Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    @Guusje, wat vervelend om te lezen. Toen wij aan een helm aan het denken waren zaten jullie er volop in en heb ik je berichten altijd gelezen in dit forum, ook zo fanatiek! Maar, misschien een troost, misschien ook niet, onze arts en fysio zeggen steeds dat het op de natuurlijke weg in de loop der jaren nog bijtrekt, dus ik denk dat je pas echt over een aantal jaren kan zeggen of het niet meer geholpen heeft, zou dat kunnen? Wat zegt jouw fysio ervan? Maar evengoed niet leuk om te horen, het heeft zoveel inspanning gekost......

@Ladybabs, ik heb je eerdere berichten gemist, moet je ook naar Veghel toe of ga je naar een ander ziekenhuis en gaan jullie ook naar livit? Dan denk ik zeker dat er mogelijkheden voor je zijn hoor. Het is alleen niet zo dat elke livit vestiging helmen maakt en bijstelt.

@Ambonmanise, ik zal eens kijken. Heb wel een foto proberen te maken van toen we begonnen maar ons mannetje heeft een weelderige haarbos en zit nooit stil dus dat was nog niet zo heel gemakkelijk.......zal eens kijken of ik wat kan vinden zodat je het resultaat kunt zien.

2. Lau85

Lau85 Actief lid

26 mei 2011
    179
    0
    16
    Vrouw
    He Bren.. Ja reacties ik heb een aantal keer gehad dat mensen echt met open mond nakeken..
    maar ook zat mensen die heel vriendelijke vragen waarvoor het is.
    Laatst fietse ik met Joost langs groepjes jongens van jaar of 9 en toen zei er eentje:
    WOW, kijk dat kindje, die heeft echt swag!! :) hahaha
    Het valt me wel mee over het algemeen! Het interesseert me ook weinig, ik dacht eerst dat ik het heel erg zou vinden.. maar omdat je het zelf zo gewend bent sta je er niet meer bij stil zeg maar.

Guusje... wat vervelend om dat allemaal zo te moeten horen..
    Dat is niet waar je op hoopt.. Maar probeer te bedenken..
    Je hebt er alles aan gedaan en jij/jullie hebben je best gedaan!!
    Het is super frustrerend dat veel mensen denken dat het puur cosmetisch is :x

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Na een nachtje slapen voelt het al iets minder heftig, maar de pijn blijft.
    Ik kan er over in blijven zitten, de ogen uit mijn kop janken, maar het is zoals het is; ik kan op dit gebied niets meer voor hem betekenen.

ambonmanise, ons zoontje heeft 7 maanden de helm gedragen en is er een half jaar geleden mee gestopt.
    Ik had gehoopt op een positievere uitslag, dat het nu dus nog wat meer was bijgetrokken, maar helaas.

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Elsa, fantiek ben ik zeker en ben alleen nog maar fanatieker geworden op dit gebied. Zodra wij op een kraambezoek komen het het kindje ligt op één kant van van zijn hoofdje, dan is onze eerst vraag: 'Ligt hij/zij altijd zo?'
    Merk wel dat we ouders bewust maken van het gevaar. Ook is ons zijligkussen op reis om te voorkomen wat ons is overkomen.

Ik hoop dat hij in de loop der jaren nog een ronder bolletje mag krijgen, maar moet zeggen dat die hoop wel een beetje weggeslagen is na gisteren. Maar we blijven positief; dit is niet het eind van de wereld.:)

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje wat kl*te om je bericht te lezen zeg! Zeker voor jullie die van zover gekomen zijn. Heb je ergens nu spijt van je meting of dat niet?
    Ik heb toen ook met het idee gespeeld om nog een meting te laten doen nu we bijna een half jaar verder zijn. Tot nu toe niet gedaan, als ik over zijn bolletje aai voelt het mooi. Het enige waar wij mee zitten is Stijn zijn kleinere linker oogje. Op het cb deden ze er laatst ook wat moeilijk over. Wij hebben toen ook aangegeven dat hij de helm had en dat het al veel beter is. De KA heeft ons ook adviezen en tips gegeven waar we op moeten letten.
    Dikke knuffel wel voor je!

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ps wij zijn ook bewuster bij baby's op hun houding. Mede door mij is mn zus met de kleine ook op tijd naar de osteopaat gegaan. Die kon zijn hoofd ook niet volledig 2 kanten op draaien. Na 2 behandelingen kon dit wel.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling spijt heb ik niet van de meting. Ik was er heel benieuwd naar; eigenlijk gewoon nieuwsgierig. En ik weet graag waar ik aan toe ben en waar ik rekening mee moet houden.
    Had alleen niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. De meting op zich ala, maar wat de fysio er nog meer bij zei... brrr!

Op dit moment voel ik behoorlijk wat woede in me. Ik ben boos dat dit ons is overkomen (wat iedereen wel zal hebben), boos op de arts van het CB, boos op mezelf, dat ik het in het begin dacht dat het vanzelf wel over ging. Maar ik weet dat dit normaal is. Er komt weer een tijd dat ik het accepteer.

Leuk dat je je zus al kon helpen door jullie ervaringen. Dan heeft het ook nog wat moois buiten jullie gezinnetje opgeleverd!

Ons zoontje had met 3 maanden ook een wat kleiner oogje. Heb het er net met mijn man over, maar dat is weggetrokken. Ben eigenlijk wel benieuwd welke adviezen je van de arts kreeg.

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Guusje ik snap je frustratie hoor! Doe je zo je best is het nog niet " goed " genoeg en jemig zoveel " nieuws " meteen te horen krijgen word niemand vrolijk van :( !

9. Guusje wat heftig zeg je hoopt zeker op heel ander nieuws als je 7 maanden bezig bent geweest.
    Hoop dat je gevoel een beetje een plekje kan geven.

Ik heb met me zus gesproken zij heeft een zoontje van 12 met een bindweefsel ziekte en sinds de zomervakantie hebben ze een rolstoel moeten aanschaven voor hem omdat hij het niet meer red om lange afstanden te lopen. Dus zei snapte mijn gevoel heel erg goed.
    Goed gesprek gehad en ik moet er gewoon even doorheen.

10. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi,

Nou, wij hebben inmiddels een helmloos ventje! Afgelopen vrijdag de eindmeting gehad en eerlijk gezegd viel hij me stiekem toch nog wel een beetje tegen, al moet ik me niet blind staren op de cijfertjes want optisch gezien is het meer dan super.

CPI is gezakt van 98% naar 89% (was bij de tussenmeting 91) dus dat is wel helemaal super en de ovaalheid is helemaal perfect! Geen scheefstand bij oogjes en oortjes
    ODDI is gezakt van 110,8 (uit mijn hoofd) naar 106% maar dit was bij de vorige tussenmeting van 2 maanden geleden ook al dus die is niet meer echt verbeterd maar ze gaf wel aan dat ze twijfelde bij haar berekening en dat hij ook rond de 105 uit had kunnen komen.....had dat dan gedaan denk ik dan, al was het maar voor ons eigen gevoel........

Maar goed, al met al dus super mooie cijfertjes en vooral die ovaalheid vind ik erg fijn. Mijn oudste zoon heeft ook een kleine afplatting aan de zijkant, denk dat heel veel mensen dat hebben als je goed voelt.

Dus al met al toch wel heel erg blij en o wat is het fijn zo zonder die butsmuts! Hidde moet er nog wel aan wennen want hij voelt nu wel zijn hoofdje bij het stoten :D Auw!

Ik blijf meelezen met jullie, succes met alle keuzes en beslissingen en ga ervoor!!

Hier ook megafanatiek, het zijligingskussen dat ik had aangeschaft maar waar hidde niet meer in wilde gaat heel de vriendengroep rond en ik pleit bij iedereen voor een zijligging ipv rugligging. Heb ik bij mijn oudste ook gedaan en had ik bij de jongste ook moeten doen, daar blijf ik bij!

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.207
    1.870
    113
    Hier nu 10 maanden dat ze is dus ze heeft hem nu al weer 4 maanden en ik weet het ook niet hoor.
    Je ziet het nog steeds en het kan alrtijd beter.
    Zeker aan de boven kant waar de schedels bij elkaar komen.
    We gaan gewoon zo lang mogelijk door dus niet met haar 1 jaar stoppen.
    Dat was ook het advies dus ben heel blij al ze het nog even vol houd.
    Advies was dus ook kijk naar je kindje heeft ze er last van na haar 1e jaar dan is dat zo zo niet dan door gaan.
    En wil toch wel zo lang mogelijk door gaan in de nacht want dan lligt ze het langste stil.

Guusje hoe hebben jullie dat gedaan bij 1 jaar stoppen of ook even door gaan?
    Zo balen :( en ja het haar he maar het is wel een jongen die misschien wel kaal wil dus begrijp je frustratie zo goed en boos zijn al helemaal.
    Hadden wij maar gelijkmanuelle teraphie gedaan :(

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Fijn dat hij af mag!!

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat viel hier heel erg mee gelukkig. Alleen in de maxi-cosi moest ik hem wel wat minder dikke kleertjes aantrekken omdat het vrij warm was.

Ik had toen nog geen werk, dus ik kon alle dagen wel. Mijn moeder reed want ik heb zelf geen rijbewijs.

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Oh jeetje Guusje. Dat is idd niet leuk om lezen. Sterkte!!

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wauw mooi resultaat zeg!! En met het vallen herken ik wel. Hier heeft K. een houten loopfiets, en hij liet zich er gewoon vanaf vallen naar zijn zij toe hij de helm had. Zodra hij die niet meer had deed hij hetzelfde maar dat deed zeer. Dat was erg wennen voor hem.

Ik ga voor een volgend kindje ook een zijligkussen aanschaffen, wil dit niet nog eens..

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Elsa, wat heerlijk dat jullie klaar zijn! Jammer dat je niet nog even een procentje, al was het maar een halve meer winst had geboekt op papier. Maar geen scheefstand is fantastisch! Geniet van jullie vele doorzetten en volhouden.
    Bij elk stootje tegen zijn hoofd heeft hij nu heel veel mamaliefde nodig. Knuffelen dat koppie!:)

Mamvan1, dit inderdaad niet nog eens... maar toch weet ik niet of dit bij ons te voorkomen was. Tot ruim 10 maanden heeft hij een voorkeurshouding gehad (en ja, nu eigenlijk nog steeds wel). Maar voor een eventuele volgende keer weet ik wel welke wegen ik moet bewandelen en waar ik moet zijn.

Din0, gezien de genetische factor, verwacht ik dat ons zoontje over 30 jaar al niet veel haar meer op zijn bolletje zal hebben...
    Wij kregen ook het advies om zo lang mogelijk door te gaan. We zijn met 4,5 maand begonnen en hebben doorgezwoegd tot hij een jaar was. Toen bleek dat zijn inmiddels tweede helm te klein was. Ze hebben opgerekt wat ze konden, maar het zou ook zinloos zijn. Zijn schedel was gesloten en hard. Daarbij hebben de laatste 3 maanden helmtherapie al geen verbetering meer gebracht.
    Ik was zo graag nog doorgegaan. Heb die helm nog opgezet, terwijl ik in de ogen van de arts kon lezen dat het niets meer zou doen, maar je doet alles wat je kan.

Ik hoop dat jullie nog even door kunnen gaan en voor verbetering mogen zien. Heel veel succes!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Elsa, wat fijn dat de helm nu definitief af is!
    En mooie cijfers toch. Zou idd de oddi misschien ook nog iets minder willen hebben, maar jullie hebben er alles aan gedaan.

Doorgaan tot na een jaar kan alleen als de schedelnaden nog open zijn trouwens.

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden!!

Wat fijn dat Hidde geen helm meer hoeft!!

Maar Uhm wat raar van dat zijlig kussen onze fysio adviseerde dat juist NIET! Te doen in bed... Wel leg ik haar als ze gaat slapen wat schuins neer en " lok " ik haar met de fiep haar hoofd te draaien!
    Dadelijk komt de fysio ben stiekem toch wel ze zenuwachtig hoor!

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Elsa wat fijn dat jullie ook helmloos zijn!
    Nu lekker genieten en ze wennen snel genoeg aan het feit dat ze geen helm meer dragen.

Guusje wij kregen als advies met betrekking tot het oogje opletten hij goed sluit met slapen (geen kiertje dus), of hij goed mee draait met kijken, en of zijn ooglid niet gaat hangen. Als 1 van die dingen gebeurt moeten we naar de ka terug. Laatste controle bij he cb begon de arts er wel over en nu hebben we onze 18maanden controle ook bij de arts ipv de verpleegkundige om nog een keertje extra te kijken ondanks mn hele uitleg van de helm en de asymmetrie in zijn aangezicht.
    Ik snap wel dat je nieuwsgierig bent maar ergens hoopte je niet op deze uitslag. Bij ons ook de genetische erfelijkheid van vroeg kaal worden...

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ladybabs bij ons werd het zijligkussen juist wel geadviseerd door de fysio. We hebben stijn er ook veel in gehad maar helaas ontkwamen we niet aan de helm.

Deel Deze Pagina