Siepie nee klopt maar je kan wel iets zien Vanaf ongeveer elf weken is er al duidelijk verschil in de nub van een jongen en de nub van een meisje: ze zien er allebei qua vorm nog hetzelfde uit, maar ze wijzen in een andere hoek omhoog. Bij een jongen wijst het uitsteekseltje meer omhoog; het maakt een hoek van dertig graden ten opzichte van zijn ruggengraat. . Bij een meisje loopt het uitsteekseltje meer evenwijdig aan haar ruggengraat, in een hoek kleiner dan dertig graden. Het is ook totaal niet zeker ze keek gewoon ff voor de gein omdat ik t vroeg hoe ze nou tussen die beentjes kunnen kijken en het leek er nu op dat t een jongetje was! Met 16 weken hebben we de echte geslachts bepaling ! Fijn dat je eerder ongesteld word! Kan je lekker weer van start! Hopelijk gaat het met 75 eh nu wel goed vorige x had je 150 toch?
Gelukkig dat ze dat heeft uit gelegd ben benieuwd wat het met 16 weken is! Vorige keer 100 gespoten en toen dus al zoveel.
Oeh spannend siepie hopelijk nu een stuk minder zodat je hem af kan maken haha met een goed resultaat natuurlijk jij had ook gewoon lang protocol toch? Met de pil? Alvast heel veel succes ik ga lekker slapen ben doodop! Trusten allemaal
Hoi Siepie, zwangerschap na icsi is een indicatie voor guo. Dus hebben besloten dat ook te doen. Dan konden we naar hetzelfde ziekenhuis als de nekplooimeting, dus vonden we wel een fijn idee. Succes met deze nieuwe poging Siepie, hoop dat dit een mooi aantal goede eitjes gaat opleveren! Girlliej spannend hoor geslacht, nog even geduld. Fijn te lezen dat jullie ook heel blij zijn met de vk. Heel herkenbaar! Zijn toch extra lief voor ons mmm meisjes hihi. M676 lastig he steeds toch wat kleine zorgen. Hoop dat je snel gerustgesteld wordt. Naar hoor Bo! Hou hoop he? En bedoel het niet verkeerd hoor, maar curettage alleen voor geslacht zou toch geen ziekenhuis aan meewerken? Misschien was er toch meer aan de hand...
Bo wat een naar verhaal van die dame die het liet weghalen omwille van het geslacht. Probeer je er niet te veel van aan te trekken, anders ben je goed op weg naar een donkere tijd. Ik probeer altijd de positieve kant van alles in te zien, zo wandel ik door de MMM volgens mijn gyn. Girlliej: spannend het geslacht. Ups: blij nog eens wat van je te horen, blij dat het goed gaat met je Pien: het is bijna zover meid M676: ik hoop dat de vk je kan geruststellen Siepie: jeej je kan weer starten, hopen dat het deze keer beter gaat met vermindering in hormonen Ego: gisteren bij de gyn geweest, we mogen weer starten. Deze keer opnieuw met een ander schema ik moet de pil nemen tot 16/05, dan op 19/05 starten met 300EH Menopur en vanaf 24/05 orgulatran erbij. Maandag heb ik een hysteroscopie. De gyn wil deze poging echt alles uit de kast halen om ons zwanger te krijgen
Tnx yara.. ik vind dat idd erg lastig !! Moet proberen positief te blijven !! Ups&downs..ze heeft t alleen mij verteld. Tegen familie gezegd dat het kindje zn hart was gestopt en tegen de dokter dat ze het niet aankon nu haar relatie was verbroken (een leugen).. het is helaas dus wel waar en echt erg...
Yaraah, succes dan maandag! Fijn dat de gyn alles wil proberen. Alle succes deze ronde! Siepie, zou wel fijn zijn als ze het bev.onderzoek in het zh meteen ff kunnen doen. Jij ook alle succes deze ronde! Girliej, blijft toch nog een beetje spannend wat t wordt ☺️ Nog heel ff. Ups, wat zei de fysio over je rug? Dankjewel voor jullie reacties. Ik probeer ook wel te relativeren, en heb goed geslapen. Moet ook leren vertrouwen te hebben; alles ze zeggen dat het oké is, dan is het oké.
M676 ik voel me idd zooo machteloos. Normaal val ik onder catagorie controle freak light maar hier heb k dus totaal GEEN vat op en dat is zooo extreem zwaar voor me. Nog 12 dgn vd volgende zkh intake/afspraak. En dag 23 nog steeds geen positieve ovu en een lage temp. Word n hele lange cyclus dit x... voor t eerst in een jaar.stress ??
Zo het echte aftellen is nu begonnen en daarmee komt ook gelijk een beetje de angst helaas. Ik ben van nature heel positief en nooit depri maar voor operaties krijg ik altijd zenuwen en nachtmerries heel vervelend. Dit is ook al mn achtste operatie en je gaat dan denken hoe vaak kan het goed blijven gaan? Maar goed ik heb gelukkig allemaal hele fijne dingen in het vooruitzicht want we hebben van de week heerlijk twee weken Aruba geboekt. Ik heb daar 7 jaar gewoond en gewerkt en nog veel vrienden dus ben altijd heel gelukkig als ik er weer heen kan/mag!!! Vanaf vandaag moet ik met een vloeibaar dieet starten heeft er nog iemand tips over wat lekker of handig is? Ik zit nu weer aan zware pijnstilling en ben dus al suf en wil niet te slap worden! Alle tips zijn dus welkom dames Alvast een fijne dag gewenst iedereen!
Bo: tsja de mmm, zwanger worden en zijn is best lastig voor control freaks, ik spreek uit ervaring . Maar meid probeer idd positief te blijven. Uit ervaring weet ik ook dat het een heel proces is, waarbij je ook leren moet om er mee om te gaan. Bij ons heeft het uiteindelijk ruim 5 jaar geduurd voordat we zwanger waren. Dat klinkt heel lang en is het ook, maar als het dan eindelijk toch gelukt is, maakt dat niet meer uit. Maar je moet er wel zo lang je wacht en in de mmm zit er het beste van proberen te maken samen met je vriend/man, anders hou je het niet vol. Dus doe vooral ook leuke dingen samen. Je weet natuurlijk nooit helemaal zeker of het ooit echt gaat lukken (dat is natuurlijk het moeilijkst om mee te dealen), maar uiteindelijk lukt het bij de meeste mensen wel en probeer je daar aan vast te houden. Bij de een duurt het wat langer en heeft meer pogingen nodig dan de ander... Jullie hebben eigenlijk nog nooit een eerlijke kans gehad vanwege de slechte zwemmers van je man, dus wie weet hoe snel het straks gaat als jullie de behandelingen kunnen starten! Yaraah: mooi zo meid, fijn dat de gyn in elk geval alle zeilen bij wil zetten! Heb je er zelf een goed gevoel bij, bij dit behandelplan? Siepie: jij binnenkort ook weer van start, hopelijk dit keer met ook echt een kans!! Je lichaam kan trouwens dit keer best wat milder reageren als de vorige keer hoor. Ik had de eerste 2 pogingen dezelfde hoeveelheid menopur, maar verschillende opbrengsten (9 en 4 eicellen). Hopelijk zijn het er dit keer gewoon een stuk of 10, dat zou heel mooi zijn . M676: vertrouwen, gut praat me er niet van . Moeilijk he! Soms lukt het wel, maar soms ook niet! Ik zit nu precies met hetzelfde. Hoewel ik weet dat het in 99% van de gevallen goed afloopt zo'n bevalling, kan ik toch met de vreselijkste doemscenario's in mijn hoofd zitten... Girliejj: ben benieuwd hoor of het idd een jongetje wordt . UPs: leuk dat je er ook weer even bent . Fijn dat alles goed gaat en jullie meid de GUO ook goed doorgekomen is! Leuk he die inkopen doen en dingen uitzoeken, geniet er lekker van meid! Ook nog verhuizen, leuk hoor al die veranderingen! Bobo: nog aan het nagenieten van jullie mooie dag? En bij deze heb ik me ook weer aan mijn meldplicht gedaan
Liz normaal gesproken ben ik niet zo van de make-up en haarstylen enz. Voor mijn werk is het ook verplicht mijn haar vast te hebben dus heb normaal altijd een staart en maar minimaal make-up. Vindt het er in een ziekenhuis-outfit toch vreemd uitzien als ik veel make-up op zou hebben. Voor de bruiloft dus echt helemaal uitgepakt (voor mijn doen dan ) en dat ik er zo uit kon zien was toch wel een verrassing Wat moet jij al vroeg beginnen met je dieet aanpassen voor de operatie! Lijkt me ook wel een hele opgaaf om 3 dagen alleen vloeibaar te eten. Het enige dat ik kan bedenken is smoothies maken met veel groente en fruit, zodat je toch je voedingsstoffen binnenkrijgt. Die zenuwen zijn heel normaal als de operatie dichterbij komt, maar hopelijk voel je je erna zoveel beter. Mocht ik tot maandag niet meer op zp komen alvast heel veel succes maandag! Beschuitje hoe gaat het nu? Alweer terug van je paar daagjes weg? Als het voor jullie haalbaar is (qua financien en reistijd) zou ik zeker een poging doen in het buitenland. Voor de rest niet te streng zijn voor jezelf hoor. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt. Ik ben zelf ook nooit de slankste geweest en in het traject ook heel lang alles laten staan, vooral wijntje was lastig, maar hoe langer het duurde des te minder ik er op ging letten. Alleen na een tp liet ik de alcohol staan. Na mijn laatste tp ben ik alleen maar druk geweest met klussen en de verhuizing voorbereiden dus het zegt allemaal niks. Conclusierobeer te blijven genieten van de kleine dingen in het leven. Fisher jeetje 6 jaar getrouwd alweer ! En daarbij ben jij nog zoveel jonger dan ik . Gelukkig kan ik zeggen, dat ik een man heb die niet van sport houdt en altijd graag mee gaat een weekendje weg. Hij houdt er zelfs van om dan een dagje te gaan winkelen En jullie prinsesje gaat er zeker komen, maar ik weet dat het fijn is om in ieder geval die 24 weken voorbij te zijn. Het blijft nog steeds onwerkelijk dat onze kleine man er over 3 maanden al is. Ster dikke knuffel meis, valt niet mee met de 3de ivf in het vooruitzicht, I know . Maar jullie zouden dan geen evt 4de poging meer doen? Dat geeft vaak ook een beetje meer rust en wat minder druk op de derde poging. Ups jeetje hoe lang ben jij wel niet bezig geweest met die reactie op iedereen, petje af hoor! Fijn om te horen dat jullie kleine meid helemaal goedgekeurd is en ook leuk dat je haar nu voelt. Dat zal nog wat worden die verhuizing als je dan rond de 30 weken bent. Moet er ook nog veel geklust worden of alleen schoonmaken en de spullen erin? m676 wat vervelend dat je nog steeds last hebt van bloedverlies, ook al is het niet veel, je wilt tijdens je zwangerschap geen bloed zien. Een paar dagen achterlopen is toch niet zo erg? Ieder kindje groeit in zn eigen tempo en er zijn nu eenmaal grote en kleine kindjes. Wel heel herkenbaar hoor, het zorgen maken. Zo heb ik een heel rustig mannetje in mn buik en maak me ook wel eens zorgen of dat wel goed is als ik soms lees dat iedereen zulke drukke kindjes heeft en pijnlijke trappen krijgt. Mijn man heeft het nog amper kunnen voelen, omdat hij zo zachtjes trapt Hopelijk wordt je maandag weer gerustgesteld. Girlliej fijn dat alles goed gaat met de kleine en dat je ook zo vaak mag komen bij je vk. Ben ook benieuwd naar het geslacht over een aantal weken. Bo knuffel meis. Het is inderdaad soms zo oneerlijk. Wij zijn ook 4 jaar bezig geweest en ik heb ook vaak gedacht als enige over te blijven, zeker met 3 miskramen leek het me niet gegund, maar gelukkig gaat het nu goed, dus houdt hoop. Wat iemand al schreef, met de slechte zwemmers van je man hebben jullie eigenlijk nooit een goede kans gehad, dus wie weet hoe snel het straks kan gaan. Siepie weer even een dubbel momentje, teleurstelling dat er geen homemade wondertje komt, maar aan de andere kant kan je sneller dan verwacht weer starten met de ivf. Hopelijk nu in ieder geval een normaal aantal eitjes. Heerlijk jong toch nog siepie . Ik word volgende maand alweer 38 yaraah wat fijn dat je nu toch kan doorstarten. Krijg je dan ook een scratching/pipelle maandag tijdens de hysteroscopie? Pien heel goed dat je je aan je meldplicht houdt . Gaat t nog goed? Geen voorweeen oid? Hier is het gewone leven weer begonnen sinds woensdag. Het is wel even omschakelen na zo'n lange tijd hele drukke dagen gehad te hebben nu de komende 2 weken gewoon helemaal geen afspraken te hebben. Vandaag maar eens een begin gemaakt aan de voortuin, maar helaas niet afgekregen. Kreeg zo veel last van maagzuur door dat gebukt staan . Volgende week weer verder.
Pien, reageer net op een ander forum dat je meldplicht hebt, heb je het hier zelf aan staan (lekker origineel van me 😁 Liz, om ook zout binnen te krijgen kun je tomatensoep maken: bouillon, tomaten, wortel, bleekselderij. Laten koken en met staafmixer pureren. Haast geen calorieën en heel lekker. Als je dat te dik vindt (weet niet hoe vloeibaar vloeibaar moet zijn, kun je het nog door de zeef drukken met een lepel) Olvaritpotjes fruit als je zelf geen puf hebt om iets te maken. Heb een kennis die dat Geregeld eet omdat ze niet tegen vers fruit kan. Spinazie uit de diepvries met een klein beetje kookroom en evt zout is ook heel dun. Succes met dit dieet! Spannend dat de operatie nu. Dichtbij komt, maar ook oh zo fijn als straks mag blijken dat het heeft gedaan wat het moet doen! Sterkte vast meid! Denk aan je maandag. boboke en pien, gek he, steeds maar zorgen maken.. En idd, het is heel normaal dat niet iedere groei precies gelijk gaat. Thx Boboke, succes met de rest van de tuin. Ik heb vandaag heerlijk geluncht met een vriendin en in t zonnetje gezeten. Pas tegen 4 uur dacht ik, oooh jaaaa, ik moet nog boodschappen doen, naAr de markt, dit en dat kopen etc etc. Bo, je lichaam doet soms gekke dingen he? Hopelijk gauw een positieve test!
Pien en boboke: ik heb een goed gevoel bij deze behandeling oldat de gyn zo positief is. Ik weet niet of er een pipelle gebeurt maandag, maar hij had het wel over iets extra wat hij nog kon proberen om zo echt alles uit de kast te halen.
Yaraah: fijn dat je er een goed gevoel over hebt en ook dat de gyn je een goed gevoel wil meegeven! Meldplicht voldaan Wij hebben de box vandaag in elkaar gezet, ook weer zo'n mijlpaal . Heb zelf een hoes voor de boxkleed gemaakt en een oude muziekmobiel van marktplaats voorzien van zelfgemaakte figuurtjes (bosdiertjes ). Als het lukt zal ik daarvan zo nog wat foto's in mijn album zetten. Er blijft weinig meer over van mij to do list .
Leuke tips bedankt meiden!! Ik heb ook geen idee hoe vloeibaar het moet zijn eigenlijk niet gevraagd?! Ik heb net een smoothie met havermout gedronken van de AH die was heerlijk. Vanmorgen Brinta ook best ok voor een keer hoor! Boboke dat klinkt echt super!!! Leuk dat je dan toch een ontzettende WoW factor kan maken voor je omgeving, heerlijk gevoel lijkt me ook maar dat hoort natuurlijk ook op je trouwdag. M676 bedankt voor je tips!! Ga ik iets mee doen. Yaraah succes maandag ben benieuwd wat het extra is. Pien jeetje wat een spannende tijd voor jou! Nog even en je ontmoet je kindje....heerlijk!
Liz: voor jou ook weer spannend de naderende operatie! Maandag is het zover? Ik hoop dat ze goede dingen kunnen doen meid! En succes met het vloeibare eten, zelf ontbijt ik altijd met havermout en warme (amandel)melk. Is erg gezond! Om de smaak wat op te vijzelen doe ik er dan wat diepvriesfruit doorheen. Je zou er dan nog even de staafmixer doorheen kunnen halen om het nog vloeibaarder te maken.
Ja bedankt Pien! Ik hou ook van havermout ontbijt dus voorlopig nog geen probleem!! Bedankt voor de goede wensen!!!
Ik heb havermout in huis, verder ben ik nog niet ☺️ Diepvriesfruit erdoor klinkt oké. Ontdooit dat doordat je er melk opgiet of hoe doe je dat pien? Yaraah, fijn dat je deze behandeling vol vertrouwen in gaat!
Ik breng eerst de melk aan de kook, dan doe ik de havermout erbij en laat dat 1 a 2 minuten koken zodat het wat papperig wordt en tot slot doe ik het fruit erbij en laat het nog heel eventjes meekoken en dan ist klaar . Om het wat zoeter te maken kun je er ook nog een klein beetje honing door doen.