Laag AMH en DHEA

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dorisday, 9 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorisday

Dorisday Lid

30 nov 2016
    39
    5
    8
    NULL
    NULL
    #1 Dorisday, 9 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2017
    Hee meiden!

Sinds kort weten wij dat we niet op de natuurlijk manier zwanger kunnen worden. Ik ben 30 jaar en mijn AMH is laag, 0.2 (lage eicelvoorraad) en de zaadkwaliteit van mijn partner is ook niet goed, minder dan 3 miljoen. We gaan nu voor ICSI. Ik ben begonnen met decapeptyl en 300 ie menopur. Nog meer meiden met een vergelijkbare situatie? Maandag heb ik een echo..heel spannend of er eicellen groeien.

Ik wil er nu alles aan doen om de slechte situatie zo gunstig mogelijk te maken en wil daarom ook DHEA gaan slikken. Mijn waarde is 4,2..niet heel laag, maar 9 is optimaal. Wie heeft er recent DHEA besteld en waar?

Ik las dat de dhea van natrol niet goed is vanwege een vertraagde werking. Ik kwam ook deze twee andere tegen, iemand bekend met deze websites?

https://www.supervitamientje.nl/order/cart/?category_id=3600101

DHEA Kopen

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben. Komt dhea vanuit t buitenland of eBay gewoon aan?

Alvast bedankt!:):

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hoi Dorisday, ik heb ook een amh waarde van 0,2, maar ik weet niet wat Dhea is dus ik lees graag met je mee

3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Hoi,

Ik ben ouder dan jij (37) en mijn amh was zo'n 0,8. Ik heb dagelijks 60 mg DHEA genomen. Heb het besteld via de NijGeertgen apotheek omdat de fertiliteitskliniek in Düsseldorf wel heel erg aanraadde om dat via de apotheek te doen qua kwaliteit. Ik hoor van andere dames ook dat ze 30 mg gebruiken per dag, dus ik weet niet welke dosering je zou moeten hanteren. Je moet het wel eigenlijk al ongeveer 8 weken voor de ICSI gaan gebruiken wil het effect hebben. Ik heb nog wel wat over dat je zou mogen hebben. Ik woon in de hoofdstad van provincie NB.

Fijn trouwens dat je 300 menopur mag spuiten. Bij mij was nog wel een hogere dosering nodig om wat voor elkaar te krijgen, maar dat doen ze niet in NL.

4. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik heb twee kinderen gekregen nadat ik Dhea ben gaan gebruiken (was uitbehandeld na ivf/icsi en 5 terugplaatsingen). Destijds dhea van Puritans Pride besteld. Nu wens voor een derde. Weer dhea besteld, maar nu van Natrol. Dat andere merk was tijdelijk niet te verkrijgen. Ik lees dus even mee of Natrol dan inderdaad minder of niet werkt....

5. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hi meis,

Ik ben nu 38 jaar en heb een 3 maanden oude baby 😁 Ik ben spontaan zwanger geraakt met een amh van 0,1 Ik heb ca 400-600mg coq10 dagelijks geslikt en ben altijd in een soort baby crazy fase geweest (lekker naar baby kleertjes kijken enz terwijl ik wist dat er maar een miniscule kansje was, dit helpt denk ik met de hormonen)

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ubiquinol heb ik inderdaad ook gebruikt, ook 400-600 mg per dag! Verbetert ook eicel kwaliteit.

7. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Wat is het verschil tussen dhea en ubiquinol?

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik wilde ook dhea gaan slikken, maar dan wel via een apotheek in Belgie. Daar maken ze het zelf en is het veel geconcentreerder. Ik heb verschillende gebeld en sommige wilde het wel zonder recept verkopen, maar ik moest het wel bespreken met m'n arts. Ik dat braaf gedaan haha, maar Prof. de S uit Gent raadde het absoluut niet aan, het is toch een hormoon wat je slikt en volgens haar is er nog nooit iemand zwanger geraakt door het gebruik van dhea (is wel onderzoek naar gedaan). Dus ik heb het maar niet gekocht.
    Ubiquinol is q10, dus dat kan je sowieso proberen.

9. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Nou ik heb anders toch echt 2 levende bewijzen hier rondlopen! Spontaan zwanger geraakt bij dhea gebruik, nadat we 2 jaar zelf hadden geprobeerd en 2 jaar in de mmm hadden gezeten. Ik zal ubiquinol ook eens napluizen. Ondertussen ben ik ouder, dus mijn waardes zullen er niet beter op zijn geworden....

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bewijs heb je natuurlijk nooit. Maar iedereen de keuze om het te nemen, toch. Ik vind dat ts ook moet weten hoe de artsen er over denken en dat er onderzoek naar gedaan is, zeker omdat het een hormoon is met bijwerkingen en niet zomaar een voedingssupplement.

11. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Daarin verschillen artsen blijkbaar van mening, want in Düsseldorf werd het me juist aangeraden. Als je googled op ivf dhea Düsseldorf zul je een artikel tegen komen wat uitlegt waarom het bij kan dragen aan een zwangerschap. Ik ga me verder ook niet bewijzen, want voor mezelf is het duidelijk. Ik ben alleen benieuwd wat ubiquinol kan bijdragen ten op zichte van dhea bij een laag amh.

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Prof de S. uit Gent heeft mij destijds ook aangeraden 75 mg DHEA per dag te gebruiken.
    Echter maakte het bij mij geen verschil voor de eicelkwaliteit en hoeveelheid. Mijn AMH gehalte werd er ook niet anders van. Dit is namelijk in Gent met bloedprikken voor en na DHEA gebruik gemeten.
    Ik denk dat ze er op teruggekomen is omdat uit onderzoek blijkt dat het (over het grote geheel gezien) geen verschil maakt.
    Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor een individu wel verschil kan maken. En dat zegt Prof de S. ook altijd tegen mij. En als ik er (denk) baat bij te hebben dan moet ik het vooral gebruiken ook al ziet zij er geen wetenschappelijk bewijs voor.
    Ik heb dus altijd bij veel ICSI's wel DHEA geslikt. Meestal uit Amerika. Komt prima aan met de post.

Ubiquinol slik ik ook. Het draagt niks bij aan het AMH maar zeker wel aan de eicelkwaliteit. En is sowieso goed voor je :)
    Ik heb na gebruik van Ubiquinol betere embryo's dan zonder, dus ik zweer het er echt bij.

13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Welke Ubiquinol hebben jullie gebruikt? En echt 400-600mg per dag?
    Had je daar ook bijwerkingen van?

14. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb gewoon de goedkoopste ubiquinol gezocht want het is behoorlijk prijzig. Geen vervelende bijwerkingen, je krijgt er lekker energie van. Maar slecht voor de portemonnee dus.

15. Dorisday

Dorisday Lid

30 nov 2016
    39
    5
    8
    NULL
    NULL
    #15 Dorisday, 10 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2017
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Jammer dat er geen poffertjes topic meer is! Misschien moet dat maar weer leven ingeblazen worden.
    Ik ga me nig wat verder in DHEA verdiepen en m'n huisarts een recept uit laten schrijven. Misschien kan ik t in Düsseldorf of bij nijgeertgen laten maken! Of ik koop t via eBay, ik laat hier wel weten welke ik dan kies.

Lafayette, ik heb wel interesse in de DHEA! Ik stuur je een berichtje :)

Ik ben nu 5 dagen aan t stimuleren maar voel nog weinig. Alleen snachts een wat drukkend gevoel. Hoop dat er wel wat groeit! Maandag follikelmeting!

16. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 38 jaar en ook laag AMH. Ik had in Gent gevraagd of DHEA een optie zou zijn maar mijn arts was er niet mee bekend...

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn laatste IVF met eigen eicellen heb ik ook met DHEA gedaan. Ik heb het toen goed drie maanden gebruikt. Het werd mijn aller slechtste IVF ooit. Dit betekend niet dat het bij jou niet zal helpen, maar ik ben er niet heel enthousiast over.

Ik heb eens een potje DHEA gehad van iemand gehad die het zelf had meegenomen uit Amerika en ik heb het eens per post besteld. Ik moest toen wel flink wat verzendkosten en inklaringskosten betalen.

Deel Deze Pagina