wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Siepie ik hoop met je mee.

Ster, goed om over na te denken. Wij besloten om t niet te doen als het niet mocht lukken. Ook onze leeftijd speelde mee. Duurt geloof ik een jaar of vijf zo'n proces?
    Je moet er ook bij stilstaan dat naast alle liefde en geluk ook zeker in de puberteit veel begeleiding nodig zal zijn. Niet erg, maar wel iets om over na te denken.
    Maar hé, eerst even rust en dan die succesbehandeling waar ik zo op hoop voor je!

Ja Liz, die opmerkingen van anderen... Grrrrrr om gek van te worden.

Yaraah, balen dat je nog niets hebt gehoord. Het scheelt dat je volgens mij al wel begonnen bent door met de pil te starten.

Beschuitje, hoe is t met jou?

2. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke helemaal vergeten jou te feliciteren meid! Super dat je zo'n mooie dag hebt gehad! Kan ook niet anders :) aankomende vrijdag zijn we 6 jaar getrouwd alweer. We zouden een weekend weggaan en manlief zou voetbal afzeggen maar hij is toch gevraagd en dan legt hij het weer bij mij neer. Wat is dat toch met mannen en sport, haha Pien je bent niet de enige met een man die fanatiek is met zijn sport :)

Qua draagmoederschap had ik drie zussen die klaar stonden om ons te helpen ook ik ging er over nadenken om dat we richting de vierde ivf gingen. Aankomend jaar was voor ons dr op of dr onder. Adoptie ben ik nooit echt fan van geweest omdat het zo lang duurt. Ik had ook gerust zaaddonatie gedaan maar mn man vond dat niets wat ook begrijpelijk is natuurlijk. Erg dankbaar dat het niet zo ver is gekomen en ik kan niet wachten totdat mn zwangerschap zo ver is dat het erop gaat lijken dat we echt dit prinsesje gaan krijgen.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Adoptie hebben wij ook wel even kort over gedacht. Ik durf alleen niet te vliegen dus dat wordt een lastige combi als je een kind uit het buitenland op zou moeten halen. Ik weet ook niet of ik het zou trekken een adoptieprocedure. Op dit moment ben ik zo in twijfel over alles, wat als het nooit lukt, wat als ik naar Gent ga, of blijf ik hier?
    We gaan lekker even een paar dagen er tussenuit om bij te komen. Jullie horen me volgende week weer.

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt voor alle reacties.

idd die lange wachttijd voor adoptie, en dat het kindje niet van onszelf zou zijn dat zijn ook de twijfels. Als we aan ivf 3 beginnen zijn we alweer bijna 4 jaar bezig. Ik weet niet of ik dan nog wel 5 jaar op een adoptie lijst wil staan. en mijn leeftijd speelt mee. Ik wordt bijna 35. Als ik een aantal jaar jonger zou zijn zou ik er misschien anders over denken.
    Ondanks dat onze kinderwens enorm groot is, en ik me een leven zonder kindje niet zou kunnen voorstellen , heb ik hele erge twijfels over adoptie.
    Idd eerst maar eens ivf 3 afwachten, maar het zijn wel dingen om over na te denken.
    Donorzaad zou bij ons niks uitmaken omdat het zaad van mijn man , en onze embryo's elke keer goed (lijken te) zijn.
    Ook eicdonatie is geen optie omdat mijn eicellen goed (lijken) te zijn.
    Draagmoeder zou perfect zijn omdat mijn zus dat voor mij zou willen doen. Toch maar eens navragen hoe dat zit. Ik zou daarvoor alleen nooit naar Amerika gaan. Dus waarschijnlijk kan ik deze optie afstrepen.
    Een natuurlijke zwangerschap zit er ook niet in, want op het moment dat we niet aan een poging bezig zijn moet ik iets gebruiken om niet ongesteld te worden ivm endometriose (pil doorslikken, lucrin, zoladex).
    Enige kans is dus ivf3..... Jeetje wat klinkt dit definitief en somber als ik dit zo terug lees....
    Helaas wel de werkelijkheid.....
    Ik hoop zo ontzettend dat het ons is gegund de komende ivf ronde

5. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Dag lieve meiden! Ik ben 5 dagen bezig geweest, maar ik heb alles weer bijgelezen. Wat gebeurd er toch een hoop en jammer genoeg weinig goed nieuws. Heb natuurlijk niet alles kunnen onthouden....

Yaraah, wat lief dat je nog naar me vroeg. Wat een ontzettende teleurstelling heb je gehad met die stomme test nog tussendoor. Hoop dat je tussen zijn drukke schema door vandaag nog duidelijkheid krijgt. Elke maand is er 1 dus snap helemaal dat je niet wilt wachten. Succes!

Ster, ik weet niet wat ik moet zeggen. Vind het zo erg voor je. Hele dikke knuffel. Goed dat je rust neemt, weet je al of je het toch zonder medicijnen gaat proberen? Hoop dat een mooie zomer jullie goed gaat doen. Ik weet niets van draagmoederschap, maar je kunt in ieder geval kijken wat daar te doen is. Spanje loopt ook voorop toch in technieken, misschien zijn daar opties.

Boboke gefeliciteerd met jullie huwelijk! Vandaag nog samen genieten begrijp ik, en daarna ook nog heeeeel lang natuurlijk haha. Ben ook super benieuwd naar je jurk en de foto's!

Fisher, fijn dat bij jou ook alles goed gaat. Echt grappig dat we exact gelijk lopen en beiden een meisje krijgen. Voel jij haar ook al? Ik sinds dit weekend pas echt goed, heel fijn gevoel.

Pien, tijd om je weer te melden! Hihi. Succes deze dagen meid, zal wel mega spannend worden. Hoop voor je op een spoedige bevalling. En inderdaad, bespreek het met je man dat je je soms alleen voelt en het zou helpen als hij wat meer tijd met jou doorbrengt. Misschien helpt het!

M676, dat was vast even schrikken maar gelukkig dat bij jou alles goed is. Ik kreeg de tip van een kruik of warm bad bij harde buiken. Hoop dat het inmiddels al wat minder is? Gister echo gemaakt toch? En nu in een lijstje naar de oma's zondag? Heel leuk kado!

6. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Girlliej wat fantastisch dat jij afgelopen weken goed nieuws hebt kunnen brengen! Zo gegund meid. En fijn hè om dat hartje te horen en de bewegingen te zien, dat terwijl je er niets van voelt. Geniet ervan meid hoop dat je een voorspoedige zwangerschap krijgt. Wij hebben bij 15 weken al geslachtsbepaling gedaan en bij 20 weken klopte dat nog steeds ;)

Julia, een hele dikke knuffel meid. Geen idee of je het leest wat snap zeker dat je even afstand neemt. Veel sterkte de komende tijd!

Liz wat ben jij toch een bikkel zeg! Jeetje. 11 mei komt nu dichterbij, nog steeds geen zenuwen? Wanneer hoor je weer van je afkeuring? Ik volg Lily en Liz op fb hoor, wat een ontzettend leuke dingen! Bij mijn kleding van nu past het niet echt, maar zodra het weer kan kom ik bij je bestellen. Hoop dat je je straks weer beter gaat voelen en snel ook!

Siepie, ik duim gewoon met je mee hoor! Ja ons hart en verstand... Het speelt absoluut spelletjes met ons. Maar ook heel vermoeiend om daar steeds tegenin te blijven gaan. Dus ik zou zeggen geloof er gewoon een week in, want de teleurstelling blijft even groot als het niet zo is 🍀

Beschuitje, het zit jou ook echt niet mee :( het leek zo goed te gaan. Ik snap je maand pauze, het is toch weer een stap die spuiten en dat was het volgens mij zeker voor jou. Ik hoop zó erg dat deze ronde nu eindelijk jou geluk gaat brengen. Hou vol meid.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ster: moeilijk meid, en logisch dat je over alternatieven nadenkt! Heb ik ook gedaan hoor. Een vriendin opperde ook wel eens of het mogelijk was om een draagmoeder 'in te schakelen'. Het is in NL alleen vrijwel onmogelijk als je zelf nog een baarmoeder hebt of als een zwangerschap niet levensbedreigend voor je is. Ik begrijp dat niet hoor, in elk geval niet als het om ideeel draagmoederschap gaat waarbij iemand een ander zonder kosten wil helpen.
    Adoptie was voor ons eigenlijk geen optie, omdat mijn man wat ouder is (inmiddels 41) en ze gaan uit van de oudste en dus niet van mij (33). En ik zie het niet zitten om direct een kindje van 5 jaar of nog ouder te adopteren ivm hechtingsproblematiek etc wat hoe dan ook wel een grote rol speelt bij adoptie.
    Ik heb wel heel serieus naar pleegouderschap gekeken. Maar dan vooral de vorm van langdurige pleegzorg. Je kunt daarin ook je wensen aangeven, dat je bv graag een zo jong mogelijk kindje wilt. Ook pittig natuurlijk, maar het idee dat ik liefde zou kunnen geven aan een kindje die hier om wat voor reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen vind ik wel heel mooi. Het idee om het dan eventueel weer los te moeten laten vond ik wel heel lastig, maar niet onoverkomelijk.

8. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Klaproos, fijn om te horen dat de medicijnen nu eens lijken te werken. Ik hoop het zo voor je! Ik duim voor een goede zomer en daarna de moed en energie om weer een poging te kunnen wagen. Succes meis!

Kriti, juli en september... Kunnen jullie er geen augustus van maken? Niet alles is een compromis maar aan het einde van het hoogseizoen, dus dat zal in jullie geval de keuze zeker beïnvloeden. Wanneer krijg je de test uitslag? Hoop dat het inmiddels beter weer is en de sneeuw is verdwenen! Ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad begin dit jaar. Echt geen pretje, hoop dat je zenuw snel ophoud met irriteren. En rustig aan hè, eigenlijk is je lichaam nog steeds aan het herstellen van een heftige gebeurtenis. Knuffel voor jou!

Ook nieuwe meiden welkom hier! Jullie verhalen heb ik niet helemaal kunnen onthouden. Bo ik hoop dat snel meer duidelijk is over welke testen nodig zijn en wanneer je dan kan starten. Dan heb je in ieder geval iets om naartoe te werken!

Hier gaat alles goed met de zwangerschap. Ze groeit volgens boekje en heeft de uitgebreide 20 wk echo (guo) doorstaan. Alle inkopen zijn zo'n beetje gedaan of bedacht haha. We gaan namelijk nog verhuizen tussendoor ;) krijgen 3 juli de sleutel en hopen na een maand verbouwen over te gaan. Dus nog even geduld voor ik het kamertje echt kan inrichten.
    Verder begin ik wat last te krijgen van mijn rug en moet nog een flinke tijd. Daar maak ik me een beetje zorgen over, maar ja morgen weer naar de fysio.
    Inmiddels ben ik ook nog van baan veranderd, binnen hetzelfde bedrijf. Een stapje omhoog, maar toch beter te combineren met het moederschap straks. Dat geeft ook weer nieuwe energie natuurlijk! Maar die heb ik de laatste weken al weer voldoende.

Meiden wat zijn jullie toch allemaal kanjers, iedereen veel succes met alles.

Liefs ups

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dank jullie meiden voor jullie lieve woorden! Pien je hoeft niet lang meer zie ik,,spannend!

Beschuitje en ster ik heb ook nagedacht over adoptie of draagmoeder. Adoptie mag ik sowieso niet want ik heb een psychisch verleden en draagmoeder dat het kindje wel van mezelf is en man mag in nl niet dus dat houdt ook op. Wat Pien zegt,,dat mag alleen als je geen bm meer heb of zoiets. Vind het erg voor jullie dat jullie aan de 3e ivf toe zijn. Dan heb ik nog niets te klagen. Maar ja hier weet ik dat er niets blijft plakken omdat ik te ziek ben. Ook een kut gegeven.

Liefs klaproos en ik duim voor iedereen voor een wonder!

10. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ups, wat kan je leven ineens in een flow zitten. Fijn voor je! Allemaal positieve dingen!

Pleegzorg hebben wij idd ook steeds in ons achterhoofd gehouden. Vrienden van ons hebben gekozen voor vakantie- en weekendopvang (niet elk weekend is dat geloof ik).

Ups, de oma's zijn meegeweest. Schoonzus ook, dus een heel volle kamer daar 😊
    Ben nog een beetje ongerust omdat bloedverlies, hoewel klein beetje, toch blijft. Daarnaast loopt de groei een paar daagjes achter. Geloof niet dat het erg is, maar toch iets om me s nachts even druk over te maken 😕

Ster, wat hard om terug te lezen wat jezelf schrijft he? Ooh wat duim ik toch voor een positieve derde ivf! En kijk daarna (mocht t nodig zijn) echt even naar umc zorgverzekering want die vergoeden 4 en 5 ook, alleen niet in DD.

11. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Ik kom hier even inbreken hoor ;)
    Ik zie m676 schrijven dat UMC de vierde en vijfde poging niet vergoedt als je deze in Dusseldorf doet? Is dat echt zo? Ik schrik hier een beetje van. Wij zijn nu toe aan onze derde poging, en hadden bedacht deze derde poging nog in Groningen te doen, en als deze mislukt, dan de vierde poging in Dusseldorf... Maar als het klopt wat je zegt m676, dan zouden we dus beter de derde poging in Dusseldorf kunnen doen...

12. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Energie, je kunt het het beste even navragen bij umc. Dit is wat ik van anderen hoorde en wat men bij umc aan mij zei: Ze vergoeden DD niet omdat dit een prive kliniek iS, niet omdat het een derde of vierde poging is.
    Het is de moeite waard om dit zelf nog goed uit te zoeken en na te vragen, en ook via mail toestemming te vragen voor een buitenland behandeling,
    Ik hoop zeker dat zij wel vergoeden uiteraard en ik wens je veel succes en hoop met het uitkomen van jullie grote wens!!

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Nee sorry DD word echt maar 3 keer vergoed. Ben er ook geweest. De 3e en 4e poging tellen allen voor Nederland helaas..de reden dat wij in nl verder gaan.

14. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    ennetje wij hebben toen alles uitgezocht en iid omdat DD een prive kliniek is word dit niet vergoed helaas:( maar bel anders nog even na..misschien de 3e poging wel of een deel?

m676 wat zei de VK erover dat de baby wat achterliep?lastig he om je daar dan geen zorgen over te maken!balen van t bloedverlies hopelijk stopt dat gauw dat is toch een fijner gevoel al is het waarscheinlijk helemaal niets om je zorgen over te maken
    wel bijzonder dat de Oma's en schoonzus mee waren:)

Ups wat super fijn! lekker dat je een stapje omhoog bent gegaan en dat dat beter te combineren valt! ga je ook minder werken dan?
    En een goede 20 weken echo! yes! fijn om te horen! lekker genieten meis!!!

Ego:Wij hebben net weer naar onze mooie baby gekeken! en stiekem al gespiekt naar t geslacht haha! alles gaat goed en over 2 weken mogen we weer even gluren! gewoon omdat het kan;) (fijne verloskundige hihi)

15. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Meiden mag ik even uithuilen..

Veel zwangeren in mn besloten clubje ... 3 maarliefst. Er zijn er nog maar 3 niet zwanger .. waaronder ik. Ik ben dalijk de laatste niet zwangere.. let maar op ! Confronterend. Ook al gun ik het ze met heeeeel mn hart.

Ook 2 zwangerschappen in mn omgeving.. mensen die ik het dus NIET gun. 1 ervan liet dr kind weghalen met 16wk omdat het geslacht haar niet aanstond. Ik ga er van over mn nek. Ik heb gejankt als n baby. Oneerlijke klote wereld !! :(

En nu dag 22 nog steeds een witte ovu test.. verdorie.. normaal ben ik al 7 dpo pfff. :( klaaaaag modus.

16. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aah bo het is zo oneerlijk he! Is toch niet te begrijpen dat iemand het vanwege het geslachts laat weghalen 😒
    Jullie dag komt ook en hopelijk is dat heel gauw! Want t is allemaal erg oneerlijk! Laat je maar ff lekker verwennen! 💋

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    OOh! Wat een gruwelijk verhaal Bo! Hoe kan die vrouw haar gezond kindje nu laten weghalen omwille van het geslacht?!!! Verschrikkelijk gewoon. Ik vind dat moord! Dat wezentje was wel al in leven en heeft gewoon geen kans gekregen van haar om een eigen leventje te krijgen. Echt heeeel zielig! ZO iemand zou pas vruchtbaarheidsproblemen moeten hebben! Maar nee, het zijn juist de 'goede' koppels met een heel groot hart voor kinderen en een goede thuisomgeving waarin ze hun kindjes alles kunnen bieden wat ze nodig hebben, het zijn net DIE koppels die problemen hebben met zwanger worden!! De wereld is gewoon oneerlijk!!!

Hier op de praktijk komt een mama met twee kinderen, die nu zwanger is van de derde. Ze zegt me doodleuk dat de derde zwangerschap een ONGELUKJE is!! Naar mijn mening is dit gezin nog niet in staat om zichzelf te onderhouden, laat staan 3 kinderen!! Pfffff Waarom loopt alles verkeerd zoals het dus NIET zou moeten gaan! Ik denk dat die van hier boven aan't slapen is! (Al ben ik niet gelovig...)

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Bo, ik leef helemaal mee, dikke knuffel. Ik duim zó voor goed nieuws binnenkort! Zo machteloos dat je niet iets meer kunt doen he? Tenminste, zo voelde ik me vaak en nu eigenlijk ook voor anderen.

Girliej, je maakt me nieuwsgierig... Blijft t geheim?

De mevrouw van t echobureau zei dat t gewoon kon dat ze een klein weekje achterloopt, maar ja... S nachts denk ik er anders over. Ma weer naar de vk, ze stelt me vast gerust.

19. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    M676 ik snap dat wel! Zou dat ook hebben hoor mijn baby is met 12.4 weken 6.1 cm als je dan op internet leest is t bij de ene te klein en bij de ander goed daar zag ik al mee haha maar gelukkig kon me verloskundige me geruststellen!

Hopelijk voor jouw ook maandag het zal vast geen kwaad kunnen anders was je allang doorgestuurd naar t ziekenhuis denk ik.. Probeer der maar niet teveel over in te zitten hopelijk was de meeting gewoon wat minder ofzo!

Jawel maar het is natuurlijk nog heel moeilijk om te zien! Ze dacht nu een jongetje maar dat kan nog wel veranderen over 2 weken ga ik weer vraag wel ff pf ze dan weer wil kijken stiekem 😂

20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Bo ik begrijp je helemaal en het is soms moeilijk om hoop te houden. Maar je kan bijna niet anders ook al voelt het vaak gewoon verschrikkelijk.

M676 ik snap dat je je zorgen maakt maar je moet ook denk ik even afwachten van deze keer want soms verschilt het meten ook nog wel is per persoon en kan het weer meevallen. En je wordt volgens dus goed gevolgd, hopelijk kan je vannacht wel een beetje slapen!

Girlliej als ik heel eerlijk ben vind ik het niet k dat degene die de echo heeft gemaakt dit überhaupt zegt. Je kan het geslacht namelijk helemaal nog niet zien nu. Heb helaas in m'n werk de bevalling bij 13 weken op moeten wekken en dan kan je aan het kindje nog niet zien wat het is. Pas bij 16 kan het enigszins en bij 20 weken heb je zekerheid. Hoe vond je het om de kleine te zien? Heb je nog ergens last van?

Ups leuk om wat van je te horen en dat de guo goed was, uit nieuwsgierigheid waarom moesten jullie een guo?

Ego de ongesteldheid komt al door wel iets eerder dan gedacht maar betekend ook eerder kunnen beginnen;) vind het wel spannend ben dan juis nu bang dat ik met 75 eh te weinig krijg maar dat zal wel niet.
    En door het bevolkingsonderzoek nog even erin gewreven dat ik 30 wordt, de brief kwam net binnen haha. Ik ga in het ziekenhuis vragen of hun het ook mogen doen scheeld me weer bezoek aan de huisarts.

Deel Deze Pagina