Dat is gek! Bij mijn weten is het inderdaad insemineren zo kort mogelijk na opwerking zo is het mij ook verteld. Maar het zal wel zijn omdat het lab niets doet in het weekend. Maar dan nog.......beetje vreemd wel!
Blossom82, ik heb tijdens het evaluatie gesprek idd besproken hoe ik er in sta. Ze doen IUI in principe omdat de belasting minder hoog zou zijn dan bij de IVF. Dat is op zich begrijpelijk. Maar voor mij is het niet zo, ik spuit dezelfde hormonen alleen wat minder, ik ga 4 a 5 x per maand naar het ziekenhuis, de spanning rondom het zaad van mijn partner, de onzekerheid in de wachtweken en de dikke teleurstelling steeds. En dat met deze lage slagingskansen... ik snap niet wat er minder belastend aan is (op dit moment he, haha). Ik zie alleen enorm op tegen die punctie maar goed, alles voor het goede doel. en zeker met de slagingskans, de gyn zei 1 op 4 met ivf. en 1 op 15 bij IUI bij onbegrepen infertiliteit. Ik had het gesprek voorbereid. Ik heb ook gezegd hoe ik me voel erbij. Dat elke keer mij zwaarder valt. en dat ik de grote wens heb om door te gaan naar de volgende stap. De arts stemde hier mee in. Tot mijn verbazing hoor .... go for it girl !
Bo87: Wat moeilijk zeg dat het niet gaat met iui. Wel prachtige kansen met ivf. Sterkte met alle ingrijpende behandelingen. Ik had nog extra na gevraagd en het lab is inderdaad dicht in het weekend. Wat ze dan precies doen om het in 'leven' te houden weet ik ook niet . Het maakt mij echt wel onzeker over deze poging
Hoe is het gegaan briar rose ? En hoe gaat het met de rest ? Tis stilletjes hier !! Ik heb vandaag groen licht gekregen voor de ivf. Ik heb net mn 1e injectie gezet. Duim voor me dames !! Ik ben zo blij hiermee .. klinkt raar he hihi.
Hey dames 3de ronde iui is wederom mislukt vanaf deze komende ronde gaan we aan de hormoon spuiten. Ik moet vanmiddag terug bellen naar de gyn en dan hoor ik meer pffff had zo gehoopt dat me dit bespaard zou blijven maar helaas. @blair hoe was het gegaan? @bo spannend zeg! Had jij al een goeie cyclus van jezelf?
Bo87: Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier meer vertrouwen in hebt. Heel veel succes met de eerste ronde, we duimen! Bij mij is de IUI gewoon door gegaan, nu afwachten :S
Spannend Blair Hier inmiddels al 3x puregon 50ie gespoten. Ik heb last van hoofdpijn en bekken pijn door de puregon (heb wel chronische bekken klachten dus deze worden gewoon wat erger). Ook voel ik mijn eierstokken behoorlijk en heb ik nu op dag 6 al het idee dat een eitje of meerdere klaar staan om te springen vandaar ook dat ik net naar de gyn gebeld heb. Mijn eisprong is altijd rond dag 10 dus het kan dat die nu door de hormonen eerder komt ze bellen me hier vanmiddag over terug.
Aanvulling: Ben lang moeten gaan voor een echo. Ben nu op cd6 en nu al een follikel van 15.2mm vanavond nog puregon en dan donderdag paar uur voor iui de pregnyl zetten. Ik reageer dus nogal erg goed op de hormonen zelf beetje te goed. Ze gaan me nu wel goed in de gaten houden omdat de cyclussen niet nog veel korten mogen gaan worden zit nu nog binnen de marge. Gaat wederom snel deze ronde. Mede hierdoor heb ik dus ook veel last van de puregon
Hee Kikkert Tref ik je toevallig ook hier. Wilde je even heel veel succes wensen morgen met de IUI ik hoop dat het raak is en je dus maar een keer hormonen hoeft te spuiten. Ik zit zelf nu in de laatste wachtweek van mijn vierde IUI.....
Spannend hopen dat ook dit voor jou de laatste is. Die hormonen vind ik echt horror hoor ik heb sinds gisteren avond niet meer gespoten en ik voel me meteen een stuk beter. Ik twijfel alleen of ik vanavond of morgen ochtend de pregnyl moet zetten de gyn zei namelijk je mag zelf kiezen (omdat mij ei nogal snel springt). Ik denk dat ik gewoon vanavond laat de pregnyl zet we hebben toch net nog geklust dus er zijn zaadjes aanwezig mocht he al nodig zijn hihi.
Hoi Meiden, ik heb een behoorlijk bizarre periode achter de rug. De IVF is gestart, na een heftige periode met hormonen heb ik vorige week dinsdag de punctie gehad, er waren 7 follikels gevonden, waarvan 5 sterke eicellen. Vrijdag werd ik tussen 10 en 10:30u gebeld, wat een ochtend... wat een zenuwen gieren er door je lijf, wat een gedachtes gaan er door je hoofd.. vreselijk ! geen woorden voor... maar om 10:26 werd ik dan eindelijk gebeld dat er om 15u een terugplaatsing zou zijn. De rest zou ik later horen. Dus om 15u is onze tp geweest, van een A kwaliteit 8 cellige embryo. Uit de 5 eicellen waren 4 goede embryo's ontstaan. Allemaal 8 cellig. Op zaterdag zouden ze opnieuw kijken naar de deling en alleen de beste zouden ingevroren worden. Dat bericht krijgen we binnen 2 weken na de terugplaatsing. Dat is dus nog even spannend. Nu zit ik in de wachtweken. Het is echt een heel zwaar, belastend, heftig proces. Maar hopelijk met een mooi resultaat... in principe mag ik de 19e testen, maar morgen doe ik vast de pregnyl check.. en dan zondag de 1e serieuze test... duim voor me ladies. Ik ben op van de zenuwen !
@bo87 wat spannend allemaal, hopen op goed nieuws! wij zijn nu weer begonnen met iui ronde 2. vandaag in het zh geweest, 3 eitjes. t/m zondag nog spuiten en dan maandag echo, en dinsdag of woensdag weer de iui. ben benieuwd.. vooral het feit: 1e iui was gelijk raak, zou dat deze ronde weer zo zijn... nu zijn er meerdere eitjes, toen maar 1
@bo Van harte gefeliciteerd echt super voor jullie! Geniet ervan @sp spannend meid hoop het wel voor jullie. Hier aan de op een na laatste iui bezig begint nu toch wel erg te dringen voor mezelf nog maar twee rondes die mogelijk zijn anders icsi. Vorige ronde was drama reageerde heftig op de puregon mijn lijf deed zich voor alsof ik overstimulatie had zo waren de symptomen terwijl ik maar 1 follikel had. Vandaag start ik met 75ie fostimon in de hoop dat dit wel goed gaat. Zo niet moet ik meteen bellen omdat ik door de puregon druk op de borst had en veel vocht vast hield. Hoop zo dat dit de laatste ronde is want ben ee nu beetje klaar mee na 4 jaar en 4 maand
Bo: Gefeliciteerd, jullie zware traject word top beloond Geniet ervan. Sp93: Duimen draaien voor jullie. Hopen op een mooi test! Kikkert: Heftig zeg, hopen dat deze ronde goed gaat en dat jullie ook een mooie test in handen krijgen. Ik kan het mij voorstellen dat het vreselijk frustrerend is na dik 4 jaar. Mijn duimen draaien. Dikke knuff voor jullie
Dames hoe is het hier eigenlijk met de nog niet zwangere onder ons? Hier is de 6de iui niet door gegaan ik had namelijk twee grote cystes, dus even een maandje rust. Zodra ik weer ongesteld word moet ik bellen. Beetje dubbel maar ben er wel rustig onder ondanks dat ik echt dacht dat het de vorige ronde raak was. Ik had echt allerlei symptomen ook steekjes in de lies tot ik een flinke kramp kreeg en sinds dien heb ik de steekjes ook niet meer gevoel. Dus hier nog steeds bezih