wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Wat ontzettend naar beschuitje ik heb er eigenlijk geen woorden voor maar heel veel sterkte!

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beschuitje heel veel sterkte :(

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje beschuitje wat erg om te horen. Mijn hart breekt gewoon. Hier ben ik ook al die tijd bang voor.
    Je vertelde al dat het niet goed zat idd.
    Heeft hij al met een psycholoog gepraat ? Of misschien samen in therapie ?
    Maar Je zult vast alles al geprobeerd hebben. Vind het zo erg voor je.

Hier is het ook niet echt rozengeur en maneschijn 😩 ik ben er ook heel de tijd bang voor dat onze relatie dit ook niet overleefd.
    Als je wilt praten mag je me altijd pb'en. Denk dat wij een beetje in dezelfde situatie zitten

Dikke knuffel. Hopelijk komt het toch nog goed. misschien even een time out en dan beseft hij dat hij jou erg mist.
    Echt oneerlijk, en je relatie over en de kinderwens voorbij 😢😢

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ster ik stuur je morgen een pb

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Beschuitje heel veel sterkte meid

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Boboke ik heb 16 april de volgende echo. Dan ook meteennekplooimeting en heb ook al bloed laten prikken voor de combinatietest. Als de bloedwaarden verhoogd zijn, gaan we voor de nipt.

Werken viel goed mee gisteren. Heb wel nog veel in te halen, maar het dringendste is al de deur uit. Vandaag nog beetje was en plas

7. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Yaraah, fijn dat t werken meeviel.

Vandaag de laatste x bv gegeven... Toch wel een echt afscheid.. Maar het was echt niet meer genoeg.

8. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mijn berichtje over de bv was niet heel meevoelend, per ongeluk in dit forum geplaatst ipv in een ander.

Hoe gaat het met jullie?

Beschuitje, ik zal niet vragen hoe het met je is, maar denk wel aan je.

9. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    M676 ik heb mij niet gestoord aannouw berichtje ivm de borstvoeding. Ik snap wel dat die laatske keer iets doet met een mens.

Met mij alles dik in orde, wel klein beetje zenuwen voor de echo zaterdag. Het is toch wel een belangrijke.

10. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    He meiden,

Je mag posten wat je wilt hoor m676 ik begrijp het ook wel maar je hebt het super lang gedaan dus mag je trots op zijn!

yaraah spannend meis maar het komt allemaal goed, het is je nu gewoon gegund en je bent al zo ver!

Hier nog steeds heeeeel erg misselijk. De zetpillen doen niet heel veel behalve darmkramp geven. In de ochtend voel ik mij oke en doe ik het huishouden maar hoe later het word hoe moeilijker. Avondeten maken voor mij man is heel lastig en het opeten lukt al helemaal niet meer. Ik probeer overdag kleine beetjes te eten maar het valt me best heel zwaar. De hele dag draaierig en elke dag kotsen. Vandaag werd ik wakker met behoorlijke kramp maar het zijn 'gelukkig' mijn darmen. Het is de eerste dag dat mijn spijkerbroek niet meer past zonder te knellen. Ik denk darmen maar ik heb al een flinke buik dus. Mijn borsten zijn ook echt enorm met dikke blauwe aders er doorheen. Ik ga er maar van uit dat de kleine lekker aan het groeien is. En ook al mijn 'beauty' pikt. Ik zie er niet uit! Rode gloeiende wangen, lelijk haar met ineens roos en dan die buik dus. Maaaaar ik ben wel heel gelukkig! Echt waar. Bizarre tegenstrijdigheden. Maar ben wel jaloers op vriendinnen die zeiden oh heerlijk zwanger zijn ik voelde me zo goed???

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Yaraah, dat is weer spannend. Fijn dat je je goed voelt!

Liz, hopelijk is de misselijkheid snel weg! Eten koken is dan wel het laatste waar je zin in hebt he? Je stelt je er van alles van voor als je eindelijk zwanger mag zijn en dan dit. Tuurlijk valt dat tegen en natuurlijk ben je ontzettend blij dat je zwanger bent. Heel logisch allemaal.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Liz dat lijkt mij idd ook heel vervelend je zo voelen en dan ook nog moetne koken. Advies is trouwens meestal bij misselijkheid over de dag kleine beetjes blijven eten want op een lege maag zal je alleen maar misselijker worden, klinkt gek maar is echt zo.

Yaraah snap dat je het spannend vindt hoor, in ieder geval veel succes alvast. Gelukkig dat het werk is meegevallen, hoe is het met jouw jet-lag.

M676 ik heb me ook niet gestoord aan je berichtje hoor, ik kan me ook voorstellen dat zulke stappen ook altijd weer veel emotie met zich meebrengen, dus waarom zou je dat niet mogen zeggen?

Ster wat vervelend om te horen dat het bij jullie nu ook niet goed gaat tussen jullie 2. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, dit traject blijft wat dat betreft natuurlijk ook super heftig!

Boboke hoe voel jij je eigenlijk nu je zwanger bent?

Pien hoe gaat het met jou?

Lena had jij ook niet nog een afspraak staan en hoe gaat jouw traject nu verder?

Hier van het weekend verjaardag gehad, waarbij ik redelijk geïrriteerd werd omdat men het alleen over mn buik etc kon hebben en zelfs iemand het in zijn hoofd haalde aan mijn buik te gaan zitten...
    Verder gisteren wat emotioneel we hadden namelijk heerlijk samen voor elkaar gekregen dat we op zolder alle nieuwe gordijnen etc hadden opgehangen zodat deze als logeerkamer gebruikt kunnen worden alleen toen had ik mijn kruit weer verschoten terwijl ik naar de japanse bloesem wilde in het amsterdamse bos. En toen dus wel even een momentje van grommm ik kan gewoon niet doen wat ik zou willen, maar dan voel ik haar weer bewegen en dan is het ook weer goed. Hopelijk is de bloesem er volgende week nog niet uitgewaaid en gaan we dan kijken:)

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Siepie balen dat je niet gewoon kan doen wat je wil, maar als je kleintje zich laat voelen, snap ik dat je dat snel vergeet...

Ego: eigenlijk niet zo veel last van de jet-lag

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: ik heb je net een pb gestuurd. Vind het heel erg voor je, tis gewoon het slechtste scenario wat je je maar zo'n beetje bedenken kan voordat je in de mmm stapt. Je kan bedenken dat het zo kan zijn dat er geen kindje komt, maar dat je er aan het einde alleen voor komt te staan is wel heel triest... 😢. Heel veel sterkte!

Yaraah: kan me voorstellen dat je het weer even spannend vind zo'n echo. Als de 12 weken goed is, dan kun je alweer een stuk opgeluchter de zwangerschap verder in. Komt vast goed!

Siepie: hihi, volgens mij heb je ook wel wat last van de hormonsters zo te horen ;). Dan is je relativeringsvermogen vaak ook wat minder en kunnen kleine tegenslagen als heel groot ervaren worden ;). Leuk dat de babykamer al bijna klaar is, ziet er leuk uit, mooi oud wiegje ook zag ik :).

Liz: succes met de misselijkheid! Kan me voorstellen dat het soms wat tegenstrijdig voelt allemaal ;).

Bobo: hoe voel jij je eigenlijk? En hopelijk geen last van bloedingen gehad dit keer? Vind het nog steeds heel bijzonder. Wij hebben het nog niet geprobeerd, maar soms hoop ik ook op zo'n wonder. Alleen is het ons echt nog nooit natuurlijk gelukt, ook niet een heel klein beetje, dus ik reken daar maar niet op. maar nog geen concrete plannen voor een tweede verder hoor, maar soms denk ik er al wel aan. We hebben nog een cryo, op zich is dat niet zo ingewikkeld om te proberen. Maar zodra we dat doen, zit je volgens mij ook direct weer met je hoofd in de ikwilzwangerwordenmodus en eigenlijk heb ik daar helemaal nog geen zin in. Ben ook heel tevreden met wat we nu hebben namelijk :). Lekker van genieten!

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Boboke wat een geweldig nieuws zeg, heel erg gefeliciteerd zo bijzonder! Voel je je verder goed.

Yaraah spannend de 12 wkn echo voor wanneer staat die gepland?

Beschuitje, wat heb ik met je te doen! Zo oneerlijk en verdrietig, weet niet zo goed de juiste woorden te vinden maar wens je heel veel sterkte. Mocht je is lekker van je af willen praten pb me gerust. Ik denk aan je....je bent een kanjer!

Liz, wat ontzettend naar dat je zo misselijk bent, ik heb gehoord dat gember thee wel is wil helpen. Rustig aan doen en hopelijk word het over een tijdje weer beter.

Siepie, ja lastig als je zoveel plannen tegelijk hebt. Hopelijk kan je aankomend weekend als nog gaan.
    Erg leuke babykamer en dat wiegje is zo gaaf!

M676 ik heb me ook zeker niet gestoord aan je berichtje super dat je het zolang hebt volgehouden.

Pien Hoe is het met jou zoontje?

Hier verloopt de zwangerschap heel goed alleen die vermoeidheid houdt maar niet over. Morgen de 20 wkn echo en dan vraag ik gelijk of ze mn hb kunnen testen. Vind het nu wel spannend de echo. Hoop maar dat alles goed is met de kleine.

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Boboke, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!

Beschuitje, wat triest. Ik heb met je te doen. Zijn jullie uit elkaar gegroeid of stond jij wel nog achter jullie relatie? Zag jij hem nog graag? Ik hoop echt dat je je hier doorheen kan sleuren en goede vriendinnen hebt die je hierbij kunnen helpen. Het traject is heeeel zwaar. Jammer genoeg hoor je dat wel vaker dat de relatie eraan kapot gaat. Het is ook niet niks om zoveel tegenslag te verwerken.

Wij zijn op 6 april inderdaad weer op gesprek geweest in Uz Gent. We kregen de uitslag van de MOAT. Dat was de test waarbij mijn man zijn zaadcellen getest werden op activatie mogelijkheid. De zaadjes moesten muizeneicellen bevruchten. Het resultaat was afwijkend. Meer dan de helft van de zaadcellen konden die eicellen niet activeren. Ze hebben in Gent dus de reden gevonden van onze weinig tot geen bevruchting na icsi. Het zou moeten lukken dat de laborant net een zaadcel kiest om in de eicel te injecteren, die wel zijn activerende kracht bezit. Je ziet dit namelijk niet op het zicht. Ze gaan in Gent bij onze volgende icsi geassisteerde eicelactivatie toepassen. Hierbij hopen ze de eicel te helpen activeren. Ik ben sinds zaterdag decapeptyl aant prikken en gisteren en er nog een prikpen Bemfola of zoiets bijgekomen. Normaal eind van deze maand weer pick-up. Spannend!

Heeft iemand van jullie al ooit decapeptyl gespoten? Dat is dus een ramp om die medicatie volledig uit die ampul op te zuigen in een spuitje. Er blijft altijd wat achter... pfff iemand een tip. Op zijn kop houden lukt ook niet. Ik heb al vanalles geprobeerd.

Aan de andere dames, ik lees nog steeds mee. Ik hoop dat jullie misselijkheid toch over gaat en dat jullie kunnen genieten van de lang gehoopte zwangerschap.

17. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Lena dat klopt in NL hebben we voorgevulde spuitjes die zijn veel fijner! Dus weet niet of het mogelijk is voor je om ze hier bij een apotheek te halen? Ik vond het breken van de ampullen al heel vervelend en heb mij daar een paar keer lelijk aan open gehaald. Mijn oplossing was gewoon wat extra ampullen vragen en dan bijtrekken van één of twee extra ampullen!
    Fijn dat ze een reden hebben gevonden en er iets aan gaan doen. Ik heb goede ervaring met Gent vind ze daar heel vriendelijk en kundig!! Ook de Bemfola vond ik top! Succes

18. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Fijn dat er een oorzaak is waar ze mee verder kunnen Lena. Wat kunnen ze veel he? Ik hoop dat het deze ronde raak is!
    Ik heb nooit ampullen hoeven breken voor de deca. Zijn die ongeveer hetzelfde als van pregnyl?

Julia, toch wel spannend inderdaad, die 20 weken echo. Veel plezier met kijken naar jullie kleintje!

Pien, ik kan het me voorstellen; eerst genieten van wat je hebt voor dat je hoofd weer bij de mmm zit.

Siepie, lijkt me wel heel mooi, dus ik hoop dat je volgende week kunt gaan! Lastig om je tempo aan te passen he?

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja volgens mij is decapeptyl mengen en opspuiten dezelfde methode als bij pregnyl. Ik heb pregnyl nog nooit zelf gezet. Ik ga daar altijd voor naar het ziekenhuis in de buurt. Via spoed binnen en dan door naar de dienst neonatologie. Een vroedvrouw zet deze spuit steeds. Ik heb dus nooit zelf moeten mengen. Het lukt me niet zo goed. Ik zuig ook lucht mee op waardoor dag spuitje vacuüm getrokken lijkt te worden ofzo. Pfff wat een gedoe. Gelukkig is het voor een goed doel hè! X

20. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Beschuitje en Ster meiden nog een hele dikke knuffel

Boboke hoe gaat het verder met jullie?

Pien ik snap jouw gevoel. Jij moet er zelf eerst klaar voor zijn en dan zien jullie wel. Voor geniet maar van jullie kleintje.

Julia: succes vandaag met de 20weken echo, wat spannend weer.

Lena wat goed dat ze wel een oorzaak gevonden hebben en dat ze daar nu dus kunnen aan werken. Ik had Decapeptyl in een prikpen en vond dit toch wel een stuk handiger dan het zelf mengen van die ampullen.

Liz hoe gaat het met jou? Wanneer heb jij je volgende echo?

Ego: 12 weken echo staat gepland nu zaterdag 16 april. Ik merk wel op dat alles goed gaat met mij tot die echo datum dichterbij komt en dan begin ik toch weer een beetje te stressen, wat als het niet goed zit, maar dan zeg ik tegen mezelf dat ik er niet moet aan denken, want ik heb het niet in eigen handen, als er iets zou misgaan, dan is dat omdat mijn lichaam beslist dat er iets niet goed is met onze kleine uk, natuurlijke selectie...

Deel Deze Pagina