wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Op naar je mooiste verjaardagscadeau ooit Yaraah!! Succes!!

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien is inderdaad een goed idee van proefkaartjes laten drukken, maar dan moet er in ieder geval wel een top 2 of 3 zijn en daar zijn we in de verste verte nog niet ;). Je houdt t goed spannend hoor, nog steeds niks aan t rommelen? Hoe groot wordt jouw mannetje eigenlijk geschat? Jij bent niet zo heel groot toch? En je man?

Girlliej lekker hoor nog even op vakantie. Kijk je wel uit voor een zwangerschapsmasker? Goed smeren dus!!

Lena mijn waardes zijn ook nooit gecontroleerd tijdens de iui. Wat ik bij mij heel frapant vond was dat ik in Nl tijdens de ivf pas rond 20 mm de pregnyl moest zetten en in Dusseldorf bij 17 mm al. Typerend was dat ik in DD een 100% bevruchting had en in Nl rond de 60%. Hopelijk is dit nu voor de oplossing waardoor het nu wel gaat lukken.

Yaraah fijn dat je weer van start bent. En dat zou wel een heel mooi verjaardagskadootje zijn :)

Ego. Vandaag de groeiecho gehad (donderdag pas officiele bespreking). Het wordt in ieder geval geen kleine jongen ;). Hoofdje loopt zelfs al 2 weken voor (kijk nu al uit naar de bevalling :cool:)

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: hebben jullie wel een top 10 of meer, of heb je juist te weinig namen? Ik had een app van ouders van nu gedownload met allerlei namen, dan kun je aanvinken wat je leuk vindt. Hadden mijn man en ik beide namen uit gekozen. En daarna zijn we langzamerhand gaan skippen. Gewoon af en toe 's avonds op de bank ff het lijstje erbij en gwoon jezelf dwingen er weer wat af te halen. Als een van beide het echt niets vond, moest ie er gewoon af. Voelde soms wat zakelijk, maar ik had van te voren anders ook geen idee. En sommig mensen hebben heel sterk een gevoel bij een naam, maar ik heb dat geloof ik niet ;). Onze naam vind ik gewoon wel leuk, we vinden 'm allebei leuk, maar dat is het dan ook. Meer kan ik er niet van maken ;).
    De vk schatte 2 weken terug dat ons kindje 6,5 pond is bij 40 weken. Ik zal morgen nog eens vragen, heb dan weer een andere vk, wat zij er van denkt. 6,5 pond vind ik heel mooi. Maar als ie nog ff blijft zitten zal het denk ik toch wel richting 7 pond gaan. Ook nog netjes. Ik ben niet klein hoor, 1.77 en mijn man iets van 1.90. Maar geboortegewicht zegt niet zoveel volgens mij over wat je later weegt.
    Wel fijn dat je groeiecho's krijgt, heb ik rond 32 weken gehad omdat vk meende dat ie misschien wat te weinig gegroeid was. Maar anders had ik die niet gehad. Als je bang bent dat het een 9-10 ponder wordt bij de geboorte kun je misschien al eerder dan 40 weken ingeleid worden. Maar soms zegt het ook weer niets en heeft iemand de grootste moeite met een 5 ponder en iemand anders poept er zonder al te veel moeite een 8 ponder uit ;).

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien oh echt ben jij 1.77 :$? Zo zie je er op je foto's in je album helemaal niet uit! Maar wel heel mooi slank ;). 7 pond is ook nog een heel mooi gewicht, daar teken ik voor hoor. Ik ben wel bang dat de hij erg groot wordt, maar eerst nog maar eens afwachten de komende weken, anders ga ik eerder inleiden wel bespreken.
    Qua namen ben ik de enige die met opties aankomt en dan is de reactie "nee" of "dat kan ook" ;). Nu heb ik wel een top 2, maar mijn man is hier nog niet van overtuigd. Hij houdt meer van Engelse namen en ik juist helemaal niet.

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik kwam even neuzen of Pien al aan het bevallen was ;)

Ik houd me verder even op de achtergrond omdat ik nu rustig herstel va de OK en dus niet vel nieuws te melden heb! Groetjes

6. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    He meiden

We hebben onze intake gehad. Het is echt een fijn zkh waar we nu zitten. De gyn zei dat we 1 prima uitslag hebben en 1 dramatische.. maar bij beide was de beweeglijkheid verre van goed.. zoals planning, 1 juni nieuwe analyse. Ze wilde me eerst pas 10 juni voor uitslag. Toen heb ik vriendelijk gezegd dat ik dat niet aankan, zo n tijd. Nu 4 juni uitslag en duidelijkheid. Het kan of 3 x iui worden, zonder hormonen. Of direct door voor ivf. Geen verplichte bijeenkomst, niks gehoord over de verplichte consultatie bij de uroloog. Alles is al ķlaar om te mogen aanmelden voor ivf. Alle formulieren en aanvragen zijn al klaar voor evt. Verzenden. Ze gaan ons hoe dan ook behandelen. Ik ben mega opgelucht. Nog 15 dagen dan hebben we ons traject gekozen... spannend allemaal he.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Boboke: haha, nou zo heel groot is dat toch ook niet? Op de foto's zie je alleen mijn buik eigenlijk he ;).
    Ben heel benieuwd hoe jullie uit de naam gaan komen, maar ik heb nog nooit gehoord dat het mensen niet gelukt is, dus dat komt echt wel goed!
    Trouwens vanochtend de vk gevraagd hoe groot zij denkt dat ie nu is: 6 pond volgens haar. Maar geen garanties... Mijn zus gelooft de vk's niet in hun schattingen, bij haar zaten ze er ook flink naast. Zeiden ze ook 6 pond, was het 8 pond... ;). Kind kan zich blijkbaar ook goed verstoppen.

Liz: we zijn nu vriendjes :). Gaat het herstel een beetje goed? Sterkte meid en doe lekker rustig aan!

Bo87: fijn dat je nu wat meer duidelijheid hebt en dat het niet al te lang meer gaat duren voordat er eindelijk actie komt! Mocht het enigszins mogelijk zijn zou ik toch eerst een paar keer iui proberen. Zeker omdat het bij jou verder wel goed is, geeft iui toch al behoorlijk wat meer kans dan zelf proberen. Is in elk geval een stuk minder belastend voor jou dan ivf en toch de moeite waard om dan te proberen (tenzij het zaad echt te slecht is hoor).

Nou hier dus nog steeds niets...

8. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Ja he Pien dat hoop ik ook. Maar dat ligt echt aan komende uitslag. De beweeglijkheid was iig bij beide niet best .. dan zou iui idd wel kunnen helpen. We gaan duimen draaien hier !

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    spannend bo om bijna te mogen beginnen :) fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. mocht je nog een kans hebben met iui dan zou ik dat altijd proberen. iui is toch minder belastend en minder ingrijpend dan ivf, en mocht het dan lukken dan is dat toch weer mooi meegenomen

boboke wat lastig dat jullie niet uit de naam kunnen komen. lijkt me ook zo lastig!

pien........ oohhh spannend nu

yaraah wat leuk om op je verjaardag te mogen testen. dat zou een mooi verjaardags kado zijn :)

liz, hoe gaat het nu met je ? gaat het herstellen goed ?

hier gaat het even niet zo goed. ik heb veel verdriet, maak veel ruzie met mijn man. alweer een baby geboren in de groep, en ik moet een opdracht maken voor een babyshower van iemand anders en het doet me heel erg veel verdriet om daarmee bezig te zijn....
    ik slaap ontzettend slecht, het wordt me allemaal even teveel denk ik

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He wat vervelend Ster :(. Kun je die babyshower niet overslaan? Als het een goede vriendin is, begrijpt ze dat toch wel? Kan me heel goed voorstellen dat dat nu gewoon een brug te ver is voor je. Je moet jezelf ook niet onnodig pijn doen of jezelf flink houden als het gewoon niet goed voelt! En ik hoop dat de sfeer tussen je man en jij weer beter wordt, want dat is ook heel naar, maar blijven praten he. Meid stel jezelf even op de eerste plaats, laat de rest maar even waaien! Dikke knuffel!

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach lieve ster! Heb je de ruzies met je man omdat hij niet begrijpt waarom jouw het pijn doet en vind dat je je niet moet aanstellen? Of gaan de ruzies nergens over en is het meer omdat je niet lekker in je vel zit?
    Een opdracht voor een babyshower? Pff lastig daar staat je hoofd natuurlijk helemaal niet naar weten hun van jullie mmm? Misschien dat ze daar toch een beetje rekening mee kunnen houden?

Gaan jullie nog op vakantie? Of een lekker weekeindje weg ofzo? Zodat je er even uit bent!!

Bo fijn dat je nu bijna duidelijkheid heb! Hopelijk precies eerst 3 x Iui en dan gewoon gelijk zwanger :)

Bobo Pff lastig he die namen helemaal als je vriend geen inbreng heb haha!

Pien nog geen gerommel in je buik?

Liz hoe gaat t met je?? Beterschap hopelijk knap je snel weer op!

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    de ruzies komen gewoon omdat ik heel slecht in mijn vel zit. ik voel me boos en verdrietig en ik slaap slecht.
    in mijn vriendengroep zijn wij de enige zonder kinderen, kinderen worden ook overal mee naartoe genomen. ik snap dat wel, maar op dit moment kan ik daar niet zo goed tegen.
    ik voel me ook zo machteloos, doe er alles voor, laat er heel veel dingen voor.
    we willen met de groep op ski vakantie in de carnavalsvakantie 2016 en ik moet nu alweer zeggen dat ik niet mee kan want we zitten dan waarschijnlijk in ivf.ik kan gewoon niet eens iets plannen wat pas over 9 maanden is! ik ben het zo beu om er alles voor te moeten laten, terwijl iemand anders die nu besluit om zwanger te willen worden dan gewoon een kind heeft, en ik begin dan aan weer een nieuwe poging. zo verdomde oneerlijk allemaal!
    en het besef dat het misschien nooit lukt komt steeds dichter bij.

sorrry voor mijn klaagzang :(

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Niks geen sorry Ster, kom hier maar even flink klagen, want je hebt er alle recht toe! En daarvoor is dit forum toch ook?! Ik dacht ook altijd zo ver vooruit en durfde weinig te plannen ivm mogelijke behandelingen. Maar soms moet je het gewoon toch doen, sluit evt een annuleringsverzekering af, en plan die ski-vakantie, want je weet nooit hoe het leven loopt.
    knuffel voor jou en ik hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit meid!

14. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal met pien eens meis! Soms moet je t gewoon maar doen als dat jou op dit moment blij maakt gewoon doen dan plan je de ivf erom heen misschien komt t allemaal precies uit! Dan baal je als je het niet heb gedaan! Mooi vooruitZich toch?

Het is gewoon een rot traject en helemaal niet eerlijk! Maar kies ook een beetje voor jezelf! Leuke dingen laden je weer op en dan kan je er tegenaan!!❤️

15. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ster!

Als je wilt kun je me ook op FB toevoegen kun je privé eventueel ook je verhaal kwijt! Aangezien we ongeveer 99% in hetzelfde schuitje zitten!
    Heel herkenbaar hoor wat je schrijft. Ik had er vanmiddag nog een gesprek over met een vriend. Langzaam probeer ik mijzelf te overtuigen dat een leven zonder kids ook een optie is. Maar helaas denk ik pas dat ik dat kan accepteren als we werkelijk alles hebben geprobeerd. Maarja zoveel schade aan mijn lichaam na 1 poging dus misschien beter om te stoppen??? En dan nog al die vriendinnen die me appen en mailen (veel wonen in het buitenland) met kinderfoto's en blije gezichten...Het is allemaal lief bedoeld maar ik kan me je onvrede goed begrijpen. En de ruzies zijn mij ook zeker bekend. Je bent op zekere hoogte toch alleen in je situatie ondanks een lieve man. Het zijn jou gevoelens en die begrijpen mannen toch niet of anders. Je kunt niet je hele leven op stop zetten omdat je misschien in een IVF poging zit toch? Veel sterkte lieve Ster en je weet me denk ik wel te vinden als je wilt!!

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ster meid, het is stom en oneerlijk die hele IVF toestand en wij zijn hier om je te steunen.

Ik zou ook wel die vakantie plannen. Ik heb ook al toegezegd om met vrienden volgend jaar naar Amerika te gaan in de paasvakantie... Ben ik dan zwanger of net bevallen... Dan kan ik alles nog annuleren. Die IVF kan je er wel omheen plannen meid.

Ego: net terug van bij de gyn en het resultaat na 4 dagen Menopur 300 is goed. Er waren zo'n 13 follikels te zien allemaal tussen 9 en 11 mm. Volgende week woensdag opnieuw FM. Zo'n resultaat net in een cyclus waar ik helemaal niks laat, ik loop nog steeds 2 x per week, ga lekker feesten en uit eten... Zo zie je maar, je kan er zelf niks aan doen...

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: wow das een heel mooi resultaat! En ja zo zie je maar weer, al die dingen er omheen hebben uiteindelijk maar zo weinig invloed... Gewoon lekker leven! Hopelijk is het eindresultaat twee blauwe strepen!! Nou ja beter nog gewoon een heel mooi kindje natuurlijk :). Ik duim voor je.

Hier nog rustig. Ga zo maar even van het mooie weer genieten.

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Liz,heel veel beterschap nog!

Ster,ik zou idd die babyshower overslaan...denk aan jezelf meis. En niks sorry voor je klaagzang! Ik begrijp 100% hoe het is,iedereen wel hier en we voelen denk ik hetzelfde! Ik althans wel. Mijn vriendengroep en ik zijn dus ook uit elkaar gegroeid. Ook zo een hechte kliek,allemaal kinderen op mij na en nog een meisje. Zij is gaan scheiden doordat de ivf niet gelukt is... Maar zeg geen sorry want het is gewoon k u t!

Pien ik kwam eigenlijk ook kijken of je al bevallen was hihi ;)

Yaraa,mooie score al! Ik hoop dat er meer follikels komen nog.

19. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yaraah mooie score ! Lekker zo doorgaan!:)

klaproos hoe gaat t met jouw?

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liz gaat het herstel wel voorspoedig? En gaat t plassen nu ook beter?

Bo fijn dat er nu in ieder geval duidelijkheid is, dat ze jullie wel gaan helpen. Voor iui heb je wel minimaal 1 miljoen goede zaadjes nodig na opwerking! Als ze nu al zeggen dat zowel de kwaliteit als de kwantiteit niet echt denderend is, zou ik eerder denken richting icsi. Nog even geduld en dan weten jullie meer.

Pien op de 1 of andere manier zag ik jou door die foto's (omdat je er zo slank op bent) als een klein persoontje :). Apart hoe je een bepaalde voorstelling kan hebben via internet hoe iemand eruit ziet en dat dat dan helemaal niet blijkt te kloppen ;).

Ster dikke knuffel meis. Het is ook loodzwaar al die baby's in je omgeving. Ik zou ook die babyshower overslaan als ik jou was, waarom jezelf onnodig nog meer pijn doen? Goede vrienden begrijpen dit wel. Ook zou ik wel de vakantie plannen. Je hebt af en toe ook iets positiefs nodig om naar uit te kijken. Op 1 weekje komt het dan ook niet meer aan toch? Wij hebben ook enkele jaren alle vakanties aangepast aan de behandelingen, maar vorig jaar hadden we ook zoiets van we kunnen niet nog jaren lang ons leven op pauze zetten en hebben we de vakantie gewoon gepland.
    We zijn er hier juist om iedereen te steunen in goed en slechte tijden, dus lucht je hart en kom spuien als het nodig is!

Yaraah dat ziet er al super uit zeg! Zo zie je maar dat je er weinig invloed op hebt hoe het groeit en je gewoon lekker je ding moet blijven doen!

Klaproos hoe gaat het met het herstel van de lyme? Nog steeds aan de beterende hand?

Hoe is t met alle andere meiden?

Fijn pinksterweekend iedereen!

Deel Deze Pagina