wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yaraah gelukkig is alles goed met je baarmoeder! En 8 is een mooi aantal toch kunnen er altijd nog meer worden heel veel succes weer ga duimen voor een mooie opbrengst!

Pien het begint spannend te worden:) heerlijk he dat je gewoon bijna de kleine man in je armen heb! Vind je t al een beetje spannend? Of laat je het lekker over je heen komen?

Bobo jij schiet iid al lekker op! Leuk straks de cursussen dan zal je wel een idee krijgen van de bevalling haha! En straks borstvoeding? Spannend!
    De naam is zo moeilijk he!jullie komen er vast snel uit! Of liggen jullie totaal niet op 1 lijn qua namen?

Beschuitje wat heerlijk al vanaf woensdag vrij! Ik moest helaas vrijdag gewoon weer werken haha!
    Ik vind dag je man gelijk heeft wel heel fijn dat hij eventueel wil doorgaan als jij dat ook wilt!!

Liz jeetje wat heftig weer! Ik vind jouw zo dapper en sterk! Je doet t allemaal maar wel weer! Hopelijk kan Leuven wat voor jullie betekenen en word jij snel zwanger' zo verdiend!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: als die 8 eicellen straks ook allemaal gaan groeien zou natuurlijk heel mooi zijn, ik hoop het voor je! En fijn om te weten dat je baarmoeder goed is, vol goede moed naar een nieuwe poging meid!

Bobo: oh een naam is ook heel moeilijk! Gisteravond in bed had ik ineens weer ff een moment van twijfel over onze naam. Ik vond het ook heel moeilijk, mijn man daarentegen vond het minder moeilijk. Dus toen ben ik maar op hem afgegaan. En het moet maar gewoon zo zijn. Maar ja bij jullie ist dus andersom... Wij hadden een lijstje gemaakt en steeds wat namen afgestreept tot er 3 overbleven. De leukste heb ik op het zelfontworpen geboortekaartje gezet en op die manier kon ik alvast aan de naam wennen en is het ook niet meer veranderd. Misschien een idee voor jullie? Je kunt proefdrukken van geboortekaartjes bestellen en dan de naam er op zetten, kun je zien of het een beetje bevalt ;).
    Als je begint met de cursus, begint de bevalling vanzelf meer te leven, en tot die tijd zou ik ook aan struisvogelpolitiek doen!

Liz: hoe voe je je nu? Gaat het al wat beter? Ik heb een foto van de slofjes in mijn album gezet. Het zijn zgn mocassins, had een patroon op internet gevonden. Echt leuk om te maken en niet al te moeilijk!

Girliejj: nou ik vind het wel erg spannend hoor ;). Maar probeer toch maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want er continue aan denken heeft ook weinig zin... Hoe voel jij je?

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Misschien een brutale vraag ☺️
    Iemand die ik ken begint aan haar zelfbetaalde poging. Heeft iemand van de zwangeren nog medicatie over ? Utro of menopur of gonal f ?
    Je zou haar er heel erg blij mee maken

4. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik nog ultro bollen ster moet ik even kijken of ik ze nog heb!

Pien ja snap ik nou komt vast goed je krijgt er iig iets moois Voor terug! Met mij gaat t goed eindelijk niet zo misselijk weer wel nog moeite met eten qua avond eten! En heel erg moe maar goed dat zal nog wel even blijven!

Ik las toevallig ergens dat als je een vakantie boekt je moet aangeven dat je zwanger bent bij t luchtvaart maatschappij? Weet iemand hoe dat zit voor ik niet meer mee mag haha

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lief van je Ster dat je dat vraagt! Ik denk dat ik mijn menopur net naar haar heb opgestuurd :).

Girliejj: fijn dat je je wat beter voelt. Wordt waarschijnlijk de komende weken nog wel weer beter, je zit dan in het tweede trimester, voor de meeste zwangeren de prettigste periode :).
    Ik weet niet precies hoe het zit met vliegen, maar idd na een bepaald aantal weken (ergens in de 30+) weken mag je niet meer mee, omdat ze niet willen hebben dat je tijdens de reis gaat bevallen ;). Geloof ook dat de grens per maatschappij een beetje verschilt, dus je kunt het beste ff googelen. Maar jij bent nu 14 weken dus dat kan voorlopig nog wel. Heb je vakantieplannen?

Nou dat was weer mijn meldplicht. Niks beleefd vannacht (behalve dan een hele rare, enge droom ;))

6. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja joh ben dan 18 weken maar ik las ergens dat je moet kunnen aantonen dat je zoveel weken zwanger ben en dit van te voren moet aangeven.. Omdat hun niet kunnen zien hoelang je bent. Maar ik bel wel even naar Transavia!

Wij gaan 17 juni een weekje naar zuid Spanje! 😀 kijken er nu al naar uit haha

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Oh heerlijk Girliejj! Je kunt een zgn zwangerschapsverklaring van je verloskundige krijgen, staat ook je uitgerekende datum op. Had ik ook voor mijn werk nodig.

8. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als t goed is krijg ik die donderdag! Zal ik vast ook nodig hebben op t werk had jij gewoon 6 weken verlof of 4 weken ervoor? Ik wil het liefst doorwerken tot 4 zodat ik nog 2 weken extra erna heb alleen geen idee of ik dat ga redden haha!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik wilde in eerste instantie ook door tot 4 weken voor de datum, maar het is me niet gelukt. Omdat ik de laatste weken veel last van ahrde buiken had, ben ik op advies van de vk 9 weken voor de datum halve dagen gaan werken, dus moest ik er met 6 weken wel uit. Achteraf vind ik het wel prima. De eerste twee weken van mijn verlof voelde ik nog steeds een soort stress van wat ik allemaal nog wilde doen, moest regelen. Daarna kwam ik meer in de ontspan modus en volgens mij is dat wel goed. Je kunt namelijk ook eerder bevallen dan de uitgerekende datum en dan heb je met 6 weken toch iets meer tijd om tot rust te komen. Ik plak sovieso nog 3 weken vakantie aan mijn verlof vast.

10. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar ben ik ook bang voor pien! Nou ja we gaan het zien!
    Wanneer denk je dat de baby komt? Of geen idee☺️

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Vandaag terug FM gehad. Eerste FM na de start met Menopur.
    Nu is mijn follikel links (die woensdag nog 9 mm) was, ineens 18,7 mm! MAAR ik heb bloed laten prikken en mijn hormoonwaarde is nog lang niet goed!! (100 en het zou 200 moeten zijn!) Dus conclusie: Mijn eicellen zijn nog lang NIET rijp bij een follikel van net over de 18 mm. Ik heb dus al de voorgaande maanden de pregnylspuit TE VROEG gekregen!!! Ongelooflijk! Een halfrijpe eicel laten springen heeft natuurlijk weinig zin... Ze kan dan toch niet bevrucht worden... Hopelijk is dit dus de reden waarom ik nog niet zwanger ben geworden na zo lang Clomid-gebruik en 4 IUI's.
    Ik moet dinsdag terug op FM en ook weer bloedcontrole.

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft mijn onrijpe follikels? Hoe groot zijn jullie follikels als ze echt rijp genoeg zijn? Die van mij gaan een heel stuk in de 20 mm zijn dan. Is dit wel normaal? De gyn kent er niks van. Het was mijn eigen idee om bloed te laten prikken. Zo hebben we het ontdekt. Als ik de gyn had laten doen, had ik vandaag weer gewoon Pregnyl gekregen en dinsdag IUI nummer 5. Zij nemen 18mm gewoon als criteria voor een rijpe follikel... Ongelooflijk he?

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Girliejj: wist ik het maar, maar nee zou niet weten hoe ik dat weten moet. Weet alleen binnen nu en een week of 2 ;).

Lena: nou 18 is misschien iets aan de vroege kant, maar niet extreem. Volgens mij kreeg ik de pregnyl rond 18-20 mm. Maar na de pregnyl rijpt je eitje ook altijd nog wat verder en zal dus ook niet direct met 18 mm springen, maar waarschijnlijk dan rond de 20 mm. Bij mij is nooit bloed geprikt om te kijken of ze dan wel of niet rijp waren. Men gaat er volgens mij gewoon van uit dat ze rijp zijn rond de 20 mm. Bij IVF worden de eicellen ook tot ongeveer 20 mm gebracht, das gemiddeld, want ze zijn nooit allemaal even groot. Sommige waren bij mij wel 25 mm volgens mij en sommige weer kleiner dan 20.
    Hoe weet je trouwens wat je bloedwaarde zou moeten zijn en bevestigt je gyn dit nu dan ook dat je eicellen dan nog niet rijp waren? Je zou je bloed dan denk ik moeten testen op de dag dat je eicel springt en niet op de dag dat je pregnyl krijgt, omdat pregnyl voor dat extra stukje rijping nog zorgt. Maar goed dat is mijn redenatie ;).

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Pien nog niet aan het bevallen???

Lena ik had meestal follikels van 18-20mm als ik de pregnyl kreeg.

Ego: vandaag ongesteld, mooi op tijd, dus vanavond mag de eerste spuit menopur erin

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De gyn heeft inderdaad bevestigd dat ik mijn pregnylspuit te vroeg heb gekregen het afgelopen jaar. Dit is de eerste keer dat ze mijn bloedwaarden controleren, op mijn vraag. Dus follikel van 18,7 mm is bij mij nog maar half rijp. Een half rijpe follikel mogen ze nog niet stimuleren om te laten springen met Pregnyl, maar dat is dus wel steeds gebeurd. (Mijn waarde was nog maar 100 en volgens de gyn moet het dus dubbel zoveel zijn.) Nu denken ze dat mijn follikel moet doorgroeien tot een 23 à 25 mm alvorens ik de pregnyl moet krijgen. Ik hoopte dat iemand van jullie me uit vroegere IUI-ervaringen wat info kon geven ivm onrijpe follikels. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt dan mij?

Ik wens jullie ook nog veel succes met de behandelingen en een dikke proficiat aan de zwangere dames onder jullie!! Ik kom hier af en toe al eens piepen, omdat IVF ook voor onze deur staat. Wij hebben half juni een vervolggesprek in een ander ziekenhuis. Waarschijnlijk eerst zomerstop en dan vanaf september IVF. Ik hoop natuurlijk dat IUI nu wel nog lukt, nu ze mijn eitjes goed laten doorrijpen...

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: succes meid met je nieuwe poging!!!

Lena: ik heb 6 x iui gehad, maar geen ervaring zover ik dus weet met niet rijpe eicellen. Ik hoop dat IUI voor jullie nog gaat werken en het straks wel lukt als de follikels wat langer de tijd krijgen! T.o.v. Ivf is iui een stuk beter te handelen weet ik uit ervaring. Maar aan de andere kant: na een aantal mislukte iui pogingen wil je op een gegeven moment wel weer eens wat anders proberen en met ivf heb je dan wel weer meer kans.

All: Nog niet aan het bevallen dus....

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Lena ik heb ook zes keer iui gehad en bij mij werd pregnyl ook sl gegeven als ze rond de 20 mm waren. Ik ben er gewoon een keer zwanger van geworde . Helaas ging het toen mis. Meer weet ik er ook niet van.

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yaraah succes! Hopelijk met een super resultaat

Lena ik heb geen Iui gehad maar wel apart dat zr dan die waardes nooit meten.. Als je dus makkelijk daar een fout in kan maken.. Of ben ik de enige die dat raar vind dat betekend dat al je vorige behandelingen sowiso nooit nut hebben gehad..
    Hopelijk ben je straks gewoon zwanger en was dat het gewoon bij jullie! Moet je de volgende keer nu weer bloedprikken?

18. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Goedemorgen

Gisteren de eerste spuit gezet en de Menopur, op aanraden van Gent, na mengen in de kast bewaard ( is bij mij wel de multidose en daarvan kan je dan telkens 300 eenheden afnemen). Het spuiten ging niet zo makkelijk, maar ja het is maximum voor 15 dagen hé. Ik heb net eens gekeken en normaal zal ik op mijn verjaardag, 17 juni, mogen testen

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    In afwachting om te starten
    Nijntje00 - 1e kindje - ivf 2
    klaproos - 1e kindje - icsi 2 nu even pauze tot september!
    beschuitje - 1e kindje ivf 2 cryo
    mimami - 2e kindje
    Willeke86 - 1e kindje - ivf1 - cryo 1
    kriti81-1e kindje- ivf 3
    Lizinlondon 1e kindje -ivf 1.2
    ster - 1e kindje - ivf 3 - eerst even rust, einde '15 / begin '16 weer beginnen
    Bo87- 3e kindje (1e met mn manlief) - 20 mei intake ivf maasstad zkh. Begin juni laatste zaad analyse dan behandelplan opstellen ??

stimulerende fase:
    Siepie - 1e kindje - ivf 1.2 - deca starten op 29-05 en eerste echo op 11-06
    Yaraah - 1e kindje - ICSI 4 - 18/05 starten Menopur 300 - 23/05 orgalutran erbij

punctie/terugplaatsing/nod:
    julia1984 - 1e kindje - ivf 2 - 1/4 punctie, 4/4 tp, test 15/4

Cryo terugplaatsing :

zwanger:
    Pien - 1e kindje - 18 mei 2015 - jongen
    Boboke - 1e kindje - 15 augustus 2015 - jongen
    M676 - 2e kindje - 16 augustus 2015 - meisje
    Fisher - 1e kindje - 7 september 2015 - meisje
    ups and downs - 1e kindje - meisje
    Girlliej - 1e kindje - 14 november

bevallen:
    doom - een jongen: Bendt

20. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend yaraah dat zal een heel mooi cadeau zijn!

Deel Deze Pagina