Hey meiden, @Guusje, gelukkig konden ze in het ziekenhuis wat meer uitleg geven! Succes met w88 op de uitslagen. Wat staat het helmpje gaaf, en het lijkt idd dunner! Hebben ze overal van die dunnere helmpjes? Nou, dinsdag bij het CB hadden ze weinig te melden, het is goed dat ik bij de fysio loop (duh) en je ziet nog een wel de voorkeur, soms wat meer dan de andere keer. Nou, heb het hoofdje van de kleine de afgelopen dagen goed bekeken, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik ga vandaag even met de fysio overleggen, moet er over 1,5 uur zijn... Oh op de foto's , houdt hij zijn hoofdje niet helemaal recht, maar ik denk dat jullie wel zien wat ik bedoel...En ja, hij heeft een hele bos met haar
Hi girliesss! Nu wat meer tijd om te reageren! Just me: WOW wat geweldig zon grote bos met haar! En dat met 2 maanden. Echt super schattig. Haha en nou moet ik een foto plaatsen v b met zijn opaatjes haar Om eerlijk te zijn zie ik niks vd afplatting, maar dat komt denk ik ook door die super leuke krulletjes! Monique: helaas nog niemand met ervaring, mbt het airbrushen. Gwen: ik had idd ook gehoord dat airbrushen lelijk kan worden. Als dit zo is, ga ik gewoon voor een standaard print. Maar het is echt lastig om mensen te vinden met ervaring. Heb het al op verschillende sites geprobeerd :x Guusje: Wat goed dat jullie jochie het zo goed doet met zijn helm! Fijn dat de kinderneuroloog jullie weer wat positieve moed heeft gegeven! En wat schattig, die foto met dat helmpje! Echt een moppie en het staat hem harstikke stoer! Fijn ook dat het helmpje en de bv goed samen gaan, daar was ik echt bang voor! En wat betreft die kopstoten, die vind ik nu al pijnlijk laat staan met helm Hier: net terug vd ka. Alles is gelukkig goed qua schedelnaden en ontwikkeling voor zover hij nu kon zien. Hij vond b zijn hoofd een typisch gevalletje voorkeurshouding en we hebben dus ook geen fotoos hoeven maken. Toen direct maar een afspraak gemaakt bij W.estland. Volgende week donderdag, gaan we hem aanlaten meten. Heb er inmiddels wel aardig vrede mee, het is niet anders.... Poeh heel verhaal
hey meiden... Nou, tis idd wat moeilijk te zien want zijn hoofd, maar aan 1 kant op de foto links heeft ie dus een 'bult' en rechts = plat... Hihi, is idd een bos haar...en het groeit zo hard tis al tot z'n wenkbrauwen: Zo net toch mijn zorgen uit gesproken bij de fysio. En ze ging gelijk kijken en zag idd 'de bult' ook meer..en is gelijk gaan meten... Wat blijkt: Is het 105.7!!! Het was 107.8 dat had ik niet verwacht...Ben natuurlijk wel blij!! Maar we moeten 'de bult' goed in de gaten houden...Het leek voor mij wss erger omdat de afgeplatte kant is bijgetrokken terwijl 'de bult' nog niet is weggetrokken, waardoor we toch de goede kant op gaan. De eerste meting was trouwens 1 september, nu dus precies 4 wkn verder! @ducky de ka was er snel uit dus, wel fijn dat je nu zekerheid hebt....ben je er al uit met het motief? En weet je al wat voro soort helmpje het wordt???
Hallo allemaal, Wij zijn toevallig net terug van de eerste controle van het helmpje, wilde jullie even opvrolijken voor wat het helmpje betreft Vanaf het begin had mijn dochter een voorkeurshouding naar links (inderdaad, KISS). Het CB, waar ik toen ze 5 weken was al aangaf dat het volgens mij de verkeerde kant op ging met afplatting liet me de keus: nu al naar de fysio of wachten. Gekozen voor de fysio, die deed de eerste keer al meteen een meting van 103,5 ODDI en 93 CPI. Veel fysio gehad, maar het hielp geen fluit, de metingen werden slechter en slechter. Naar de KA doorverwezen met 5 maanden, maar die vond het ondanks een ODDI van toen 109 niet nodig, een helmpje hielp volgens hem niks en ze was gezond, niks mis met de motoriek, dus niet aan beginnen. Tsja, in eerste instantie ga je dan weg met oke het hoeft niet, maar toen twee weken later de meting alweer uitkwam op 110,5 (!) ben ik op eigen houtje een afspraak gaan maken in het ziekenhuis in Veghel, daar zitten ook mensen die onderzoek hebben gedaan naar helmtherapie. Helaas, vakantieperiode, dus konden pas terecht toen dochter alweer ruim 7 maanden was. Je zag inmiddels ook in haar gezichtje dat haar schedel scheef was, zo jammer! Begin juli had ze een ODDI van 112,6 en een CPI van 89,4. De platheid was dus al goed bijgetrokken (al dat draaien en keren van haar hielp dus wel daaraan) de ODDI nog meer verslechterd. In Veghel zeiden ze meteen: helmpje. En wat jammer dat je niet eerder bent gekomen. Ik ben ook een tijdje boos op mezelf geweest dat ik in eerste instantie naar die andere arts heb geluisterd. Maar ja, daar doe je niks meer aan. De fysio zei wel dat het vaak niet lukt om het voorhoofdje ook weer goed te laten groeien. Als je de scheefheid in het gezichtje gaat zien, komt dat doordat het voorhoofd ongelijk wordt door de scheefheid achter. Dat schijnt lastig te corrigeren te zijn. Maar we gingen ervoor, kijken hoever we komen! Sinds begin augustus (toen net 8 maanden) heeft ons meisje haar helmpje van Livit. Officieel is het lime, maar het lijkt meer lichtgeel met speelgoedbeestjes erop. Heel vrolijk. Vanaf het begin af aan gaat het super met de helm. Alleen het opzetten vind ze niet prettig, maar we hebben nu na 7 weken helmtherapie het idee dat ze hem af en toe mist als ze hem niet op heeft. Het slapen gaat goed, van begin af aan geen probleem geweest. Ook geen last van drukplekken (behalve de goeie soort zeg maar, die na een kwartiertje weer weg zijn). Zodra ze de helm opheeft, vindt ze het helemaal prima. Heeft er geen last van, zelfs geen erg in. Zweten doet ze wel meer natuurlijk, maar we merkten dat na een paar weken helm het zweten minder werd. Het schijnt ook dat het lichaam eraan went dat het minder warmte meer kan afvoeren via de schedel, en dus op andere plaatsen meer gaat zweten. Luchtig kleden scheelt wel, ik geef haar standaard 1 laagje minder aan dat dat ik zou doen als ze geen helmpje op heeft. Met koorts is wel vervelend, ze heeft in de periode dat ze de helm heeft drie keer koorts gehad, een week lang, en dus in totaal drie weken de helm niet op gehad. De eerste week was wenperiode (pas aan het eind van de week zit je dan op 23 uur per dag, je bouwt op met iedere dag 3 uur erbij). En reacties van anderen? Op het KDV roepen de kinderen dat ze vast gaat motorrijden straks, andere kinderen vragen er ook wel eens naar, en laatst heb ik een heel gesprek gehad met een dronkeman die vroeg he mevrouw wat heeft uw kindje? Maar ook wel eens mensen die heel raar kijken en fluisteren dat ze het zielig vinden. Tsja. Kortzichtigheid heb je overal denk ik dan maar. In de Efteling was het wel grappig, steleltje pubers: mag ze nu wel mee in de phyton dan? Vanaf het begin zat het helmpje goed. Gelukkig! Wij hadden gekozen voor een Livitvestiging hier dichtbij, in het ziekenhuis zeiden ze dat je bij dit soort scheefheid nogal eens terug moet omdat de helm niet meteen past en gaat draaien, maar dat was bij ons niet het geval. Al twee controles gehad, en we moeten nu ipv om de 4, om de 3 weken terugkomen omdat haar hoofdje vrij snel groeit, en er dus eerder weer ruimte gemaakt moet worden. De controle vandaag: fysio zei bij binnenkomst al dat ze groot verschil zag. Ze had de helm vast fulltime opgehad. De metingen lieten een CPI van 87,7 zien (valt binnen de marge, die is tussen de 70 en 90 zelfs) en een ODDI van 109! En dat met zo'n 3,5 week effectief dragen! En het mooiste van alles is, dat haar voorhoofd helemaal is bijgetrokken, daar zit geen scheefheid meer. Je ziet ook in haar gezichtje dat dat weg is! Nog twee maanden, dan is ze een jaar, en mag hij afblijven. Geen spijt van dat we hier aan begonnen zijn dus! Sorry het is een heel verhaal geworden, maar ik wilde vooral zeggen dat het helmpje helemaal zo erg niet is, dat het echt zijn werk doet, en dat 90% van de kindjes er totaal geen last van heeft. Het is gewoon de moeite waard bij een flinke scheefheid/afplatting. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden trouwens.
Deze is van een anderhalve week geleden, net de helm afgezet. Ze houdt wel net haar hoofdje scheef, dus je ziet het niet zo heel goed misschien.
soley, mooi verhaal! En ik zou echt jezelf niet de schuld geven... Dat is moeilijk, dat weet ik En echt, je ziet het goed hoor op de foto!! Echt wel! Ik word wel blij van dit soort verhalen! dank je wel, en blijf je ons hier op de hoogte houden van hoe t gaat? Zou wel leuk zijn! Succes verder! Just me: wooowww wat een haar, prachtig! Ik zie t niet zo heel goed, maar goed, een foto is idd moeilijk te zien.
@soley; wat goed dat je toch hebt doorgezet, en idd het heeft al veel resultaat gehad!! En wat fijn dat je fysio ook het resultaat ziet! En het helmpje staat haar super leuk Succes verder!! En als je tijd hebt hou ons hier op de hoogte @Monique; je ziet het op de foto ook niet, maar hij heeft dus een bult (op de foto aan de linkerkant)...En scheef.plat aan de rechterkant...
Just me: Wauw, wat een mooie bos krullen joh Ik zie ook niet zo gauw een afplatting bij je manneke. Guusje: Wat staat dat helmpje stoer zeg!! Het maakt ze nog ondeugender he, zo leuk! Ik wilde in eerste instantie ook de oortjes vrij en geen kinbandje, maar hier kon dat niet ivm de scheefheid. En de kopstoten, hou op schei uit. Vaak genoeg een tand door m'n lip gehad, haha. Ducky: Fijn dat alles 'goed' was met je mannetje. Raar eigenlijk dat je na een gesprek met de kinderarts toch een soort rustgevoel krijg toch?! Ik had dat ook wel. Vervelend de helm maar het is voor z'n eigen bestwil, dacht ik dan! Soley: Wat een verbetering zeg! Je ziet het ook echt goed op de foto's hoor, jeetje! Hihi, vrolijk foto van je dochter. Leuk! Hier: Terug naar Livit geweest om helm te corrigeren. Opgevuld aan de zijkant boven de oortjes, zodat ie niet verder in de breedte groeit. Meer opening achter op z'n bolletje zodat de zijkant naar achteren gaat groeien, zeg maar. Ennnn z'n hoofje is weer 1 cm gecorrigeerd. Gelukkig maar. Eind oktober terug naar de kinderarts, en kijken of de breedte van z'n hoofdje afneemt. Sorry als ik iemand vergeten ben.
Tip voor een goede foto, probeer zo loodrecht mogelijk van boven een foto te maken. Tenminste, bij een scheve afplatting. Is de afplatting recht op het achterhoofd, dan het beste van opzij de foto nemen.
Just Me wat een mooie bos haar! En wat goed dat het nu al aan het corrigeren is! Door het mooie haar vind ik de afplatting moeilijk te zien. Soley Wat leuk om weer een succes verhaal te lezen! All Net terug geweest voor aanpassing van het helmpje. Was niet overbodig; hij is een uur bezig geweest! Hij had het zelfs over een evt. tweede helmpje als ze deze toch niet goed passend kregen... Maar voor nu zit hij veel beter! Zakt niet meer voor zijn ogen en gaat ook niet meer scheef zitten. Het helmpje van ons mannetje wordt d.m.v. warmte steeds bij gevormd. De helmpjes van Livit hebben meerdere lagen (vandaar dat ze dikker zijn) die ze er steeds uithalen of bijwerken. Tot nu toe ben ik erg blij met dit dunne helmpje. Maar ik hoop niet dat ik iedere week kan gaan voor een aanpassing Heb ook nog gevraagd hoe het zit met scheefstaande oortjes. Geen enkele helm kan die recht zetten. Alleen doordat de scheefheid afneemt, draaien de oortjes bij zeg maar. Het maakt voor de oortjes dus niet uit of ze in of uit de helm zitten. (snappen jullie het nog?)
meis, fijn dat er al 1 cm verschil weer is! Gat goed zo. Guusje, fijn dat het helmpje nu beter zit. En ja evt een 2e helm, ach als het maar voor een goed doel is toch... Vandaag brief gehad, 13 oktober naar t centrum in utrecht, eerst wordt t bekeken en dan helmpje gepast, of uitgemeten, hoe noem je dat haha.
ff snel bijgelezen weer! Fijn zo'n succesverhaal, doet mij ook goed! Guusje, mooi mannetje en hele stoere helm! Mijn kleine man heeft dezelfde en ben er ook erg over te spreken! Justme, je ziet het indd slecht door die mooie bos met krullen! Monique, fijn dat je terrecht kan, ben benieuwd. het is indd aanmeten hihi meis, wow 1 cm helemaal super!
whahaha, ja was ff bij iemand anders op de computer, en ik dacht hoe heet t ook alweer haha domme actie, maar idd, er staat dat ze daarna zonodig gaan aanmeten..
Girliesss, hoe is het met jullie en jullie kindjes....? Hier donderdag de afspraak om het helmpje aan te meten, BAH! De afgelopen weken zag ik zijn koppie echt verbeteren, maar nu lijkt het weer erger te zijn geworden
ooh succes dan donderdag! Wij gaan volgende week donderdag! Maar ik ben er nu wel uit qua print, maar dat snapte je al denk ik Weet jij t al?
Ducky en Monique succes de komende donderdagen. Begrijp ik dat jullie een bestaand motiefje kiezen en niet zelf aan de slag gaan? Hier morgen weer op pad om het helmpje aan te laten passen. Ding zakt nog steeds voor zijn ogen ik vind het wel wennen dat het helmpje 23 uur op moet. Met het wennen mag hij nog eens af, maar nu alleen nog met verschonen.