wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Girliej, nekplooimeting. Vooral om te horen dat er wrsch niets aan de hand is (geruststelling). Net als bij de 20 wekenecho.
    Maar daarnaast ook om de twee andere syndromen zoals boboke beschreef of voorbereid te kunnen zijn op een kindje met down. Mocht er verhoogde kans zijn, dan zouden we de nipt doen. Het kostte ons niets.
    Bij 20 weken ook omdat een aantal dingen al direct te verhelpen zijn in de baarmoeder.

Dat zeurderige gevoel in de buik herken ik nog. Is idd wrsch groeiende baarmoeder. Bij mij was het na een paar weekjes weer weg. Nu komt het af en toe weer.

Ster, ik ga eens zoeken op fb. Goed om het te schrijven en vooral terug te lezen. Goed voor jezelf maar ook voor al die anderen die er of meer van willen begrijpen of eenzelfde proces als wij ondergaan. Knap!

Julia, nog eventjes. Spannend!

Yaraah, wat creatief! Ik wil ook wel graag kunnen naaien, maar het leren lijkt me niks ;)
    Goed dat je probeert zo positief te zijn! Knap.

Beschuitje, heb je je eerste echo gehad? Of is het as donderdag?

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Lieve meiden, ook aan het genieten van het heerlijke zonnetje... Er staat voor het mooi nog wat teveel wind in de tuin helaas hihi..
    Ik begin dinsdag pas met urine sparen en heb donderdag de eerste echo m676 dus voorlopig nog geen terugplaatsing verwacht ik.
    Yaraah hoe is t met je en pien ik heb je ook al even niet gesproken?

3. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Waarom moet je dat ook al weer beschuitje?
    Idd heerlijk weer, alleen íets te wel wind om te zonnen ;)

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Meiden thnx voor het duimen en succes wensen. Hier nog geen veranderingen. Ik heb besloten om pas woensdag te testen. Nog 3 nachtjes....ohh wat duurd het toch lang....zucht!

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hey meiden,

Julia en Ster ik duim heel erg hard voor jullie dat het deze keer mag lukken en dat jullie beiden een mooie plakbeeb hebben

Beschuitje ook voor jou ga ik duimen hoor

ego: gisteren naar een stoffenbeurs gegaan en een leuk stofje gekocht om een jasje te maken voor op mijn jurkje. Ik vind het naaien echt ontspannend. Als ik nog tijd over heb deze week, wil ik nog een jumpsuit maken ook.

Geniet van het mooie weer meiden, het maakt een mens alleen maar positiever.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Girliejj: goed dat je meedoet aan MvM! Heb ik ook gedaan. Vond het een kleine moeite. En een mooie omslagdoek gekregen, heerlijk zacht!
    Wij hebben verder geen extra testen gedaan. Ik denk dat het ook te maken had met het traject ervoor, je bent al zo lang bezig en ik kon in mijn hoofd er niet bij hebben dat er een mogelijkheid zou zijn om deze zwangerschap af te moeten breken, of er alleen al over na te moeten denken. Was al veel te bang dat het niet zou blijven zitten uit zichzelf ;). Daarnaast is de uitslag puur een kans berekening. Er kan een verhoogd risico uitkomen, maar je weet nooit of je kindje het dan wel of niet heeft. En wat doe je dan? Als je doorgaat met de zwangerschap, speelt dat steeds in je hoofd... Als de uitslag goed is, kun je juist weer wat onbezorgder verder. Hoewel er natuurlijk nog genoeg ziektes overblijven die niet getest worden. Je moet in elk geval goed beseffen dat de uitslag ook iets minder goed kan zijn en wat je dan gaat doen.
    En daarnaast is een kindje met down bij ons ook welkom, ook al weet ik dat dat echt heel zwaar kan zijn. Bij die andere 2 syndromen/ziektes die uit die test komen zijn de kindjes niet levensvatbaar. Die komen bij een 20 weken echo ook aan het licht. Dat zou dan natuurlijk wel heel zwaar zijn om het dan nog af te breken...

Bobo: je bent lekker druk met allerlei feestjes regelen haha, leuk hoor! Voel je je verder goed?

Siepie: hoop voor je dat je cyclus weer snel op gang komt. Je lijf heeft toch wel aardig wat te verstouwen gehad, dus heel gek is het misschien niet. Maar wel super vervelend als je weer door wilt. Er zijn zoals Bobo zegt wel middeltjes om het op te wekken, dus misschien is dat wat?

Ster: hou je het nog vol meid? Voor jou schiet het nu ook al op...
    Julia: en voor jou ook, super spannend! Knap dat je nog ff wacht met testen!

Yaraah: leuk dat je een mooie stof hebt gevonden! Veel plezier met het maken van je jurkje, plaats je ook een foto van het uiteindelijke resultaat? Ben wel benieuwd :).

M676: hoe is het met je buikje? Begint ie al aardig te groeien? Kan ineens hard gaan rond die weken waar jij nu zit :). En met een tweede waarschijnlijk nog meer.

Beschuitje: lief dat je naar me vraagt :). Was wat moe de laatste tijd en als ik dan na wat inspanning op de bank plof en het forum bezoek, heb ik vaak geen puf om te typen. Bovendien typt het gewoon niet lekker op de iPad ;).
    Spannend dat je weer gaat beginnen met de cryo! Ik wens je heel veel succes meid!!
    Hier was het weer ook nog te fris om buiten te zitten. Maar afgelopen vrijdag kon het al wel en ik verwacht morgen of overmorgen ook weer buiten te kunnen zitten, heerlijk dat zonnetje, doet een mens goed!

All: Heb sinds vorige week verlof, maar ik voel me nu wel iets rustiger dan vorige week, toen had ik echt wat stress m.b.t. de checklist. Heb nu grotendeels de ziekenhuis tas ingepakt en dat is wel een prettig idee. Hoewel ik het lastig blijf vinden van wat je er allemaal in moet doen, wat handig is tijdens de bevalling om te dragen en wat handig is er voor erna. Denk dat het uiteindelijk allemaal niet zo nauw komt, maar in mijn hoofd kan ik er heel lang over prakkeseren ;). Heb de eerste kleertjes voor de kleine uitgewassen. Zal ze vandaag strijken. En zo staan er nog wel meer van die dingetjes die nog 'even' moeten eigenlijk... Maar probeer er iets luchtiger naar te kijken nu, want het is ook geen ramp als het niet voor de bevalling gebeurt ;).

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Julia wat spannend! Ik duim met je mee!
    M676 ik heb een cryo in de vriezer liggen en om bij mij precies de juiste datum voor terugplaatsen te vinden moet ik urine sparen. Ik krijg ook wel echo's ( donderdag de eerste) maar die urine is om ook te kunnen weten wanneer de eisprong precies was, stel ze hebben 'm net gemist. Dat is niet erg want de cryo moet eerst ontdooien en op dag 3 na de eisprong ( dacht ik?) terug geplaatst worden.
    Pien fijn dat het goed met je gaat. De laatste loodjes wegen zwaar. Ik kan me haast niet voorstellen dat jouw kleine al komt. Voor mijn gevoel ben je net pas zwanger haha... Kan je na gaan hoe snel de tijd gaat.
    Hier vandaag een vrije dag. Heerlijk film gekeken vsn,omdat. Even lekker niks. Morgen vind ik wel lastig, dan moet ik mijn tweede urine opspare , maar dan ben ik op m'n werk, dus de urine moet ook in de koelkast daar. Ik wil niet dat iedereen dat ziet. Dacht al aan een tasje eromheen of zo. Hoe deden jullie dat ? Of ben ik de enige die die moet?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: goh ik dacht dat je bedoelde dat je zelf ovulatietesten mbv urine moest doen, maar je moet het echt bewaren dus... Nee daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Maar moet je het dan ook dagelijks inleveren? Lijkt me idd niet zo fijn om op het werk te moeten doen. Maar een tasje is misschien wel een oplossing. Of zou je het niet in een gewone plastic drinkbeker kunnen doen? Valt misschien minder op, en dan wel ff je naam erop, voordat iemand denkt: lekker ff wat drinken uit de koelkast te nemen ;).

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oh slim van je pien. Ik kan het urine flesje ( is klein en smal) wel in een beker proberen te stoppen. Dat moet lukken. Ik moet urine van drie dagen meenemen. En als ze niks vinden en ook niks op de echo zien moet ik nog een paar dagen sparen en dan weer terug komen.
    Blijkbaar ben ik de enige die dit moet haha.. Ik weet niet beter bij een cryo.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Als dat past zou dat wel ideaal zijn ja :).
    Over drinkbekers gesproken, bedenk me net dat er nog eentje van mij (met melk...) in de koelkast op mijn werk staat en die stond er ook al een week voordat ik weggging...:):):)

11. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beschuitje ik had ook dat ik 3x per dag moest opvangen.
    Als ik naar toilet ging deed ik potje in donker plastic tasje en vanaf toilet gelijk in koelkast zetten...wel heel brutaal als ze dat tasje open maken...ik vond het ook altijd een gedoe en dan ook nog eraan denken om mee te nemen naar je afspraak in ziekenhuis uit koelkast van huis en werk :( hopelijk voor goeie doel!

12. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Beschuitje anders in een thermoskan? Gedoe allemaal zeg.

13. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Pien, fijn dat het goed gaat met je! Tas inpakken lijkt me.ook lastig, maar wel fijn als het klaar staat. Lekker genieten van je verlof.

Beschuitje, succes vandaag met sparen....hopelijk iis 3 dgn genoeg en kan je door.

Yaraah, ik vind je zo dapper! Succes met het maken van de kleding ben benieuwd.

Ster, hoe gaat het met je? Hou je het wachten nog vol? Wanneer ga jij testen? Ik ga denk ik. Morgenochtend testen of ik wacht mn.ongi af....die verwacht ik vrijdag. Totaal geen klachten hier.....dus erg spannend.

14. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Pien: blij dat het goed gaat met je en dat je al wat minder stress hebt. Wel goed dat alles klaar staat, nu kan jullie kleine spruit komen

Beschuitje: jeetje is echt een heel gedoe, ik hoop dat het lukt met drie dagen hoor

Julia: spannend meid, ik hoop het zo voor je

Ster: hoe gaat het nog met jou??

All: als het kleedje af is, dan post ik hier zeker een foto van

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Julia: oh wat spannend! Heb je je nog ingehouden vanochtend? Ik hoop zo op goed nieuws hier!!

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niet getest, ben zo bang voor weer een teleurstelling. Durf eigenlijk niet zo goed !

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat snap ik heel goed Julia! Dat had ik ook, je wilt idd gewoon niet weer teleurgesteld worden! Wat is je officiele testdatum?

18. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Pien, van het ziekenhuis mag ik morgen testen, dus 14dgn na de punctie

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #2359 ster80, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt: 14 apr 2015
    Spannend morgen Julia. Ik ga voor je duimen 🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Ik mag pas de 22e testen. 19 dagen na punctie. Moet je zien wat dat veel dagen scheelt met wanneer jij mag testen

Ik heb geen enkel idee. Wel last van mijn borsten, lage rugpijn en heel erg shaggie haha maar kan net zo goed van de utro komen
    De dagen kruipen voorbij.....
    Vandaag dag 11 na punctie

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Julia, ik duim vast!!

Ster, hoe dichterbij je komt, hoe langzamer het lijkt te gaan he? Ik stuur alvast positieve energie voor een positieve test!

Yaraah, als ie mooi gelukt is kun je onze bestellingen dan ook doen? 😉

Beschuitje, ik kende het niet, wel fijn dat ze zo secuur willen bepalen, lastig op je werk, maar je hebt al goede tips gekregen. Koelelement zou mss ook kunnen en dan hoeft t niet in de koelkast?

Pien, Ik groei idd hard. Ik zie er nu uit zoals bij de eerste ruim na de 30 weken. Dus waar t eindigt??

Boboke, wat een gefeest! Je zou niet eens tijd hebben om ook nog te gaan werken :D

Deel Deze Pagina