Veel succes!! En ja, de meeste vrouwen hebben meerdere terugplaatsingen nodig om tot succes te komen. Met blasto's heb je de beste kansen, want die hebben het al 5 dagen overleeft.
Julia ik voel me echt heel goed op wat vermoeidheid na, maar dat is ook nog goed te hanteren. Hoe gaat t met jou? Al druk aan t shoppen? Voel je de kleine al goed? Liz ik vond ook dat er in sommige van die dozen best leuke spulletjes zaten. Alleen jammer dat je op een gegeven moment regelmatig gebeld wordt . De bloeduitslag krijg ik na ongeveer 2 weken dus nog even geduld. Lena blasto's is inderdaad al heel positief dus hou hoop!! Ego. gisteren de uitslag gehad van de ogtt (suikertest) en helaas heb ik nu al zwangerschapsdiabetes . Volgende week een afspraak bij de gyn om het vervolg te bespreken. Waarschijnlijk word ik nu volledig overgedragen naar de gyn , omdat het al zo vroeg in de zwangerschap is. Dus mijn traject bij een gewone verloskundige eindigt al vroeg. Ik zou zowieso al extra groeiecho's krijgen ivm de groei van T, maar nu dus helemaal. Dat is dan weer een voordeel
Lieve Lena, blij om te horen dat jullie vol goede hoop verder gaan. Met nog 13 cryo's zal er zeker wel een golden egg tussen zitten die zorgt voor een heerlijk wondertje. 8 juni lijkt nog ver weg, maar zal er snel gaan zijn. Liz: ja het zijn echt wel spannende tijden voor jullie. Ik vond het ook leuk om die boxen te ontvangen en door al die leuke spulletjes te gaan. Ik blijf duimen voor jullie en jullie kleine spruit. Boboke: balen dat je nu al zwangerschapsdiabetes hebt, maar goed dat ze het zo goed opvolgen. Ego: vandaag al 16 weken. Ik ben wel beetje ongerust over mijn gewicht. Ik ben nu al bijna 5kg bijgekomen, hoewel ik echt probeer om zo gezond mogelijk te eten en niet te snoepen. Toch vliegen de kilootjes eraan...
Boboke, wat vervelend zeg gelijk al diabetes. ....Hoop dat het met het spuiten onder controle komt. Fijn dat je je zo goed voelt. Hier ook alleen last van ver moeidheid voel me verder wel oké. Yaraah herkenbaar die kilo's, ik was met 20 wkn 5 kg aangekomen en nu met 25 wkn zit ik ineens op 9 kg. Mn buik is de laatste maand ook flink gegroeid. Hoort er allemaal bij! Ik ben eindelijk eruit welk behang en dekentjes ik wil dus volgende week alles maar is bestellen. Kamertje is nu zo goed als leeg dus we kunnen aan de slag. Eind juni komen de meubels. Geniet van deze heerlijke zonnige dag!
He Yaraah je had hier laatst een foto gepost en je bent mega slank! Ik zou me niet te druk maken over de kilo's. Ze zijn voor je baby en horen er bij! Ik ben twee kilo aangekomen maar dat komt ook door het vele kotsen waardoor ik eerst 4 kilo afviel dus uiteindelijk toch nog best wat aangekomen. Alleen ik was al niet zo slank Ik merk dat ik het een erg lastige periode vind. Ik lees veel over Down om maar voorbereid te zijn en kom ook steeds dingen tegen op FB enzo en denk dan dat het een teken moet zijn? Mijn eigen ouders waren heel verdrietig over de verhoogde kans. Vorig weekend heb ik het aan mijn schoonmoeder verteld omdat ze de familie in Turkije wilde inlichten en wij dus nog even willen wachten. Ze zei doodleuk; Als deze mislukt gaan jullie dan een nieuwe maken? Alsof ik een taart aan het bakken ben. Deels is ook taalgebrek maar deels ook gewoon gebrek aan inleving en emotie. Morgen moet ik met ze op stap en ik merk dat ik er tegen op kijk. Veel emoties vandaag......Hoop zo dat het goed gaat met mijn smurfje. Dat gat van die echo met 12 weken en dan pas weer met 20 weken is ook niet te doen!
Lena jammer dat het nu niet gelukt is, je hebt nog wel mooi 13 cryo's! En 8 juni is ook weer snel, zag dat stiertje je al een duidelijk antwoord heeft gegeven ove hoe en wat. Ik had het je niet kunnen vertellen mijn cryo waar ik nu ook zwanger van ben was in een natuurlijke cyclus namelijk. Nou nog wel heel veel sterkte en dan idd op naar de cryo! Liz ja leuk he al die dozen maar net wat boboke zei er zit ook een heleboel reclame aan vast helaas. Hoe is het slapen de afgelopen nachten gegaan en trek je de spanning nog een beetje. Zou bijna zeggen ga nu ook maar nog niet teveel op down zoeken hoor, zijn zulke wisselende verhalen en ervaringen. Succes straks met je schoonouders jammer dat ze het niet geheel lijken te snappen. Boboke wat vervelend dat je nu alweer zwangerschapsdiabetes hebt zeg, ben je al meteen aan de insuline of nog niet? Wanneer heb je de uitslag van de combinatietest? Julia leuk dat jullie er al helemaal uit zijn, straks lekker alles inrichten etc. Fijn dat je je nog goed voelt geen last van het warme weer? Voel je de kleine al goed? Yaraah zelf heb ik niet in de gaten hoe snel het gaat maar jij dus ook alweer 16 weken. Jullie al wat dingen gekocht of wachten jullie tot de 20 weken echo? Pien en m676 hoe is het met jullie? Leuke bijkomstigheid van het warme weer ik heb dikke enkels lol, gelukkig vandaag al weer wat minder! Hier ben ik tot nu toe 8,5kg aangekomen, maar probeer ook wel wat op te letten omdat ik ook behoorlijk klein ben dus lijk ook al snel dikker, hoop dat ik max op 15 kom liefst minder maar je hebt er weinig controle over merk ik hoor. Verder nog steeds alles hetzelfde en bizar nog maar 3 weken werken, gaat toch wel ineens snel.
Hoi Liz, ik begrijp heel goed hoe jij je nu moet voelen. Vergeet wel niet dat de kans dat alles in orde is met jullie kindje nog altijd groter is. Probeer daarop nu te focussen. Geloof erin dat dit kindje perfect gezond is. Een taart bakken is het helemaal niet... was het maar zo simpel! Dan hadden wij hier al een hele kleuterklas aan kindjes. Tja schoonmoeders. .. Die van mij begrijpt er ook weinig van hen ik zo de indruk. En zij kan domme uitspraken doen waar je niet meteen gelukkiger van wordt....
Lieve Liz ik zit hier te zeurenover mijn gewicht terwijl jij wal heel andere zorgen hebt. Ik blijf hopen voor jullie kleine uk. Ja mensen die de MMM niet bewandeld hebben, snappen het niet zo goed... Mijn schoonmama is er ook gewoon van overtuigd dat wij zomaar uit het niets een tweede kleintje zullen krijgen. Het eerste zit wel nog in mijn buik Hihi Siepie die dikke enkels daar zullen we als het zo warm blijft nog wel even last van hebben . Wij hebben nog niet zoveel gekocht. Ik vind dat we nog tijd genoeg hebben. Morgen hebben we wel de 16 weken echo. Dat is hier standaard in België. Dus dan nog maar eens bevestiging van het geslacht hoop ik en zondag is hier een grote rommelmarkt en wil daar wel eens gaan rondneuzen of er geen leuke spullen zijn voor onze kleine prins.
Hoi allemaal! Sorry voor mijn lange afwezigheid. We zijn een lekker weekje op vakantie geweest naar Denemarken (prachtig weer en heerlijk genoten!) en nu weer terug in de drukte (en al bijna weer toe aan vakantie!). Liz: ach jee meid wat vervelend van die uitslag . Dat is ook echt het nadeel van zo'n test. Bij een verhoogde kans wordt je toch zenuuwachtig en ongerust, terwijl het in de meeste gevallen achteraf niet nodig bleek... Ik duim dat dat ook voor jullie geldt meid!! Die uitspraak van je schoonmoeder is alles behalve inlevend... Zou mij ook moeite kosten daar niet kwaad om te worden en dan ook nog met ze weg moeten... Yaraah: 16 weken al weer, je buikje gaat nu mooi groeien he, leuk! En niet druk maken over die kilo's, als je gewoon gezond blijft eten is er niets aan de hand. Die kilo's verdwijnen vanzelf wel weer een keertje. Zulke mensen ken ik ook ja, die zeggen dan: "ja ik ken ook mensen die kregen toen spontaan een tweede kindje, dat hoor je heel vaak!" Nou dat vind ik altijd van die onzinnige uitspraken, net als: " toen ze stopten met behandelen, raakte ze ineens zwanger". Kan ik ook niets mee! Julia: leuk dat je nu met het kinderkamertje aan de slag kunt! Was mijn favoriete bezigheid tijdens de zwangeschap: fantaseren over en uiteindelijk mooi maken van de kinderkamer! Geniet er lekker van! Bobo: fijn dat je je zo goed voelt! Maar apart dat je dus dan nu al weer zwangerschapssuiker hebt, balen ook... Hopelijk is het met begeleiding goed onder controle te houden. Lena: meid wat ontzettend balen dat de poging mislukt is . Knap dat je er al weer positief in zit! Bij zo'n mooi aantal cryo's moet er vast iets goeds tussen zitten dat lekker blijft plakken! Siepie: jij komt al lekker dichtbij het einde zeg! Gek idee he, dat je straks een hele tijd niet hoeft te werken . Hopelijk kun je die 3 weken nog een beetje goed volhouden. Hier verder niet zoveel nieuws. Heb het behoorlijk druk naast het werk met allerlei dingen (o.a. een trouwerij van vrienden). En ons zoontje wordt eind deze maand al weer een jaar! Heb mijn man maar gevraagd of hij daar wat voor regelen wil, ik weet ff niet waar ik de tijd vandaan moet halen . Maar het gaat verder gewoon goed hoor. Straks dus geen baby meer in huis, maar een heuse dreumes! Gek idee hoor, maar je groeit er ook weer vanzelf in merk ik. Al word ik wel wat sentimenteel als ik denk aan de eerste weken dat hij er net was. Mijn schoonzus is 3 weken geleden bevallen en daardoor komen de herinneringen ook nog eens weer flink naar boven. Zit ik weer naar de foto's van de kraamweek te kijken en dan kan je bijna niet bevatten dat hij dat was, zo groot is ie nu al weer. En dat je je afvraagt: heb ik er wel bewust genoeg en goed genoeg van genoten? Nou ja, geen idee, ik denk het wel, maar feit blijft dat je echt moet genieten van dat kleine grut, want je knippert een keer met je ogen en ze zijn groot!
Wauw Pien jullie zoontje wordt bijna 1 jaar... Kan mij jouw gevoel goed voorstellen... Ego: de echo was heel goed en het is nog steeds heel zeker een zoontje. Morgen misschien toch een paar spulletjes kopen op de rommelmarkt.
Yaraah, fijn. Nog leuke spulletjes kunnen vinden? Pien, al bijna 1! Ik kan me nog herinneren dat je schreef dat je zwanger was. Je gevoel is heel herkenbaar. Wat heerlijk zo'n vakantie! Siepie, wat gaat het snel! Al bijna verlof! Liz, hoe gaat het met jou? En Lena, wanneer start jouw volgende ronde? Later meer, nu de gebruikelijke ochtend drukte 😊
Tijd kruipt hier voorbij tot de uitslag van de NIPT volgende week vrijdag verwacht. Volgende week donderdag heb ik nog een 'pretecho' geboekt ergens in Rdam. Geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat ben alleen nog maar in het Zhuis geweest. Maar ben dan 16+2 en ga die zaterdag er op op vakantie. Ik wilde de baby graag nog eens zien voor we weg gaan. Mijn buik groeit best hard nu en voel het overal trekken. Ook wel pijnlijk want duidelijk wat herkenbare verklevingspijn hier en daar maar het maakt het wel echter met het buikje. Als het goed is weten we dan ook gelijk wat het geslacht van de baby is. Mocht de NIPT goed zijn hoop ik toch eindelijk eens te kunnen genieten van mijn smurfje want dat durven we gewoon niet. Inmiddels ook flinke heibel gehad met de schoonmoeder die mijn vriend steeds belt om te zeggen dat Down kinderen geen toekomst hebben en hij het weg moet laten halen etc. Ik heb meerdere keren kalm uitgelegd dat ze zich daar niet zo over moet uitlaten en dat we dat niet fijn vinden maar inmiddels ook al een keer minder kalm helaas. Het is een lastige periode waarin iedereen een mening heeft....die vakantie hebben we hard nodig!
PS ik heb mijn buikfoto bij 'buikfoto wie doet er mee deel 3' geplaatst bij het zwanger zijn- zwangerschap forum mocht iemand interesse hebben
M676 er was niet zo heel veel in de aanbieding op die rommelmarkt, maar we hebben wel 2 autostoelen gekocht en vrijdag gaan we bij een bevriend koppel langs die alles van hun zoontje weg doen. Liz: Goh wat een schattig buikje al. Je hebt gelijk dat je een pretecho laat maken dan zien jullie die kleine uk nog eens. Ik blijf hopen op een goede NIPT voor jullie. Wat betreft je schoonmoeder, heb je gelijk, jullie moeten zelf samen die beslissing nemen.
Dankjewel Yaraah lief!! Fijn dat je al autostoelen hebt! Het is zo'n waslijst af te werken maar wel leuk allemaal!
Liz, je schoonmoeder zou meer verstand moeten hebben. Jullie proberen zo lang zwanger te worden. Dan lukt het eindelijk en gaat zij er gewoon vanuit dat het een kindje met down is. Ze zou jullie beter wat steunen en er mee in geloven dat alles in orde is.
Liz, wat vervelend. De uitslag van de nipt zorgt al voor spanning en je schoonmoeder maakt het er niet makkelijker op! Heeft ze veel invloed op hoe je man denkt? En al een mooi buikje, wat heerlijk voor je!! Julia, jullie met het kamertje bezig. Plaats je een foto als het af is? Stiertje, hoe is het met jou? Ster, beschuitje, denk veel aan jullie!! Iedereen die ik vergeet nu; mijn excuses! Heb niet helemaal terug gelezen. Hier gaat het goed. Ben weer aan het sporten en we verkopen nu allerlei babyspulletjes waar ons meisje te groot voor is. Ik ben niet zo goed in afscheid nemen ervan omdat het herinneringen bij zich draagt, maar kan natuurlijk ook niet alles bewaren. Ons meisje trekt zichzelf op tot staan en tijgert de hele kamer door.
Pien, wow dat gaat hard, alweer 1 jaar wat bijzonder! Yaraah leuk om alvast spulletjes te kopen voor de kleine. ..Zo leuk om ermee bezig te zijn. Siepie, ik voel de kleine elke dag trappelen in mn buik, nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou meemaken....klein wondertje! Jij al bijna verlof wat heerlijk zeg! En je gewicht is echt keurig hoor! Liz, fijn idd om nog even een echo te doen en te genieten van de kleine spruit op beeld! Jullie hebben de vakantie ook echt verdiend even quality time samen! Ik snap je schoonmoeder niet zeg, waar bemoeid ze zich mee. Mocht het zo zijn dat het kindje iets heeft wil dat niet zeggen dat het niet welkom is. Jullie alleen kunnen die beslissing maken en dan heb je niets aan meningen van anderen. M676 we starten volgende week met het kamertje, behang is besteld en ik weet al wat ik precies wil. Als het af is zal ik een foto in mn album zetten. Kan me voorstellen dat het lastig is om alles te verkopen toch bijzondere herinneringen heb je eraan. Kleine meisjes worden groot Lena, hoe is het met jou? Al plannen voor een cryo terugplaatsing? Woehoe, vandaag 26 wkn ons kleintje is levensvatbaar toch een mijlpaal !!!!
Met mij alles oké hoor! Lief dat je het vraagt. Ik zoek alleen wat tips om bij de volgende tp het minder kou te hebben. Ze zeggen dat je moet opletten voor een koude baarmoeder. Nu ik dank dat ik dat wel gehad heb! Niet normaal wat een kou ik had! Wij hebben met dat mooi weer binnen de openhaard moeten aandoen. Anders bleef ik bibberen... Ik heb het gevoel dat acupunctuur bij mij averechts werkt. Normaal moet zo iemand ervoor zorgen dat je lichaam opwarmt en klaar is voor een innesteling. Ik was (voor ik startte met acu) altijd iemand die het te warm had. Ik had nooit kou! Nu heb ik het altijd kou. Ik zit nu weer te typen met ijskoude handen en het is hier niet kou binnen hoor. Ik kan toch moeilijk bij de volgende tp dikke wintersokken aandoen, een dikke trui en handschoenen om me warm te houden. Zo kan ik met zomers weer toch niet buiten komen...? Zou ik overwegen om te stoppen met acupunctuur en eens een tp afwachten zonder acu? Hebben jullie tips om warm te worden na de tp? (Voedingadvies kreeg ik al...) Mijn volgende tp is ergens eind juni DENK ik. Wij hebben 8 juni een vervolggesprek en ik neem nu de pil tot dan, om beter te kunnen timen wegens pcos. Ik heb dus ook geen idee wat de arts gaat voorstellen. Voor de tp moet mijn baarmoeder dik worden, dus zal ik toch wat gestimuleerd moeten worden. Uit zichzelf zal ik niet vaak een goede eisprong krijgen en dus ook geen dikke baarmoeder. Met medicatie is baarmoeder rond de 11 mm.