wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb nog even bijgelezen!

Klaproos en Yaraah veel succes meiden!!
    Pien en Boboke geniet van jullie prachtige kids!
    Siepie het is bijna Oktober dus ook aftellen?
    De rest dikke knuffel

We zijn donderdag naar Gent geweest en advies was nu binnen 6 maanden zoveel mogelijk IVF achter elkaar doen. Zwangerschap is (ironisch genoeg) het beste medicijn tegen mijn agressieve endometriose. Mijn enige eierstok zag er nu nog goed uit dus we gaan knallen. Als het na deze periode niet is gelukt gaan we het afsluiten en zal alles (eierstok, baarmoeder) eruit gaan. Het wordt dus een alles of niets periode met ongetwijfeld mega veel emoties die jullie allemaal ook heel goed bekend mee zijn.

Ster voor jou even een aparte knuffel want dat verdien je!! Tot snel weer op de chat en sterkte met het werk!

Wij gaan zondag eindelijk naar New York en een paar dagen later naar Aruba. Hopelijk voor het laatst met zn tweetjes

2. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz meid ik ga de volgende 6 maanden keihard duimen voor jullie... en ergens ben ik een klein beetje jaloers dat je zondag naar NY vertrekt en dan daarna naar Aruba... Geniet er wel van hé.

ego: morgen is het weer zover, dan horen we of er een cryo goed ontdooid is en krijgen we hopelijk een terugplaatsing. Ik heb vandaag een hele drukke dag en morgen gelukkig ook dus ik kan er niet te veel bij stilstaan.

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Liz ik ga keihard voor je duimen dat het toch gaat lukken bij jullie!! Hele fijne vakantie en geniet ervan.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Siepie: gelukkig zijn je cryo's veilig :). Binnenkort weer van start?

Klaproos: fijn dat je schildklier in orde blijkt! Ik moest de pil op dag 3 starten, komt het dan nog net goed uit of ook niet? Kan me voorstellen dat je nu graag wilt beginnen!

Liz: o wat spannend meid. Fijn dat het er voor nu goed uitziet, maar inderdaad wat zal dat spannend zijn de komende tijd! Het verwijderen van je eierstokken en baarmoeder is sowieso wel een hele grote ingreep, nog even los van de kinderwens die je dan moet loslaten. Dus ik hoop ontzettend voor je dat het gaat lukken!! En voor nu heel veel plezier in New York en Aruba!

M676: hoe gaat het bij jullie? Heb je de scan voor de heupjes al gehad?

Bobo: en zet de verbetering verder door bij jullie en je kleine mannetje?

Hier gaat het goed. Heb net 2 fotoboeken af, een van de kraamweek en een van de eerste 3 maanden. Straks bestellen. Altijd leuk om na te genieten :).

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Zo er werd weer een embryootje teruggeplaatst. Het was een zeer levendige 6ab. 7 oktober mag ik bloed laten prikken

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: fijn zeg! Ik zal weer voor je duimen!

7. Klaproos

Yaraa super dat je een tp hebt gehad! Nu duimen. Waar staat dat 6ab voor?

Pien ik word als het goed is 16 okt ongesteld en dan begin ik denk ik op dag 3 met de pil maar ik moet bellen hoe en wat.

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Klaproos: het was ook de eerste keer dat ze mij dit wisten te vertellen, ik heb het moeten opzoeken op internet en die 6 staat voor een 6 dagen oude cryo. Die A en B hebben iets te zien met de celmassa en het membraan errond. Blijkbaar is dit een goede score.

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    m676 hoe was t bij de osteopaat? Merk je al verschil?

Yaraah jeej weer een mooie emmy in je buik. Heb je nu nog 1 cryo over? Broedse en de duimen draaien hier weer overuren.

Klaproos gelukkig dat er niks is met je schildklier. Dat hebben ze in DD denk ik toch ook getest? Wel jammer dat je nu niet direct kan beginnen, maar gelukkig is het niet al te lang meer wachten. Weet je ook al hoeveel je gaat spuiten?

Ster knuffel meis

Liz jeetje heftig hoor, een half jaar en dan moet het raak zijn. Is toch behoorlijk wat druk. Eerst maar lekker genieten van je vakantie. Heel veel plezier!

Pien knap dat je nog de tijd vindt om fotoboeken te maken, zeker nu je ook weer aan t werk bent.
    Helaas werd de positieve trend al weer snel minder :(. De kleine man was meerdere uren per dag echt aan t krijsen dus we zijn vorige week naar de huisarts geweest met verdenking van reflux en dit lijkt t ook wel te zijn. Nu met medicijnen is het al een heel stuk beter geworden en lacht hij zelfs weer. Nu alleen nog heel onrustig door de darmkrampjes en de oververmoeidheid. Nu dus van start met een heel strak schema om hem beter te laten slapen.

10. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Boboke: ja ik heb nu nog 1 cryo over. Jeetje ook heftig met jullie kleintje... ik hoop dat ie gauw beter wordt en dan zal jij ook wel meer tijd hebben om dingen te gaan doen.

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: : nog heel even geduld dus voor je mag starten. Echt spannend hoor, ik hoop het zo voor je dat het nu eindelijk mag lukken! Wel heel fijn dat je je lichamelijk nu een stuk beter voelt, dat moet toch positief werken!

Bobo: ach wat sneu voor jullie kleine mannetje. Het is zo herkenbaar wat jullie doormaken! Ons mannetje kreeg ook rond 8 weken medicatie tegen reflux. We hebben het hem 3 weken gegeven en het ging toen echt wel beter (of het door die medicatie alleen kwam durf ik niet te zeggen...). Heel goed om daarnaast een strak ritme proberen te krijgen. Het is lastig, maar waarschijnlijk lukt het jullie wel en dan denk ik ook dat het langzaamaan wel beter zal gaan.
    Het foto boek heb ik wel 2 maanden over gedaan hoor, steeds ff een half uurtje ofzo, tussen de bedrijven door ;).
    Nou mijn mannetje slaapt vanmiddag wel heel erg goed voor zijn doen. Heb al 2 keer gekeken of ie het nog wel 'doet'... Normaal gesproken wordt ie minstens 2 x wakker tussendoor, maar nu slaapt hij al ruim 2 uur achter elkaar :). En dan nu twijfel ik ook weer of ik niet toch ff moet gaan kijken ;).
    Mijn man gaat morgen een week met vrienden op vakantie, daar zie ik wel erg tegenop! Ik kan wel hulp krijgen en gelukkig komt het met mijn werk ook niet heel slecht uit, maar toch.... Met z'n tweeën zijn we inmiddels echt een goed team. Ook is hij een stuk relaxter dan ik. Ik heb soms van die nare gedachtes, zoals b.v. dat ik twijfel of ie nog wel leeft als ie gewoon lekker ligt te slapen.... Met mijn man in de buurt heb ik die gedachtes minder snel. Maar goed, sommige vrouwen doen altijd alles alleen, dus ik red het vast ook wel ;).

12. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Pien ik snap wel dat je er wat tegenop ziet, maar wij zijn er ook nog... wij zullen je proberen steunen waar mogelijk

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dames, enkele maandjes geleden kwam ik hier al eens piepen en nu ben ik terug hier voor advies, raad, ervaringen...
    Ik heb maandag mijn allereerste IVF-pickup gehad en het was een echte ramp! Ze hebben van de 10 follikels nog maar 1 kunnen aanprikken en toen ze deze aanprikten sprong al de rest tesamen. Ze hebben dus 1 eicel, die blijkbaar ook nog eens niet eens bevrucht is geraakt! Pff Ik vroeg me af of iemand van jullie ook al eens heeft meegemaakt dat de eicellen al waren gesprongen voor ze konden aangeprikt worden. Poging 1 was dus al meteen een verloren poging! Volgende poging is in november en ik krijg de pick-up dan 2 uur vroeger dan nu. Zo hopen ze al mijn eicellen nog te hebben... Ik zoek echt iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt, want ik zie het soms allemaal niet meer zitten. Het lijkt wel of ik geboren ben voor het ongeluk.

14. Klaproos

Pien,ach vervelend dat je een weekje alleen bent. Ik kan me dat goed voorstellen,vooral met een kleine! Hoop dat het je goed gaat en inderdaad anders kom maar lekker kletsen.

Het begint nu idd spannend te worden. De 16e oktober ongesteld en dan aan de pil!

Lenamill,nee heb het nog niet meegemaakt maar dikke knuffel. Je hebt inderdaad echt vette pech gehad en ik vind het heel jammer dat dit als poging telt :(

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanx Yaraah en Kalproos :). Hij is vanochtend vertrokken. Een week alleen moet ik vast redden, maar ik vind het gewoon ook een eng idee dat ie niet meer terugkomt al ik weet ook wel dat dat onzinnige angsten zijn, maar toch komen de meest gruwelijke doemscenario's in me op... We hebben het zo mooi voor elkaar nu, eindelijk een gezinnetje. Het idee dat we dat kwijt kunnen raken is vreselijk... Enfin, ik moet maar veel afleiding gaan zoeken zodat ik daar niet teveel bij stil kan staan, want ik zit me dan zelf alleen maar in de weg. Gelukkig zorgt mijn kleine mannetje natuurlijk al voor de nodige afleiding :).

Lenamill: ach meid wat een vreselijke teleurstelling is dat zeg! Helemaal verloren kans :(. Heb het zelf niet meegemaakt en eerlijk gezegd heb ik het ook niet vaak gehoord bij een ivf poging dat zoveel eicellen al gesprongen waren. Kennelijk hebben ze het verkeerd bij je ingeschat en zijn jou eicellen sneller gesprongen dan verwacht. Dat mag een volgende keer zeker niet weer gebeuren! Misschien dan ook voor de zekerheid wat extra echo's vragen om de groei goed te kunnen bewaken? Voor nu sterkte!

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Pien, die irreële angsten herken ik! Zijn vast hormonen, maar wel vreselijk. Ik denk vaak dat ik zomaar dood kan gaan, of dat m'n kindjes iets overkomen. Bah! Ik droom ook naar.

Lenamil, wat een enorme teleurstelling! Heb het niet meegemaakt, dus kan je daar niet mee helpen. oneerlijk dat dit een poging kost!

Boboke, werkt het schema? En even voor mezelf, hoe ziet t schema eruit? Mss kan ik er ook iets mee.
    Wat zielig om je kereltje zo te zien he! Gelukkig lacht hij weer.

Yaraah, Veel afleiding zoeken, 7-10 is al dichtbij, maar kan ook zo vreselijk lang duren als je wacht!

Klaproos, bijna weer beginnen, fijn! En heel mooi dat je schildklier in orde is!

Liz, veel plezier in NY! Wauw!

Yaraah, liz en klaproos, ik ga enorm veel positieve energie naar jullie sturen! Natuurlijk ook siepie, ster, beschuitje en iedereen die hier schrijft. Ik hoop zo dat het bij jullie snel gaat lukken! Dat het gaat lukken, daar vertrouw ik op, maar nu mag het ook wel snel!

Hier even helemaal gevloerd. Na 3 heel goede dagen; lekker gewandeld, oudste zelf naar school gebracht, bezoek ontvangen, met de oudste gespeeld, een wasje gedraaid, is het nu al twee dagen niets. Komt ook doordat ons kleintje écht slecht slaapt ineens; nu al 2 nachten max een uur stil en dan weer heel hard huilen, krampjes en veel spugen. Zelfs net voor een volgende voeding nog!
    We vonden net dat ze minder ging spugen en nu spuugt ze meer dan ooit.
    Morgen weer naar de osteopaat. Als ze bij ons ligt slaapt ze wel langer en rustiger, maar dat kan s nachts niet... Iemand tips om haar beter in haar bedje te laten slapen?
    Wel fijn dat ik ook zoveel goede dagen heb waar ik heerlijk geniet.

17. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lenamill ik heb dit ook nog niet meegemaakt. Vind het wel vreselijk voor je. Dikke knuffel meid

Pien: ik snap je angst ook wel, ik ben soms ook zo'n doemdenker.

Ego: ik heb wel voor redelijk wat afleiding gezordg. Vandaag naar de kapper, werken en naar een opening van de zaak van een goede vriendin en dan morgen tot zondag heerlijk op weekend naar Reims dus het zal wel gauw 7/10 zijn.

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yaraah fijn dat je nog een cryo over hebt ook al hoop ik dat je hem voorlopig niet nodig zal hebben ;)

Pien oh dat lijkt me ook best wel vreemd ineens een week lang alles alleen doen. Ik ben nl soms best wel blij als mn man thuis komt dat hij t even overneemt, zeker op huildagen :)
    Die gevoelens van "doet hij t nog wel" heb ik ook heel erg hoor, vooral als hij dan opeens langer dan 3 uur slaapt. Dan ben ik blij met mn babyfoon met camera :D
    Hopelijk gaat t bij ons mannetje net als bij jullie snel beter.
    Succes van de week!

Lena jeetje dat is op zn zachts gezegd wel heel erg balen. Je hoort t inderdaad niet vaak, dat ze te laat zijn voor de punctie. Hopelijk volgende keer een goede timing en laat ze je maar extra goed in de gaten houden.
    Sterkte voor nu.

Klaproos nog maar 2 weekjes! Weet je ook hoe lang je de pil moet slikken voor je mag starten met spuiten?

m676 je hebt pb

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zou ik aan jullie mogen vragen van de hoeveelste IVF poging jullie zwanger werden? En hoeveel eicellen van de hoeveel in totaal er ongeveer een mooi bevrucht embryootje opleverden? Ik probeer wat realistischer te worden... Bedankt! Jullie ook nog veel succes of veel plezier met jullie kleintje.

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ik had m'n 1e poging maar 1 bevruchte eicel die t haalde van de 5. Er waren er 6 aangeprikt.
    Van de 2e ivf 3, waarvan 2 in de vriezer en daarvan1 goed ontdooit.
    Ik werd er niet zwanger van. Net voor de 3e poging een spontaan wondertje.

Pien, hoe gaat t alleen?

Yaraah, naar je zinin Reims?

Deel Deze Pagina