Heb jullie weer gevonden meiden! Ben al weer bijna een week terug van vakantie. 2 weekjes Frankrijk. Was heerlijk. Lekker rustig aan gedaan, lekker weer gehad. Maandag weer aan het werk... @Fisher: ah nee toch , je voorgevoel kloptje dus helaas... sterkte! @m676, Girliej en mimami: jullie dus ook net weer begonnen. Wat moeten we toch een hoop incasseren he en iedere keer weer nieuwe moed verzamelen! Succes met de nieuwe poging! @Bobo: en jij hebt er al een wachtweek opzitten? Hoe voel je je? Balen van die aannemer! Maar er zijn vast meer goede aannemers te vinden. Succes met de laatste wachtweek, duim voor je! @Beschuitje: hoe ist nou? Al wat over de ergste teleurstelling heen? Je hebt toch nog een of meerdere cryo's? Weet je al wanneer je die wilt gaan proberen? @Klaproos: ben je ook nog in beeld hier? Jij stond weer even in de pauze stand? Hoe ist meid? Ik heb deze week de hele mikmak aan medicijnen voor IVF nummer 3 opgehaald. Jeetje, wat is dat toch veel, dat went nooit . Heb ook nog een afspraak bij de gyn gehad, want ik wilde ff checken of mijn cystes nog rustig waren. Nou dat zag er verder gelukkig goed uit. Ben nog niet begonnen, maar moet zaterdag starten met de pil. Ik wilde zeker weten dat er geen gekkigheden waren voordat ik zou beginnen aan het hele circus. Heb ook even kort gehad over een eventuele 4e poging, wat zijn mening daar over was. Hij zag voor ons dan ook nog wel kansen, zoals het nu leek. Hij zou adviseren om dan eens naar een ander laboratorium te gaan (ons ziekenhuis doet niet zelf de laboratoriumfase) dus niet naar het UMCG. Ik begon over het buitenland, hij zou dan Belgie adviseren. Ons ziekenhuis werkt volgens hem zo nu en dan wel eens samen, dan kun je dus dichtbij huis in elk geval de follikelmetingen laten doen. Ik vond dat wel erg fijn om te horen, want ik had Gent wel in gedachten voor als wij eventueel een 4e poging gaan doen. Hij vond Gent wel een goede optie. Hopelijk is dat niet nodig, maar ik was wel blij dat van hem te horen, en hij begon er min of meer dus ook nog zelf over. Ik kom normaal gesproken altijd langs bij fertiliteitsartsen voor de follikelmetingen, maar nu i.v.m. vakantietijd deed hij nu ook de follikelmetingen op de ochtend. Dus ik was wel blij dat ik hem eindelijk weer eens trof. Goed, morgen dus starten met de pil en 30 juli met de deca. 11 augustus met de menopur. Voor de acupunctuurgangers: ik laat me ook weer prikken . En ik heb heerlijke (not) kruiden die ik 3 x daags moet slikken. Bij mij prikt ze in de buurt van mijn enkels (op 3 plaatsen), binnenkant van m'n knieën, 1 in mijn onderbuik (of 3, weet ik niet meer), in mijn polsen, in allebei de oren 1, en dan daarna ook nog een aantal in mijn rug. Je kan je eerder afvragen: waar niet . Zeggen ze bij jullie ook wat er 'mis' is? Ik probeer het wat te begrijpen, maar dat lukt niet bepaald... mijn nier-energie is te laag en mijn lever-chi wordt geblokkeerd/ gestagneerd. Mijn lever-chi stagnatie moet opgelost worden zodat de nier energie beter kan stromen. Dus... Herkenbaar?
Hoi allemaal, ik zou graag met jullie meekletsen! Mijn man en ik gaan in oktober starten met IVF! We hebben er ontzettend veel zin in, maar vinden het ook ontzettend spannend
Diligo, welkom. Lees lekker mee. Wat is jullie verhaal? Pien, goed dat je je gyn getroffen hebt! Maar hopelijk is een 4e niet nodig! Idd een grote tas vol medicatie! Bij mij kwam de APO het aan huis brengen. Fijn dat je weer begint. Mijn acupuncturist had het ook over lage nierenergie en over het bloed. Maar bloed moest je niet alleen zien als letterlijk het bloed maar als wat door je lichaam stroomt. Zij probeert mijn bloed te optimaliseren, ook beter voor opbouw van bsv. Advies van haar: weinig zuivel, warme voeten, haast geen koud eten, ook geen rauwkost. Dit omdat de energie dan naar je maag gaat en m'n lichaam de energie nodig heeft voor bloedopbouw.
M, Hmmzz..lang verhaal Ik ben erg ziek geweest toen ik 15 was, vaak geopereerd aan mijn buik. Daar ligt waarschijnlijk de reden dat het nog niet gelukt is. Ik heb ook PCOS, maar erg weinig symptomen. Regelmatige cyclus etc. Toch lutk het al drie jaar niet..de gyno heeft besloten IVF te starten, want met hormonen zou je door kunnen blijven gaan zonder te kunnen controleren of het aansluit of niet (door al die operaties willen ze geen kijkoperatie doen). Duss..in oktober starten we
@Fisher: een osteopaat gaat met zijn handen ons innerlijk bewegingsmechanisme gaan "manipuleren", twee meiden die ik ken zijn zo zwanger geworden. De ene op natuurlijke wijze en de andere via IVF, dus ik wil het wel proberen, is het niet goed voor het ene, dan misschien wel voor het andere @Boboke: oei niet leuk al die tegenslagen met het huis. @U&D wat goed dat je weer blij kan zijn @Fisher:ah nee meid, dikke knuffel @Diligo: welkom hier, jeetje ook al een heel verhaal voor jullie @Pien: wat leuk dat je het zo getroffen hebt met je gyn @ego: weinig nieuws, wel heel veel last van pijnlijke (.)(.), lage rugpijn, af en toe hevige steken in mijn buik en redelijk wat bruinverlies. zal wel een gevolg zijn van de hormonen...
m676: ja het gaat allemaal om bepaalde (energie)stromen ofzo. Mijn acupuncturist vertelde dat koppels in China vaak een jaar van te voren, voordat ze aan een kind beginnen (1 kind politiek) al naar de acupuncturist gaan en zo hebben ze een jaar de tijd om hun lichaam er optimaal klaar voor te maken en dat komt dan ook ten goede aan het kind. Het blijft wel bijzonder die hele chinese geneeskunst. Nooit gedacht dat ik daar nog eens aan zou beginnen, want ben eigenlijk heel nuchter, maar zo zie je maar weer . Merk je al wat van de deca? Die deca daar zie ik wel weer tegenop, werd daar heel moe van. Diligo: welkom hier. Ook al een hele geschiedenis dus. Moeilijk te zeggen dan he of het daar van komt of niet, kan natuurlijk best zijn. Veel verhalen zijn hier lang, je belandt meestal niet van de een op de andere dag in een IVF traject . Sommige komen na een jaar zelf proberen direct op ICSI uit vanwege slechte zwemmers en andere na jaren proberen pas, geen oorzaken gevonden, eerst tig IUI pogingen en dan nog een paar keer IVF. That's me . Hopelijk is IVF voor jullie DE oplossing! Yaraah: getsie vervelend al die klachten. Heb wel meer gehoord hoor dat je van zoladex, of lucrin flink wat klachten kan krijgen. Heb het gelukkig zelf nooit gehad, hoewel daar wel eventjes sprake van is geweest i.v.m. endocystes. Probeer maar te denken aan het goede doel waarvoor je het doet!
@Pien: ik neem nu nog geen zoladex... dat is pas voor half augustus. Ik dacht gewoon dat het nog een gevolg zou zijn van de deca, de puregon of de pregnyl...
bobo al een nieuwe aannemer gevonden ? hoe gaan de wachtweken tot nu toe ? houd je de spanning nog een beetje vol? ups, ik heb 1 verse tp gehad, 1 cryo tp in natuurlijke cyclus, en nu is het een tp in kunstmatige cyclus met progynova en utro. Nog een week en dan mag ik testen Wat fijn dat alles schoon en goed was, nu kun je weer vooruit gaan kijken mimami heel veel succes weer met je nieuwe poging girlie spannend weer bijna beginnen! zodra de datum om te beginnen weer dichterbij komt dan komt de "zin" in een poging meestal vanzelf. teminste dat is mijn ervaring fijne vakantie julia! geniet ervan mimami en m676 veel succes weer met de nieuwe poging. succes met spuiten girlie ik heb de inbrenghuls gewoon van de apotheek, die gaven ze standaard bij de utro. ik gebruik ze alleen niet. fisher oohhh neee wat erg! ik had het je zo gegund! dikke knuffel pien wat fijn dat je ook weer begonnen bent. bij mij prikken ze ook op al die plaatsen maar niet in de rug. ze verteld ook elke keer wat er mis is maar ik kan dat nooit onthouden haha smerige kruiden idd die heb ik ook bah bah diligo welkom yarah balen dat je zoveel last hebt van de hormonen. wat een rotzooi is het ook ego, ik zit op de helft nu zondag over 1 week testen.... spannend!! Verder heb ik veel last van de progynova, voel me super moe en vaak misselijk en pijnlijke borsten. deze symptonen had ik al voor de tp.
Yaraah: oh sorry, dan ist helemaal vaag, maar kan best zijn dat het nog wat nawerkt allemaal. Het blijft toch troep... Ster: ik laat de acupuncturist ook altijd maar wat praten, want snap er toch de ballen van, maar dit keer heb ik een beetje opgelet . Vervelend he die klachten, het geeft je misschien hoop, maar je weet ook dat het weinig zegt...
Lieve meiden, ik was even een poosje niet geweest en zag opeens dat ons topic gesloten was, maar gelukkig heb ik jullie weer gevonden ! Gister weer ongesteld geworden. Gaan deze maand voor onze cryo. Ook wel lekker ivm de vakantie even geen hormonen. Maandag bel ik het ziekenhuis. Ik kom met moeite uit mijn dip. Ben erg bang dat het nooit zal lukken. Veel mensen beginnen over mijn gewicht of het daar niets mee te maken heeft. Ikben te zwaar, de laatste jaren door stress ook aangekomen helaas. Ik vind dé manier maar niet om af te vallen. Ik zou toch genoeg redenen hebben om het te doen maar op de een of andere manier wil het juist niet. Het gevoel dat ik al zoveel moet doen om zwanger te willen worden en dan ook nog niet eten wat ik graag doe.. Als iemand de tip heeft hoor ik het graag 😉 Girliejjj ik heb een inbrenghuls voor de utro bolletjes erbij gekregen maar niet gebruikt. Ze zeiden bij de apotheek al neem van mij aan dit wil je niet proberen. Je kunt het beter zelf doen... Pien wat fijn dat jij ook weer wat meer hier bent!! Ik wens je heel veel succes vast. Is ons schema ook al hier? De rest : zwaai !!!
Hoi allemaal, Pien welkom terug! Ik hoop ook voor je dat Gent niet nodig is maar wie weet heb je daar meer succes. Hoop dat je cysten zich rustig houden en dat deze poging em word. Girlie,ik heb ook zo een inbrenghuls voor de utro maar heb er wel om moeten vragen, wist niet dat het bestond. Ster,ik duim voor je! Sorry,ik loop echt vet achter. Meisjes bij wie het niet gelukt is,dikke knuffel. Vooral voor ups&downs. Sterkte nog meid met de verwerking van je mk😪 Pien en anderen ,wij beginnen idd in september met icsi 2. De echos gaan in mijn eigen zkh want ik word een beetje moe van dat heen en weer gereis naar Duitsland. Beschuitje,dikke knuffel meis en gemeen dat mensen over je gewicht beginnen! Het is moeilijk he om af te vallen. Ik ben 20 kilo aangekomen afgelopen jaar door alles en ben nu aan het proberen om af te vallen. Ik heb een lijstje gemaakt met waarom dik zijn zo ongezond is en dat het slecht is voor mij om zwanger te worden. Het gaat nu een week goed maar ik ben bang hoor. Dat ik weer veel ga eten en snoepen. Mijn man houd me streng in de gaten. Dat wil ik ook. Hoop dat het je gaat lukken mocht je willen afvallen. En ik ken het want ik heb helemaal niets qua 'verslaving'. Ik rook niet,drink niet,het enigste wat ik dus doe is vooral snoepen en dat is moeilijk. Nu koop ik af en toe een tijdschrift ipv snoep. Dat vind ik net zo leuk haha.
Spannend klaproos dat het voor jou ook weer gaat beginnen binnenkort! Ik ben er voorlopig helemaal klaar mee, ga de cryo nog een keer proberen maar heb er al weinig hoop in. Ik wil denk ik naar Gent gaan ook al is het ruim 2 uur rijden voor ons. K zei altijd dat ik het niet zo doen maar heb de site bekeken en de dingen die ze daar extra kunnen doen lijkt mij het toch wel een keer waard. Weet iemand of ze met alle ziekenhuizen in NL samenwerken? Ik zit bij het LUMC en liefst wil je niet voor elke FM die kant op moeten dan moet ik elke keer een dag vrij nemen...
Fisher, het kan maar zo dat de cryo wel raak is! Ik duim voor je. Kan me natuurlijk goed voorstellen dat je het heel moeilijk vindt hoop te houden. Goed om toch nog eens verder te kijken. Mss kijken ze in Gent net iets anders en lukt het daardoor! Beschuitje, probeer geen schuldgevoel te krijgen iedere keer als je vindt dat je teveel eet! Het is niet zomaar een kwestie van 'vandaag stop ik met teveel eten, met snoepen, met etc.' Het is veel complexer dan dat. Stap 1 is je niet schuldig te voelen!! Heb je al eens met een diëtist gepraat of je aangesloten bij weight watchers? Misschien kunnen zij samen met je een goed passend eetpatroon vaststellen. Klaproos, fijn dat je man je steunt! Ster, is het wachten nog vol te houden? Rotsymptomen, je kunt er niets van op aan. Diligo, ook een verhaal zeg! Fijn dat je meteen door mag! Yaraah, ik hoop dat jij je snel weer 'normaal' voelt! Rothormonen ook. Iemand vroeg of ik al wat merk van de deca. Ja, zeurderige hoofdpijn en moe idd. Vermoeidheid kan ook komen omdat het bijna vakantie is voor mij 😉
Beschuitje: ik kan me zo voorstellen dat het lastig is om af te vallen in juist zo'n periode van de MMM. Je moet al zoveel en dan ook dat nog... denk dat M676 wel gelijk heeft dat je je vooral niet schuldig moet gaan voelen. Maar misschien kun je inderdaad wel hulp inschakelen van buitenaf, iemand die je kan coachen ofzo. Het kan je wel weer een goed gevoel geven dat je de touwtjes weer wat zelf in handen hebt, in elk geval op dat vlak. Of je er sneller zwanger mee zou raken, kan niemand je garanderen. Dus als je het doet, doe het vooral voor jezelf. En als het je nu niet lukt, dan maar lekker niet. Het belangrijkste is dat je je weer lekker in je vel voelt! Knuffel, hopelijk slaat die cryo straks gewoon aan ! Klaproos: kun je een beetje genieten van de tussentijd, of is dat lastig? Hoe voel je je verder, nog veel last van de lyme of valt het mee? Fijn dat je ziekenhuis meewerkt aan de follikelmetingen, dat scheelt zeker een paar keer op en neer rijden. Hoe ver is DD voor jullie? Ik kom uit Friesland, Gent zou echt een teringeind zijn . DD ietsje minder ver, maar ook gewoon erg ver... Het is voor mij letterlijk wel een drempel hoor. Ik hoop zo dat ik er niet overheen hoef . Fisher: o zo moeilijk he, om na zoveel teleurstellingen nog vertrouwen te houden . Je zou het aan het LUMC kunnen vragen of ze mee willen werken aan de follikelmetingen. Ons ziekenhuis wil dat dus wel doen. Voor mij zou Gent 3,5 uur rijden zijn, dus het kan nog erger . Ster: DD of Gent, volgens mij maakt het niet zo heel veel uit qua resultaten. Ze zijn allebei goed en vooruitstrevend. Heb wel gehoord dat het in DD wat meer commercieel is en je zelf erg goed moet opletten of vragen wat je wilt. Maar ja ik weet het ook niet uit eigen ervaring natuurlijk. Mijn gyn zou Gent aanraden. Het is meer een kwestie van gevoel denk ik. Heb wel een interessant stuk gelezen over behandelingen in het buitenland: http://www.freya.nl/web_buitenland/artikelbuitenlanddec2011.pdf Misschien voor meer van ons wel interessant om te lezen. Ik moet morgen weer aan het werk na 3 weken vakantie.... toch jammer .
Jeetje Pien wist niet dat het zo ver rijden was voor je! We zitten ook nog met dat het onze vierde word en ik vraag mij af of ze dan nog moeilijk gaan doen als je naar het buitenland gaat dus we moeten nog best veel uitzoeken. Ik zag dat ze bij bijv. Een gaatje maken in embryo wat zou kunnen helpen met innestelen en meer van zulke dingen...
@Fisher: Voor ons zou het ook de vierde poging worden als we naar Gent gaan. Ik denk dat dat voor je huidige ziekenhuis niet uitmaakt hoor. Als je maar betaalt . Weet het ook nog niet helemaal zeker hoor of we het dan daadwerkelijk gaan doen. Maar het geeft me in elk geval wel een beetje rust in die zin dat de komende poging nog niet het einde hoeft te betekenen. Ze gaan in veel dingen net even ietsje verder. Ook qua onderzoek. Ze kunnen er bijvoorbeeld ook immunologische testen doen. Ik heb een auto-immuunziekte (trage schildklier). In NL vinden het ze het voldoende dat mijn schildklierwaardes op orde zijn. Maar in Dusseldorf of Gent kunnen ze ook kijken of je een 'te sterk' immuunsysteem hebt, wat een verklaring kan zijn voor miskramen of herhaalde mislukte pogingen. Ze geven dan b.v. een kleine dosis prednison en eventueel nog andere medicatie, net zoals Klaproos heeft gehad in DD. En je kunt er assited hatching doen (waar jij op doelt b.v.) en ze hebben een embryoscope waarbij ze heel nauwkeurig de ontwikkeling van de embryo's kunnen volgen om op dag 5 de beste uit te kiezen. Die maken veel meer kans om te blijven zitten als ze het tot zover halen. Moet je wel voldoende eicellen hebben, maar ook dat behoort dus tot de mogelijkheden. Maar nergens zul je garanties krijgen, maar dat ze net even wat verder gaan dan hier, spreekt me wel aan. Nou ja en dan hebben ze nog wat ingewikkelde dingen die ze kunnen doen, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept omdat ik denk dat dat voor ons niet aan de orde is.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik was al begonnen bij een dieetiste maar dat was niet mijn type. Totaal geen klik, een zeurderig tyoe. Er is nu een nieuwe mevrouw, daar ga ik na de zomervakantie naar toe. Ik wil mezelf niet deze vakantie opleggen zo streng te zijn, maar ik wil wel alvast een begin maken. Het niet schuldig voelen is inderdaad wel lastig. Wat klaproos ook schrijft geld ook voor mij. Ik rook niet, ik drink niet, heb een aantal vriendinnen verloren ( omdat zij wel kinderen hebben en ik niet) en de laatste tijd veel meegemaakt op werkgebied. Ik moet gewoon soms wat te snoepen, het is niet een kwestie van vreten, maar ik kan het gewoon niet volhouden om echt zo streng te zijn. Ik moet ook minstens 20 kilo eraf. Eigenlijk nog wel meer. Hopelijk gaat deze cryo ons geluk brengen en komt het ook bij ons goed. Het afvallen komt dan misschien ook wel weer op gang als ik een kleine heb. Mijn vriend denkt van niet, hij denkt dat het niet afhangt van een kleine wel of niet hebben ,maar ik heb het gevoel dat er dan rust over me komt. Iets waar ik al vier jaar mee bezig ben. Ik denk dat ik dan rust heb, niet meer bezig hoeven zijn met ziekenhuis bezoekjes enz. Deze week weer een vriendinnetje bevallen dus ook weer een lastig moment, maar ook mooi voor haar. Ik ben in ieder geval blij dat ik hier mijn eitje kwijt kan haha...
Snap ik beschuitje, het is zo intensief en je bent al zo lang bezig. Kan je niet een sport maatje zoeken..? Dat scheelt vaak ook dan dat je alleen jezelf moet motiveren om te bewegen. Ik voetbal en ben er blij mee want moet wel trainen omdat het een teamsport is anders was ik denk ik ook veel meer aangekomen.