Goh Ster wat leuk dat je dan toch eindelijk kaartjes hebt kunnen bemachtigen. Wow Pien jouw kleintje is ook al bijna 9 maanden oud zeg. Wel leuk dat ie nu beter slaapt.
Ahhh Pien wat schattig. Ik zou er denk ik naast gaan zitten de hele tijd om te kijken of ze wel blijven ademen hahaha. Fijn dat je wat meer rust krijgt doordat hij meer slaapt! Ster goed bezig! Leuk hoor dingen ondernemen met man en vrienden is altijd top! Hoe gaat de studie? Je bent vorige week begonnen toch? Hier beginnen de wachtdagen al moeilijker te worden. Ik doe zo m'n best afleiding te zoeken maar je geest gaat toch dwalen. Ik had gisteravond bij naar bed gaan behoorlijke menstruatie krampen maar dat lijkt me toch te vroeg. Maar goed vorige tp werd ik ook gewoon ongesteld na acht dagen. Ik krijg ook altijd voor mijn menstruatie een 'bult' ergens. Meestal mijn lies of oksel of bil. Het is een ontstoken talgklier die reageert op hormonen. En die zit er dus ook al. Ik doe mijn best het allemaal maar gewoon te negeren want ik voel me verder echt super goed. Ik heb weinig endo pijn en heb best veel energie voor mijn doen. Misschien ook de opluchting dat de IVF spuiten en bezoeken aan Gent even klaar zijn? Nou ja prettige dag allemaal!
Weet iemand van jullie meiden trouwens een antwoord op de volgende vraag; Wanneer mag ik weer in bad? Geen wereld drama dat het even niet kan maar het is voor mij wel de allerbeste manier om te ontspannen. Ik heb het ook altijd koud en ga normaal dagelijks even in warm water zitten, al is het een klein laagje om op te warmen. (ik weet het gekke gewoontes) En vraag twee; Wanneer mag je weer sex hebben? En deden jullie dit ook? (en ja ik weet het met die vieze balletjes is het niet echt een feest lijkt me, plus mijn borsten zijn mega gevoelig door de Utro maar goed mijn man is ook leuk en lief en ruikt soms heel lekker hahaha)
Liz: oh zo herkenbaar, ook al heb je nog zoveel afleiding, die gedachtes gaan toch wel (heel vaak) die ene kant op . Ik meende dat je ongeveer 3 dagen na de punctie weer in bad mag en seks mag hebben. Gaat erom dat die wondjes van de punctie weer wat hersteld zijn, maar misschien is het ook nog wel iets langer hoor, weet het niet zeker... Wel fijn dat je je verder erg goed voelt, lekker van genieten zou ik zo zeggen .
Lena heel veel succes vandaag in Gent!! Hopelijk kunnen ze jullie helpen. Liz heel herkenbaar hoor. Het is in de mmm onmogelijk om er niet aan te denken. Heb je nu dan ook extra ondersteuning ivm je korte lf? 8 dagen na de tp is nl wel heel erg snel. Bij mijn laatste poging had ik zowel utro als 3x pregnyl 1500. Hopelijk vindt je toch nog een beetje afleiding en gaan de dagen snel voorbij. Oh en vwb je vragen...ik was echt een schijterd en ben niet meer in bad geweest en ook geen sex meer gehad tot ik T echt voelde bewegen en zeker wist dat er niks kon gebeuren . Arme man van me Ster fijn om te horen dat t weer iets beter gaat tussen jullie. leuk dat t nog gelukt is met de kaarten. Ben ook wel benieuwd hoe de opleiding bevalt... Pien fijn dat de kleine nu zo goed slaapt op zn buik. Yaraah is t al n beetje geland dat je zwanger bent ?
Liz: na de tp mag je gewoon in bad en sex hebben hoor. Dat hebben ze mij toch steeds verteld. In bad durfde ik wel niet omdat ze mij eens gezegd hadden dat dat niet goed was als je zwanger was... Maar sex dat zou ik niet laten hoor. Ego: ik voel mij nog steeds niet zwanger dus ik denk dat het besef echt maar zal komen na de echo volgende week.
Een badje kan geen kwaad hoor. Water niet re warm en geen zeep gebruiken kreeg ik als advies in Leuven. In Gent viel het goed mee. De arts gaf 3 opties: - activatie probleem bij de zaadcellen (is goed te verhelpen) - activatie probleem bij de eicellen (kan ook verholpen worden, maar de slaagkans is dan kleiner dan wanneer het aan de zaadcellen ligt) - eicelkwaliteit (in dit geval slechte prognose en best nadenken over een donor) Nu zijn ze de MOAT test aant uitvoeren. Mijn man kon meteen een staaltje achterlaten. Binnen 6 weken kennen we de resultaten. Het best zou zijn dat mijn man zijn zaadcellen niet in staat zijn de muizeneicellen te activeren. De hebben wij het meeste kans op een zwangerschap. Ik ben benieuwd... xxx
Lena: Fijn dat ze zo eerlijk en duidelijk zijn geweest en dat er mogelijkheden zijn! hopelijk ligt het dan aan de zaadcellen. Worden je eicellen ook nog getest of halen ze dat uit bloedwaardes? Is dat ook direct onderzocht? Spannend hoor! Bobo: hoe ist met jouw mannetje? Schiet al mooi op denk ik he, ze leren en ontwikkelen zich zo snel! Nou ik had het niet moeten zeggen natuurlijk....vanmiddag was het slapen na een half uurtje weer over...
Mijn eicellen kunnen niet echt getest worden. Als uit de Moat test blijkt dat het probleem niet bij de zaadcellen ligt, dan weten ze dat het aan de eicellen ligt. Ze doen dan een 4e icsi met eicelactivatie om te zien of mijn eicellen zo wel bevrucht geraken. Indien ja, hebben ze de reden kunnen vinden bij de eicelactivatie. Indien neen, is het de eicelkwaliteit. Ik ben zo blij dag de dokters al zoveel kunnen! !! Xxx
Liz bij mij zei de arts zodra je geen bloedverlies meer hebt mag je gewoon in bad en ik weet het even niet meer uit mijn hoofd maar je mocht ook 1 of 3 dagen geen orgasme hebben daar hebben ze een theorie over dat de krampen dan de embryo ofzo eruit kan doen. Dus als je geen bloedverlies lekker in bad om te ontspannen. Ik voelde me trouwens ook niet echt anders dan anders pas een dag voor het testen dat ik het eten ineens niet lekker vond en mijn smaak anders was. Pien altijd hetzelfde he als je opscrhijft of zegt het gaat goed dan lijkt het soms wel of je de goden verzoekt. Ik hoop dat hij toch weer snel zo goed gaat slapen als dat hij even deed! Lena super dat ze al meteen konden beginnen met de eerste testen, blijf het knap vinden hoe positief je bent en hoe je de knop weer lijkt omgezet te hebben. Yaraah gek he dat je daarom dan ook gaat twijfelen omdat je denkt dat je dingen moet voelen. Maar je bent echt gewoon zwanger en je gaat gewoon een mooie echo krijgen!!! Heel makkelijk praten nu, ben zelf nog steeds enorm onzeker en terughoudend hoor Ster hoe is het nu met jou? Hier gaan we vrijdag naar de 9 maanden beurs samen met mijn moeder en vriend. We haten alledrie dit soort dingen maar vond dat we er toch maar naar toe moesten al is het alleen maar om te orienteren, ben benieuwd hoe we het gaan ervaren! Mijn duimen draaien voor iedereen!!
Yaraah, na die slopende wacht weken volgen de volgende slopende weken. Je krijgt al snel een echo toch? Hoeveel weken ben je dan? Siepie, ben benieuwd hoe je die beurs vindt! Lena, fijn dat he al terecht kon en ze zo duidelijk waren. Liz, doe waar jij je goed bij voelt. Het kan vast allemaal (mij zeiden ze dat ik gewoon alles kon doen wat ik wilde), maar als het niet goed voelt, dan wacht je er toch even mee? Ster. Goed dat je,de kaartjes hebt! Wat is de flying Dutch (of is dat een domme vraag 😳 Pien, vast maar 1x dat hij snel wakker werd 😉. Ons kleintje begint het doorslapen steeds beter te snappen (durf het bijna niet te typen 😊 opdat het zo blijve) van 19-6.30 lukt af en toe zonder dat we,er naartoe hoeven. Ze eet nu groente , wat ze heerlijk vindt. Paprika en tomaat zijn favoriet. Binnenkort, misschien vandaag, ga ik 1 voeding vervangen door een fles.
Siepie wauw jij al 22 weken. Goh wat gaat de tijd toch snel... Voor mijn gevoel dan toch. Ik snap wel dat je zelf soms nog onzeker bent. Het is al niet makkelijk om zwanger te raken, dus ben je dan ook wel bang dat het mis zal lopen... M676: jeej het kleintje doet het goed met slapen en eten, hoe leuk is dat... Ja ik mag wel al snel voor een echo. Ik zal dan net 5 weken en 6 dagen zijn, dus als ik het goed begrijp zal er nog niet veel te zien zijn. Liz en Lena: ik hoop echt dat jullie ons gauw zullen volgen
Yaraah, dat was inderdaad de reden waarom ik het vroeg. Wij hadden met 5 werken een echo en zagen alleen nog maar een leeg vrucht zakje. Wat was ik onzeker, maar het zat dus helemaal goed!
Lena het klinkt echt heel erg goed allemaal! Ik heb persoonlijk een super goed gevoel bij Gent! Vind het fijn voor jullie dat er weer nieuwe deuren open gaan waar jullie dat nodig hebben! En ja meiden het blijft een afweging. Ik ben maar niet in bad gegaan omdat ik het gewoon niet wil verpesten. Maar wel lekker geknuffeld met het vriendje . Gisteren de hele dag behoorlijke hoofdpijnen en die borsten staan echt op ontploffen voor mijn gevoel. Maar ik weet dat het allemaal door de Utro kan zijn. Normaal ben ik vrij negatief na een TP maar bij deze helemaal niet en dat vind ik nou juist zo eng. Maar goed niks aan te doen uiteraard. Als hij aanhecht is dat inmiddels al gebeurd dus kan ik er zoiezo niks meer aan veranderen behalve good energy sturen en trouw mijn vitamientjes en utro nemen! Hahahaha Pien Jammer! Maar het komt vast weer goed. Siepie nee ik zou het ook niet zo hebben op zo'n beurs net als babyshowers die vind ik ook zo naar. Maar dat komt omdat ik altijd in de horeca heb gewerkt en dan komen er weer zo'n groep dames met slingers en ballonnen en dan denk je ohhhhhh. Maar ja als het voor mijzelf zou zijn is het misschien toch allemaal weer heel anders. Ga er maar gewoon van genieten misschien is het hartstikke leuk! Kus aan de andere meiden!
Siepie: ah leuk toch de 9 maandenbeurs, dat zijn van die dingen die ik ook niet snel zou doen, maar toch best grappig kunnen zijn. En je hebt een goed excuus, want je bent gewoon hartstikke zwanger . Ik had stiekem ook wel gewild toen ik zwanger was, maar ik was toen al ietsje verder en voor mij was de afstand net wat te ver om zomaar even naar toe te reizen. Veel plezier, je zult zien wat een booming business de baby industrie is. Yaraah: dan heb je al vroeg een echo, dat is wel fijn . Ik had mijn eerste echo op 6 weken en 3 dagen. Toen was er al een kloppend hartje te zien, maar met 5 weken en 6 dagen denk ik dat dat er nog niet is, maar misschien kan het al wel, maar zou daar maar niet teveel vanuit gaan. M676: fijn dat het slapen wat beter gaat! En tomaat en paprika dus favoriet? Geef je haar hele stukken of pureer je? Wij hebben tot deze week eigenlijk het meeste gewoon gepureerd gevoerd. Hij eet het liefst gewoon zo zijn eten, van een lepeltje. Brood eet hij inmiddels ook goed dus kouwen kan ie wel, maar hij stopt het niet zelf in zijn mond. Best vreemd, want er zijn genoeg andere dingen die hij wel in zijn mond doet, maar niet zijn eten . Dus je bent van plan de bv af te bouwen? Daar ben ik met 6 maanden ook mee begonnen. Hoeveel voedingen geef je nog? Ik zat toen op 4 x bv en ging toen over op 3 bv en 1 fles. De fles deed ik overdag. 2 weken later nog 2 bv voedingen ('s ochtends en 's avonds) en 2 x fles. Dat heb ik ongeveer nog 3-4 weken gedaan, maar toen merkte ik dat hij niet meer goed doorsliep en toen heb ik de avond bv ook laten vallen en overgstapt op een papfles. Toen gaf ik dus alleen nog in de ochtnd bv. Maar toen werd de productie wel heel erg mager en was hij volgens mij toe aan meer ontbijt dan die paar slokjes borstvoeding. Dus ja toen ben ik daar ook vrij snel mee opgehouden... Toen ie bijna 8 maanden was, was ik helemaal van de bv af.
Hi meiden, Lang geleden heb ik hier meegeschreven. Sommigen ken ik nog. Maar is beetje verwaterd vanuit mijn kant sorry! Maar ik schrijf nu ook omdat ik hulp v mijn zus zoekt. Ze is inmiddels al 42, kinderloos zonder echt goede oorzaak. Wel lichte endometriose. Drie ivf gehad etc. Ze is aan t denken of ze nog opties heeft. Ze denkt aan UZ Gent. Ik las dat een dames hier behandeld worden? Willen jullie mij please helpen om een lijstje te maken wat v soort onderzoeken ze daar hebben? Ze heeft volg week een afspraak met de Gyn en wil t kunnen doorspreken. Alvast ontzettend bedankt! Zwangeren gefeliciteerd! En de strijders heel veel sterkte en klaviertjes vier!
In Leuven hebben wij al deze onderzoeken gehad: echo, chromosoom en erfelijkheid, onderzoek naar infectieziekten, mijn man moest naar de androloog, ik kreeg een hsg en een hystero plus bioptie van de baarmoeder. In Gent hebben ze gisteren op onze intake al deze resultaten bekeken en de enige bijkomstige test die ze nog gaan doen bij ons is de MOAT. Dat komt omdat ze willen uitzoeken waarom wij weinig of geen bevruchting hebben bij icsi.
Liz wanneer mag jij eigenlijk gaan voor bloedafname? Is dat niet 10 dagen na de TP? Ik had ook altijd last van mijn borsten, maar dat was door de pregnyl denk ik, want eens die uitgewerkt was, voelde ik mijn borsten ook niet meer. Enkel deze keer begonnen ze na een paar dagen weer wat pijnlijker te zijn waardoor ik toch een testje deed en het resultaat is bekend.