Ster bedankt voor je reactie ik had er meer over gehoord dus ik ga nu uitzoeken wat voor ons de beste optie is. Maar je verhaal klinkt wel erg prettig. Ik slaap tegenwoordig slecht omdat ik gewoon elk uur uit bed moet door mijn blaas. Ik heb er zoveel last van maar weet gewoon niet wie ik moet bellen en dat ben ik zat. Dus met name de contact opties die je aangeeft klinken voor mij goed!
Siepie als ze de eitjes hebben aangeprikt komt uiteindelijk heel veel vocht in je lijf. Ze zeggen dat de kans groter is dat je dan zwanger raakt, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het echt heel rot voelt als je buik strak staat van het vocht. Ik heb vorige maand huilend op de bank gelegen. Als t niet nodig is zou ik zeker niet doorgaan met deze poging. Dan maar liever afbreken of zo. Kan dat ook? Dat ze die eitjes niet aanprikken? Vraag me wel af hoe erg je dan ongesteld gaat worden.. Weet eigenlijk niet precies hoe dat gaat. Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval !
Deze ochtend de eerste echo gehad, er waren maar 5 eitjes te zien. De gyn had het er al over om de poging af te breken... Ik mag nog doorspuiten en dan dinsdag opnieuw op controle...
Goh Siepie en Yaraah: dat zijn wel twee heel verschillende uitkomsten... Siepie: het zou mij verbazen als het doorgaat, 20 aan elke kant is echt too much... Wel ontzettend balen! Ben benieuwd wat ze vandaag zeggen. In elk geval te hopen dat je er niet alsnog last van gaat krijgen. Yaraah: 5 is niet echt veel, maar ik heb er ook wel eens 4 gehad en toen was er bij de arts verder helemaal geen twijfel om door te gaan, die vond dat een prima aantal. En kwaliteit is echt beter dan kwantiteit. Als je heel veel eitjes hebt, is de kwaliteit vaak een een stuk minder, dus daar heb je ook niet zoveel aan. Ik hoop dat je door kunt gaan en dat dit 5 toppers zijn . Liz: hopelijk heb je wat aan de goede tips van Ster. Wat lijkt me dat vervelend zeg zo'n moeilijke blaas . Beschuitje: hoe voel je je nu? Prima toch dat je nog een maandje rust neemt? Je kunt beter met een goed en uitgerust gevoel starten denk ik dan maar. All: vanaf gister ga ik minder werken. Op advies van de vk ivm de harde buiken die toch wel vrolijk doorgaan... En dat betekent dat ik nog maar 3 weken hoef te werken. Dacht altijd wel door te kunnen gaan tot 4 weken voor de uitgerekende datum, want dan heb je 2 weken langer na de bevalling verlof. Maar het is niet verstandig... Dus daar leg ik me bij neer en eigenlijk vind ik het nu al helemaal prima. Ben ook wel wat klaar met het werk, want juist in mijn laatste weken kreeg ik het ineens smoor druk, echt vervelend. Ik heb nu al zin in het verlof, lekker aanlummelen .
Pien goed naar je lichaam luisteren hoor en lijkt me idd verstandig om dan toch wat eerder te stoppen met werken. Maar snap ook wel dat je liever 2 weken lange verlof hebt aan het einde! Nou yaraah dat is dus precies het omgekeerde snap dat je ook baalt. Hopelijk kan het toch doorgaan, wie weet zijn het wel 5 toppers. Nou nu terug van ziekenhuis. Links heeft ze geprobeerd te tellen zijn er 10-15 en rechts echt meer. En zijn gem 15mm ze had gehoopt groter dan had ik morgen toch punctie gehad. Nu weer bloedprikken als m'n oestrogeen verdubbelt is is deze poging klaar. Maar ze hoopt van niet omdat ik dus totaal nergens last van hebt. Het is wel zeer zorgelijk, dus ik hoor het zo maar ik ga er vanuit dat deze poging klaar is.
Siepie: wie weet is er dus nog een kansje. Als je nog geen punctie hebt gehad ben je in elk geval de poging niet kwijt. Krijg je vanmiddag nog de uitslag?
Siepie dat is ook geen leuk nieuws meid. Ik duim dat je toch nog mag doorgaan & dat je dan niet al te veel last hebt van de punctie ego: ja 5 follikels is echt wel weinig en ik hou mezelf al voor dat deze poging ook niks zal worden... beetje zelfbescherming is wel nodig in de mmm
Gebeld oestrogeen was 9.6 dus we mogen nog door. Hebben morgen weer een echo en bloedprikken en als het dan nog k is krijgen we maandag de punctie. Maar kan dus morgen ook nog steeds worden afgeblazen.
Nog wel mocht het allemaal door gaan denk ik wel dat ik even uit de running ben na de punctie. We gaan het zien! Vind het nu wel erg spannend allemaal eerlijk gezegd.
Siepie jeetje wat een spanning bij jouw! Hopelijk krijg je er niet zoveel last van zorg wel dat je echt veel gaat drinken na je punctie! Succes morgen maar weer!! Yaraah jeetje 5 is niet veel wat zegt je gevoel? Ik heb de 2e poging ook een laag aantal gehad 4 zagen ze er en ik wilde de punctie niet omdat ik het idee had dat ik minder kans had.. Het ziekenhuis heeft me toen omgepraat om het wel te doen! Mega spijt van gehad ze hadden er wel 7 aangeprikt maar uiteindelijk waren de embryo's ook niet goed volgens mij kregen we doen een 5cellige op dag 3 tp en daarvoor hadden we gewoon een 8 celige! Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt want bij ons waren de weinige eicellen dus heel slecht terwijl hoe meer ik er heb hoe beter ze waren blijkbaar(dat is allemaal achteraf gezien) heel veel sterkte hopelijk pakt t voor jouw goed uit! En heb je straks wel super mooie embryo's Pien dat doe je goed lekker met verlof gaan blijf je deze 3 weken wel je volledige uren werken? Weet je al wat je na je verlof gaat doen hoeveel uur je gaat werken wel of gewn ouderschapsverlof enzo? Nog even doorzetten meid!
Siepie, fijn dat t tot nu toe goed is. Ik duim voor je voor morgen! Goede keus pien, dit zijn als de baby er eenmaal is, is ook wel fijn 😉 Yaraah, ook voor jou duim ik. Hopelijk komen er nog bij! Ster, dat klinkt als prettig hoe je in je zh wordt behandeld. Liz, ik heb geen ervaringen ermee. Hopelijk vind je snel een goed zh! Super voor je vriend dat hij deze baan heeft, jij vast ook gauw! Zwaai naar alle anderen.
@Girlliej: ik weet het eigenlijk niet goed, ergens wil ik nog afwachten tot dinsdag en dan vragen aan mijn gyn wat zijn advies is, want ik wil aan de ene kant niet nog langer moeten wachten, maar aan de andere kant wil ik liever geen kans vergooien
Moeilijk he Yaraah denk er maar heel goed overna want als je er zelf achter staat is de keuze altijd goed!ik ga duimen voor nog een paar extra eitjes!!
Zo weer terug uit het ziekenhuis. De helft is braaf klein gebleven en nu ongeveer iets meer dan 20 zitten nu op 16mm of hoger. Moet maandag weer terug voor echo en dan mogelijk punctie op woensdag. Dus ik reageer goed op de verlaging gelukkig.
Siepie: dat is positief in elk geval! Zou mooi zijn als de punctie volgende week gewoon door kan gaan! Yaraah: het is altijd moeilijk om keuzes te maken in zulke situaties. Je weet gewoon niet waar je verstandig aan doet omdat je niet kunt voorspellen wat de uitkomst zal worden. Want ja wat maakt het uit hoeveel follikels je had als je bij de eerste tp zwanger raakt... Dat is het hele punt. Ik zou idd maar het advies van de gyn afwachten en daar vanuit gaan, is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Girliejj: ik ga de komende 3 weken halve dagen werken. Dat moet te doen zijn . Hoe voel je je trouwens? M676: hoe gaat het met jou? Wanneer heb je de 20 weken echo? Ik merk trouwens dat ik niet zo meer de neiging heb om te schrijven in dat andere topic. Ik loop wat voor op de meesten en merk dat ik daar eigenlijk weinig aansluiting heb en dat er ook weinig wordt gereageerd op mijn schrijfsels... Maar verder ook wel prima, heb toch al niet zo veel puf om veel te schrijven .
Siepie dat is wel positief nieuws, ik duim voor positief nieuws voor je morgen Pien: goed dat je wat minder kan gaan werken Girlliej: hoe gaat het met jou M676: jullie gaan met de 20 weken echo weten wat het wordt hé?
Pien, andere forum is minder eigen als dit forum he? Halve dagen, mooi! Ik heb nu iedere dag ook wel harde buiken, is dat te vroeg? Siepie, so far so good! Wij 20 weken echo op 2-4. Wil heel graag weten wat t wordt. En uiteraard bevestiging dat t allemaal goed zit. Willen jullie het lijstje nog weer even uppen? Liz, jij hebt half april je tp toch? Siepie en yaraah weet ik ook, maar verder ben ik t een beetje kwijt. Klaproos en beschuitje, hoe gaat t met jullie? Kriti, weet dat je wat afstand nam, maar als je toch meeleest: ik denk aan je. Hoe gaat t?
M676: ik denk dat de harde buiken bij mij achteraf ook wel rond de 20 weken begon en ik heb gelezen dat bij een tweede zwangerschap je nog eerder last kunt krijgen dan bij de eerste. Dus ik denk dat het wel kan, maar vevelend is het natuurlijk wel. Rustig aan meid! Hoewel ik me kan indenken dat rustig aan doen met al een kindje moeilijker is.