wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: lief dat je komt kijken :). Hoe gaat het met je? Zet de stijgende lijn mooi door?

All: Omdat ik me had opgegeven voor de zgn. Index studie (inleiden met 41 weken of afwachten tot 42 weken) is vanochtend de vk langsgeweest en het lot heeft bepaald dat ik in de afwachtgroep kom. Ik wordt dus niet met 41 weken (maandag) ingeleid, maar moet gewoon als anders afwachten tot 42 weken voor er eventueel een inleiding komt (mits er in de tussentijd geen medische oorzaak is om het alsnog in te leiden...). Maar het goede nieuws was dat ik wel goed inleidbaar was geweest, want ze heeft gevoeld dat mijn baarmoedermond al verstreken was en ik welgeteld 1 cm ontsluiting heb. Jaja. En dat is dus zonder al te veel moeite gebeurd. Heb vannacht wel wat buikpijn gehad, veel harde buiken, maar voelde niet als weeen voor zover ik weet. Mijn darmen en maag waren wel wat van slag. Dus wie weet rommelt het toch nu een beetje en komt het nog vanzelf op gang ook, wie had dat gedacht! ;) En anders kunnen ze me dinsdag ook altijd nog strippen om het nog een zetje proberen te geven.

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Pien wat ontzettend spannend zeg!!! Je weet het nooit bij sommige gaat het snel bij andere langzaam! Jou kleine heeft het heel fijn bij mama geloof ik! Hopelijk verloopt alles zoals je hoopt!

Boboke ja herstel gaat wel aardig inderdaad maar heb wel een paar pittige weken achter de rug! Mijn schoonmoeder heeft me de dag van mijn operatie niet opgehaald (laten zitten)want ze lag lekker te slapen en kwam mij van de week vertellen dat ze eigenlijk naar haar eigen moeder wilde in Turkije maar niet kon gaan omdat ze zogenaamd voor mij moest zorgen. Heel vaag allemaal, maar vooral verdrietig dat we niet op haar konden rekenen.
    Maar lichamelijk gaar het gelukkig wel prima! Plassen gaat zoooo veel beter echt bizar dat ze zo lang hebben gewacht nu ik weet dat ik dus mijn nieren had kunnen kwijt raken!

Klaproos dankjewel meid hoe gaat het met jou????

Girlej hoe voel jij je eigenlijk ik zat naar je mooie banner te kijken. 15 weken is al mooi zeg wat gaat dat toch snel! Nog kwaaltjes?

Yaraah het klinkt allemaal wel goed hoor! Heel positief toch allemaal mooie aantallen!

Ego en off-topic hebben wij afgelopen maandag na veel wikken en wegen onze kat laten opereren aan haar gebit. Ze had een aandoening waarbij de wortels weg rotte wat natuurlijk heel zielig is. Maar goed het is een dure operatie (€500) en ze hield weinig tanden over. Uiteindelijk dus toch gedaan afgelopen week. Maar ze knapte maar niet op na de operatie. Gister lag ineens overal bloed. Bleek ze alle hechtingen eruit gehaald te hebben (of zelf los gelaten). Helaas kon niemand mij brengen en heb ik dus haar zelf gebracht met de tram. Ze is 7 Kg de kooi ook 5kg dus heel pittig als je zelf een buik vol hechtingen hebt. Maarja ik kon haar moeilijk laten zitten. Bij het ophalen in de avond kregen we te horen dat ze HELAAS een brandwond had opgelopen tijdens de eerste operatie op haar buik van een 'warmhoudmatje'. Wij hadden de kale plek wel gezien maar dachten die is geschoren voor de operatie. De brandblaar bleek 10cm en zo erg dat ze haar tepeltjes helemaal kwijt is :( . Ongeveer 10 cm groot. Ze had 40C koorts ook nog. Nu is ze thuis en moeten we haar zalven, pijnstillers en antibiotica geven. Het is zo verdrietig en we zijn verbijsterd dat dit is gebeurd. Woensdag een gesprek met de desbetreffende dierenkliniek :(
    Eenmaal thuis kwam er allemaal shit uit mn navel en moest ik ook nog naar spoedpoli waar mijn hechtingen er uit zijn gehaald vanwege allerlei ontstekingen. Het zijn zulke stressvolle weken geweest dat ik verbaast ben dat ik me nog enigsinds lekker voel.
    Om een beetje ontspanning te zoeken gaan we morgen lekker een dagje naar Middelburg.

PS na alle kattenstress (en nee kan je niet vergelijken maar daarom juist) zijn we wel gaan twijfelen of we parent material zijn hahaha

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pien de eerste cm is dus geklaard hihi...ik was al even niet geweest dus ik dacht je bent vast al bevallen maar nee nog niet. Hou je het nog uit? Spannend he. Over namen gesproken, ik ben wel heel nieuwsgierig hoor😉

Lieve ster ik kan zo met je meevoelen. Hier ook hetzelfde verhaal. Al vijf jaar zonder kids en alle vrienden hebben al grote kinderen en zijn al klaar met hun wens. Een groot aantal 'vriendinnen' kwijtgeraakt omdat er geen begrip was richting mijn kant. Ik heb het bij vlagen ook zo vreselijk moeilijk. Op dit moment heb ik nog maar een heel klein handje vol met vriendinnen maar ik heb er vrede mee..

4. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woehoe pien alvast 1 cm laten de volgende 9 maar snel opvolgen!

Liz Aah arme kat!! En wat sneu dat ze ook nog behoorlijke brand wond heeft.. Het houd niet op bij jouw he! Kwamen die ontstekingen door het zware tille? Of had het daar niets mee te maken?
    Ik denk dat jullie hele goede ouders zouden zijn! Jullie zijn ook goed voor het arme beestje!
    Lekker samen genieten in Middelburg! Leuk en nog redelijk weer ook☺️Met mij gaat het goed me misselijkheid is gelukkig afgezakt alleen vlees krijg ik even niet weg verder voel ik me prima en begint me buik al aardig te groeien

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: het is toch triest als je vriendinnen verliest in dit soort periodes, maar kennelijk hoort er een beetje bij. Ik heb op zich geen vriendinnen verloren, maar de een begrijpt het wel beter dan de andere, waardoor je toch liever trekt naar diegenen die het wel begrijpen als die het minder doen... Als je maar een paar goeie overhoudt, daar heb je meer aan dan een heleboel vage vrienden... ;).

Liz: jeetje meid wat zielig voor jullie kat! Kan er ook nog wel even bij. En dan ook nog een schoonmoeder waar je niet op rekenen kunt, ook niet leuk! Wel fijn dat jij je lichamelijk al een stuk beter voelt en weer normaal kan plassen! Balen van die ontstekingen, hopelijk gaat dat ook snel beter. Ennuh echt niet twijfelen of je goede ouders zou zijn hoor, natuurlijk zouden jullie dat zijn!!

Girliejj: fijn dat de misselijkheid afgezakt is, dan breekt nu de lekkerste tijd aan van de zwangerschap: je krijgt een leuk buikje dat nog lekker mee te nemen is, en je voelt je goed! Lekker genieten meid!

En ja ik ben ook blij met die ene cm haha, ik wou dat die andere 9 ook zo makkelijk zouden kunnen gaan ;).

6. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even aan de meiden die een 20 weken echo hebben gehad.. Kregen jullie ook een extra uitgebreide echo met speciale arts ivm ivf/icsi bevruchting? Bij mij word de 20 weken echo aangevraagd en die word door een speciale arts gemaakt die ook de 20 weken echo doet voor mensen die bepaalde ziektes in de familie hebben of een grotere kans hebben op een afwijking enzo..
    Mij is altijd verteld dat een icsi kind niet heel anders is als een gewoon kind niet meer risico

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Girliejj: ik weet het niet, want heb ivf gehad, maar volgens mij kijken ze idd met icsi net er even wat anders na, is net wat minder natuurlijk nog dan ivf ;).

Hier nog niets gebeurd. Verrassend goed geslapen zelfs...
    Heb van ellende toch maar mijn moestuintjeproject weer opgepakt. De broccoli, sla en spinazie moesten nodig verpot worden, maar ik had er steeds geen zin in en had de plantjes al min of meer opgegeven. Heb het nu met mijn enorme pens toch maar gedaan. Dusssss ;)

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien jammer dat je het afwachtende beleid hetb gekregen, maar het begin is dus wie weet zet het nu snel door :)

Liz jeetje wat een vriendelijke schoonmoeder heb jij :$! Zit je echt op te wachten als je herstellende bent van een operatie.
    Goed om te horen dat het plassen nu zoveel beter gaat. Wat een mens blij kan zijn met een plas hè :D. In de toekomst in ieder geval goed blijven luisteren naar je lichaam en je niet laten afschepen! Het zal toch maar gebeuren dat je door een afwachtend beleid je nieren kwijt raakt!
    En dan ook nog een zieke kat. Wat zielig van die brandplek en wat slecht dat ze hier niet direct melding van gemaakt hebben, zodat jullie het ook konden verzorgen en in de gaten houden. Hoe gaat t nu met zowel je kat als jou? Dat zware slepen zal ook geen pretje geweest zijn voor je buik.
    Ook ik ben er zeker van dat jullie wel goede ouders zullen zijn hoor :)
    Veel plezier in Middelburg!

Girliej ik heb een gewone seo gehad, maar ik heb dan ook ivf gehad en geen icsi. Wat ik begrepen heb is dat ze inderdaad met icsi altijd een uitgebreidere 20-wekenecho (guo) doen. Hoe het zit met risico's op aandoeningen enzo weet ik niet. Misschien 1 van de dames die wel icsi doet.

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ze zeggen dat de keukenkastjes uitsoppen ook wel eens wil helpen ;)

10. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Thanks meiden vd reacties ! Het is echt aftellen voor mij nu voor we eindelijk meer weten.

Boboke, we hebben 2 tests gehad.
    Test 1: 3ml --> 53mljn / ml. Geen opwerking gedaan.
    Test 2: 1ml --> 16mljn / ml. Na opwerking net aan 1 mljn.
    Bij beide tests was de beweeglijkheid niet best. Ik dacht C.

Ze gaan 4 juni een kansberekening maken vd mogelijke iui. En als dat te laag is wordt het sowieso ivf/icsi.

Ik ben zo zenuwachtig !!!

11. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Girlliej, hier icsi en de 20 weken echo nog wel gehad in ziekenhuis van Beverwijk daarna los gelaten bij de verloskundige en hoefde ik dus nooit meer naar Beverwijk voor echo's.
    Ze hebben dus niet zo zeer gezegd meer risico ( kans is volgens mij 5% meer) maar zd hebben mij wel tot de 20 weken echo aangehouden toen de tijd.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Pien spannend hoor dat is toch ook al 1 cm! En het kan idd nog tot de 42 duren of voordat je het weet is het ineens zover. Heel veel succes in ieder geval!!

Boboke zo te lezen gaat het met jou goed! Verbaasd me elke keer weer hoe snel het allemaal gaat hoor.

Bo87 fijn dat jullie nu een beetje uitsluitsel hebben en dat ze je ook wat eerder wilden zien. En natuurlijk hoop ik dat jullie aan de iui genoeg hebben.

Ster ik kan je frustratie totaal begrijpen. Wij zijn eigenlijk de enige kinderloze in onze vriendengroep en sommige snappen het ook totaal niet. Opmerkingen van nou ik was zo zwanger hoor….. Maar ik zou wel lekker die skivakantie boeken hoor, je kan hem ook altijd nog afzeggen. Op vakantie gaan is toch ook altijd lekker. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, het traject is ook niet niks.

Girrliej fijn dat jij je alweer beter voelt. En wat gaat dat snel zeg alweer 15 weken!

Liz wat fijn dat je met plassen nu geen last meer hebt. Alleen wel weer pech dat de wond dus een beetje open is gegaan, hopelijk gaat het goed genezen. En hoe je rustig he! Want idd zon gewicht tillen met een kat erin lijkt me zo kort na de operatie ook geen goed idee.
    Ik zou zeker eens kijken wat je tegen die dierenartsenpraktijk kan beginnen hoor, dit is namelijk absurd. Ik hoop wel dat ze je niet alles laten betalen, heel veel sterke voor jullie kat.

Yaraah wat een goede score al en hoe frappant dat je nu gewoon door gaat met leven om het zo te zeggen en dan zon super score. Ik hoop straks ook met de punctie een mooi resultaat.

Klaproos hoe gaat het nu met jou?

Beschuitje wanneer ging jij ook alweer beginnen? En wat vervelend dat je dan juist met zon traject vriendinnen bent kwijtgeraakt. Maar aan de andere kant wordt het dan helaas wel heel duidelijk wie nou echt je vrienden zijn.

Ik ga dus deze donderdag beginnen. Ik hoop dat mn vriend kan regelen dat we dan eventueel maandag weg kunnen met een lastminute. Is alleen hele kleine kans, want hij is namelijk in de laatste week van april en eerste week van mei al afwezig geweest van werk voor een zogenaamde bootcamp voor een certificaat wat hij wil gaan halen. Dus ze zien hem aankomen van ik wil alweer weg, maar goed dan hoeft hij daarna niet meer. Anders wil ik een week of 2 weken na de punctie gaan en dan wordt het misschien curacao dus zwemmen. Ik heb dan die utro bollen, hoe vervelend zijn die dingen en kan ik dan de halve dag in bikini rondlopen??

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nog niets te melden ladies...

Siepie: zou juist lekker zijn om in de wachtdagen even er tussenuit te kunnen ter afleiding :). Ik heb over utro wel gelezen dat de werking m.n. In het eerste half uur of uur zit en alles wat er dan weer uitkomt dus geen probleem is. Maar ja, er komt af en toe dus wel wat prut uit je onderste zal ik maar zegten ;). Maar dat spoelt dan wel weer weg in de zee joh ;). Dus als je niet direct na het plaatsen de zee in duikt denk ik dat het geen kwaad kan.

14. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    pien ik kiek elke dag even of al zo ver is maar die kleine vind nog veel te gezellig in je buik. succes met de laatste loodjes xx

15. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Pien nog steeds niets... Gaat het nog een beetje met je?

Siepie: die Utrobollen en een bikini vind ik ook wel iets lastig... Hoop dat je er nu gewoon al weer even tussenuit mag

Ego: nog niet veel te melden hier, morgen opnieuw fm

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Gisteren ging het even niet meer. Maar alleen psychisch gezien hoor. Was erg Bang dat het alsnog misgaat... Heb de vk gebeld en ze is nog even langsgeweest. Hartje klopte goed en ik voel 'm ook nog wel goed, maar ik vind het gewoon eng worden nu. Straks heeft ie het toch niet meer zo goed. Morgen krijg ik nog een echo om me wat gerust te stellen. Ook word ik gestript en gaan we kijken of we een datum voor evt. Inleiding kunnen bespreken als strippen niet werkt. (Met strippen maken ze met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en dat kan de weeen op gang helpen). Gezien mijn voorgeschiedenis en zorgen vond de vk dat het niet verstandig was om me door te laten lopen tot 42 weken. Daar ben ik wel blij om.
    Vannacht was de kleine behoorlijk druk dus dat is wel positief. Heb er wel een hele tijd door wakker gelegen en ik had ook heel veel last van maagzuur.

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bo ik ben benieuwd wat er uit hun berekening komt, maar houdt voor jezelf in je hoofd dat het er wel voldoende moeten zijn. Ik heb helaas al vaker gelezen, dat er met slecht zaad toch iui gedaan wordt terwijl dit geen kans van slagen heeft. Ik hoop natuurlijk dat het 4 juni goed nieuws is.

Siepie het gaat nu ook best snel, vind ik zelf ook hoor.
    Vwb de utro en zwemmen, ik zou het niet zo'n succes vinden. Ik had altijd continue het gevoel dat het eruit liep (en soms was dat ook :)) en met alleen een bikinibroekje zou ik me niet fijn voelen. Maar er zijn genoeg meiden die er niet zo veel last van hebben. Hopelijk kan je in ieder geval nog weg. Alvast succes met de eerste spuit weer!

Pien die kleine vindt het gewoon veel te lekker in jouw buik. Maar ik kan me voorstellen, dat je je nu langzaam zorgen gaat maken en graag wilt dat hij er nu uitkomt. Hopelijk heeft t strippen effect en komt het nu snel op gang. Nog even volhouden meis! Knuffel

Yaraah succes morgen met de echo. Hopelijk een mooie aantal follikels.

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: succes morgen, hopelijk nog steeds een mooi aantal en zijn ze mooi gegroeid!!

Ik ben vanmiddag gestript bij de vk. Viel me alles mee en ik had al 3 cm ontsluiting ;). Nog 7 te gaan!
    Kindje had nog genoeg vruchtwater was op de echo te zien. Dus in die zin ben ik weer wat gerustgesteld. Mocht het nu nog niet doorzetten heb ik voor donderdag weer een afspraak staan. Ik merk nog niets eigenlijk... Wel harde buiken, maar die had ik ook al meer de laatste dagen. Maar dat zou binnen 24 uur ongeveer dan moeten, anders heeft het waarschijnlijk niet geholpen.

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien wat apart dat je nu al 3 cm ontsluiting hebt zonder echt weeen gehad te hebben toch? Wel positief, er is in ieder geval iets gaande! En inderdaad fijn om te weten dat de kleine man het nog goed heeft. Hopelijk komt t nu goed op gang. Succes! Ik blijf in ieder geval zp nauwlettend in de gaten houden ;):D

20. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien wat super 3 cm al! Een vriendinnetje van mij zei dat de eerste 3 cm het ergste waren haha nou die heb jij zonder pijn doorstaan!!
    Hopelijk komt de kleine een beetje snel! ☺️ Hij zit waarscheinlijk nog wel lekker bij je!

Deel Deze Pagina