Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Het verschil zit hem in zijligkussen op de dag of de nacht. Hier was het advies op de dag en op eigen gevoel voor de nacht.

Kibbeling, ons zoontje heeft vaak ook een oogje wat niet helemaal sluit als hij in een beginnende slaap is. Zal het over een paar maandjes eens aankaarten bij de oogarts.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mijn meisje heeft de helm nu 1 week op. Ze heeft er totaal geen last van. Het slapen gaat ook heel goed.
    Ze moppert wel af en toe als de helm weer op gaat.
    Alleen als ik de helm eraf haal dan is het een beetje rood maar het meeste trekt gelijk weg. 1 plekje aan de rechterkant blijft rood en trekt niet weg. Ik zet de helm na het eten weer op maar hij blijft rood. Wat kan je hier aan doen?

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje is het wel zo dat als de kleine diep in slaap is het oogje wel helemaal gesloten is?
    Daar moesten wij namelijk op letten dat als hij in echt in slaap is het oogje dicht is. Hebben ze er bij het cb bij jullie nooit wat van gezegd?
    Ik zie aan Stijn dat als hij moe is zijn oogje als eerst sneller dicht gaat zeg maar. Hij wordt dan nog kleiner lijkt het wel.

Ambon als het plekje niet binnen een uur weg trekt kan je even contact opnemen met de helmmaker. Over het algemeen horen de plekjes binnen een uur weg te zijn. Afhankelijk van de grote lieten wij de helm wat langer af. Als het goed is ben je nog in de opbouw fase toch? Niets forceren hoor dan duurt het langer voorde plekjes weg trekken en kan je kleintje er last van krijgen.
    Succes!

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling, als hij diep in slaap is zijn zijn oogjes gesloten. Als hij moe wordt of op andere momenten is zijn kleine oogje eigenlijk niet meer te zien. Het was goed zichtbaar, maar nu eigenlijk niet meer.

Het CB heeft er nooit wat van gezegd, maar die vonden zijn afplatting van destijds (ruim 114%) ook meevallen, dus dat zegt hier niet zoveel. We lopen bij diverse artsen en niemand heeft er nog een opmerking over gemaakt. Ik ga het eens in de groep gooien. Bedankt!

5. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Bah Guusje wat een K*^%>% uitslag!
    Hier wel hetzelfde denk ik, nooit laten meten, maar voor
    mijn gevoel is het iig niet verbeterd. Ik zie de afplatting ook nog duidelijk.
    Maar onze jonkies kwamen ook van zo ver! Maar het blijft kut!
    Hoe is het verder met Guus?

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hé Ducky, onze jongens kwamen inderdaad van heel ver! Laten we maar blij zijn dat er redressiehelmpjes bestaan. Geloof dat ik anders helemaal in zak en as had gezeten.:)

Het gaat super met ons mannetje. We houden veel controles, maar hij doet het echt lekker. De fysio was ook zeer te spreken over zijn ontwikkeling. Ik merk dat ik ook sinds een paar maanden eindelijk ook echt kan genieten. En dat is zoooo lekker!:)

Bij jullie ook alles goed? Nog heimwee naar de helmtijd?:p

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    kibbeling, nou eigenlijk heeft ze de helm al bijna 23 uur per dag op. Alleen niet met wassen, aankleden, middageten en avondeten. Voor de rest wel.

Hoe lang doe je normaal gesproken dan over het opbouwen?
    Hadden ze bij jullie ook nog wel rode plekken als de helm af ging of helemaal niks?

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Doordat het hoofdje groeit en de helm niet, kan het iedere keer voorkomen dat ze rode plekjes krijgt.
    Deze plekjes moeten toch wel met een uurtje wegtrekken anders inderdaad even contact opnemen voor een eventuele aanpassing.

9. Dinsdag krijgt onze zoon zijn helmpje.
    Ben erg benieuwd hoe hij er op gaat reageren.

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb mijn naam aangepast ivm herkenning!
    Ik heette eerst ladybabs ....

Vrijdag krijgen we de uitslag van de meting, Boh vind ut zo spannend!

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje een afplatting van 114% vonden ze meevallen?? Dan vraag ik me af wat hun onder ernstig verstaan?? Gelukkig dat je verder niets van het kleine oogje ziet. Het is idd wat je wel in de groep kan gooien. Baat t niet schaad het niet.

Ducky wat leuk om wat van je te lezen. Balen dat je de afplatting nog zo goed ziet. Maar je zegt het zelf al je komt van ver.

Ambon wij hebben met het opbouwen wel wat ellende gehad. We begonnen net en de kleine werd ziek kreeg koorts dus geen opbouw en na het slapen 's nachts vuurrode plekken die niet weg trokken. Ben blij dat het zo gemakkelijk verloopt bij jullie.

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

Het buro vond bij ons de afplatting ook wel mee vallen hebben hun hun ogen in hun broek zak zitten ?? Hihi

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    de arts van het cb zei ook tegen ons dat het wel mee viel omdat er aan de voorkant niks te zien was. Alles was symetrisch. En volgens haar zou het op de natuurlijke wijze nog wel zichtbaar verbeteren. Maar de afplatting aan de achterkant was 96% en dat viel wel in de categorie ernstig. Vandaar dat we het wel gedaan hebben. En wij zien nu al dat de hoeken aan de achterkant ronder worden en haar hoofdje niet meer zo breed en plat is aan de achterkant maar breed en rond. En dat in 1 week vinden wij wel een snel resultaat hebben. De %en maken mij niet zoveel uit, als de zichtbaarheid van de afplatting maar afneemt.
    Voor een meisje is het later net zo vervelend als voor een jongen denk ik. Want ook al is zij een meisje en krijgt ze straks misschien wel lang haar. Als ze dan staartjes of een vlecht heeft in haar haar dan zul je altijd die hoeken blijven zien. En dat hoekige wordt nu dus al minder en haar haartjes beginnen te groeien!!! :) :)

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Fijn dat je dochtertje het zo goed doet!

Als het rode plekje niet weggaat, dan zit de helm daar niet goed. Eventjes contact opnemen om het even aan te laten passen ;)

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@ambonmananise
    Ik zou zo niet meer weten hoelang wij over het opbouwen hebben gedaan, maar dat zal hier vast wel ergens in het topic staan.
    K.eano had niet heel veel last van rode plekjes, en als er wel eentje was, dan trok die snel weg.

@Bren
    Spannend! Nu nog ff genieten van zijn hemloze koppie

@Porsche
    Spannend!!

@Guusje
    Jeetje zijn afplatting mee vallen? Hier was de afplatting minder, maar moest toen toch wel snel contact opnemen met de fysio. En daarvan moest ik wel bellen met ProReva want ze vond de uitslag van meting niet goed.

@Klein oogje
    Hier had K ook een kleiner oogje met het helmpje, en toen hij klaar was is dat gelukkig langzaam weggetrokken.

@Ducky
    Hier is de afplatting ook nog wel wat te zien en te voelen, maar dat komt misschien omdat wij het weten. Een vreemde zal het niet zo snel zien.

@ambon
    Fijn dat het hoofdje al wat ronder word!

@mijn naam
    Ik heette voorheen S.enna04 :D, maar heb mijn naam laten veranderen omdat er een bekende zich heeft aangemeld hier op het forum..

16. We zijn zeker nog erg aan het genieten van zijn hoofdje zonder helmpje.
    Lekker kriebelen en heel veel kusjes op zijn hoofd geven.

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ambon fijn dat jullie al vrij snel resultaat zien!!

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

Straks komt de fysio om met ons de metingen door te bespreken! Al weet ik het antwoord al ben ik toch zenuwachtig. Heb zelfs al een taart gebakken om de tijd om te krijgen

Ik heb wel een vraagje :
    Hoe hebben jullie het " verwerkt" Uhm .. Hier weet iedereen wel dat ze fysio krijgt voor dr hoofd maar niemand weet dat de fysio komt, om alles door Te bespreken!
    Ik merk aan mezelf dat ik ook totaal geen behoefte heb om het tegen iedereen te vertellen heb geen zin in vragen etc.. Is fat raar?

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    porsche, maar bedoel je precies? Dat je geen zin hebt om de uitslag van de meting tegen iedereen te zeggen?
    Dat is toch ook niet nodig? Je vertelt het alleen aan de mensen aan wie je het kwijt wil. Wij hebben het niet aan de grote klok gehangen. Pas toen we in het ziekenhuis de beslissing genomen hebben en een gipsmalletje hebben laten maken was het definitief voor ons en hebben we het aan onze ouders en broers/zussen verteld als het ter sprake kwam. De rest zag het later toen ze hem op had.
    Het is echt niks om je voor te schamen. De mensen hier in onze omgeving en op straat kijken er niet eens meer raar van op. Het is denk ik al best gewoon geworden, net zoals een spreidbroekje voor de heupen.
    Laat alles maar even rustig bezinken als je de uitslag te horen krijgt.

20. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi

De fysio is geweest! Wat precies de uitslagen waren weet ik niet ik zag iets van 114 staan.. We hebben de malletje gezien en er was geen verschil ( niet erger en ook niet beter ) wel kon je heel goed zien dat dr hoofdje groter gegroeid was!

Maandag de ha bellen voor een verwijs kaart en dan meteen veghel bellen..

Deel Deze Pagina