Dank u wel, maar ik besef het nog steeds niet. Ik voel me ook niet zwanger. Vanaf wanneer beginnen die zogezegde kwaaltjes? Niet dat ik zit te wachten op misselijkheid hoor! Begrijp me niet verkeerd. Maar nu is het ook maar raar hè. Ik voel me zoals anders en ik heb bruinverlies nog steeds. Het stelt niet veel voor en is vooral na het inbrengen van utrogestan. Als ik even erna naar toilet ga, kom er bruine afscheiding op toiletpapier.
Lena wauw gefeliciteerd met deze fantastische uitslag. De aankomende weken van echo naar echo leven. Geniet ervan dat je nog geen klachten hebt. Ik was eigenlijk alleen maar heel moe, verder weinig klachten in het begin. Ster Hoe is het met jou? Beschuitje, hoe was het gesprek? Zijn jullie erover uit of jullie je relatie nog een kans willen geven? Yaraah en Liz...wow wat gaan jullie ineens snel. Hoop dat jullie je ook goed voelen in de zwangerschap! Hier lekker met verlof, het werk was erg druk kreeg daardoor veel harde buiken dus een weekje eerder gestopt in overleg met de arbo. Nu lekker het kamertje klaarmaken en het huis doen. Gek hoor hoe die nesteldrang werkt Ben wel erg moe, dus slaap s middags zo 2 u en dan lukt het wel om de dag door te komen. De kleine beweegt goed en groeit boven de curve. ..Ze schatte het geboorte gewicht rond de 8 pond. Zodra het kamertje klaar is zal ik foto's in mn album zetten voor wie nieuwsgierig is. Voor de andere meiden....hoe is het met jullie en de kindjes?
Lena die 'kwaaltjes' gaan vaak hand in hand met het zwangerschapshormoon HCG. Dat is pas van week 8-10 op zijn hoogtepunt en mocht je last hebben van bijvoorbeeld misselijkheid zal je het dan dus ook het meest heftig ervaren. Ik voel me pas 'zwanger' (want hoe voelt dat?) sinds ik mijn kindje voel. Dat was bij mij week 19. Tot die tijd heb ik me vooral kl**e gevoeld of ziek. Maak je niet zo veel zorgen want dat heeft wel een negatief effect op je zwangerschap. Blijf er in geloven! En sterkte met die Utro ik was dat zo zat op een gegeven moment! Julia wat balen van die harde buiken. Ik heb er nog geen eentje gehad dus weet niet hoe het voelt maar het klinkt erg onprettig. Fijn dat je nu zonder te hoeven werken je lekker kunt gaan voorbereiden! Hier gaat alles wel goed maar vind het langzaamaan wel pittig worden. Ik heb behoorlijke bandenpijn en trekkende littekens vooral met uitstralingspijn in mijn liezen. Ook mijn oude litteken van de buikoperatie net boven het schaambeen is enorm aan het trekken en steken. Ook heb ik nog steeds veel migraine wat ook niet echt fijn is. Aan de positieve kant groeit mijn meisje goed. Ik voel haar heel erg veel (heel druk). Mijn buik is lekker groot maar voel mij er trots op. Gisteren mijn net geboren neefje ontmoet en bij thuiskomst zei vriend lief dat hij die baby's eigenlijk wel heeeeel erg leuk vond. Zo schattig!
Lena gefeliciteerd!! Nu idd van echo naar echo en geniet er nog maar even van dat je geen kwaaltjes hebt! Julia vervelend heb die harde buiken ik heb daar vanaf 24 weken last van gehad en het beperkt je toch behoorlijk vond ik. Heel veel plezier in je verlof, probeer er zoveel mogelijk van te genieten, voor je het weet is het weer voorbij! Liz tip voor je littekens, daar had ik ook enigzins last van namelijk. Mijne rekte uit en werden ook vuurrood, ik smeerde m'n buik paar keer per dag goed in en masseerde de littekens. Uiteindelijk zijn ze nu weer terug in hun oude vorm, ik was bang dat ze compleet uitgerekt zouden worden, m'n grootste heb ik namelijk al een littekencorrectie van gehad (zelfs vergoed omdat het zo lelijk was, wond was na laatste ok open gegaan) dus zag alweer voor me dat die operatie voor niks was geweest! Hier loopt het nog niet geweldig, weet niet of ik dat al eerder had geschreven maar mijn vriend en meid hebben krentenbaard. Dacht dat het over was kreeg ze weer 3 nieuwe plekjes. En madam is zo lui met BV dat ik constant meer dan een uur bezig ben en snachts daardoor afkolf anders ben ik de halve nacht aan het voeden. Maar weer contact gezocht met lactatiedeskundige want als we dat niet kunnen verbeteren ga ik er mee stoppen. Ze komt a 3 uur dus maximaal maar 2 uur rust ee tussen en zo kan je ook niet echt makkelijk ergens naar toe of zelf even wat doen
Siepie, Ja je had het geschreven maar wat vervelend zeg dat het zo aanhoud ook. Ik hoop dat het snel beter gaat met de BV. En gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zo weinig slaap is ook niks! In het buikenfoto's onderwerp heb ik een foto gepost voor de geinteresseerde
Jaaa Liz, mooi buikje al! Ik schrik er wel wat van. Mijn beste vriendin had pas dat buikje vlak voor de bevalling. Ik wist dus niet dat het anders kon. Bij haar zag je pas dat ze zwanger was rond 30 weken. Natuurlijk heb ik liever ook zo snel mogelijk een baby buik. 😀 Dan lijkt het pas echt!! Nu heb ik dus nog steeds niet het gevoel zwanger te zijn. Ik hoop dat die echo tot mijn verstand gaat doordringen.
Hahahaha nou zo groot is het nu ook weer niet! Zitten enorme verschillen in buiken maar kijk af en toe eens bij dat onderwerp dan zie je van allerlei moois voorbij komen!
Lena het verschild heel erg hoor bij mij begon je het enigzins te zien rond 28 weken en toen werd het gewoon een explosie). Maar aftikken geen striae!!
Liz bedoel jij niet meer de littekens van binnen (endo) waar je last van hebt? Siepie: het is niet heel vreemd dat een pasgeboren baby om de 3 uur komt hoor. In het begin kom je gewoon niet aan veel andere dingen toe dan voeden en verzorgen. Dat is een kwestie van accepteren en investeren de eerste paar weken. Grote kans dat het daarna alleen maar makkelijker wordt. Goed plan om even een lactatiekundige te laten meekijken. Even checken of er misschien nog handigheidjes te bedenken zijn qua aanleggen. En tongriempje en lipbandje ff laten checken.
Waren jullie in het begin ook zo snel in paniek voor iets klein? Wij zijn net terug van de spoedarts van wacht 😮. Ik was doodmoe in de zetel in slaap gevallen voor een paar uur. Toen ik wakker werd zat mijn lens niet goed en begon die te irriteren in mijn oog. Ik begon te wrijven als een gek en in de spiegel te zoeken naar die lens, maar vond niks... Ik was zo in paniek dat ik dacht dat die lens achter mijn oogbol zou terecht gekomen zijn. Die arts maar kijken in mijn oog, maar ze zag de lens niet. Een collega erbij gehaald en die zag het ook niet zitten. Wij thuis overal beginnen zoeken omdat ik er niet gerust in was. Uiteindelijk vond ik de lens onder mijn kleedje!!!! O my God! Hoe belachelijk! !!
Siepie vreselijk dat die krentenbaard blijft aanslepen. Liz mooi buikje al. Voor die littekens, kan een osteopaat misschien helpen om alles wat soepeler te maken. Lena ik heb nooit kwaaltjes gehad en ik voelde mij net als Liz pas zwanger toen ik de baby voelde bewegen. Ook mag je niet zo snel in paniek slaan. Je bent niet ziek, maar wel zwanger. Ego: gisteren heeft manlief de kleine voor het eerst zien en voelen bewegen. Bijzonder momentje... Ik heb een buikfoto in mijn album gezet
Liz: tips? Poeh, lastig. Ik schijn zelf vanbinnen redelijk vol te zitten met verklevingen, maar heb er eigenlijk weinig last van (gehad), ook tijdens mijn zwangerschappen. Het enige wat ik tijdens stimulatie en na puncties weleens had was last van mijn eierstokken (ook verkleefd). En in het begin van de 2e zwangerschap wat last van een zeurend gevoel bij het litteken van de keizersnede. Ik denk dat er (helaas) heel weinig aan te doen is, omdat het meeste littekenweefsel vanbinnen zit. Uitwendige littekens (bikinisnee) kun je misschien insmeren met olie (bio oil of zoiets) zodat het soepel blijft?
Ik weet dat het in het begin zo is, alleen dat ik soms 1,5 uur bezig ben omdat madam gewoon niet goed doordrinkt of aan het spelen is is dan wel irritant. De lactatiedeskundige is hier 2 weken geleden al geweest en wat dat betreft is alles in orde, de techniek heeft ze ook goed onder de knie geen tepelkloven meer etc. Liz dan heb ik ook geen advies als het om de binnenste littekens gaat blijkbaar was het bij mij ook een feest van binnen maar daar heb ik dus geen last van gehad.
Siepie: balen dat die krentebaar zo hardnekkig is... En Stiertje heeft wel gelijk wat de borstvoeding betreft. In het begin duurt het echt lang. Ik was de eerste weken 's nachts ook per keer makkelijk 1,5 uur bezig met meneertje, inclusief verschonen enzo. Kan alleen maar zeggen dat het bij mij met een week of 9/10 echt beter ging. Hij dronk sneller en uiteindelijk ook wat minder vaak. Zal ook niet beweren dat dat makkelijk was . Het is aan jezelf of je het nog trekt of niet. Ik heb ook wel es op het punt gestaan te willen stoppen, maar ja stoppen gaat ook niet van de een op andere dag... en dan moet je de fles introduceren, wat soms ook niet direct goed gaat en dat geeft ook weer gedoe. Uiteindelijk ben ik blij dat ik het volgehouden heb, want daarna ging het ook gewoon als een trein, geen pijn meer, ging mooi vlot enzo. Lena: ach meid, het zullen de hormonen wel zijn dat je zo in paniek raakte. Trek het je niet teveel aan. Probeer wel zoveel mogelijk kalm te blijven . Maar makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik alles van! Liz: vervelend van die verklevingen. Heb er ook geen tips voor helaas. Wat mooi dat je vriend jullie meisje voor het eerst gevoeld heeft!!
Pien het is niet eens inclusief verschonen etc echt alleen puur voeden maar ik hou vol haha want ze doet het er heel erg goed op. Snachts kolf ik dus fles kan ze al komt omdat we in het begin moesten bijvoeden omdat ze 10% was afgevallen, dus dat is geen probleem! Maar goed ik hoop dat de lactatiekundige wel nog een goed advies heeft waar ik weer mee verder kan. Lief van jullie om ook even weer moed in te praten!
Lenamill van harte gefeliciteerd ! Meiden ik ben even terug om jullie te vertellen hoe het gesprek was. Het komt niet meer goed. Hij wil niet meer, is blij dat hij geen verantwoording hoeft af te leggen en hij zegt dat de verschillen te groot zijn tussen ons. Helaas heb ik het hiermee te moeten doen. X
Beschuitje: shit meid 😢. Je hebt het er dan inderdaad mee te doen, maar wat lijkt me dat moeilijk zeg! Het lijkt me een grote klap ook al was het een denkbaar scenario. Weet niet goed wat te zeggen, behalve dan dat ik je heel veel sterkte en alle goeds toewens bij het opbouwen van een nieuw leven. Ik hoop van harte dat je weer gelukkig wordt en dat je ooit ook nog moeder mag worden. Hele dikke knuffel!! Siepie: fijn dat ze al goed uit de fles kan drinken, mijn zoontje kon dat ook direct goed, maar ik ken ook andere verhalen. Hopelijk heeft de lactatiekundige nog wat tips om haar wat vlugger te laten drinken. Valt ze dan ook steeds in slaap tijdens het drinken? Dat kan ik me namelijk wel voorstellen als het zo lang duurt. Mijn zoontje bleef altijd heel lang 'hangen'. Heb er ook een lactatiekundige bij gehad rond 7 weken. Leek ook echt dat hij dan nog wel dronk, maar achteraf bleek hij niet echt meer fanatiek te drinken, sliep niet, maar had kennelijk nog wel zuigbehoefte waardoor hij gewoon lekker bleef hangen en dus af en toe nog wel een slokje nam. Tip van mijn lactatiekundige was toen om hem dan maar 'los te koppelen' na, volgens mij, ca 15 minuten per borst. Misschien is dat ook nog een tip bij jou...?
Beschuitje jeetje ik weet ook niet goed net als pien wat ik moet zeggen. Wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je in de toekomst weer een hele leuk man tegen mag komen, al lijkt dat nu allemaal heel ver weg! Pien net gebeld door de lactatiekundige die hier ook is geweest en wat ik ook al wist onze kleine dame groeit ook als kool (600gr in nog geen 2 weken) dus met dat erbij en dat ze in slaap valt moet ik haar nu 1 borst gaan aanbieden. Vind dat wel spannend want wil haar natuurlijk ook niet te weinig geven. Mocht dit niet werken dan wil ze me graag volgende week zien op hun kantoor. En zoals ik al deed bij slapen en halfbakken drinken meteen los koppelen. Dus daar gaan we morgen mee aan de slag, de andere borst moet ik dan afkolven.