Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi

Hoe gaat het allemaal met jullie?

2. Hier gaat alles goed.
    Alleen de nachten is een probleem.
    Doordat onze zoon het altijd warm heeft net als mij.
    De helm s nachts op is tot nu toe nog niet gelukt omdat na dat hij een uur in bed ligt gillend wakker word en het zweet van zijn koppie afloopt.
    Best zielig overdag is er geen probleem ook met slapen niet.
    Iemand tips?????

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Misschien wat luchtiger , niet te dik aankleden voor de nacht zodat hij via het lichaam zijn warmte kwijt kan ipv zijn hoofd?

Hier gaat alles goed. Wij hebben vrijdag de 1e controle gehad en we zien nu al duidelijk verschil. Niet meer hoekig en breed maar ronder en smaller. En ze heeft er geen last van met omrollen, tijgeren, etc.

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Porsche, wij waren binnen een uurtje weer weg.
    De helm was klaar, ze zette hem op, dan wat bijschaven, duurde ongeveer 10 minuten, weer passen, uitleg gekregen en toen mocht ik nog even oefenen met het opzetten en afzetten. Dat was het. Toen ze hem ging bijschaven hebben we ons meisje gewoon de fles gegeven omdat ze moest eten en daar deden ze niet moeilijk over. Ook had ik wel een rammelaar meegenomen om het wachten wat plezieriger te maken.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    @warme kindjes: Bij Tim heb ik van die leukosilk gehad en daar kon je wat van afknippen en dat als een soort zweetbandje onder de helm aandoen.

6. Ik heb gisterenavond wat uitgeprobeerd.
    Heb hem met inbakeren zijn voetjes bloot gelaten en zodat hij via die manier zijn warmte kwijt kon en dat heeft gewerkt.
    Hij heeft de hele nacht geslapen met helm op.
    Vanavond weer proberen.

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    vandaag Sanne's helm opgehaald. zie nu op de foto dat hij te hoog zit. de rand van de voorkant is een beetje gebogen zodat haar voorhoofd tegendruk krijgt en zo in de breedte gaat groeien. Daarom zijn er vooraan ook geen gaatjes in.

Zo braaf als ze was bij het gipsen, zo verdrietig was ze bij het passen. Ze was ook moe, dus het duurde allemaal wat te lang voor haar. Bij het slaapje voor het avondeten mocht ze de helm ophouden, maar ze was heel erg aan het huilen, toen heb ik hem maar weer afgedaan. Ze viel zo in slaap. Morgen weer een dag. Wel balen dat ze morgen en woensdag een hele dag naar de opvang gaat. Zo kan ik het minder in de gaten houden.

Vooral het slapen vind ik erg spannend. toen ze weer wakker was, heb ik gelijk de helm weer opgedaan. toen heeft ze nog wat op de rug gespeeld op de grond, en schoof ze hele stukken vooruit :)

Bijgevoegde bestanden:

8. Lau85

Lau85 Actief lid

26 mei 2011
    179
    0
    16
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,
    Tijdje afwezig geweest hier, hoop nieuwe kindjes met helm erbij!!

Wij zijn erg aan t twijfelen om te stoppen met de helm..
    Joost slaapt sinds kort op zn buik.. of op linkerzij en hoofd naar rechts enz..
    Hij gaat t hele bed door.. voorkeur is totaal verdwenen.
    Nu mag de helm van Livit snachts niet op en dat vind ik ook eng..

Maar overdag is meneer hem nu ook zat! Hij duwt hem helemaal omhoog zodat hij niks meer ziet! Voorheen gaf hij er helemaal niks om.. 23 uur of langer op zeg maar.. Maar hij is boos huilen enz.. Hij is hem duidelijk zat
    (wij stiekem ook hoor) Je ziet bijna niks meer van de afplatting en de scores waren ook perfect..

Maarja... wat te doen.. Livit wil liever dat we doorgaan.. snap ik ook vanuit hun kant hoor..
    Maar Joost raakt gewoon helemaal overstuur en boos ervan. :(

Wat vinden jullie? Iemand ervaring met eerder stoppen?
    Ik heb zoiets van als hij deze score had gehad aan t begin had hij geeneens een helm gekregen..

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lastige keuze. Waar doe je goed aan hè?
    Is de helm nog wel op maat? Ons zoontje had nooit zoveel ruimte dat hij hem had kunnen verschuiven. Maar hij taalde daar ook niet naar, dus dat is niet echt een goede graadmeter...

Hij is nu 8 maanden... het kan zijn dat zijn hoofdje al bijna gehard is, maar dit hoeft nog niet. Hebben ze al wat gezegd over de fontanels? Zijn die al gesloten?

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mijn dochter is nu erg actief, ook als ze wakker wordt tijdens haar slaap en dan is ze zo moe dat ze op haar buik in slaap valt. Ik laat haar maar, ik ga haar niet omdraaien. Dit kan ze zelf heel goed en ze slaapt nu heel rustig.

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou nog even volhouden. Ik meen me te herinneren dat Tim die fase ook gehad heeft. Omdat het einde in zicht was, en ik de eindstreep al rook, begon ik ook wat lakser te worden. Ik heb me herpakt, en Tim ook.

Dus even volhouden, alle tijd dat je kindje de helm draagt is mooi meegenomen!

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    update hiero: Sanne heeft op de opvang de helm aangehad in haar wakkere periodes. Ging goed, ook met de drukplekken. De helm op- en afzetten geeft wat gemekker, maar dat was te verwachten.

Vanavond met het slaapje rond het avondeten heeft ze de helm ook aangehad bij het slapen. Dat ging goed en daar ben ik blij om. Morgen op de opvang ook een slaapje met helm proberen.

Sanne vs. helm: 0 - 1. Yes!

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden. Onze dochter heeft dr helmpje en het staat haar geweldig. Het passen vond ze ook niet erg.. Ging erg snel en gemakkelijk

Hebben jullie nog tips om de helm makkelijker op en af te zetten daar zie ik zo tegenop :(
    We hebben een heel schema gekregen hoe we de helm moeten opbouwe !

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hoi meiden,

Wij zijn sinds 30 november klaar met de helmtherapie.

De allereerste meting bij de kinderfysio wees uit dat we in aanmerking kwamen voor een helm.
    Waardes: ODDI 108% CPI 100,7%

Onze Ties is gestart met de helmtherapie op basis van de volgende waardes (metingen Bernhoven ziekenhuis, Veghel):
    ODDI 106,6%
    CPI 97,9%

Na bijna 5 maanden is het eindresultaat
    ODDI 103,4%
    CPI 90,8%

We zijn zelf erg tevreden en blij dat het erop zit. Het is ons erg meegevallen en hebben het niet als vervelend ervaren.

Iedereen die nog moet starten: heel veel succes!!!!

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

Norii, wat fijn dat jullie klaar zijn!
    Hier gaat het goed afkloppen ze heeft m 2 uurtjes opgehad en von het geen probleem gelukkig
    Alleen het op en af zetten!

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    oefenen, oefenen en nog eens oefenen! het wordt vanzelf makkelijker. :D

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dat klopt ik moest het net de oppas ook leren en ik deed het hup ik was helemaal trots opmezelf hahaha

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Porsche, ik zet haar vaak in de wipstoel of kinderstoel. Dat is makkelijk. Nu ze zelf kan zitten doe ik het ook wel als ze op de grond zit of in bed, overal eigenlijk.

19. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wat hebben jullie kindjes eigenlijk aan snachts in bed?

20. JeannetK

JeannetK Nieuw lid

11 dec 2012
    3
    0
    0
    Huismoeder
    Groningen
    Mijn zoontje heeft ook een helmpje gehad, is inmiddels alweer 2 jaar geleden. Hij had een score van 108%. Hij heeft hem een half jaar gedragen zonder problemen. Voor je het weet is het half jaar voorbij. Ben blij dat we het gedaan hebben want zijn hoofd ziet erveel beter uit.

Deel Deze Pagina