Lena, wanneer mag je testen? Wij hebben toen bij die slechte testresultaten wel een soort gecalculeerde gok genomen hoor. Bij down wilde ik sowieso niet afbreken. En bij die andere 2 syndromen zou het kindje wel zoveel lichamelijke afwijkingen hebben dat dat bij de 20-wekenecho wel aan het licht gekomen zou zijn. En de nekplooi was goed, dus ja, een gok, maar wel beredeneerd.
Ik heb woensdag de bloedtest op progesteron en hcg. Vrijdag mag ik pas een urinetest doen... Het bruinverlies stopt niet. Het heeft ook zo'n rare geur. Ik begin te denken dat het van de utrogestan komt. Kan dat? Bruinverlies door utro?
Lieve ster, Julia en Boboke ik lees nu pas dat jullie meerdere keren aan me denken en naar me vragen. Sorry ik heb zp even een beetje ontweken. Ik kom eens in de zoveel dagen eens een kijkje nemen omdat ik jullie ook niet zomaar kan vergeten. Het gaat met mij nog niet goed. M'n relatie is voor nu echt over. We houden de deur wel open, ik wagenwijd en m'n ex op een kier. Zodra we beiden tot rust zijn en vooral hij ( hij gaat ook in therapie) dan moeten we zien of er nog een opening mogelijk is tussen ons. Voor nu ben ik vooral erg verdrietig en bang. Bang dat dit voor altijd is, bang dat ik m'n kinderwens ook op moet geven.. Eigenlijk is alles zo onzeker. De tijd zal het leren.. Ik moet nu een soort van verder met m'n leven maar weet nog steeds niet zo goed hoe. Ik voel zoveel steun als ik lieve berichtjes krijg, dat doet goed. Ik lees ze ook echt, alleen niet dagelijks 😘
Beschuitje wat ontzettend heftig voor jullie. Ik begrijp best dat je wat afstand neemt van de pagina hoor. Hier wordt ook nog regelmatig aan je gedacht. Ik vind het vooral heel oneerlijk allemaal. De ene wel en de ander niet. De ene zorgeloos en de ander niet. Er is geen pijl op te trekken. Ik hoop dat je veel steun en liefde van vrienden, vriendinnen en familie kan ontvangen.
Lieve meiden die nog met lege handen staan, weet dat ik aan jullie denk en speciaal vandaag! Dikke knuffel!
Ik sluit me aan bij Julia, en ik hoop dat jullie ook het snel mogen ervaren. Jeetje beschuitje ik snap dat je dan idd wat meer afstand neemt van het forum. Liz hoe is het nu met jullie dit weekend en alle spanning? Julia jij ook alweer 24 weken, het gaat zo snel daar verbaas ik me soms echt over. Trek je het warme weer een beetje? Yaraah ook super dat jij je goed voelt, leuk dat er een klein buikje begint te komen. Ik zat even de buikfoto's terug te kijken en ik kreeg pas enigzins een buikje na 21 weken en nu is het inmiddels een explosie haha. Lena probeer wel wat rust te vinden hoor, pas als je echt een negatieve test is is het over. Kijk maar naar liz heel veel bloedverlies maar gewoon zwanger. Kraamzorg viel mee, maar geven natuurlijk wel meteen adviezen etc, alles was gelukkig in orde. Ik heb gelukkig geen last van het warme weer en slaap nog steeds goed zonder extra kussens etc, dat klopt ik echt af hoor namelijk van iedereen dat men na 28 weken niet meer goed kon slapen. Geniet allemaal van het mooie weer in ieder geval!
Goedemorgen lieve meiden, Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend achter de rug hebben. Lena je kan zeker al een urinetest doen vanaf nu hoor. Ik deed dat meestal ook zo'n 2 dagen voor de bloedtest, dan kon ik mij al wapenen tegen de eventuele teleurstelling. Lieve Beschuitje wat heftig allemaal, ik hoop dat de rust en afstand jullie ten goede komt en dat jullie opnieuw naar elkaar kunnen toegroeien. Liz hoe gaat het met jullie?
Hoi, ik heb geen urinetest meer gedaan! Ik zou deze dure test anders in bloed moeten soppen en vind dat nutteloze geldverspilling. Als ik naar toilet ga is alles rood... Dit zijn gewoon mijn regels hoor! Ik heb aan Gent gevraagd of de bloedtest vervroegd mag worden, zodat ik kan stoppen met de utrogestan. Dat helpt toch niks deze keer! Normaal zou dat de menstruatie toch moeten tegenhouden? Ik begrijp er weer niks meer van he! Zo'n goed embryootje komt in een baarmoeder van 11 mm dik en 5 dagen na de tp is het al over (bruin bloed dat steeds roder werd)... Wat moet ik nu doen? De moed zakt helemaal in mijn schoenen. Ik vraag me af of 1 van die 13 cryo's zin heeft om eens te nestelen! pffffffffffffffffffffff
Lena ik snap dat je het moeilijk hebt nu, maar je mag toch nog niet wanhopen. Je hebt nog 13 cryo's!!! Ik heb in totaal 5 behandelingen nodig gehad om 9 embryootjes terug te plaatsen in 7 terugplaatsingen, maar ik ben nu uiteindelijk wel goed zwanger.
Dat is wel waar. Gewoon volhouden zeker? Ik vind het wel moeilijk om de moed weer bij elkaar te rapen... We hadden nu eindelijk eens goede bevruchting. We waren weer zo positief ingesteld. Zeker ik, want mijn man blijft negatief tot ik een positieve test heb. Hij heeft zich er al tegen afgeschermd. Dat had ik beter ook gedaan. Ik begrijp gewoon niet waarom die utro niet gewerkt heeft deze poging. Normaal word ik niet ongesteld door de utrogestan heen. Heeft nog iemand dit meegemaakt? Is er nog iets anders dan utro dat hetzelfde effect zij kunnen bereiken? Of zou je bij een cryo's geen utro moeten gebruiken?
Lena, wat rot voor je. Door de utro heen kun je idd ongesteld worden. Liz, hoe gaat het met jullie? Ga je de nipt doen en wanneer? Gelukkig een positief verhaal van stiertje om je wat op te monteren. En zoals iedereen zegt: het is een grote kans dat het helemaal goed zit!!
Lena ik ben ook twee keer met terugplaatsingen ongesteld geworden door de Utro heen. Eén keertje zelfs na 7 dagen na de terugplaatsing al. Bij verse en Cryo's dus dat maakt geen verschil. Je wilt het nu waarschijnlijk niet horen maar inderdaad niet wanhopen. Het is heel verdrietig dat het niet is gelukt maar je hebt wel 11 meer pogingen dan ik ooit had. Het kan gewoon nog helemaal goed komen maar geduld zal wel lastig zijn. Ik duim voor je dat er snel een plakkertje is! Deze was misschien gewoon niet goed of voorbestemd maar geef de moed niet op. Ik heb vanmorgen de NIPT gedaan en moet nu 15 werkdagen afwachten. Bizar lang natuurlijk is gewoon 3 weken maar goed we kunnen aan de uitkomst niets meer veranderen. Ik ben iets minder misselijk de laatste twee dagen en heb 'amper' overgegeven. Wel behoorlijke darmkrampen en af en toe echt rennen naar de plee maar ik ben altijd al gevoelig voor darm problemen en stress en het schijnt ook bij deze fase te horen. Ik krijg ook al een behoorlijk buikje vrij plots en darmen zullen wel verschuiven. Probeer vooral te genieten van het weer en positief te denken!!
Liz 15 werkdagen is in zo'n situatie ook verschrikkelijk lang! Hopelijk heb je een beetje afleiding de komende tijd. Ben je ook nog naar de ha geweest ivm het spugen? Sterkte met het wachten op de uitslag!! Lena op zich is 13 dagen na de punctie niet extreem vroeg. Natuurlijk zie je liever een iets langere lf. Je zou evt kunnen vragen om extra ondersteuning van pregnyl (3x 1500) naast de utro. Maar het blijft natuurlijk een grote teleurstelling nadat je zo hoopvol bent met zulke goede bevruchtingen. Dan hoop je toch dat het nu direct lukt. De hoop niet verliezen. Soms zijn er meerdere tp nodig en gelukkig heb je nu nog een hele voorraad in de vriezer. Sterkte!! Yaraah fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt en er ook n buikje komt. Maakt t toch wat echter vond ik Lieve beschuitje wat ga jij door een moeilijke tijd. Hopelijk krijg je genoeg steun uit je omgeving en krabbel je langzaam weer omhoog. Heel veel sterkte!! Siepie geniet ervan dat je zo goed kunt slapen! Ik kon vanaf het begin van mijn eerste zwangerschap niet meer goed slapen en het is daarna nooit meer beter geworden Zwaai aan alle andere meiden!! Ego. Ik heb vandaag de combinatietest gehad (had er nu toch wel een beetje de zenuwen voor), maar de nekplooi was super. Op de bloeduitslag moeten we natuurlijk nog wachten. Ik vond t wel grappig om t verschil te zien qua beweeglijkheid met T. T sliep bijna bij elke echo ( en is nog steeds een rustig mannetje) en deze is elke keer aan t dansen en springen. Ben benieuwd of dat straks ook zo blijft. Ook gelijk de suikertest gedaan en ook daarvan nog geen uitslag.
Lena: he wat balen joh! Maar de moed nog niet opgeven hoor! Ik heb mijn cryo's in een kunstmatige cyclus teruggplaatst gekregen en dan krijg je ook utro. Wat boboke zegt, je zou ook nog 3x pregnyl kunnen krijgen. Boboke: fijn dat de nekplooi goed was. Dat is toch wel het belangrijkste gegeven van de combinatietest hoor. Hopelijk zijn de bloedwaarden ook goed. Liz: spannend hoor, dat wachten. Ik duim voor je. Weet jij nog of bij jou de nekplooi goed was?
Liz: spannend hoor, dat wachten. Ik duim voor je. Weet jij nog of bij jou de nekplooi goed was?[/QUOTE] Ja de echo was bij ons goed daarom was de schok zo groot na de bloedwaardes. De nekplooi was 1.9mm
Hoi aangezien wij nog nooit cryo's hebben gehad voor deze vierde icsi, vraag ik me toch even af welke medicatie je nog moet nemen om een cryo teruggeplaatst te krijgen? Baarmoeder moet op een of andere manier dikker worden en in een natuurlijke cyclus gebeurt dat niet bij mij. Ik heb geen normale cyclussen. Zou je dan clomid moeten nemen of gewoon een lage dosis prikpen? Heb net een mail gekregen dat ik niet mag stoppen met utro tot ik het resultaat van de bloedtest krijg. Ik ben toch al van gisteren gestopt. De zwangerschapstest gaf aan: niet zwanger. Duidelijker kan het niet zijn. 8 juni een vervolggesprek. Pfff wat is het toch hard. Soms weet ik niet hoe ik de moed telkens weer bij elkaar weet te rapen.
Beschuitje, wat vind ik jou dapper maar wat moet je door een dal nu zeg! Ik hoop dat jullie wel weer bij elkaar komen. ...dat rot traject ook heeft zoveel impact. Dikke knuffel! X Liz spannende weken nu voor jullie, heftig hoor! Ik duim voor een heel mooie uitkomst Boboke. ..Zo zie je maar ieder kind is anders, heerlijk zo'n kleine druktemaker! Voor jou ook spannend wachten op de uitslag, fijn dat de nekplooi goed was. Voel je je verder goed? Yaraah fijn dat alles zo voorspoedig gaat is je ook zo gegund na alle ellende. Lena wat verdrietig dat je nu al ongi bent geworden....Gelukkig heb je nog genoeg cryo s om even door te gaan en is niet je.poging meteen klaar. Er moet toch een gouden ei tussen zitten. Snap dat je vermoeid ben van het lange wachten....maar hou vol er zijn nog zoveel kansen vergeet dat niet!
He Lena hoe gaat het inmiddels? Julia ja klopt zeker spannend al maak ik me overdag nergens druk over lig s'nachts weleens te woelen. Maar goed niks aan te doen. Boboke jij gaat ook hard zeg! Hoe voel je je verder? Fijn dat ook jou nekplooi goed was! Wanneer krijg je bloeduitslag? Ik heb net de blije doos en de zwanger box van ouders en nu opgehaald en vind ik heel erg leuk! Wel veel magazines maar leuk dat je dat gewoon krijgt (in deze tijd)!
Lena: je kunt daar progynova voor krijgen, dat zijn tabletjes. Heb ik tenminste in Düsseldorf wel gehad. Je krijgt dan een opbouwend schema, en op dag 8 meen ik een echo om het baarmoederslijmvlies te meten, en dan wordt de tp gepland. En vanaf een paar dagen voor de tp moet je dan beginnen met utro. Mijn ervaring met de combinatie van progynova en utro is, dat dat wel de menstruatie tegenhoudt, terwijl na een verse tp met alleen utro, de menstruatie er bij mij gewoon doorheen komt als de poging niet gelukt is. Liz: leuk he, die dozen. Helpt ook een beetje voor het besef dat je nu ECHT zwanger bent en dus ECHT een kindje gaat krijgen
Dank u wel voor de superduidelijke uitleg. Ik hoop dat ik ook mag ervaren dat het met die medicatie lukt. Wij worden op 8 juni terug verwacht in Gent. Dan gaan we horen hoe het verder moet. Gent was wel positief, net aan de telefoon. Een goede blasto heeft maar 40 procent kans op innesteling. Dus niet abnormaal dat deze embryo niet blijven zitten is. We houden hoop. Op naar de volgende!