wie start er met IUI in augustus 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chelleke84, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hoi dames.
    De titel zegt het al.
    Wie starter in augustus met iui?
    Wij gaan voor een brusje voor onze dochter.
    Gisteren de Intake gehad en mag meteen komende maand starten in eigen cyclus zonder hormonen.

Spannend weer zeg!!!! Wie heeft er zin om mee te kletsen??

Liefs Chelleke84

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Wij starten ook met iui in augustus, tenzij deze ronde raak raak is natuurlijk hahah
    wij gaan ook voor een brusje :)

Spannend succes

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Spannend typje.
    Hebben jullie voor de eerste ook IUI gehad of ging dat spontaan?
    Hier idd ook nog even afwachten of het misschien toch nog raak is, maar daar ga ik niet van uit.

Liefs Chelleke

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Nee nog nooit iui gehad, met onze zoon zijn we in ronde 13 zwanger geworden na 1e poging menopur/pregnyl. En eigenlijks moesten wij hierna nog een aantal pogingen doen met menopur/ pregnyl maar omdat we al lang bezig zijn hebben ze die rondes i.o. geschrapt en met onze goedkeuring stappen we straks over dus op iui.

wachten duurd lang he hahah pfff
    Zal mooi zijn als we de iui niet nodig zijn toch? Kunnen er naar het clupje zwangeren ;)

5. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik wil ook meekletsen!

Ik ben nu bijna 2 jaar bezig en ze kunnen bij ons niks afwijkends vinden. Ik heb nu 9 augustus m'n nod en als ik ongesteld wordt starten we met IUI met gonal-f en ovitrelle. Ik heb vorige week m'n prik les gehad en ik heb de spuiten al in de koelkast liggen. Vindt t erg spannend allemaal. Ik hoop heel erg dat het allemaal niet nodig is maar ik ben ook blij als er na 2 jaar eindelijk wat gaat gebeuren.

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Arendje: spannend zeg. Leuk dat je mee kletst. Gezellig. Het is ook spannend allemaal. Hier kunnen ze ook niks vinden maar toch lukt t niet. Semen onderzoeken waren allemaal super destijds maar toch lukte t niet. Toen iui en meteen raak. Hopelijk geeft t je moed.
    Ik hoop dat we nu ook snel weer geluk hebben.

Typje: pfff bah jullie hebben ook al lang moeten wachten voor een brusje. . Mag ik vragen waarom jullie 14 mndn pauze hebben gehad?

7. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Ja 3,5 jaar alweer bezig. Wij hebben idd 14 maanden een pauze ingelast omdat mijn sch.ouders destijds in scheiding lagen en mijn man werkloos thuis kwam te zitten. Het werd ons toen even allemaal teveel. Het was moeilijk maar toch blij dat wij even rust hadden van de malle molen. Alles op een rijtje kunnen zetten. Manlief kreeg gelukkig weer werk en alle tijd voor onze zoon.

nu weer vollop bezig en merk dat het veel van je vraagt hoor. Steeds die ritjes naar het zh steeds de teleurstellingen.. zelf word je wanhopig maar toch kom je er enig sinds sterker door. Ook je band met je partner word sterker.

Maargoed dat kent iedereen denk ik wel die in de molen zit haha.

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Spannend hoor. Het spuiten is idd even wennen. Hier doet manlief het bij mij.. hij wil zijn steentje hier ook in bijdragen :)
    Terwijl ik zelf in de zorg werk en dagelijks mensen injecteer vind ik het toch ook fijn om mijzelf geen injectie te geven hahha.

succes en hopen op een wonder

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @typje: ik werk ook in de zorg en ben big geregistreerd maar ook ik spuit me zelf liever niet haha.
    heftig idd die periode dan kun je idd beter een keuze maken doe het verstandigste is, al zegt je gevoel iets anders..

Wij krijgen in aug weer de eerste poging en ik ben erg bang dat ik te veel hoop op een positieve uitslag dan... bij onze dochter was het de eerste poging raak. Nu maak ik me zelf gek Door veel te veel op te zoeken en te lezen pfff.

10. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi.
    Wij starten deze week met iui. Zijn 1, 5jaar bezig. Sinds 2 weken weten we dat het zaad van mn man slecht is. We hopen dat het nog wel goed genoeg is voor iui. Ging de arts in eerste instantie wel vanuit, al hield het niet veel over.
    Morgen dag 14 meting van de grootte van het ei en dan wordt de iui als t goed is deze week gepland.
    Vinden het best spannend!
    Lees erg wisselende verhalen over de behandeling. Hopelijk valt het mee!
    Hoor van jullie ook graag de ervaringen!
    Groetjes

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Bloemetjes123: Hier viel het zeker mee. Niks gevoeld en ging daarna werken haha. Hier 1e poging raak dus het kan echt. Heel veel succes en hou je ons een beetje op de hoogte, lijkt me leuk!!

Liefs Chelleke

12. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Chelleke84: Spannend he? Hier was in 2010 met menopur en pregnyl ook de eerste keer raak en gingen er nu ook vanuit maar helaas al 3,5 jaar verder. Je lichaam kan je zo voor de gek houden :( Hoop voor jullie dat de iui gaat aanslaan en je hier een mooie test kunt laten zien :)

@Bleometjes123: succes en ook hopen op een mooie test :)

Hier: Niks bijzonders. Kwaaltjes van de pregnyl natuurlijk zoals elke maand haha...
    straks koekjes bakken met zoonlief en vanmiddag naar het speelparadijs

fijne dag

13. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Typje. ... De wereld zit soms oneerlijk in elkaar.
    Mijn man slikt nu ook medicatie waarvan men vermoed dat het de vruchtbaarheid kan beïnvloeden. .. maar dit is nog niet bewezen.... nu maar hopen dat dit niet te erg is.....
    Pffff ik wil duidelijkheid

14. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Het eitje was vandaag nog niet groot genoeg. Moet woensdag terugkomen en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag iui.
    Dus nog even geduld...
    Van die mooie test heb ik wel gedroomd, helaas nog geen werkelijkheid geworden.
    Jullie ook veel succes met wachten!
    Wordt vervolgd. .
    Liefs mij

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @bloemetjes123 : pffff hopelijk worstje geduld dan ook snel beloond.... niet weten waar je aan toe bent is killing hè. ... hopelijk allemaal snel een mooie test

16. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Wij starten mogelijk in september met IUI. Alhoewel de gynaecoloog ook afwachtend beleid heeft aangeraden, dus gewoon zelf weer proberen voor een half jaar. Aangezien bij ons geen reden is die de onvruchtbaarheid kan verklaren. Nieuwe onderzoeken tonen aan dat mensen die nog een jaar proberen een grotere kans hebben in verwachting te raken dan mensen die het IUI traject ingaan. Dit bij onverklaarbare subfertiliteit. Dus we twijfelen sterk wat we nu moeten... IUI of nog een half jaar proberen?

We hebben al een zoontje van twee die gewoon spontaan mocht komen, zelfs bij poging 1 al was het raak. Dus heel vreemd dat we nu al anderhalf jaar bezig zijn zonder resultaat. Volgens de gynaecoloog speelt mijn leeftijd mee, ik ben 35. Maar mijn follikels groeien goed, eitje springt netjes op dag 14 of 15 en het zaad van mijn man blijkt van prima kwaliteit te zijn. En heel wat vriendinnen van dezelfde leeftijd raken gewoon binnen half jaar in verwachting. Dus of de leeftijd echt de veroorzaker is, ik weet het niet.

Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd om in verwachting te mogen raken, lh testen gebruiken, tarwekiemolie geprobeerd, acupunctuur gehad, veel gezonde voeding, genoeg beweging... Een zwangerschap blijft wat dat betreft echt een wonder.

17. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Hallo dames,

Mag ik meeschrijven ? Ik ben inmiddels ook weer even bezig, de 1e zaad test van ml was heel slecht. Na bewerking waren er minder dan 1 mljn zaadjes over. Dat zou inhouden dat wij doorgestuurd zouden worden voor IVF. Maar dan moest er nog een test gedaan worden. 3 mnd later weer getest. De gyn verwachtte dat de test niet ineens goed zou zijn .. dus ik was psychisch al klaar vd IVF. Maar ml zijn zaad was nu ineens prima (?) Hij had 43 mljn zaad waarvan 42% goed beweeglijk. De gyn stelde voor om iui met hormonen te doen. Gonal f 50 ie en pregnyl.

Donderdag ging de 1e prik erin ! Wat was dat even eng zeg !! Wow ... en dan ben ik zelf verpleegkundige haha ! Maar goed het is gelukt.... as donderdag mijn 1e FM. Wat is dit onwijs spannend zeg !

Ik heb ineens het gevoel dat het nu weleens écht kan gaan lukken. Ik heb al 2 kids met mijn ex. Dit zou dus onze liefdesbeeb worden. Ik ben er zo klaar voor ..... hoop zo dat het ons nu mag lukken !!

18. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bo87; wat zullen jullie blij geweest zijn met jullie tweede testuitslag! Hoop dat bij ons het resultaat dit keer ook een dtuk betet is.

Voor mij een slopende week van wachten. Eitje leek na 12 mm niet verder te groeien. Behoorlijke paniek. Gelukkig was het eitje aan het eind van de week wel gegroeid, hierdoor weer wat gerustgesteld. Wegaan dinsdag dan eindelijk voor de eerste iui!
    Zometeen pregnyl spuiten en hopen op goede zwemmers!
    Liefs

19. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    De iui was alles behalve een pretje. Ze kregen de katheter niet in de baarmoeder. Na een half uur prutsen, kreeg de gyn. Het wel voor elkaar.
    Totaal aantal zaadcellen viel wel tegen, maar je kon er zwanger van raken.
    Nu maar weer wachten. .

20. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Oe.. dat klinkt niet fijn :( Succes en mijn duimen draaien voor jullie

Deel Deze Pagina