusje! Wij wonen in Limburg! Onze fysio zei dat veghel het beste was en alles in 1 had zeg maar! Ik laat het gewoon op me af komen! We vallen al heel erg lang van de ene " problemen " in de andere " problemen " mijn emmertje is even snel Vol! Thanks iig
Ladybabs, weet wel dat je emmertjes steeds sterker en sterker wordt; iedere keer dat hij vol loopt. Ik ben niet bekend in Limburg, maar misschien dat Veghel net zoiets heeft als bij ons; het aanmeten, tussentijdse en eindcontrole moest op een eind rijden afstand, maar tussentijds de helm laten aanpassen kon op een zeer korte afstand. Misschien dat zij ook dichterbij een mogelijkheid hebben voor die kleine aanpassingen, want soms zit je weken goed, maar het kan ook maar zo dat je 3 keer per week op en neer kan. Je kan dit! Knuffel!
Hoe doen jullie dat met het werk als je zo vaak op en neer moet voor het aanpassen en controleren van de helm? Kunnen jullie makkelijk vrij krijgen daarvoor?
haha ik heb van jouw berichtje gewoon niet kunnen slapen vannacht. 3 x in de week terugkomen? Zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Dichtsbijzijnde Livit ligt namelijk hier ook niet naast de deur en heb zelf (nog) geen rijbewijs. Heel duur taxigeintje zal dat worden. (heb geen familie etc die me kunnen brengen) Kopzorgen! Letterlijk in dit geval haha. liefs Jetje
Hej. Wij zitten ook bij de fysio in veghel en in Eindhoven bij blixembosch daar zit Livit. Ze zijn daar 2 mensen die de helmpjes maken en ze zijn allebei super aardig. Maar hadden jullie dat op het begin ook dat je zo vaak terug moest met helmpje vanwege drukplekken? Groetjes
Jetje, was niet mijn bedoeling om je kopzorgen te bezorgen... () Maar het was hier af en toe wel de realiteit; 3 x per week terug. Sanne, ook na maanden helm was het soms dat ik vaker terug moest, omdat de helm niet goed was aangepast. Ook toen zijn tweede helm kwam, moesten we eerst regelmatig op en neer. ambonmanise ik werk 3 dagen en dan is het daarom heen de afspraken plannen. Mijn man werkt 4 dagen en zo is het schipperen, regelen en heel soms vrij vragen.
Wat een gedoe als ik het allemaal zou lees. Ik woon zelf in Burgerbrug (ligt tussen Alkmaar en Den Helder). Wij kunnen naar Alkmaar omdat ze daar ook een kleine praktijk hebben zitten anders moesten we naar Haarlem. Dus ik mag niet mopperen. Ik zie tegen de afspraak op als het helmpje helemaal op zijn hoofd aangepast word.Die duurt 2 uur heb ik begrepen. Gelukkig gaat me schoonmoeder mee. Misschien een rare vraag maar hoe was het voor jullie de eerste keer bv de stad in te gaan met de kleine? Klinkt gek maar daar zie ik een beetje tegen op en niet vanwege mijn zoon maar meer de reacties en het staren. Of valt dat allemaal wel mee?
Waarom wordt er geen helm meer aangemeten ná 6 maanden? Stel je kind krijgt dan met 6 mnd een voorkeurshouding (plathoofd) dan kan er dus niets meer aan worden gedaan ? Dit vraag ik me al een tijd af wellicht helpt het. Bren: bij mijn neefje viel dat enorm mee eerste keer weg zoals ik van mijn zus begrijp. Zo raar vond ik het er ook echt niet uitzien
Zoals ze het aan mij hebben uitgelegd heeft het te maken met de fontanel die nog open moet zijn en als je langer wacht hoe meer gesloten die gaat. Want als ie helemaal gesloten is kunnen ze erg niks meer aan doen.