wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi allemaal

nou ik heb die huilbuien dus ook en ben net ZO in paniek geraakt dat ik het ziekenhuis heb gemailt zodat ze me terugbellen. Ik reageer altijd heel heftig op medicatie en weet niet of ik die deca nog 21 dagen ga volhouden zo eng is dit. Stond midden in de supermarkt te janken en had zin mijn man iets aan te doen toen ie effe weg was. Ik heb daarbij ook migraine en gebruik 6 paracetamol per dag en dat al een week lang. Zie het allemaal echt even niet meer zitten, Duitsland was zooooo makkelijker vergeleken met deze hel, sorry voor het rottige stukje

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam

Ik krijg ook altijd mega migraine van die Deca of Lucrin of Zoladex same shit. Wat mij goed helpt is paracetemol zetpil 1000mg. Is ook niet prettig want moet er weer uit (blghhhh) maar migraine gaat echt weg. Succes meid !

En ja Pien ik heb daar ook over gesproken met mn vriend vandaag. Willen we/ moeten we ons nog wel voortplanten. In een wereld waar aanslagen steeds 'normaler' worden en geweld zo voor de deur gebeurd. Is dat fair voor onze kids of kids....Heel erg moeilijk allemaal.....

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Beschuitje vervelend dat je zo reageert op die hormonen, hopelijk dan wel een mooi resultaat op de echo straks en na de punctie natuurlijk;)

Pien hopelijk heb je een gezellige avond gehad en genoten van je wijntje! Ja ik ben ook echt geschrokken hoor, komt denk ik ook omdat het zo dichtbij komt. Ik vraag me dan idd ook af waar brengen we zon klein onschuldig mensje in, wat voor wereld.
    En de medicatie die jij bedoelt pien helpt tegen overgeven helaas niet tegen misselijkheid, en gelukkig blijft het daar bij haha. Dat kan ik wel hebben.

Klaproos jeetje meid jij hebt wel behoorlijk last zeg. Hoe lang moet je doorgaan met de pil, mocht er nog een volgende keer komen zou ik eisen dat het in ieder geval zonder pil gaat. Ik heb ook nooit de pil gehad. Mijn eigen zusje moet bijv aan de pil en die heeft ook vreselijke migraine maar die is nu met haar gyn aan het kijken welke wel kan. Heel veel sterkte hoor en op naar een mooi resultaat.

Liz jij een dikke knuffel hoor!

Girlliej hoe is het vandaag al enige activiteit?

4. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Meiden, een hele dikke knuffel! Het is zo'n heftig traject die mmm! Het spuiten, hoop, teleurstelling en uiteindelijk ook voor jullie: geluk, succes!

Wat vreselijk wat er gebeurt he? En nu het vervolg: hoe gaan wij als wereldbevolking ermee om? En ja de toekomst waar onze kinderen in terecht komen, pffff. Ik hoop dat het ons lukt om op te voeden tot sterke, zelfdenkende, kritische mensen die niet als makke lammetjes achter een idee aan lopen.

Siepie, hoe heerlijk is het zwanger te zijn! En tegelijk voel je je niet lekker, balen. Dat had je je vast anders voorgesteld. Hopelijk gaat t snel beter!

Pien, zo'n wijntje, klinkt heerlijk! Leuke avond gehad?

Vannacht heeft ons meisje voor t eerst geslapen van 20 tot 6.45 met een voeding om 23 uur. Wauw!
    Ik leg de wijn vast koud (of warm, ligt aan t weer :D ). Want dit gaat de goede kant op haha. Eerst maar kijken of het doorzet ;)

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liz dikke knuffel meis. Het is ook gewoon loodzwaar en gaat helaas gepaard met diepe dalen :(

Klaproos jeetje wat reageer jij heftig op de hormonen! Mocht er nog een volgende keer nodig zijn, wat ik natuurlijk niet hoop, zou ik eens met je arts bespreken dat je het korte protocol wilt. Dan hoef je geen pil en maar heel kort deca. Het lange protocol wordt vaak alleen maar gevolgd, omdat het dan beter te plannen is ;). Mijn 2de poging in Nl heb ik ook het korte protocol gekregen, omdat ik gezegd heb dat ik geen lang protocol wilde :)
    Voor nu heel veel sterkte!

Pien fijn dat je die late fles nu weg kan laten en je wat meer bewegingsvrijheid hebt. Dat is dan toch weer makkelijk met flesjes ;)

Siepie gefeliciteerd met je goede echo :)! Wel heel vervelend dat je zo moe bent en misselijk. Tuurlijk ben je ontzettend blij dat je zwanger bent, maar het zou wel fijn zijn als de zwangerschap makkelijker verloopt dan het zwanger worden :cool:

Girlliej alvast succes met de bevalling. Nog even en je hebt je meisje in je armen :)

m676 super hoor van je kleine meisje. Hier slaapt T ook sinds een aantal nachten door alleen heb ik een vroege vogel, die tussen 5 en 6 wakker wordt en dan echt niet meer wil slapen ;). Altijd nog beter dan een nachtvoeding :D

Beschuitje succes met de echo. Hopelijk een mooi aantal eitjes te zien.

julia voor jou ook alvast succes!

Ego. Hier lijkt onze man eindelijk de nachten door te slapen :). Sinds hij koemelkvrij drinkt is het echt een ander kindje geworden, huilt bijna niet meer en slaapt beter en langer. Dus Pien het wordt nu eindelijk wat makkelijker. Wel heeft hij nu ook nog eczeem erbij gekregen in zn gezichtje en heel zijn hoofdhuid :(

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #3426 Pien15, 16 nov 2015
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
    Klaproos: ach meid wat een strijd is het toch die je moet leveren he :(. En volgens mij heeft zo'n lang protocol met pil en deca helemaal geen nut, behalve dan dat het voor de ziekenhuizen makkelijker plannen is. Voor zover ik weet voegt het niets aan de slagingskans toe... Natuurlijk hoop ik ook niet voor je dat er nog een keer nodig is, maar dan zou ik er zeker op staan om een kort protocol te volgen. Bij ons in het ziekenhuis viel er vaak wel te praten over dat soort dingen. Ik moest bij een cryo ook aan de progynova omdat het dan makkelijker plannen is voor het ziekenhuis, maar omdat ik er zulke maagklachten van kreeg, mocht ik de volgende keer de terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar goed, voor nu duim ik ontzettend voor je dat dit nooit weer hoeft omdat je gewoon super zwanger wordt :).

M676: zo fijn zeg dat je meisje begint door te slapen, hopelijk houdt ze dit vol :)!

Siepie: o jammer dat die pilletjes niet tegen de misselijkheid helpen... Ik kan er gelukkig niet over meepraten. Een vriendin van me is nu ook net weer zwanger en is ook zwaar misselijk ;). Op een of andere manier kan ik dan nog niet zo goed tegen dat 'geklaag' omdat ze echt weer super snel zwanger was. Dan denk ik: jij mag er ook best wel wat moeite voor doen :). Dat zeg ik niet met zoveel woorden, maar dat probeer ik wel door te laten schemeren. Voor jou vind ik het veel sneuer omdat ik je na zoveel toestanden een fijne zwangerschap wens! Ik geloof heus dat de hele tijd heel misselijk zijn ontzettend rot is en dat dat het genieten behoorlijk in de weg kan zitten. Maar probeer vast te houden aan de gedachte dat het met een paar weken vast een stuk beter gaat en je deze weken dan vast snel vergeten bent!

Bobo: ah fijn dat je uitgevonden hebt dat andere melk beter gaat :). Fijn dat het dan ook wat beter gaat :). Wel sneu van die eczeem :(, heeft hij er erg last van?
    Ik geef overigens nog borstvoeding, maar het lijkt me straks wel handig om in elk geval overdag een flesje te kunnen geven. Maakt je toch ook weer wat mobieler. Ik geef niet zo makkelijk overal maar borstvoeding. Bij mijn ouders ofzo nog wel, maar dan ook alleen als er verder geen visite is. Hij is dan ook veel te snel afgeleid. Een flesje lijkt me dan toch makkelijker. Ik hoop dat hij goed reageert op de opvolgmelk straks. Ik probeer in december af te bouwen van 4 x borstvoeding naar 2 x borstvoedingen en 2 x flesvoeding per dag.

7. Klaproos

Meiden dank jullie wel allemaal. Ik herken mezelf totaal niet terug, net zei ik tegen mijn moeder: wat zou er gebeuren als ik van een brug spring?:$ Zoiets komt normaal nog niet eens in me op dus doodeng vind ik dit. Het ziekenhuis zegt dat het morgen minder word omdat ik dan ga stimuleren. Dat hoop ik dan maar want ik zit de hele dag te huilen op droevige liedjes,echt zo vaaag.

Liz,dank voor de tip! Ik probeer het gewoon als het maar helpt:) Hoe gaat het met jou? Wat voor wereld leven we in he. Echt treurig..

Siepie wat vervelend dat je zo misselijk bent! Helpt gember eten ook niet?

Iedereen bedankt voor de lieve woorden. Doet me goed. Ik ben effe te lamgeslagen om te schrijven al gaat het nu beter dan zaterdag en gisteren. Ik vraag de volgende keer om het korte protocol maar kan moeilijk zeggen dat ik zo depri ben want ik heb een psychisch verleden:(

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Halle meiden, Hier mijn eerste follikelmeting gehad. Er waren er zes die in aanmerking kwamen. Daarnaast nog een aantal kleintjes. Ik vond het wel een beetje tegenvallen. Maar die kleintjes kunnen nog groeien dus duimen maar... Woensdag weer terug.

9. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Klaproos, ik word ook altijd helemaal gek door die deca, dus heel herkenbaar wat je schrijft. Kan mn man nooit goed verdragen en maak veel ruzie. Voel me altijd heel down en heb zelfs ook een keer gehad dat ik dacht ik rijd tegen de vangrail. Bizar wat de spul met je doet. Ik heb van mn gyn toen livial gehad om de bijwerkingen van de deca wat te doen verminderen dat hielp wel iets. Daarnaast heb ik accupuntuur en dat hielp mij enorm om dat rot gevoel weg te halen, misschien is dat wel iets voor je?

beschuitje, 6 follikels vind ik wel een goede eerste meting hoor, meestal groeien er nog wel een aantal bij. Ik duim voor je!

Siepie, wat ellendig die misselijkheid een collega van mij dronk coca cola en door dat boeren werd de misselijkheid minder, misschien iets om te proberen?

M676 en bobo, wat fijn dat jullie kleintjes eindelijk lekker slapen, hopelijk blijft het goed gaan

Liz, hoe is het met jou? Heb je nog afspraken staan in Gent? En hoe voel je je nu?

Ik ben gisteren naar DD geweest, heb een scratching gehad en dat was gelukkig niet echt pijnlijk. Medicatie is opgehaald en ik ga starten vanaf dag 1. Nu dus wachten op mn ongi.
    Daarnaast nog druk bezig met de verzekering, dus daar gaat mn vrije dag...Yeah
    Ik ga trouwens menopur 225 spuiten en fostimon 150 (nog nooit eerder gespoten, dus ben erg benieuwd naar het resultaat.)

10. Klaproos

Julia dank je wel voor de tip! Ik ben vandaag in het zkh geweest en krijg de volgende keer geen deca meer gelukkig en dat komt me heel goed uit! Het is eng rotspul!

beschuitje ik hoop dat je nog meer follikels krijgt, ik duim voor je!

Pien dank je nog voor je lieve berichtje. Ik hoop ook dat een volgende keer niet nodig is!

Zooo ik ben al 10 kilo afgevallen,nog 15 te gaan oef.

trouwens onze IVF word ICSI! Man had te weinig zaad omdat hij koorts had, hij had paracetamol moeten pakken, weten wij veel..

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: vorige keer had je meer follikels he, dan snap ik dat het misschien wat tegenvalt. Maar het aantal zegt op zich niet zoveel. Als het maar hele mooie zijn, en dat zijn het vast :). En wie weet komen er nog een paar bij, positief proberen te blijven!

Klaproos: fijn dat je in elk geval nooit weer aan de deca hoeft! Maar heeft je man dan al zijn zaad ingeleverd? Dat is normaal gesproken toch pas op het moment van de punctie?

Julia: wat goed dat je scratching hebt gehad en dat het meeviel. Hopelijk maakt dat straks het verschil :)! Spannend hoor hoe dit alles uit gaat pakken in DD.

Hier gaat het prima. Denk dat ik er wel over uit ben dat ik in december de borstvoeding terug wil brengen tot alleen 's ochtends en 's avonds. Dan zie ik wel hoe dat gaat. Mannetje heeft heerlijk geslapen overdag vandaag, dus dat gaf mij ook weer wat vrijheid en rust. Het is wel een heerlijk mannetje hoor, hij kan zo lief lachen :). Maar aan het eind van de dag kan hij ook heerlijk jengelen ;).

12. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Klaproos, knap die kilo's! En fijn dat je geen deca meer hoeft.

Julia, wat zoek je uit mbt je verzekering? Fijn dat je de scratching nu gehad hebt en zo kunt starten.

Pien, fijn dat ie nog even geslapen heeft!

Beschuitje, kan me voorstellen dat je meer wilde, maar dat zegt niets over de kwaliteit. 6 is al heel mooi.

Het langer slapen was eenmalig, nu is het weer tussen 4 en 5 's ochtends. Gelukkig slaapt ze daarna nog even verder.

13. Klaproos

Pien,hij heeft eerder moeten inleveren omdat hij koorts heeft gehad dus vandaar ;) Fijn dat je mannetje zo goed geslapen heeft.

m676 ben ook blij dat ik geen deca meer hoef gelukkig! Wat worden kinderen trouwens toch vroeg wakker haha.

Zoo ik heb gisteren mijn eerst gonal f gehad en het helpt helemaal niets. Ik ben huilend opgestaan en heb werkelijk geen idee hoe dat morgen op school moet de hele dag.

14. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Klaproos, het duurd even als je de gonal spuit dat je bijwerkingen van de deca verminderen. Sterkte meid!

M676, mijn verzekering heeft mn 4e poging nog niet goed gekeurd, ondanks brief van het ziekenhuis. Word nu een 2e brief gemaakt, gedoe allemaal waar ik niet echt op zit te wachten.

Pien ik hoop ook echt dat het het verschil gaat maken, word nu wel echt erop of eronder. Hopelijk vrijdag of zaterdag ongi en dan gaan we van start.

Beschuitje hoe was je FM?

15. Klaproos

Julia ik heb het ziekenhuis gebeld want ik ben bang gekke dingen te gaan doen die ik hier niet wil opschrijven. Ik hoop dat ze de deca stopzetten want het word met de dag erger eerlijk gezegd. Ik reageer altijd op medicatie. Geef me twee paracetamol en het is net alsof ik aan de drugs zit en high ben. Zo irritant is dat. Ze bellen me zo terug,

sorry iedereen voor het aanstellen maar ik weet het ook niet meer. Mijn man schrok zich kapot om wat ik zei.

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Klaproos, als ik jou was zal ik ook zo snel mogelijk acupunctuur gaan doen, dat helpt echt om je wat beter te laten ontspannen. Wat ontzettend akelig dit.

17. Klaproos

Hoi Julia,ik heb alles laten afblazen. Het is zo ernstig dat accupunctuur niet meer helpt,ik reageer overgevoelig. Misschien dat ik deze icsi nog kan afmaken zonder deca maar dat denk ik niet. Ik hoor het zo wel denk ik.

18. Klaproos

Zo ik heb alles af laten blazen, nu 9 december gesprek of ik het korte protocol mag want dit trek ik niet. En anders word het weer Dusseldorf.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Julia bedankt dat je er naar vraagt. De fm was goed. Nog steeds ongeveer zes mooie eitjes. Vrijdag de punctie al !

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: ach jee meid wat heftig toch :(. Nu je gestopt bent voel je je al beter? Echt balen dat je er zo heftig op reageert zeg!

Beschuitje: mooi zo! Heel veel succes morgen!! Duim voor je!

Deel Deze Pagina