Lena t kan van n innesteling komen of misschien nog van de punctie. Voor n beginnende menstruatie lijkt t me nog n beetje vroeg. Sterkte met wachten meis, dit zijn echt verschrikkelijke weken.
Lieve Lena, het is zo moeilijk die wachtweken... Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook zoooooo koud terwijl het toen ook zo'n mooi weer was. Het is naar mijn weten zeker geen teken van overstimulatie, maar helaas kan het wel door alle hormonen komen en wil het niets zeggen. Ook ben ik het eens met wat Boboke zegt over het bruinverlies. Ik blijf duimen voor jullie.
Lena probeer niet te wanhopen! Ik werd zelfs 'gewoon' ongesteld. Het hoeft helemaal nog niet klaar te zijn. Het kan zelfs een goed teken zijn. Blijf optimistisch! Hier inmiddels wel wat wanhoop door het overgeven. Ik voel me nog steeds zo naar. Gisteren werkelijk alles er uit gegooid, na ontbijt, lunch etc. Ik eet kleine hapjes, niet vet, niet gekruid maar het maakt niks uit. Maandag ga ik naar de huisarts kijken of ze nog iets anders hebben dan de Emasafene want dat werkt niet. Verder ga ik proberen te genieten van het mooie weer en wens ik jullie allemaal vast een heerlijk weekend!
Lena helemaal eens met de dames hier boven, ik merkte bijv helemaal behalve dat m'n menstruatie echt maar weg bleef. Liz groot gelijk hoor want lijkt me idd niet meer vol te houden zo. Boboke wat fijn dat je je zo goed voelt en ik blijf het zo leuk voor jullie vinden ineens spontaan na al die jaren. Yaraah geniet ervan hoor dat je je goed voelt. M676, beschuitje, ster, Julia en pien hoe is het met jullie en met de andere dames die ik zo snel vergeet. Hier komt vandaag kraamzorg voor de intake en ik ga daarna lekker van het zonnetje genieten met factor 50! Tijd gaat zo snel over 4 weken heb ik al verlof.
Nou ik kreeg net een telefoontje van het ziekenhuis met niet zo'n best nieuws. Ik heb de combinatie test gedaan vorige week en de uitslag is dus niet goed. De nekplooi was prima gemiddeld 2mm. Door mn leeftijd (33jr) zei ze dat ik verhoogd risico heb van 1/415 maar nu was het bloedonderzoek zodanig afwijkend dat we nu 1/78 hebben. Ik ben er echt even van uit het veld geslagen. Ik moet nu (letterlijk nu) besluiten wat voor vervolg onderzoek er komt want bijna alles moet voor de 14 weken en dat is maandag??!! Ik wil geen risisco op miskraam met die puncties ik ben bang dat als het fout gaat ik zoiezo nooit meer zwanger raak. Ik weet dat het nog goed kan komen maar jeetje zeg ik zit met dikke tranen op de bank.
Liz wat een rot nieuws zeg, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik snap dat je helemaal uit het veld geslagen bent nu en dan ook nog meteen moeten beslissen, ik kan je denk ik alleen maar heel veel sterkte kan wensen en een dikke virtuele knuffel geven.
Liz pfff dat zie je dan ook niet echt meer aankomen na n goede nekplooimeting. Kan je nog de nipt doen? Daar zit in ieder geval geen risico aan. Wat jullie nu moeten doen kunnen wij helaas niet zeggen. Heel veel sterkte met t nemen van n beslissing. Dikke knuffel
Ja ik ga de NIPT doen ja ik wil geen risico met vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Maar de uitslag van de NIPT komt wel zo laat (geloof twee weken later) dat we er dan hoe dan ook voor moeten gaan. Ik zou zoiezo nooit aan afbreken moeten denken maar mijn vriend vind het idee van Down heel heftig en weet niet of hij dat wil.
Liz "fijn" dat jullie n beslissing hebben genomen. 1/78 betekent nog steeds dat 77 babytjes gezond zijn hè! Maar ik kan me de zorgen van je vriend ook voorstellen. Duimen dat de uitslag goed is.
Ja ik weet het Boboke daar ga ik vanaf morgen heel hard aan denken maar op dit moment ben ik even van slag. Had het heel naief niet zien aankomen dat dit een optie was. Maar de arts zei precies hetzelfde inderdaad. Vervelende test want weet nu nog niks en maak me super veel zorgen.
Liz wij hadden binnen een week de uitslag van de nipt, was gendia Antwerpen geloof ik. Dus ik hoop dat jullie het ook zo snel zullen horen. Alsnog sterkte en succes!!!!
1 op 78 is inderdaad een verhoogd risico. Maar het wil ook zeggen 77 op 78 kans op een gezond kindje. Probeer ervan uit te blijven gaan dat alles in orde is en zie deze test gewoon als een extra zekerheid. Ik moet al ik ooit zwanger word waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie laten doen. Dat komt omdat we bevruchting hebben verkregen met een techniek die nog niet wetenschappelijk bewezen is. Ze willen zich dus indekken. Ik zie dat ook niet zitten. Zeker niet omdat het dan na zo lang proberen eindelijk gelukt is, maar ik denk toch ook een beetje zoals uw man. Een gehandicapt kindje is niet niks. Ik ging vroeger met zulke kindjes op zomerkamp. Dat waren maar 10 dagen, maar al de monitoren waren volledig uitgeteld hoor. We hadden enorm veel respect voor die ouders die er dag in dag uit en dat voor de rest van hun leven voor moeten zorgen. Ik zou de rest zeker laten doen. De kans op een miskraam na een vruchtwaterpunctie is ook enorm klein, maar ze bestaat wel helaas. Sterkte en kop op! Positief blijven denken! Dan komt alles goed met jullie kleintje! X
Lieve liz wat een rotnieuws zeg. Ik snap dat je van je melk bent. Aan de Nipt zitten geen risico's verbonden en ik hoop dat jullie gauw de uitslag zullen krijgen. Ik snap jouw vriend wel. Ik duim dat jullie kindje gewoon 1 van die 77 gezonde mag zijn. Dikke knuffel meid.
Lieve Liz, wat een nare zorgen voor je! Huil maar even flink en dan kun je morgen misschien weer positief zijn zoals je altijd bent! Kop op! We leven met je mee en zoals gezegd; véél grotere kans dat het gewoon goed zit!
Jeetje liz, wat een schrik. Wij hebben hetzelfde meegemaakt bij onze oudste dochter. We hadden zelfs 1 op 46 kans op down en 1 op ongeveer 100 op de andere 2 afwijkingen. Nipt kon toen nog niet in Nederland. We wilden geen punctie of vlokkentest vanwege het risico. We hebben besloten om niets te doen. Onze dochter is gezond geboren, maar spannend was het wel. Sterkte meid!
Wow Stiertje, wat een verhaal! Dat kan ik geloven dat spannend was voor jullie. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Zo gewoon afwachten. Daar moet je heel sterk voor in je schoenen staan en je goed kunnen blijven ontspannen. Dat kan ik zeker niet. Hier zal dus een vruchtwaterpunctie ooit wel aan de orde komen vrees ik. Heg wordt zeer sterk aangeraden als je zwanger wordt na eicelactivatie. ..
Lena dat je iets bruin verliest zegt nog niks, ik blijf voor je duimen hoor! Yaraah, hoe is het met jou zwangerschap? Boboke wat een wonder is het toch dat je nu zwanger bent, zo blij voor je! Siepie, hoe was het gesprek met de kraamzorg? Spannend nu n hoor, de tijd gaat zo snel! Lieve Liz, wat een tegenslagen en onzekerheid moeten jullie telkens verwerken. Ik hoop maar dat het storm is in een glas water. Goed dat je de nipt laat doen, ik denk aan je! Hier gaat alles voorspoedig, dinsdag weer voor controle.
Steeds meer bruinverlies en het wordt roodbruin. Pfffffffffffffffffffffff waarom zo snel? Ik zit op 1 week na de tp. 13 dagen na punctie. Volgens mij was mijn baarmoeder al aan de afstootfase begonnen in de 5 dagen tussen punctie en tp. Ik voelde toen al af en toe steekjes zoals tijdens mijn regels. NU moet ik tot Woe nog door met die utrogestan. Ook zinloos denk ik.
Julia wauw jij bent ook al 24 weken zeg... Het gaat toch wel snel hé Lena: sommige vrouwen worden ongesteld terwijl ze toch zwanger zijn. Ik zou zeker niet stoppen met de Utro. Mijn zwangerschap verloopt spoedig, het buikje begint al te groeien en volgende week weer een echo... Ik kijk er al naar uit.