wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Veel succes Liz!!
    Is de punctie in gent heel pijnlijk? Ben je in een roesje of ben je klaarwakker? In Leuven was ik bij icsi 1 en 2 in een roesje, waardoor ik het niet bewust meemaakte, maar ICSI 3 was dé HEL! Ik beleefde alles bewust en hoorde alles wat ze zegden... Was niet leuk. Toch moeten we er doorheen! hopelijk voor een mooie beloning!!!

Ik heb een afspraak in UZ Gent bij prof. P. D.S. (ik denk dat ik geen namen mag noemen op het forum?) Het is de vrouwenkliniek waar ze met eicelactivatie en de MOAT test bezig zijn... Ik weet niet hoe het ziekenhuis precies noemt. Zijn er twee in Gent?

Wij gaan op reis naar het Gardameer in Italië! Dat is mijn favoriete bestemming. Als kind ging ik met mijn ouders er al vaak naartoe. Het is mijn tweede thuis bijna. Nu wel al 6 jaar geleden dat we er nog geweest zijn...

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Dankjewel lieve Julia!!!

Lena volgens mij mag je gewoon namen noemen hoor maar het zegt me niet veel er zijn best een hoop artsen. Er is maar één universitair ziekenhuis het andere is 'gewoon' het stadsziekenhuis. Maar ik dacht dat ze daar alleen assisted hatching deden en niet in UZ Gent maar ik zie dat het om andere dingen gaat. Dat zegt me ook niks verder sorry. En Italie klinkt heerlijk ik hoop er ook heen te gaan dit jaar!

3. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lieve Liz, al mijn positieve energie gaat jou!!!

Italië Lena, heerlijk! Fijn dat je eerder terecht kunt!

Julia, over de 12 weken. Wauw!

Siepie, hoe was de echo???? En voel je je al beter? 20 weken, dat gaat snel!

Mijn energie nog niet op peil. Ik werk nog niet, dat lukt nog niet. Verder gaat het heel goed.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liz: oh vandaag de punctie, misschien alweer achter de rug zelfs!! Ik hoop dat goed gegaan is meid! En hopelijk niet al te veel napijn... Succes!!

Yaraah: hoe ist? Ik hoop zo op goed nieuws binnenkort!!

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lieve Liz ik denk aan je en hoop op een goede punctie met een mooie oogst

Lena de vrouwenkliniek is in UZ Gent. Dr De Sutter is het hoofd daar dacht ik. Voor de punctie daar krijg je een infuus met een soort van kalmeermiddel, waar je beetje mistig van kan worden (net zoals je beetje te diep in het glas gekeken hebt).

Ego: ik voel me goed, gisteren wel een paar nijdige steken gehad onder in mijn buik en ik vreesde ervoor dat ik ongesteld ging worden, maar nog geen bloed te zien... Verder helemaal geen kwaaltjes dus ik wacht mooi mijn bloedafname op 20/02 af. Normaal wordt ik steeds door de Utro heen ongesteld op 14 dagen na de punctie, dat zou dus 18/02 zijn... Als ik dan niet ongesteld ben, dan ga ik mss wel al een klein beetje hopen op goed nieuws

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hey meiden, ik ben net terug van de winkel en ik kon mij niet meer bedwingen dus heb ik de test van clearblue gedaan :)

Ik zit pas 8 dagen na tp, pregnyl heb ik gezet op 2 februari en sinds gister begint 1 (.) weer pijn te doen. Ook heb ik niet getest met ochtendurine dus ik weet eigenlijk wel dat ik veel beter had kunnen wachten tot vrijdag of zo om te testen:

Bekijk bijlage 491629

7. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
  8. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Yaraah spannend meid ik zie een streep. Hoeveel pregnyl heb je gezet? Ik heb ook 8 dgn na tp positief getest maar ik had een 5 dgn embryo teruggeplaatst gekregen. Jeetje wat spannend dit ik hoop het zo voor je

Liz Hoe ging je punctie? Heb een kaarsje gebrand hoop dat het gewerkt heeft!

9. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Julia ik heb 5000 pregnyl gezet...

10. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij was dat er na 10 dgn uit.....wauw dit ziet er veelbelovend uit. Het is je zo gegund yaraah

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Yaraah. Spannend!!!!

12. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Julia en M676 bedankt. Ik probeer nu echt te wachten tot woensdagochtend om te testen met ochtendurine en dan zaterdag bloedafname.

13. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Spannend Yaarah!

Punctie achter de rug. Het begin met de lokale verdoving vond ik wederom verschrikkelijk maar de punctie zelf heb ik niet eens gevoeld echt bizar. Heel fijn dus. Ik kreeg wel een infuus met hele nare antibiotica waar ik nu nog steeds misselijk van ben. Maar het zit er op!!!! 4 eitjes ben ik ook tevree mee!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wow Yaraah, volgens mij ben je gewoon zwanger hoor! Misschien zelfs van een tweeling, wie weet... 😉 Ik wacht mee in spanning af. Woensdag is niet lang meer hè. X

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Liz goed nieuws meid 4 goede eitjes wanneer hoor je meer over de bevruchtingen? Ik duim voor je!

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Liz, hopelijk voel je je alweer beter. ik duim voor 4 mooie toppers!

17. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz 4 eitjes is mooi, ik hoop dat ze gewoon allemaal bevrucht worden. Dat infuus met antibiotica kreeg ik ook door mijn voorgeschiedenis van antibiotica, ik was er niet zo misselijk van. Misschien moet je dat eens melden, want dan schrijven ze dat in je dossier en krijg je misschien de volgende keer iets anders.

Ego: ik heb vandaag niet getest. Ergens ben ik wel een beetje bang dat het gewoon te vroeg was en dat het eind deze week toch weer mis gaat. Ik voel me ook helemaal niet zwanger. Morgenochtend ga ik wel testen om te zien of het streepje oploopt of niet.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hopelijk mooie bevruchtingen Liz!! Ik kreeg in Leuven ook altijd antibiotica, maar werd er niet misselijk van. Lokale verdoving heb ik precies nooit gekregen of niet gemerkt. Ik kreeg een verdoving via het infuus denk ik. Ik viel half in slaap...

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #3779 ster80, 16 feb 2016
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016
    yaraah wat spannend. dat ziet er goed uit hoor :) ben benieuwd naar de test die je morgen gaat doen. als die al iets donkerder is mag je wel voorzichtig blij zijn hoor :)

liz, het ergste zit erweer op. je hebt het gelukkig achter de rug. maar het spannenenste vond ik altijd hoeveel eicellen en hoeveel embryo's je hebt. hopelijk komt er een mooie score uit. wanneer heb je de tp ? is dat op dag 5 na punctie ?

siepie en julia wat fijn meiden dat het zo goed gaat met jullie! wat leuk dat jullie nog mee kletsen :)

lenamill, wat een leuk een vakantie in het vooruitzicht. even heerlijk genieten. veel succes in gent

m676 wat erg dat je je nog steeds zo energieloos voelt. lijkt me ook niet fijn. kun je wel genieten van de kleine ? en waar komt het door dat je zo weinig energie hebt nog?

bobo en pien, hoe gaat het met de kleine mannen ? alles goed ? en met jullie?

morgen begin in met een nieuwe studie, ik ga mezelf omscholen. 2 avonden in de week en nog 7 uur thuis studie. en dat naast mijn fulltime baan. gaat even pittig worden, maar ik heb er zin in. op zwangerschaps nieuws is er niks te melden, slik de pil nu door ivm endometriose en een nieuwe poging doen we voorlopig niet.
    mijn man en ik hebben het heel zwaar op het moment. veel ruzies. hij roept dingen als:als ik bij jou blijf dan ontneem ik mezelf me mijn kinderwens. en : bij een andere vrouw gaat het vast veel makkelijker en heb ik niet zoveel zorgen.
    dat doet me erg veel pijn, voel me soms ook egoistisch dat ik bij hem blijf.... door mij wordt zijn kinderwens misschien geen werkelijkheid en dan roept hij ook nog zulke dingen :(
    voel me hierdoor erg verdrietig, minderwaardig, zit ook slecht in mijn vel. waardoor ik ook niet altijd de gezelligste en vrolijkste ben, en dat heeft dan ook weer weerslag op onze relatie.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh Ster, wat erg. 😕
    Ik kan je wel vertellen dat hier ook enorm veel ruzies zijn ontstaan in het verleden en dat wij allebei niet meer positief kunnen denken over onze toekomst als mama en papa. We hebben allebei heel veel schrik. Schrik dat het misschien nooit zal lukken. Mijn man wil ook absoluut nooit donormateriaal gebruiken. Hij wil een kindje van ons twee en wil daar alles voor doen dat mogelijk is, maar als het niet lukt, houdt het op. Hij wil wel verder met mij zonder kinderen. Soms denk ik dat we geluk hebben dat we allebei minder vruchtbaar zijn. Het is dus niet zo dat 1 van ons 2 de schuldige genoemd wordt. Ik vind het heel zielig voor jou, Ster, dat jouw man zoiets zegt... Hoe krijg hij dat over zijn hart. Verschrikkelijk meid. Ik hoop dat hij het niet meent en gewoon heel erg in de war is en verdrietig waardoor hij nu even dingen zegt waar hij achteraf heel veel spijt van heeft. Ik ken jouw verhaal nog niet zo goed, omdat ik nog niet lang volg op dit forum, maar heb je nog pogingen over? Ik zou zeker blijven proberen, als jullie er weer klaar voor zijn. De kans bestaat zeker dat het nog lukt. Ze noemen een kindje niet voor niks een wondertje. :) Dat is wat er voor jullie en voor ons moet gebeuren, een wonder! Wij gaan de 6 terugbetaalde pogingen indien nodig allemaal benutten. Mijn man wil na die 6 pogingen geen enkele poging nog zelf bekostigen. IK ben van een andere mening en zou zelfs misschien donormateriaal wel zien zitten... op dat vlak komen wij dus absoluut niet overeen. Ik zou zelfs in de pleegzorg willen stappen, maar dat wil mijn man absoluut niet.

Deel Deze Pagina