wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oké dank u wel dames, om me gerust te stellen. Het zijn inderdaad dag 5 embryo's in de vriezer. Prof De Sutter sprak over 80 procent overlevingskans en 50 procent zwangerschapskans per poging.
    Ik dacht dat ze altijd gingen bellen, ook als het goed ontdooid is. Want het zou kunnen dat het uur dat we voorlopig kregen (12u) nog verandert naar 11 u ofzo. Waarom weet ik niet. Een cryo tp of nieuw voor ons. Wij hadden bijna nooit embryo's, zeker geen cryo's. X

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh ja en merci voor het duimen. 😀

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    DD belt alleen bij slecht nieuws. Dus ik hoopte onderweg altijd angstvallig dat m'n telefoon niet zou gaan.
    Ik blijf het heel bijzonder vinden dat een embryo dat bevroren is geweest, nog steeds kan uitgroeien tot een kindje.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat is inderdaad heel bijzonder! Hopelijk mogen wij dat binnenkort ook ervaren. ❤

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat hoop ik ook voor jou!!!
    50% zwangerschapskans vind ik overigens wel érg optimistisch hoor, van die professor.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hè, dat vond ik ook. Ik krijg bijna schrik van zoveel optimisme. Dan ga je automatisch ook harder hopen... langs de ene kant moet ik er misschien wel terug in proberen te geloven, maar ik merk ook dat ik me heel erg bescherm tegen een mislukte poging. Het helpt wel dat ik vrij ben de week na de tp. Nu proberen rustig te blijven. X

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ha meiden, ik dacht weer eens bijlezen bij jullie maar ik was zo klaar. Er wordt niet meer zoveel geschreven als voorheen? Allemaal druk met de kindjes. Pien je zoon alweer een jaar jeetje wat gaat dat hard. Ik zag het toevallig staan bij je berichten.
    Hier nog steeds weinig verandering in de situatie. Ik heb m'n ex al weken niet gesproken. Volgende week hebben we een afspraak staan om een keer te praten. Misschien is het definitief einde verhaal of komen we tot iets van een gesprek. Geen idee.. We zullen zien.
    Ik lees jullie lieve berichten aan mij en voel me gesteund. Meiden laat dit topic niet verwateren. Ik heb hier zoveel steun gevonden altijd... X

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hey beschuitje! Wat spannend seg, dat jullie elkaar volgende week terugzien. Wat ik me afvraag: heb jij hem gemist in die weken dat jullie elkaar niet gesproken hebben? Ik denk dat ikzelf al veel berichtjes zou gestuurd hebben. Wat een verschrikkelijke situatie. Ik vind dat dus nog altijd zo erg hè. Een relatie die fout loopt door een kinderwens die niet in vervulling gaat. Iedereen zou recht moeten hebben op een kindje. Het is zo oneerlijk allemaal.
    Eigenlijk zou je moeten nadenken over wat jullie het belangrijkste vinden: een gelukkig leven als koppel (zonder zorgen over kinderen, want een kind zorgt ook voor stress ) of een kindje. Als dat laatste het belangrijkste is en jullie zien een behandeling niet meer zitten, eventueel met donormateriaal, dan denk ik dat jullie misschien best gelukkig kunnen worden elk met een andere partner en wie weet komen er dan wel kindjes. Soms is het ook gewoon de match die niet klopt...om zwanger te worden.

Wij hebben lang gedacht dat wij nooit embryo's zouden hebben. We hadden het scenario van donoreicellen al in ons hoofd. Ik had daar al veel over nagedacht en zag het uiteindelijk wel zitten. Het idee dat het kindje nog steeds in mijn buik zou groeien en dat ik het ook op de wereld zou zetten, stelde me gerust. Je eigen kind kan ook helemaal op je partner lijken en bijna niets op jou... Het zou dan ook zeker een kindje zijn met erfelijk materiaal van mijn man. Wij zagen dit dus zitten op den duur en gingen dus van dit scenario uit. De arts was echter tot de conclusie gekomen dat de fantastisch goed uitziende zaadcellen van mijn man toch niet zo fantastisch waren. De moat weet uit dat de zaadcellen een stofje misten om een eicel te kunnen activeren... Gelukkig bestond er ook een oplossing. Geassisteerde eicelactivatie. Hierbij zijn er 14 topembryootjes ontstaan waarvan er eentje al werd teruggeplaatst en niet is gebleven jammer genoeg. Volgende week dinsdag hebben we een cryo terugplaatsing. Zo zie je maar dat het soms niet lijkt wat het is. ... van ziekenhuis veranderen kan dus wonderen doen. Nu hebben we plots, buiten alle verwachtingen, toch embryo's van ons eigen materiaal. Zonder deze techniek waren we zeker kinderloos gebleven. Nu hebben we echter terug wat goede moed. We hebben de laatste maanden echt vorderingen gemaakt. Ook wij zaten in een diep gat na de behandelingen in leuven. Mijn man sprak steeds meer over een leven zonder kinderen, maar hier ben ik degene die dat niet kon aanvaarden. Ik zal een kindje krijgen, ook al moet ik hiervoor tot het uiterste gaan! Gelukkig hebben we nu geen ruzie meer. Ik heb zelfs vorige werk van mijn man voor het eerst een rompertje mogen kopen, omdat hij nu ook terug erin gelooft. Dat voelde echt goed. Wij komen dus ook uit een zwarte periode vol verdriet, ruzie en afspraken bij een psycholoog. ..

Ik wens je een mooie toekomst toe! Blijf altijd je dromen volgen!!! Xxx

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Beschuitje, lief dat je hier weer even langskomt!! Ik heb het ook altijd een heel fijn topic gevonden, en nog steeds hoor, maar ik heb het geluk dat de titel van het topic niet meer op mij slaat en inmiddels geldt dat voor de meeste meiden hier, en dat is natuurlijk hartstikke fijn! Maar des te sneuer vind ik het voor jou. Ik hoop dat het ondanks alle ellende weer beter met je mag gaan meid, op welke manier dan ook! Spannend dat je volgende week weer met hem gaat praten. Hopelijk is het in elk geval een goed gesprek en kunnen jullie eerlijk tegen elkaar zijn. Dikke knuffel voor jou!! 😘

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Haai lenamill, natuurlijk mis ik hem wel maar doordat je elkaar niet meer ziet raak je ook een soort van vreemd van elkaar. Heel gek. Ik mis de oude geliefde maar ik weet niet of ik de persoon mis die het nu is geworden. Daarom wil ik met elkaar praten. Nu zou het moeten kunnen nu we beiden weer wat tot rust gekomen zijn. Ik ben van mening dat de kinderwens een zeer grote rol speelt in onze breuk maar ook wel tot ontdekking gekomen dat er meer is wat uiteindelijk niet goed liep. We zullen zien of we elkaar weer terugvinden of juist niet. Enerzijds wil ik dolgraag weer samen zijn, maar anderzijds is er veel kapotgemaakt door het plotselinge vertrek en het weinige praten. Of ik dit weer kan laten helen weet ik ook niet. Ik ga zo blanco mogelijk het gesprek in en dan zien we wel. Oke is makkelijk gezegd maar toch..
    Pien fijn weer wat van je te horen meid. Logisch dat er minder meiden aansluiten bij dit topic als er bijna alleen maar zwangeren zijn. Misschien leden werven haha? Ik kom na volgende week even terug om te vertellen hoe t gesprek ging en misschien is dat voorlopig echt m'n laatste keer. Geen idee. Maakt me wel bang en verdrietig maar onzekerheid of er wel of niet nog een kans komt is ook heel naar. Meiden tot snel en groetjes aan alle anderen!

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.338
    8.342
    113
    Amsterdam
    Hoi Dames,

Hier stil geweest omdat maandag onze dochter geboren is. Heel snel te snel eigenlijk ontsloten en ze lag niet goed waarna er een keizersnede moest. Er waren zoveel verklevingen dat er 3 gynaecologen nodig waren tijdens de operatie, duurde een uur voordat ze haar eruit hadden. Helaas bleek daarna dat ze m'n blaas geraakt hadden en toen moest er nog een uroloog bijkomen, pas 2 uur later was alles weer dicht. Ik moest daarom ook tot vanochtend een katheter hebben. Helaas was m'n spinaal toen ook al aan het uitwerken en heb ik morfine gehad tijdens de operatie want begon alles te voelen.
    Met de kleine dame was gelukkig meteen alles goed, alleen teveel afgevallen en net op randje van teveel billirubine.
    We zijn woensdag thuis gekomen en helaas door de drukte bij kraamzorg bureau tot nu toe maar 4 uur zorg per dag.
    Maar alles gaat steeds beter en we genieten er ook van!!
    Ik zet zo even een foto in m'n album en de naam.

Ik heb heel kort de laatste berichten gelezen en dames waarbij het nog niet gelukt is wij zijn er ook echt om jullie te steunen hoor!! Beschuitje succes straks met de afspraak met je ex, wie weet wat er nog zit etc.

Kan zijn dat ik dus weer even niet reageer!

Knuffel voor iedereen!

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Oh Siepie van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Wat fijn dat ze er is!
    Poe wat een vervelende start is dat geweest, dat had ik je echt anders gegund! En nog nooit gehoord van een kraambureau dat te druk is, jeetje. Maar zo te lezen gaat het nu weer wat beter. Fijn dat jullie lekker thuis zijn. Doe rustig aan om te herstellen en geniet van je dochter!!

13. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Wat een prachtig kindje! Gefeliciteerd!
    Hopelijk niet teveel last van de keizersnede en complicaties?! Wat een vervelende start!
    Geniet maar flink nu!!!!

Beschuitje, ik duim voor je dat het een goed gesprek wordt met je vriend!

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Siepie van harte en wat een pech had jij zeg!! Een goed herstel en fijne kraamtijd. Geniet van dit wonder als geen ander.

15. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Wooooooowwww Siepie!! Wat een super held ben je zeg. Wat onwijs pittig dat je dat allemaal hebt moeten doorstaan. Heel verdrietig en waarschijnlijk behoorlijk verwoestend voor je lichaam! Daar voor in de plaats een lieve dochter. Je hebt er echt voor moeten vechten tot het einde dus! Van harte gefeliciteerd met haar geboorte.

16. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Siepie gefeliciteerd
    Geniet van de kleine meid ❤️

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Beschuitje ik hoopte op beter nieuws van jou. Vind het zo erg voor je. Hopelijk is het een positief gesprek tussen jullie.
    Hier gaat het ook op en af. Soms goed Soms ruzie soms lachen soms irritaties. Al met al nog niet overtuigend... ben ook niet echt gelukkig op het moment ....

Lena ik vind 50% kans op cryo ook echt heel veel. In mijn zkh zeiden ze altijd een verse tp 30% kans en een cryo 15% kans.
    Ik ken genoeg meiden die van een cryo zwanger zijn geworden. Dus probeer positief te blijven.

Ik reageer niet echt meer maar lees nog steeds mee 😄

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Proficiat Siepie! NU rustig wat herstellen en vooral genieten. Elke dag wat meer.

Ster, ja die slaagkansen zouden zo hoog zijn omdat er dag 6 blasto's worden teruggeplaatst. Die zijn heel sterk blijkbaar. Bij dag 3 embryo's is de slaagkans 30 procent met verse tp en nog minder met cryo's. Dat komt omdat bij een normale natuurlijke zwangerschap een embryo ook pas na dag 5 van je eileiders in je baarmoeder terecht komt. Dag 3 embryo's zijn heel vaak nog niet sterk genoeg om zo vroeg in een baarmoeder te overleven. Dat is de uitleg die wij kregen in uz gent van prof De Sutter.

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Wauw Siepie gefeliciteerd met jullie mooie dochter en wat een leuke naam. Rust nu maar goed uit, want het was toch wel een pittige situatie.

Beschuitje ik ben blij hier weer wat van je te lezen. Ik hoop dat je een goed gepsrek hebt, want met of zonder kinderwens, jij verdient het beste.

Lieve Ster blij ook nog eens iets van jou te horen. Ik hoop dat jullie er ook weer helemaal door komen.

Liz hoe verloopt de zwangerschap verder bij jou?

Lena: het lijkt idd wel een hoge slagingskans, maar Prof De Sutter zal ook wel weten waarom ze het zegt hé dus ik duim heel hard voor jullie. Normaal morgen TP zeker?

Ego: ik geniet volop van de zwangerschap... We hebben al een kinderkamer en heel wat kleertjes en ook de geboortekaartjes, datum en tijdstip voor doop en geboortefeest zijn al geprikt en de geboortelijst al opgesteld.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wow Yaraah, jij staat er al goed voor. Zoveel georganiseerd voor de baby. Super! Ook leuk denk ik. Dan gaat de tijd snel.☺ Waarschijnlijk kan je niet wachten tot het geboren is?
    Ik heb idd morgen in principe een tp. Hopelijk gaat deze dus door. Spannend. Vandaag wordt er een cryo ontdooid. Wij hopen dat ze de juiste cryo uithalen 😉! Gisteren zijn we in Scherpenheuvel een kaars gaan branden. Eentje die een week blijft branden. Je mocht een wens opschrijven en dat hebben we dan ook gedaan. Vorige keer met de punctie hebben mij ouders zo'n kaars gaan branden. Dat heeft toen ook geluk gebracht, want we hadden bevruchting! !! X

Deel Deze Pagina