wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    pien en mnr heel veel succes allebei hele mooi emmy's terug gekregen! ik duim voor jullie en ik denk zomaar dat dat welleens goed kan zitten!

mnr geniet van je weekje vakantie!

mimami ja het is nogal dubbel op he! heel veel knuffels!
    wat gek zomaar zulke erge krampen...misschien heeft het zich dan toch ingesteld maar is het heel vroeg alweer misgegaan? geen idee had je het ziekenhuis gebeld? of is nu alles weer goed?

diligo hele fijne vakantie! en hopelijk kan je daarna snel beginnen:)

yaraah wat is een implantaat zoladex? succes met bloedprikken!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mnr: wat fijn dat je een topper binnenboord hebt :)! Je kunt vast eerder testen dan ik, want jou emmy is al verder. Ik mag officieel 11 september testen. Maar alle voorgaande keren haalde ik de testdatum bij lange na niet en was ik al veel eerder ongesteld. Maar als ik wel in de buurt kom, dan test ik waarschijnlijk wel ietsje eerder ;). Wanneer mag jij testen? Trouwens welk ziekenhuis loop jij?

Mimami: goh wat vervelend van die buikpijn ineens. Anders nooit last van? En wat dubbel van je vriendin. Natuurlijk ben je blij voor haar, maar je eigen verdriet wordt er wel weer door versterkt.

All: ik heb nog steeds wel wat buikpijn. Vreemd genoeg had ik de middag na de punctie en de dag erop vrijwel geen last. Begon pas de avond van de dag na punctie en nu nog steeds voelt het niet echt prettig. Zijn toch m.n. mijn eierstokken, zo voelt het wel, maar soms ook wat een soort ongetsteldheidsgevoel. En nee dat kan nog geen innesteling zijn, mijn emmies moeten eerst nog een paar dagen doordelen ;). Vorige keren had ik hier minder last van, maar ook minder follikels en eitjes, dus dat zal het vast verklaren.

3. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @ Girliej: Zoladex brengt je in een kunstmatige menopauze, is zoals Lucrin. Dat is een soort hormoon dat mijn eigen cyclus volledig lam legt waardoor de endometriose niet kan verder groeien.

@pien: ik heb er geen ervaring mee, maar het wel zijn dat je buikstreek gevoeliger is doordat er meer follikels waren

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: brengen ze dat in je vagina in dan? Hoe lang moet dat zitten? Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt. Ik heb het zelf nooit gebruikt, ook geen lucrin.
    Klopt, mijn eierstokken hebben een flinke opdonder gehad natuurlijk en ik had meer eitjes dan vorige keren. Heb voor de zekerheid nog even gebeld en ze stelden me gerust dat het er bij hoort. Zo lang ik niet verga van de pijn, mijn buik niet enorm opzet en ik geen koorts heb, kan het er allemaal bijhoren ;). Ik hoop dat het dit weekend langzaamaan bijtrekt.

5. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Rustig aan doen en veel drinken Pien. Liefst water. Weet niet precies maar schijnt je lichaam te helpen 😉 zorg maar goed voor jezelf en hou het in de gaten.

Jeetje Yaraah. Das best heftig! Maar ook prettig omdat het dan op de juiste plek zit en je niet hoeft te spuiten of slikken? Hoop dat je er geen last van hebt als het eenmaal zit... Succes in elk geval!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    U&D: heb je net mijn andere topic gezien? Ik heb veel gedronken, maar ook iets wat je kennelijk helemaal niet hebben mag als je zwanger bent ;). Heb aardig wat venkelthee weggetikt vandaag... Kom ik er net achter dat je dat niet hebben mag, staat op site van voedingscentrum. Nou ik in de stress... Inmiddels besloten dat stress ook niet goed is en dat ik het maar los moet laten, er is niets meer aan te doen... nu over op water, dat kan nooit geen kwaad!

Hoe ist met jou? De testdatum komt al in de buurt ;).

7. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Owwww ja kan me de stress wel even voorstellen maar maak je maar niet druk! Vroeger dronken ze vast alleen maar kruiden dingen en onze voorouders zijn er ook gekomen 😉
    Ik mocht ook geen Italiaans ijs zeiden ze, weet niet waarom niet maar heb het ook niet opgezocht... En elke dag 1 ijsje genomen. Verder hou ik me wel aan alles hoor. Maar er relaxt mee omgaan is volgens mij belangrijker.

Hier gaat het wel. Ik wil het natuurlijk zo graag (net als jullie allemaal) en heb gehoord dat je na een mk vruchtbaarder bent een tijdje. Hoop daar zo op... Maar vorige keer had ik ontzettend zere borsten en nu helemaal niks. Dat baart me wat zorgen. Maar geen bloed is goed (ondanks de utro en dat dit het toch weghoud hahaha).
    Je leest het al ik wordt langzaam aan gek terwijl ik rustig probeer te blijven 😉

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Haha ja of je nou wilt of niet, je denkt er toch steeds weer aan! En je let toch op wat er met je lijf gebeurt. Doe ik ook altijd ;). Heb ik ook gehoord dat je dan vruchtbaarder bent, geen idee waarom, maar misschien is je lijf dan nog wat 'in de stemming'? ;)
    Ik weet nog dat ik ook zo'n hoop had op mij cryo na de ma. Maar dat die ontdooide niet goed, dus kans verkeken....
    Laten we vooral rustig blijven, zennnnnnnn.....

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    yaraah ik heb zelf 6 mnd lucrin gebruikt en de laatste maand 1mnd zoladex gehad. de lucrin was op bij de apotheek en het duurde te lang om te bestellen vandaar de zoaldex. Deze zetten ze in je bil of in je buik. het is een soort van staafje onder je huid,hier voel je niks van. het is een redelijk dikke spuit dus schrik daar niet van, echter doet het zetten niet zeer.
    De eerste 2 maanden had ik geen bijwerkingen, die kwamen vanaf de 3e spuit. Jij hoeft maar 1 spuit toch ?? hopelijk heb je er geen last van

pien en ups wat spannend op het wachtbankje, mijn duimen draaien overuren voor jullie

ego, morgen ga ik naar de dokter om even aan te kaarten dat ik helemaal niet goed in mijn vel zit. Het lukt me maar niet om uit die negatieve spiraal te komen. Ik ben zo verdrietig. ik huil elke dag. en dat terwijl ik eigenlijk heel vrolijk en positief van mezelf ben. IK ken mezelf niet meer terug.
    ik heb geen idee wat de dokter kan doen maar iedereen zegt dat ik daar naartoe moet gaan dus ja ....

fijne vakantie voor de dames die op vakantie zijn

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat vervelend dat je je zo verdrietig voelt Ster :(. Goed dat je naar de dokter gaat, misschien heeft hij wat tips of kan hij je doorverwijzen. Is het puur gerelateerd aan de kinderwens denk je? Het is op zichzelf helemaal niet vreemd dat je daar down van wordt als je zolang moet wachten en zoveel tegenslagen moet verwerken. Knuffel voor jou!

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    aah ster knuffel voor jouw! hopelijk kan de dokter je doorsturen en voel je je gauw ietsjes beter! binnenkort ben jij ook zwanger meis!
    maar voor nu heel veel knuffels voor jouw! en laat je vriend maar extra veel stomme grapjes maken en je heel veel knuffelen!

12. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden op het wachtbankje, ik leef met jullie mee, het is echt verschrikkelijk daar! En U&D bij jou komt de testdatum al aardig dicht bij, dus ik snap dat je gek wordt! Sterkte meid!

Ster, wat akelig dat je er nu even niet uit komt. Het is een vreselijk traject waar geen einde aan lijkt te komen en de onzekerheid over het eindresultaat is killing! Als we nou allemaal wisten dat het ging lukken, dan konden we alles aan! Sterkte!

Met mijn buik gaat het iets beter... Vandaag nog geen toiletbezoek gehad, wel veel gerommel in mn darmen. Ik denk dat ik naast de menstruatie gewoon een buikgriepje heb gehad. Lekker als die buik onderin al zo gevoelig is.

Vandaag te horen gekregen dat we 4 cryo's hebben, niet verkeerd van de 7 toch? In mn volgende cyclus gaan we weer verder. Ik moet het met hormonen gaan doen. Ik heb het allemaal telefonisch besproken dus niet echt nagevraagd waarom eigenlijk. Werd gebeld terwijl ik op het schoolplein stond om mn dochtertje op te halen... Handig! Ik kan altijd nog bellen als ik vragen heb. Eerst weer even het vertrouwen zoeken, want die is wel weg nu... Ik krijg maar niet uit mn hoofd dat een cryo maar 10% kans geeft...

13. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lieve ster, wat verdrietig dat je je zo voelt! Sterkte meid.

Pien en u&d. Hoe gaat t op t wachtbankje?
    Pien, ik heb tijdens m'n zwangerschap ook enkeltje gedronken en dat ging goed, ik wist ook niet dat t niet mocht. Maar het gaat om grote hoeveelheden, niet om een paar kopjes thee.

Verder ben ik even niet zo op de hoogte. Ik lees gauw bij,

14. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Ah lieve ster! Vind het heel erg voor je, je hebt ook al zoveel meegemaakt. Verschrikkelijk dat je elke dag moet huilen. Het van je af praten kan heel goed helpen. Je hebt er niets aan, maar we leven met je mee! Dikke knuffel en denk aan jezelf.

Pien, zennnnnnnnnn.... Zo misschien gaat dat helpen vandaag 😉

Mimami thanks meid. Ja het is zo dinsdag, weekend vliegt altijd voorbij, toch...? Haha. 4 cryo's uit 7 is echt heel super goed!! Fijn zeg! Waarschijnlijk krijg je medicijnen zodat ze het beter kunnen plannen. Ik heb het de eerste ronde zonder geprobeerd, maar dat werd niks. Nu heb ik ook een bagger cyclus van mezelf hoor. Maar die hormonen kunnen dus geen kwaad, geeft zelfs wat meer zekerheid. Fijn dat je gelijk alweer mag beginnen. Bij ons is het altijd eerst een rustmaand. Maar eigenlijk heb je die nu al natuurlijk. Sterkte met je buikpijn!
    Wat betreft die 10% tja je wilt het natuurlijk altijd net in je straatje horen! maar daar zijn de meningen over verdeeld hoor.

Ik loop nu in een kliniek maar moest voor de mk terug naar gyn in zkh. Hij doet veel onderzoeken en was in juni naar een congres in dtsl geweest. Daar hebben ze erover gesproken om in de toekomst alles met cryo's te doen! Dit omdat je bms na de hormoonhoeveelheid en punctie niet in de beste conditie is (ondanks utro). Ze willen de ivf dus in tweeën knippen. Eerst maand eitjes halen en bevruchten. Alle Emmy's invriezen en de maand erop pas terugplaatsing.
    Klonk me ook vrij logisch in de oren. Dat zouden ze niet bespreken als een cryo zo weinig meer kans geeft toch?

M676 dank je, lief! Hier gaat het wel hoor. Merk niks tot weinig en hoop maar dat dat niks zegt. Hoe is het met jou?

Mnr jij nog ergens last van gehad? Of voel je je goed en laat je de komende weken lekker over je heen komen?

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    mimami 4 cryo's wauw wat goed!
    cryo tp in kunstmatige cyclus geeft betere resultaten dan in eigen cyclus. temiste dat zegt mijn arts.
    op dag 1 ongesteldheid begin je met 3 keer per dag progynova te slikken. Op dag 12 ongeveer krijg je een echo. als je baarmoederslijmvlies dan dik genoeg is, ga je vanaf dat moment ook 3 keer per dag 2 bolletjes utrogestan erbij gebruiken.
    op dag 17 krijg je de tp en dan 14 dagen later testen.
    teminste zo ging het bij mij.
    een redelijk vast schema dus, is wel fijn met plannen ook :)
    van de progynova voelde ik me alleen helemaal niet goed, duizelig, erg moe en emotioneel. Hopelijk is dat bij jou anders.
    ben je zwanger dan moet je de medicijnen blijven gebruiken tot week 12. bij een negatieve test stoppen met de medicijnen op de officiele test datum.

ups ,wat goed dat jou arts naar zo'n congress gaat. elke ziekenhuis in nederland heeft weer zijn eigen methodes, en in het buitenland doen ze het weer allemaal anders. volgens mij weten ze zelf ook niet goed wat nou eigenlijk het beste is. Maar is het wel goed dat er zoveel onderzoek naar is.

bedankt meiden voor de lieve woorden.
    dat doet me goed !! soms voel me ik zo'n zeur en klaag, en zo wil ik helemaal niet zijn. ik vind mezelf op het moment ook helemaal niet leuk, stom he.
    ik heb een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog en ik heb slaapmedicatie gekregen.
    verder zei de dokter dat het heel normaal was hoe ik me voelde. dat het toch een soort van rouwverwerking is.
    normaal gesproken als iemand zo in de put zit geven ze medicijnen ter ondersteuning, maar dat geeft de dokter niet ivm de ivf en dat wil ik zelf ook niet.
    verder zei hij dat het goed was dat ik gewoon bleef werken en mijn dingen doen, want thuis zitten en niks doen werkt vaak averechts

16. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Breek in
    Minami je heb veel meer kans met een cryo dan de 10 waar jij het overhebt. Ik kan zat meiden die met een cryo zwanger zijn geraakt . Voor mij is het nu ook de 2de keer. Bij ons zeggen ze rond de 20 procent kans en ik heb het zelfs ook hoger gehoord nl rond de 25%! Succes en hou vertrouwen!

17. mnr

mnr Niet meer actief

Ster: heel veel sterkte! Hopelijk slaap je beter met de medicatie en helpt de psycholoog je zodat je je beter voelt.

U&d hier gaat het wel. Veel krampjes en steekjes in m'n buik. Daar wordt ik wel heel onzeker van.

Minami: bij mij in het info boekje stond ook 10% kans maar je hoort toch wel vaak dat iemand van een cryo zwanger is. Maar ik snap je gevoel.
    Maar 4 cryo's is wel heel goed!

Hier wel wat last van spanning en zenuwen. Ben erg bang dat ik teleurgesteld wordt. Wel wat last van krampjes en steekjes in m'n buik.
    Gisteren gehoord dat we helaas geen cryo's hebben. Helaas..

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mimami: 4 cryo's is heel goed! En als 10% waar is, dan heb je toch altijd nog 4 x 10% kans, best mooi toch :).
    M676: hoe ist meid?
    U&D: ha dankje! Voel me al weer wat rustiger ;).
    Ster: die medicatie zou ik ook nog maar even laten staan. Het is immers wel heel goed verklaarbaar waarom je je zo voelt. Kan me voorstellen dat het wel goed is om dingen te blijven ondernemen. Ik herken dat wel. Ik word ook sneller down als ik alleen thuis zit.
    Mnr: volgens mij is krampjes en steekjes alleen maar goed hoor ;). Ik maak me altijd zorgen als ik niets voel...

All: de buikpijn is al een stuk minder. Af en toe voel ik mijn linker eierstok nog wat, maar dat is niet heel hinderlijk meer. Ik wil nu ook wel weer wat dingen ondernemen, anders wordt ik gek van mijn eigen gedachten ;).

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ster: een hele dikke knuffel meid, rot dat je je zo verdrietig voelt. Ik zou ook niet aan die medicijnen gaan waar je dokter het over had.
    U&D: jouw testdatum komt echt wel heel dichtbij nu... Ik zal zeer zeker aan je denken
    Pien: blij om te horen dat de pijn al een stuk minder is.
    Mimami: 4 cryo's dat is wel goed hoor
    Ego: afspraak bij de gyn is uitgesteld tot morgen, hij had deze ochtend vergadering en heeft mij een smsje gestuurd gisteravond om de afspraak te verplaatsen. De Zoladex komt in mijn buik, net onder de huid. Normaal moet ik het maar 1 maand gebruiken. Ik weet niet of ik direct daarna aan de hormonen mag om te stimuleren, maar dat horen we later wel

20. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minami wat een super resultaat 4 cryo's !

Ster wat onwijs herkenbaar wat je schrijft, ik heb er helaas ook last van. Na de zomervakantie huil ik bijna iedere dag, vooral als ik alleen ben, in de auto bijv. Ik merk dat ik onwijs druk en onrustig ben omdat ik er minder last van heb als ik druk ben maar merk dat elke avond dingen doen mij ook opbreekt. Vandaag en gisteren eindelijk niet gehuild, wel vochtige ogen maar mezelf toegesproken dat ik niet meer mag huilen. Het gaat al wat beter en ik word wat rustiger. Ik hoop dat je snel rust krijgt! Knuffel!

U&D wat toevallig want tijdens onze evaluatie hadden we het er ook over gehad om het de volgende keer zo aan te pakken want mijn oestrogeen waarde is elke keer onwijs hoog en dat komt bms niet ten goede. Mijn man kwam toen met idee om dan alles in te vriezen en dan volgende maand pas tp te doen als het lichaam weer rustiger is, ik keek hem echt aan van: huh wat een onwijs goed voorstel! Haha de dokter zei toen inderdaad dat ze tegenwoordig aan het kijken zijn om in de toekomst alleen met cryos te werken en hij begreep dat het voor ons wel een goed idee zou zijn aangezien ik alleen nog zwanger ben geworden van cryo"s

Deel Deze Pagina