Even voorstellen, ik ben een vrouw zoals elke andere. Net als alle andere test ik mezelf te pletter, ovulatietesten, streepjes lezen, degitale Cb met lachende gezichtjes, zwangerschapstesten van alle soorten die allemaal slecht zijn want ze zijn negatief. Ik ben het soort idioot die ingebeelde strepen ziet in en onder licht voor degene die denken alleen te zijn. Ik heb een kindje dus dat geluk heb ik al maar ik wil nog eentje! 3 jaar later zijn we en een fortuin aan testen later. Nog steeds geen beebje. Ik was laat met een kindje heeeeeel laat, dus alle medische rompslomp daar moet ik niet op rekenen geen arts met zijn hoofd op de juiste plaats zal dat nog doen, bovendien ik wil het ook niet. Ik temp al maanden maar geen ei te bekennen... Mijn cyclus voeger was netjes nu al een tijdlang ellenlang. Frustratie dus. De laatste 83 dagen.... Primolut om op gang te trekken, en dan vind ik iets.... Je kan het bij elke drogist kopen gewoon over de toonbank. Wat heb ik te verliezen, ik haal het en start zoals het mij is verteld, 5 dagen nemen in het begin van je cyclus en dan stoppen, dan ovutesten boven halen. Zondag laatste dosis voor slapen gaan. Woensdag erna, ovulatietest wordt donkerder dat heb ik al 18 maand niet meer gezien!!! Donderdag middag een lachend gezichtje op Cb degitaal , vrijdag idem! Zondag temp 0,5 omhoog, FF zet na 3 dagen hoge temp een ROOD kruis, de eerste in 18 maand! Temp stijgt door boven de 37 ook al maande niet meer gezien! Woensdag moet ik ongesteld worden, nee ik ben niet zwanger, maar ik voel wel dat mijn ongie eraan komt! Ik heb bewust niet gedaan voor een beebje ik wilde weten wat die pillen zouden doen, nou die werken dus heel goed! Je mag ze niet nemen als je schildklierproblemen hebt. Probeer ook niks te herstellen als het niet stuk is!!! Enkel voor vrouwen die NIET ovuleren of heeeel lange cyclussen hebben. Dus bij deze... SOY VOOR DUMMIES het is voor vrouwen in menopauze jaja u leest goed. Je start op cd 3 tot 7 dossis tussen de 80 en 200 mg per dag. Neem voor het slapen gaan! Nooit samen met andere dingen zoals vitex of teunis. Nooit langer dan 5 dagen!!!!!!!!! Hoe vroeger in cyclus hoe meer eitjes ontwikkelen (kans op meerling) hoe later hoe volwassener je eitje bij ovulatie. Start nooit na cd 5 tot 9!!!!!! Het is natuurlijke Clomid. Zorg dat je zuiver koopt! Je mag het 6 cyclussen op een rij nemen, geef dan je lijf wat rust een cyclus of 3 zo (hopelijk niet nodig). Hoe werkt het? wel het doet wat Clomid doet, het doet je lijf denken dat je niet genoeg oestrogeen aanmaakt en je lijf zet een tandje bij (of tand). Begin met een lage dosis 80 mg (lees verpakking om te weten hoeveel per pilletje er in zit) en temp om te zien, je kan altijd opdrijven. Hier vind je er niet veel info over, maar tik het in het Engels in en het staat vol. Net als alle dingen werkt het niet voor iedereen, maar ik wilde het toch bekend maken! Ik ga hier op naar de volgende cyclus! En nu voor een Soy beebje! De succes percentage ligt rond 75% in de eerste 3 cyclussen!
O ja, nog vergeten, het werkt als Clomid maar het is geen Clomid!!!!! Het is NIET bewezen dat het werkt, enkel de talloze succesen bewijzen dat. Veel artsen kennen het niet! Het is een natuurlijk voedingsupplement, die geen kwaad kan als je je aan de dosis houdt! Ook als je zwanger blijkt te zijn heeft het geen effect daarop omdat je ver voor je ovulatie bent gestopt. Je koopt het bij de drogist vb Issopro 40 (al weet ik niet of ik dat erop mag zetten). 1 doosje is 5 tal cyclussen dus best goedkoop. Voor Belgische wanna be mums, online eens kijken, je bestelt het dan zo. Doordat het natuurproduct is moet je dubbel rekenen, 50 mg Clomid is 100 mg soy. De pilletjes bevatten meestal 40 mg dus 2 of 3 per dag in een keer nemen. Bijwerkingen heb ik NIET maar die komen wel voor vandaar voor slapengaan. Werkt het voor jou niet, drijf dan dosis op, nooit boven 200 gaan!! Werkt het nog steeds niet stop dan. Ieder mens is anders wat voor mij werkt kan voor een ander rommel zijn. Bijwerkingen kunnen zijn, milde hoofdpijn, warmteopwellingen, beetje misselijk zijn. Heb je vragen stel ze dan hier, ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden en mijn ervaringen te geven. Ik hou mij er ook aan als ik positief test ik dat ook zal laten weten! DIT IS GEEN MEDISCH ADVIES EN KAN DUS NIET ALS DUSDANIG BESCHOUWD WORDEN.
Alles goed lezen hoor!!!! Als je het probeert hou je aan de dossisen en timingen! Bij heel lange cyclussen schuift het (mogelijk) je ovulatie naar voor dus vroeger. Gebruik ovulatietesten! Ik ovuleer al op cd 12 net zoals ik vroeger deed. Tempen heeft ovulatie bevestigd, voor ovulatie 36,3 gemiddeld eerste 3 temperaturen na ovulatie 36,75 en daarna doorgestegen naar 37,09. Zelf moet ik zeggen stond ik sceptisch tegenover het soy experiment, maar ik had niks te verliezen en voor de prijs hoefde ik het niet te laten, dus gewapend met 2 doosjes naar huis gegaan, maar verwachtingen waren 0,0000! Dus de uitkomst bij mij is een grote meevaller. Ik heb op nederlandstalige sites gezocht maar kon niks vinden al Googelde ik me suf! Engelstalige sites staan er vol van. Ik heb een kast vol met Vitex, Teunisbloem, Black cohusch, Tarekiem enz, dus dat ik weinig geloof hechte aan Soy is normaal. Maar al bij al, top dus, en omdat er wel veel vrouwen zijn die net als ik, jong of ouder niet meteen lottowinnaars zijn, heb ik het hier op gezet.
Bij de drogist, waar ze voedingssuplementen verkopen. Goed de doos lezen voor je aan de slag gaat, je moet 40 mg soy per tabletje hebben. Ik neem cd 3 , 2 tabletjes, cd 4 en 5, 3 tabletjes en cd 5 en 6, 4 tabletjes en dan stop! De meeste vrouwen ovuleren tussen dag 5 en 7 NA de laatste dosis! Start dus met ovutesten 2 dagen NA je laatste dosis. Vb, zondag laatste dosis, dinsdag ovutesten. Bij mij worden ze al donkerder 3 dagen na de laatste dosis, positief 4 dagen na laatste dosis, bevestigd met CB degitaal! Temp omhoog 8 dagen na laatste dosis, brengt ovulatie op dag 11 of 12 en cyclus op een 24 dagen! Er wordt melding gemaakt van menstruatieachtige pijn rond ovulatie en dat klopt ook, ik heb het een dag of 3 gehad, FF zet mijn kruis op dag 11 maar ik had op de avond van dag 12 een scherpe stekende pijn aan de rechter kant in mijn onderbuik. Het duurde een paar min,, vermoedelijk mijn gelanceerde ei. Ik hoefde niet te raden wanneer ik zou moeten babydansen. Achteraf bekeken toch niet want pas na de temp stijging was ik het zeker! Nu weet ik perfect waar ik op moet letten. VOLLEDIGE BENAMING! SOYA ISOFAVONEN. VOEDINGSUPLEMENT: op basis van soya. NORMALE INDICATIE: verlicht menopauze klachten (denk even na, vrouwen in menopauze hebben klachten door het afnemen van homonen) INDICATIE BIJ OVULATIE: hoge dosissen en korte periode. LEUKE BIJKOMSTIGE BIJWERKING: geen pms klachten! NADELIGE BIJWERKINGEN: ikzelf geen. Kan er wel geven, neem voor slapengaan.
UPDATE, voor wie het nodig heeft. Lutaele fase was vroeger 9 dagen tot 12 dagen max. Ik ben nu de 13e dag voorbij. Mijn temp ligt de ganse fase van ei tot nu 0,3 hoger dan in vroegere ovulataire cyclussen. Dat betekent dat ik een sterkere en betere progesteron produktie heb, die een mogelijke zwangerschap dan ook beter kan ondersteunen. Voor wie denkt zwanger, test was negatief op 12 dpo. Ik heb een dip gehad in temp 12 dpo van een 0,3. 13 dpo beetje gestegen 0,1. Ik verwacht nog steeds ongesteld te worden. Zwanger kan maar het is dan wel een heeeeeeel klein waterkansje.
UPDATE! Lutaele fase 14 dagen, ipv de maxumum van 12 dagen. Licht begonnen met vloeien op dag 15 van de cyclus. Die word dus vandaag cd 1, datum 31 augustus. 2 augustus opnieuw starten met Soy tot 6 augustus. 8 augustus starten met ovulatietesten, 10 augustus starten met degitale CB. Ovulatie wordt verwacht tussen 11 en 13 september. Lengte vorige cyclus 26 dagen. Ben benieuwd....
UPDATE. Laatste dosis soy gisterenavond, cd 7. Ik heb een gans pak ovulatietesten liggen dus op dag 5 al begonnen met testen. Cyclussen op Soy zouden vals positieve ovulatietesten geven.... Dag 7 donkerder en dag 8 vandaag positief, ook de Cb degitaal. Afwachten wat "het" nu verder doet. Vorige cyclus o op dag 11 of 12, of het verschuift nog wat naar voor of het is vals positief. Temperatuur zal het moeten uitwijzen.
UPDATE. Soy geeft dus vals positieve ovulatietesten, ook CB digitaal! Cd 7 positief een fluke dus. Gisteren cd 9 zwanger en kids ovutest positief, vandaag cd 10 een happy face op de Cb digitaal. Vorige cylcus zette FF mijn kruis op cd 11, de dag van mijn eerste op de Cb. Zelf denk ik cd 12, maar kom ik ga nu geen discutie aangaan met FF . Mijn temp bereikte gisteren een dieptepunt. De stelling dat men pas 3 dagen na de laatste dosis mag starten met ovutesten klopt dus (vooral om verwarring te vermijden). Maar opnieuw blijkt de soy feiloos zijn werk te doen, met de bijhorende buikpijn op cd 9 (hoofdpijn ook, wat mijn aankomende ovulatie altijd aankondigd). Of de buikpijn nu voor, tijdens of na de ovulatie komt durf ik niet te zeggen (er ontbreekt een rits in mijn buik :x). Ben benieuwd wanneer mijn temp de hoogte in zal gaan.... Wordt vervolgd.
UPDATE. Mijn temp stijgt maar met 0,2 op dag 15 en stijgt niet door, hij blijft dus hangen tussen 36,40 en 36,50. Nu zit ik 8 dpo. Temp voor ovulatie 36,2, en dat is op dag 14 op het dieptepunt. FF zet geen kruis zelfs geen stippelijn, zelf zie ik een bescheiden tempstijging. Ik twijfel of ik een ei heb gehad. In de kast liggen testen, vroegtesten van Z&K en 123. ze steken, ze roepen mij...:x 6 dpo bezwijk ik (ik heb er 10 talen liggen, vroegtesten) Stom natuurlijk maar ik heb zo een flauw vermoeden dat ik niet de enige ben Na afleestijd en in de spot van de keuken zie ik een streep, vaag en onbeduidend. Nog een test en idem. Natuurlijk speur ik uren op het net op zoek naar indrogers Temp blijft idem. 7 dpo moeten er nog een 3 tal testen aan geloven, de ene geeft een vaag lijntje na afleestijd, de andere omo wit (***testen) 8 dpo, ochtendplasje, ik heb van de vroeg testen er nog 2, andere nog een 8 tel eerst ovutest in dopen, als die niet tekent... hou ik de test voor morgen, maar die is knal positief net als afgelopen dagen, vroegtest erin. *&µ£*!!!! die vertoont 4 strepen???? Moet mij weer overkomen. Slopen die handel! De strepen zijn pennestreepjes naast de controlelijn, een blik op deklok nog 3 min afleestijd, en dan verschijn een vage dikke streep.... Ben benieuwd wat ie morgen doet, nog 1 vroegtest heb ik. Temp nog steeds aan de lage kant tov andere cyclussen met een ei. Beetje blij met mijn geplaste streep, bang dat het misgaat ook gezien de temp. Beetje hoop omdat temp toch 0,2 hoger is, misschien genoeg wie weet. Bovendien kan ik zeggen dat zaad dan zeker 5 dagen overleeft BD op cd 9, daarna te druk gehad, ei op dag 14, als de hee handel klopt natuurlijk.
UPDATE. 12 dpo, vandaag. Kv 2v5 testen gehaald een paar dagen geleden, na die vage streep van 8 dpo. Aantal testen, mmm 8 in totaal. 9 dpo, vage test, tuur test (wreed turen!) twijfel of er werkelijk iets is. Kan het niet laten om s avonds nog een te doen... niks te zien omo wit, later venijnige indroger ver na afleestijd. 10 dpo weer 2 testen, weer vaag iets te zien, als ik ondersteboven aan een raam sta denk ie wat te zien. 11 dpo, nog een test, meer dan een schaduw zie ik niet, zin om die krengen tegen de muur te plakken! elke dag een ovulatietest ingedaan ook, knalpositief, allemaal! 12 dpo, ochtend, vage test, word gestoord in mijn opzet en kan pas later kijken, schaduw dus. Over de middag weer eentje (bankroet word ik nog) weer een schaduw. Namiddag 12 dpo, ovulatietest van zw&k knalpositief.... Met een zucht nog een kv 2v5.... Druppel 4 druppels op het rondje en ren naar de tuin, mij gaan ze niet liggen hebben en storen, ik staar in open lucht als een geobsedeerde idioot naar het kleine witte ding.... Binnen de kookwekker gezet. Dan komt ie vaag, beetje meer, nog geen bel van de kookwekker.... BINNEN AFLEESTIJD EEN STREEP. Niet donker, maar wel zichtbaar met het blote oog terwijl ik gewoon neerzit buiten. Ik heb testen besteld... Morgen zijn ze er. Zou het dan toch?
Een mens (lees vrouw) is een erg schepsel, eerst doen ze een ongeluk voor een streepje op een test, en als dat streepje er dan staat, dan geloven ze dat niet. Surf je het net af over indrogers binnen de 5 min, vals positieve testen, en testen die reageren op ovulatie (stel dat je die nl heel laat hebt gehad). Nog een kv test doen zeker? Ook een streep binnen afleestijd. Zou ik een beetje blij mogen zijn of zal het mij binnen een paar dagen een klap rond de oren verkopen?
UPDATE: 15 dpo? Weet niet zo, de 2 kv testen met pipet die binnen de tijd positief waren.... Mijn temp schiet nu pas omhoog (13 dpo begonnen met stijgen). De ***testen reageren dus op eisprong. Het kan nog een late innesteling zijn maar mijn gezond verstand zegt van nee hoor. Testen geven NA afleestijd wel iets maar dus niet geldig. Het wil wel zeggen dat ik elke cyclus op Soy ovuleer en dat is een goede zaak natuurlijk. Behalve dat DH lekker overseas zit en ik dus niet kan BD. Dus als het een late ovulatie is ben ik gezien, game over voor deze maand. Ik heb wel de dosis verlaagd van de Soy om te zien wat het effect was.... Dat is dus duidelijk nu. Volgende ronde als DH hier is de dosis dus verhogen ipv verlagen. En hup met de geit. Beetje teleurgesteld natuurlijk, maar wel blij dat er ZEKER een ei is geweest! Eitjes in de mand wil zeggen kansen en dus niet opgeven. Ovu testen en ZW testen bestellen. Zal binnen een paar dagen nog eens testen (kv zijn op), dan niks is de heks afwachten. Ik zal blijven updaten (haat het als een verhaal geen eind heeft) Even vergeten te vermelden (kan ik later ook nog eens lezen, dagboek zeg maar) Vanaf 13 dpo bruin achtig verlies, nu nog steeds, niet veel, een inlegkruisje per dag.
UPDATE: 15 dpo, nog steeds bruinverlies, weinig maar opmerkbaar. Ik neem me voor om 1 tas koffie (deca) te drinken en dan ren ik het huis uit met mijn zoontje, naar een winkelcentrum. Kruitvat heb ik een en ander nodig, maar passeer de testen... 3 pakjes verdwijnen toch weer in de tas. Pas rond de middag ga ik terug naar huis. Met een potje donker gele bijna oranje plas richting keuken, op een badhandoek. Ik druppel er een 4 tal in en staar weer naar het onding. Ik zie, ik zie, ik zie EEN STREEP!???? Nee, slechte test, nog eentje, drup, drup, drup, drup, ren als een haas naar het raam.... EEN STREEP?!!!???? Vaag heel vaag maar een streep. Slopen die handel! Ik kijk vast in strepen tegenwoordig! Met 2 stripjes op een wit blad papier terug naar het raam, maar de strepen staan er nog steeds! Ik kan een vreugdedansje niet onderdrukken, onder het oog van mijn zoontje die mama zo heel grappig vindt. Ik wacht af, maar er is een kans dat er een bundle of joy in mijn buik groeit. Als dat zo is.... stay, please stay with me!
UPDATE: Het bloeden word erger, na de positieve testen van deze middag een terugslag. Temp is nog steeds in stijgende lijn vanaf 13 dpo al, en met een 0,3 stijging. De nieuwe lading zw&kids is al besteld.... Ben een beetje blij met mijn mooie cyclussen, maar een beetje boos op mijn lijf ook. Er zal wel iets geweest zijn, kon ik nu gewoon niet een leuk huis voor dat kleintje zijn voor negen maand? Hoop dat het goed doorzet snel ook. Vermoedelijk is de lage temp een te laag progesteron gehalte geweest of te laat op gang gekomen, gezien de temp maar goed steeg op 13 dpo, innesteling kan dus niet optimaal gebeuren. Cyclus 28 dagen Ovulatie dag 14 Lf 14 dagen. Start soy,30 sept. Iname: 120, 120, 160, 160, 180. (dosis opgedreven per dag inname met 40.)
UPDATE: Om het helemaal horor te maken... 15 dpo, 16u bloedverlies wordt heviger, dus tampon bovenhalen. 19u, halve regular vol, nieuwe in. 21u, have tampon vol. 23u nieuwe in, vorige weer half vol. 16 dpo: opgestaan 7u30, temp 36,73 (voor ei is dat 36,3) tampon hagelwit, geen spoor bloed te bekennen. (normaal zou dat vol moeten zijn) Nieuwe in, 8u30 tampon wit, niks aan te zien. Maand verband in, niks op te zien tot nu toe. GRRRR! :x Het ene of het andere ja, maar dit is toch om van te worden!
UPDATE: Na nog een dag spotten is het bloeden doorgezet. De bloedafname is binnen... HCG 18. Er heeft dus iets gezeten, beetje dubbel gevoel bij. dat het niet is blijven zitten... dat het dus wel lukt. Nog een keertje naar mijn test met streepje kijken en dan afscheid nemen. Vol goede moed aan een nieuwe ronde. Vandaag cd 3: starten met soy. (dosis opdrijven naar 120, 120, 160, 160, 180.) Voor 5 dagen, dan 3 dagen later ovulatietesten beginnen. We will keep posting.
UPDATE: 3e dag soy gisteren, vandaag de 4e dosis en morgen nog eens, dan stop. Bijwerkingen: GEEN, behalve dat ik slaap als een os in een stal! Prettig neven effect als je het mij vraagt. Ovulatietesten zijn compleet negatief, dus goed. Maandag starten met gewone ovu testen van ZW&K. Die die ik nu gebruikt het om te testen of die volledig negatief waren zijn heel gevoelige, om zeker te spelen. De dosis soy is opgedreven. Temp wacht iets langer met dalen, maar soy kan een invloed hebben op basaal temp. 36,66 deze morgen, zou moeten naat 36,30 gaan. Ben benieuwd....