wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag dames,

Misschien kennen jullie me nog van enkele berichtjes op dit forum, enkele maandjes geleden? Ik en mijn man hebben ondertussen bijna alle onderzoeken achter de rug. Tot nu toe hebben ze helemaal geen reden gevonden waarom ik niet zwanger word. We hebben daarstraks, samen met de fertiliteitsarts, beslist om in september met ivf te starten. Dus als jullie het goed vinden zou ik hier graag wat mee kletsen. Ik ben namelijk nog een leek en er gaat zoveel op me afkomen... Ik heb enkel IUI's gehad, maar nog nooit ivf. Ik hoop dat het een beetje gaat meevallen!!!

Het doet me wel een enorm plezier te lezen dat veel dames op dit forum nu (hoog)zwanger zijn of al een kindje hebben. Dat is hoopgevend!

2. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hoi Lena, spannend om zo'n nieuwe fase weer in te gaan! bij ons is ook nooit een reden gevonden. En je ziet, binnenkort een tweede! Bij de 1e 13x iui voor t lukte, en de 2e ook naar ivf en toch plotseling raak.
    Succes!

Boboke, hoe is t?

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.
    Eindelijk kan ik melden, dat op dinsdag 4 augustus onze zoon geboren is :). Zodra ik of beter gezegd mijn man in de gelegenheid is zal ik in mijn album een foto en zijn naam plaatsen.
    De inleiding was erg pittig. Eerst hadden ze al 3 of 4 pogingen nodig om de ballon te zetten, dus elke keer die eendebek erin en eruit ;). De volgende dag was die er al uitgevallen en heb ik gel gekregen om de ontsluiting op gang te helpen. Na een uur of 8 belandde ik in een weeenstorm zonder pauze en heb toen gevraagd om een ruggeprik. Helaas hadden ze op de ok nog geen tijd dus ter overbrugging heb ik een pijnpompje gehad wat ook heel goed hielp. Je wordt er alleen behoorlijk dizzie van. Wat een verademing zo'n ruggeprik:). De ontsluiting zat helaas op dat moment nog maar op 4 cm dus dat was weer wachten. Aan t einde van de nacht al wel 10 cm, maar de kleine lag nog niet diep genoeg dus moest bij elke wee al actief mee gaan persen. Na enige tijd geen weeen meer dus moest aan de opwekkers. Kort daarop zakte de hartslag steeds vaker en moest er enige haast gemaakt worden. Uiteindelijk binnen een kwartier persen mbv een knip is hij geboren. vacuumpomp kon ik gelukkig nog vermijden. Zijn suiker was ook iets te laag dus hij heeft een aantal keer bijvoeding gehad.
    Helaas kwam bij mij het plassen niet zo goed op gang na het trekken van de catheter en ben ik uiteindelijk gisteravond met catheter ontslagen. Maandag mag die er weer uit en hopelijk lukt t dan wel om voldoende uit te plassen.
    Verder doet de kleine man het super goed, drinkt goed uit de borst en is n echte slaapkop :D

Zodra er weer wat meer rust is en we een beetje ritme hebben kom ik snel weer bijkletsen.

Liefs Boboke

4. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    JAAAAAAAAA!!! GEFELICITEERD!!!! Wat fijn dat hij er is en jullie thuis zijn met em. Je bevalling was heftig lees ik, gelukkig is het achter de rug. Hoop dat je je snel goed voelt en geen 'napijn' hebt.
    Lekker genieten en uiteraard zie ik de foto's van jullie kleintje graag.

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Boboke: hartelijk gefeliciteerd met jullie kleintje! Wat erg dat de bevalling zo lastig was! Hopelijk voel je je snel wat beter. Als alles achter de rug is, kan je echt beginnen genieten van die kleine man!:)

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Gefeliciteerd lieve boboke !!

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Gefeliciteerd boboke met de geboorte van julie zoon!!
    Wel een heftige bevalling zo te lezen maar hij is er, geniet ervan! En laat je ook heerlijke in de watten leggen.

8. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Super gaaf!
    De dames van het oude forum waarmee ik in een app groepje zit vroegen gisteren nog naar je en toen zei ik al dat ik het vermoeden had dat je al mama was geworden :)
    Geniet ervan eindelijk is het zover heerlijk!!

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Boboke gefeliciteerd meid! Heftige bevalling als ik het zo lees. Doe lekker rustig en geniet ze ;)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Van harte gefeliciteerd Boboke!! Wat fijn dat hij er nu eindeljk is :D!
    Kom rustig bij van de heftige bevalling, laat je lekker verzorgen en geniet van je kleine man! 😘

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bobo gefeliciteerd! Wat een heftige bevalling! Nu volop genieten

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mag ik even iets vragen?
    Ik start in september met mijn eerste IVF. Alles is nieuw voor mij. Vandaag of morgen begint mijn menstruatie normaal gezien, want ik ben helaas weer niet zwanger. Dit was onze laatste poging voor we met IVF starten.
    De fertiliteitsarts zei dat ik op dag 1 van mijn menstruatie de anticonceptiepil moet beginnen slikken. Ik herinner mij alleen niet meer hoe lang ik deze moet slikken. Dat heeft ze denk ik ook niet gezegd. Is dat gewoon 21 dagen en dan mijn menstruatie laten doorkomen? Op 2 september moet ik pas terug naar het ZH, voor een 2uur-durende infosessie over ivf en die dag krijg ik ook prikinstructie Puregon. Als ik vandaag of morgen mijn menstruatie krijg en ik tel 21 dagen verder, dan is het nog geen 2 september. Nu vraag ik me dus af wat ik moet doen in de dagen tussen mijn laatste anticonceptiepil en 2 september:
    - gewoon menstruatie laten doorkomen en even niets doen?
    - starten met Puregon? (maar ik heb deze medicatie pas op 2 september, dus dat lijkt me onlogisch)
    - pil doorslikken?

Kunnen jullie mij helpen vanuit jullie ervaringen?

Ik heb PCOS en ze willen met de anticonceptiepil mijn natuurlijke cyclus stilleggen zodat de Puregon daarna beter kan zorgen voor een gelijkmatige groei van de eicellen.

Liefs, Lena

13. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    YESSSSS Boboke gefeliciteerd meid en wat een pittige bevalling heb je achter de rug zeg!! Je hebt er dus hard voor gevochten, al om zo ver te komen maar nu ben je heerlijk mama van zo'n Ieniemienie. GEFELICITEERD!!!

@Lena dat kunnen wij je niet vertellen want is per persoon anders geregeld. Mijn ervaring zegt wel dat je het beste dit soort vragen even kunt bellen met de poli waar ze je vast en zeker goed kunnen helpen!! Maar als je nog naar de info avond gaat begin je niet meteen meestal zit daar wel gewoon wat tijd tussen plus ze gaan daarna vaak pas kijken hoe je cyclus loopt etc. Helaas veel geduld nodig voor dit traject! Veel succes en welkom hier

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    11 juni hadden wij het eerste intake-gesprek in Leuven.
    Daarna gebeurden zeer veel onderzoeken bij mij en mijn man.
    Ik heb o.a. wekelijks, gedurende 2 maanden, bloed moeten laten prikken in natuurlijke cyclus.
    De arts zei dat ik met de pil moest starten op dag 1 van mijn menstruatie, als onderdeel van de ivf behandeling. Ze spuwde al de info er in 1 keer uit. Mijn man had een volledige black-out hierdoor, omdat het zo op ons afkwam. Ik heb ook niet alles onthouden. Ik weet alleen dat ik op 2 september prikinstructie krijg en mijn medicatie moet afhalen in de ziekenhuisapotheek. Het lijkt dus wel dat we meteen gaan starten in september. De arts zei ook dat ik VOOR 5 september de prikinstructie gehad moest hebben, dus dat was even zoeken en puzzelen in de agenda voor hen, om ons nog voor 5 september die infosessie te geven en prikinstructie. Wat er 5 september gebeurt, weet ik niet meer. Ik weet wel nog dat ze door had dat ze ons overviel met haar IVF. Wij hadden namelijk niet verwacht dat ze daar meteen mee zouden beginnen. Toen vroeg ze plots: Of is het te vroeg voor jullie? Wij hebben uiteindelijk gezegd nee, goed, we gaan starten. Ik zal morgen eens informeren, telefoneren naar de fertiliteitsafdeling. We hebben wel al de documenten al moeten handtekenen (wat er gebeurt met de embryo's die niet voor ons gebruikt kunnen worden etc...).
    Het is een heel avontuur... Ik ben redelijk bang voor wat ons te wachten staat.

15. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons begon je iid op dag 1 met de pil je moest dot dan melden op de poli zodat hun wisten wanneer je begon.. Als de pil op was moest je weer wachten op een menstruatie dit duurde vaak ongeveer 5-7 dagen en daarna begin je met stimuleren en moest je dus weer bellen!

Ik heb alleen geen pcos dus geen idee of t anders is en wij hadden alle medicatie al in huis voor we begonnen met de pil en dus ook de prik instructies al gehad! Moesten jullie niet starten als je menstruatie in sept begint?

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi, ik heb net naar de fertiliteitsafdeling gebeld. Ik moet de pil doornemen tot 2 september (wanneer ik de andere mediactie en de prikinstructie krijg), dus een tweede strip pillen beginnen. Geen bloeding laten doorkomen hebben ze gezegd. Als mijn menstruatie begint vandaag of morgen moet ik beginnen met de pil. Dit is blijkbaar toch al meteen voor de eerste ivf. Maar er is dus al een periode van juni tot september verstreken alvorens we de echte stimulatie in gang zetten hé, dus wij hebben inderdaad ook lang moeten wachten. De hysterografie (ofzoiets) doen ze eind augustus nog.

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi meiden

ik ben een tijdje niet zo actief geweest op het forum. dat betekend niet dat ik niet met jullie meeleef. integendeel zelfs!!
    het gaat alleen even niet zo goed met me, en ik merk dat als het niet goed met me gaat ik ook weinig energie heb om mee te schrijven. sorry daarvoor!!

ongeveer 3 weken geleden ben ik naar de huisarts geweest. ik heb een diagnose burnout/overspannen gekregen. ik heb het werk gebeld en me ziek gemeld. ik zit nu sinds 3 weken thuis.
    ik sliep gewoon niet meer, veel huilbuien, pijn in schouders en nek, stemmingswisselingen, etc.
    ik merk dat het thuis zijn me nu even goed doet, ik hoef me niet druk te maken of ik wel of niet slaap, even geen stress en target druk aan mijn hoofd. ik knap er echt van op.
    ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest en de komende paar weken blijf ik nog thuis en daarna ga ik rustig aan weer het werk oppakken.

verder hebben we volgende week intake gesprek in gent, dus dan begint het ivf balletje ook weer langzaam aan te rollen, en dan wil ik wel zo goed mogelijk in mijn vel zitten.

Lena wat spannend dat de ivf bijna gaat beginnen!! spannende tijden komen er aan.
    ik denk dat je de hysteroscopie bedoelt, die heb ik ook gehad icm pipelle (sractching)
    dan gaan ze met de camera naar binnen om te kijken hoe je baarmoeder ervan binnen uit ziet. ze maakte bij mij tevens een klein sneetje aan de binnenkant van de baarmoeder dat ervoor zorgt dat het embryo beter innestelt. het onderzoek in niet prettig, maar het duurt echt maar heel kort. niks om je druk om te maken.

liz hoe gaat het met jou ?

girliej alles goed met de zwangerschap ?

bobo hoe gaat het nu met jou ? knap je al een beetje op ? en met de kleine man alles goed ?

knuffel voor de andere meiden, ik moet nog even wat terug lezen

18. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan ster geeft toch helemaal niet goed dat je naar de ha ben geweest!
    Nu lekker tot rust komen! Burn-out is erg vervelend ik zit er ook bijna tegenaan denk ik maar ik hoef gelukkig niet zo lang meer!

Probeer maar lekker dingen te doen die je leuk vind en veel
    Slapen knap je vast van op! Spannend dat t nu weer allemaal gaat beginnen voor je hopelijk nh met een goed resultaat heb je verdient meid!

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster jeetje meis das niet zo mooi. Heel goed dat je aan de bel getrokken hebt en je je nu ziek gemeld hebt. Nu eerst weer aan jezelf denken en zorgen dat je weer lekker in je vel zit. Hoe bevalt t nieuwe huis? Zijn jullie al verhuisd? Dikke knuffel

Lenamill spannend bijna beginnen met ivf. Goed dat je even gebeld hebt over de pil. Ieder ziekenhuis hanteert andere protocollen naar mijn idee, dus beter altijd bellen bij twijfel.

m676 ligt de kleine nog steeds goed?

Fisher ik las in het andere topic over je opname. Hoe gaat t nu? Zal vast wel schrikken zijn geweest.

Siepie heb jij al bijna je cryo-tp?

Liz hoe gaat t bij jou nu zonder pil? Geen pijn?

Girlliej zorg goed voor jezelf en de kleine hè! Als t werk te zwaar wordt, bijtijds aangeven.

Pien leuke vakantie gehad? Ging t goed met de kleine?

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties :).
    De eerste week was behoorlijk zwaar. Niet vanwege de kleine, want die doet het echt super goed, maar vanwege mijn pijnklachten. Begin sinds gistermiddag nu eindelijk iets minder pijn te krijgen, waardoor ik nu ook wat meer uit bed kan. Ik moet zeggen dat dat allemaal vies tegenviel. Gelukkig maakt de kleine t allemaal waard.
    Voor de liefhebbers, ik heb foto's in mijn album staan :)

20. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bobo dat hebben jullie heel knap gedaan' wat een mooi kereltje zeg! Leuke naam ook😀 gelukkig word je pijn wat minder hopelijk kan je snel echt gaan genieten van je gezinnetje!
    Ik moet zo naar de vk dus even kijken wat zei zegt!

Deel Deze Pagina