Voor jullie ook fijne feestdagen ! De mijne zien er inderdaad anders uit dan gehoopt. Ik slinger momenteel nog steeds van verdrietig naar boos. Het wisselt met de dag. Ben ook wel eens gewoon een klein beetje vrolijk hoor 😉 Ik vind het moeilijk om te zeggen hopelijk komt het 2016 want ik zeg het nu al dik vijf jaar. Maar ja zonder hoop... We blijven hopen! In ieder geval maken we er ook dit jaar wel weer fijne dagen van. Ik heb m'n boodschapjes lekker zo goed als allemaal binnen. Gaan jullie naar familie of krijgen jullie eters? Wij de ene dag thuis met eters en de andere dag bij familie. 🎄
Lieve meiden ik wil jullie ook alvast fijne feestdagen wensen. 2016 staat voor de deur en dat zal een jaar vol liefde en vreugde zijn. Wij vieren kerst bij mijn ouders in de ardennen, we vertrekken morgen al en komen pas zaterdag terug naar huis, zondag gaan we dan bij mijn schoonouders. Oudejaarsavond vieren we dan met de schoonzus en haar vriend en mijn schoonouders in een feestzaal. Girlliej ik neem die extra vitamine nog niet, maar ga er na nieuwjaar zeker mee beginnen. Bedankt voor de tip meid
He Meiden, Bedankt voor jullie condoleances. De uitvaart was super mooi en met de familie hebben we nog gezellig wijn zitten drinken tot de late uurtjes. Ik kijk er fijn op terug maar zal haar natuurlijk wel missen zeker nu met kerst. Ben begonnen met alle vitamines etc en heb 30 dec een afspraak voor mn medicatie en de pipelle. Toch wel weer nerveus om te starten. De tweede Lucrin heb ik eergisteren gezet en heb vandaag weer goede migraine, ook ontstoken neusvlies?! En overal uitslag en wondjes. Maar goed we moeten het er maar over hebben allemaal. Vorig jaar moest ik testen op 30 Dec dus vind het wel bijzonder dat ik dit jaar weer start op die datum. Hopelijk brengt het ons geluk! Ik wens alle meiden hier prettige feestdagen en een gelukkig en gezond 2016. Geluk komt in mijn mening niet door een kindje. Het geluk zit in ons zelf. Om je gelukkig te voelen moet je soms een beetje zoeken, om je heen kijken en geven. Vooral geven is belangrijk, zonder geven kun je niet ontvangen. Ik hoop dat jullie meiden allemaal geluk voelen tijdens deze dagen ondanks sommige van onze wensen (nog) niet in vervulling zijn gegaan. Een kindje kan dat geluk natuurlijk vergroten. Het is jullie allen van harte gegund. Wat jullie mij geven is een luisterend oor, advies, compassie en meelevendheid en daarvoor dank ik jullie stuk voor stuk! Ik hoop hetzelfde te kunnen bieden aan jullie en hoop elkaar weer veel te kunnen steunen in 2016! Veel liefs van Liz
Wat een fijn topic is dit toch! Liz, je hebt zeker gelijk, toch is het moeilijk om dat altijd te blijven zien als je zooo graag iets wilt. Laat jullie wens allemaal maar zo snel mogelijk uitkomen! Ik wens jullie hele dikke positieve testen toe allemaal! Girliej, Wij hebben een hele fijne opvang gelukkig. Dus dat beviel goed. Ons kindje moet er wel aan wennen; door reflux heeft ze minder zelf liggend gespeeld dan andere kindjes, maar dat komt vanzelf.
Beschuitje: lekker dat je de boel al in huis hebt voor een gezellige kerst! Probeer er lekker van te genieten! Yaraah: leuk dat je ouders in de ardennen wonen, geeft vast een extra vakantiegevoel . Laat je maar lekker verwennen daar! Liz: wow wat heb je dat mooi verwoord zeg! Zo knap van je! Kan ik nog iets van leren . Fijn dat jullie goed afscheid hebben kunnen nemen van je oma. Heel veel succes ook met de nieuwe ronde IVF die er aankomt!! M676: fijn dat het goed gegaan is op de opvang. Sneu dan he dat ze dan niet altijd lekker vrijuit kunnen spelen door de reflux. Ik hield mijn zoontje ook altijd lang rechtop. Nu vaak ook nog wel, na de borst of fles eerst ff bij mij op schoot of in de wipstoel. Nu hij veel op zijn buik ligt komt het er helemaal snel weer uit... Maar gelukkig krijgt hij nu ook steeds meer vast voedsel en dat blijft er toch wel beter in zitten merk ik. Ik geef sinds 2 dagen overdag geen borstvoeding meer, dus alleen 's ochtends vroeg en 's avonds voor het slapen gaan, en dat gaat best goed, vind het wel lekker zo .
beschuitje, dat schommelen van blij naar verdrietig en boos is heel herkenbaar, dat heb ik ook. En ook ik heb weinig vertrouwen meer in een zwangerschap, durf er ook niet echt meer op te wensen / proosten voor het nieuwe jaar. Maar wonderen zijn de wereld nog niet uit.... wie weet ...... hopelijk kan je toch nog een beetje genieten van de feestdagen. wij gaan kerstavond en 1e kerstdag bij de families eten, en 2e kerst gaan we uit eten. ik hoef dus niet te koken en geen kerstboodschappen te doen, heerlijk yaraah, dat klinkt gezellig allemaal! veel plezier in de ardennen. wat leuk om daar kerst te vieren. have fun meid liz, bijna weer beginnen dus.... heb je er zin in of zie je er een beetje tegenop ? he bah weer een lucrin! hopelijk trekken de bijwerkingen weg, ik zat ook altijd onder de ontstekeingen en puistjes, en een hele vette huid en veel haaruitval, en heel veel zweten,vooral 's avonds en 's nachts...... wat een troep is het toch! Geniet van de feestdagen, dat heb je verdiend! Je bent zo lekker positief altijd!! Geluk zit idd in jezelf,soms zit het alleen heel erg ver weg gestopt, en is er moeilijk bij te komen. Maar samen staan we sterk!! pien en m676 heerlijk kerst vieren met jullie kindjes, ben wel een beetje jaloers geniet er maar extra hard van voor ons
Liz,wat mooi gezegd! Ik ben het wel met je eens maar het dringt nu nog niet echt tot me door. Ik wens iedereen een hele fijne kerst! Wij hebben eerste kerstdag familie en 2e kerstdag lekker even met manlief alleen zonder ons pleegkind,hoe lief ze ook is ze heeft flink gedragsproblemen Ik hoop voor jullie allemaal een lief kindje lieve meiden,jullie verdienen het zo! xx Klaproos
Ster: zal ik doen Ster! Het is zeker heel speciaal om voor het eerst kerst met ons kindje te mogen vieren, ben heel dankbaar! Je hebt het mooi voor elkaar met geen boodschappen, lekker is dat! Ik heb de boodschappen gisteren gelukkig al in huis gehaald. Heb een hekel aan drukke supermarkten... Morgenmiddag gaan we al naar mijn schoonouders. Tweede kerstdag vieren we met mijn familie. Klaproos: probeer van je kerstdagen te genieten meid, al zal het moeilijk zijn met zo'n babytje in de familie. Genieten is altijd makkelijker gezegd dan gedaan! Knuffel!
Hoi meiden, sorry voor mijn lange afwezigheid . Ondanks dat ik niet hoef te werken heb ik het toch altijd druk en de kleine man houdt me natuurlijk ook lekker bezig. Na lange tijd met problemen door reflux en kma zit hij nu eindelijk lekker in zijn vel en is het een vrolijk mannetje, die zelfs nu al slaapt van 19.30 tot 6.30! Hier veel verdriet gelezen . Klaproos en beschuitje wat een teleurstelling weer en dan ook nog kort voor de feestdagen, dat maakt het altijd extra verdrietig. Dikke knuffel meiden. Gelukkig ook goed nieuws gelezen. Julia gefeliciteerd! Hopelijk een mooie echo in januari. Girlliej ik was ook helemaal vergeten jou te feliciteren dus bij deze. Hoe gaat t met jullie? Ook ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en blijf hopen en duimen dat jullie dromen en wensen in 2016 uit gaan komen. Liefs Boboke
Liz zo mooi omschreven geluk zit in jezelf! Ik weet nog dat ik vorig jaar om deze tijd een mislukte ivf had....wat was ik er kapot van. Wij waren ons nu ook al aan het voorbereiden dat we kinderloos zouden blijven. Maar toch de kracht gevonden om nog 1 X een poging te doen in het buitenland. En wat voor ongelofelijk resultaat, wat een wonder en wat zijn wij dankbaar. Natuurlijk ben ik nog maar 5 wkn zwanger en kan er nog veel gebeuren maar zover als dit zijn we nog niet geweest. Lieve meiden ik gun jullie dit ook zo en duim en bid dat jullie harde werken en geduld word beloond. Hopelijk kunnen jullie wel een beetje van de kerst genieten en houden jullie hoop. Ondanks dat dit zo moeilijk is! Voor de meiden die dit jaar kerst vieren met eindelijk een kindje.....Geniet ervan jullie hebben er lang genoeg op gewacht. Fijne kerstdagen meiden, liefs Julia
Meiden wij hebben inmiddels ons evaluatiegesprek gehad. De arts was erg duidelijk. De kansen worden steeds kleiner. Hij schatte in dat we nu nog 10 procent kans hebben om zwanger te worden aangezien alle ivf pogingen tot niets leidden. We zitten in diepe rouw op dit moment. Oke het kan nog maar de hoop is na dit gesprek wel heel ver te zoeken ( en dat was toch al het geval) Er werd ons aangeraden om even een poosje rust te nemen en wat bij te komen en daarna pas een besluit te nemen over ivf op eigen kosten of richting Belgie gaan.
beschuitje wat een verdrietig nieuws.. Hier ook slecht nieuws. Mijn Lyme reageert op die hormonen van ivf en ik ben echt mega mega ziek, gisteren bijna naar het zkh gegaan maar ik wil niet met kerst in het zkh. Als het vandaag weer erger word ga ik toch. En dit zal weken duren dus voorlopig geen ivf voor mij, man en ik kappen ermee. Ik moet eerst beter worden als dat ooit nog zal gebeuren
Boboke: wat fijn dat het zo goed gaat nu met je mannetje! Maar ik weet h druk je er mee zijn kunt . En wat heerlijk dat hij al zo lang doorslaapt, knap hoor! Beschuitje: ach wat een naar nieuws zo vlak voor kerst, ook al is het misschien te verwachten, als zoiets hardop gezegd wordt door een arts komt dat natuurlijk heel hard aan. Maar het blijven statistieken he... Het hangt natuurlijk van je voorgeschiedenis af hoe je kansen in de toekomst zijn, maar mij is ooit verteld dat de kansen bij een vierde poging op zich niet veel minder zijn dan bij een derde en dat is ook de reden dat ze in Belgie wel tot 6 pogingen vergoeden. Als je het nog niet los kunt laten zou ik als ik jou was in elk geval eens een keer een second opinion in Belgie of Duitsland laten doen. Maar allereerst maar even laten bezinken en hopelijk een beetje tot rust komen in je welverdiende vakantie! Klaproos: ach wat een ellende meis. Waar heb je precies last van als je last van de lyme hebt, hoofdpijn, spierpijn? Ik hoop dat je in elk geval wel lekker thuis hebt kunnen blijven meid. Dikke knuffel!!
Hoi Pien,het zijn gelukkig niet de ivf hormonen waar ik last van heb maar een antibiotica kuur!!! Die heb ik 3 dg volggehouden maar daar komen de klachten van. Vandaag gaat het al een heel stuk beter dan eergister god zij dank. Heb veel spierpijn maar vooral veel huilbuien en paniekaanvallen. Fijne kerst nog met je kleine en voor iedereen ondanks dat sommigen er ook kut bij zitten..
Oh klaproos het zit je ook niet mee he. Wat een waardeloze rot ziekte is het toch. Heb je toch nog een beetje kerst kunnen vieren? Hier toch nog wel een leuke kerst gehad. Ik heb m'n zorgen even een beetje laten liggen, maar merk nu wel dat ik denk.. Oh ja.. We hebben dat gesprek gehad en ik voelde me rot. Ik moet er echt voor zorgen dat ik afleiding heb anders blijf ik erin hangen.. Hoe is t met de rest? Leuke dagen gehad? Nu op maar oudjaar. Wij bakken altijd zelf oliebollen voor de hele familie. Leuk en lekker 😉
Klaproos, wat een heftige en moeilijke periode voor jullie. Heel veel sterkte! Beschuitje, fijn dat je toch nog genoten hebt van de kerst. Verlies de hoop niet wij zaten op precies hetzelfde punt als jullie. Ik zou me is verdiepen in het buitenland als jullie eraan toe zijn. En overstappen naar umc zorg zodat je het wel een groot gedeelte vergoed krijgt. Ik voel me behoorlijk onzeker en tel de dagen af naar de eerste echo....Zo ontzettend spannend.
Beschuitje,fijn dat de kerst zo goed was en je je zorgen wat van je af kan zetten! Wat ik alleen niet snap is dat ze de kans steeds kleiner word? Dat is bij elke ivf toch gewoon 30% of zoiets? Ik zou denk ik als ik jou was ook naar het buitenland gaan. Misschien ontdekken ze wel iets. Heel raar maar toch zie ik het bij je nog positief omdat je al een keertje zwanger bent geweest. Zo stom van me en sorry.. julia wanneer heb je de eerste echo? Spannend en ik duim voor je! Wij stoppen ermee voorlopig. Mijn lichaam kan het niet aan dus ik ga denk ik voor de laatste ivf als ik net 41 ben ofzo dus over twee jaar . Misschien dat we er ook helemaal mee kappen. Voor nu zeg ik dat we stoppen maar ik wil misschien toch die ene ivf een keertje gebruiken over een flink lange tijd.
Klaproos wat een moedige beslissing zeg... Ik denk dat ik niet zou kunnen zeggen ik stop. Al merk ik wel dat ik steeds moeder word en m'n lichaam ook aangeeft dat ik het steeds zwaarder heb. JiJ hebt waarschijnlijk geen keus. Hoe staat je vriend/man erin ? Ze hebben tegen ons gezegd dat de kansen afnamen omdat we tijdens alle ivf behandelingen niet zwanger geworden zijn. Tja ik weet het ook niet dit is wat ze vertelden. Wij zouden nu nog 10 procent kans hebben om zwanger te worden. 😬 Wat is nou het grootste verschil tussen Nederland en België?