Lieve Ster, Beschuitje en Lena....ik hoop ook zo dat jullie eindelijk is een zwangerschap mogen ervaren. Kan me voorstellen dat het soms lastig is om hier al die berichten te lezen van de zwangeren of meiden die al een kindje hebben gekregen. Ergens hoop ik zo dat jullie er steun en kracht uithalen om door te gaan. We hebben tenslotte allemaal een lange weg gegaan. Ster herken zo jou thuisituatie. ...Hier was het niet anders tussen de 3e en 4e ivf! Weet dat ik aan jullie denk en ik zeg altijd zolang de wens vóór een kindje sterker is dan opgeven.....ga ervoor! Liefs
Ik merk dat ik elke dag negatiever word. Wij vertrekken deze nacht op reis en ik heb geen zin om te gaan. Ik voel me heel depri. Ik xil weten wat er misgelopen is. Waarom eerst zo'n goeie hcg stijgingen, ondanks dat bruinverlies, en dan plots toch nog een miskraam? Ik haat het dat geen enkele dokter kan uitleggen waarom. Ik heb er nood aan te horen dat ik niks verkeerd gedaan heb, maar denk heel de tijd aan vanalles dat ik gedaan heb. Misschien had ik niet moeten werken in de tuin, misschien had ik meer moeten slapen en rusten..? Ik hoop dat ik wat opvrolijken in Italië. Op dit moment is het niet anders dan wenen. ..
Lieve Lena, laat het verdriet er maar 'gewoon' zijn. Die vragen die je jezelf stelt zijn normaal, alleen je krijgt idd het antwoord niet. In 99% van de gevallen een fout in het dna, dat het niet goed heeft gedeeld ofzo, in elk geval iets waar jij en jullie niets aan hadden kunnen doen. Probeer het jezelf echt niet kwalijk te nemen, al snap ik gerust dat je toch die gedachted hebt. Geef jezelf de tijd om het te verwerken. Ga lekker naar Italie en neem lekker je rust! 😘
Lena, wat ontzettend moeilijk om het een plekje te geven en dan die vragen hoezo en waarom. Helaas krijg je er nooit een antwoord op. Ik hoop dat je toch van je vakantie kan genieten samen met je man. Sterkte!
julia, bedankt voor de lieve woorden lena, ik heb zo vaak gedacht : wat doe ik verkeerd.... maar ik denk dat we niks verkeerd doen. sommige meiden raken zwanger terwijl ze feesten, drinken, stress hebben etc en bij hun lukt het ook. En wij houden overal rekening mee, gezond eten, geen alcohol, rustig aan doen etc en dan lukt het steeds niet. Dat is zo ontzettend oneerlijk. helaas veranderen we er niks aan. Ga lekker los op vakantie, en probeer te genieten. makkelijker gezegd dan gedaan.... maar toch. ik begrijp je verdriet. Het is ook niet niks zo'n miskraam
Lieve Ster: dikke knuffel meid. Ik hoop dat jullie er samen als koppel weer kunnen voor gaan en dat het die keer dan ook een pracht van een baby als resultaat geeft. Beschuitje zo erg voor jou, maar ik hoop dat je ooit toch jouw kinderwens in vervulling mag zien gaan. Lena: het is niet leuk meid als je een mk hebt. Helaas kan jij er zelf niets aan doen en staan de artsen ook voor een raadsel... Ik heb bij iedere tp zo hard mijn best gedaan: geen alcohol, niet meer sporten, gezond eten, acupunctuur, osteopathie,... Behalve bij deze poging. Het was sowieso de laatste poging en ik heb deze keer mijn leven niet aangepast. Gewoon lekker gegeten en af en toe een glaasje gedronken en 5 keer per week blijven lopen... En nu is het wel gelukt. Is het door die andere behandeling, of door iets anders, niemand kan het verklaren. Ik hoop dat je toch van je vakantie kan genieten en weer wat dichter bij je man kan komen. Lieve Liz hoe gaat het met jou? En met de zwangere buik en de kleine spruit? Ego: gisteren nog eens op controle gegaan bij de gyn. Suikertest is goed, de kleine doet het ook goed, ligt momenteel nog in stuit, maar kan nog draaien. Hij weegt al 1100g . Morgen vertrekken wij op vakantie. De laatste keer zonder kind
He meiden! Hier ook controle gehad vandaag. Ze hebben niet gemeten hoe groot de baby is (wel gevraagd) maar gaan ze pas doen vanaf week 30 zei ze? Hartje was goed, buik was goed van formaat en ze was weer lekker druk gelukkig. Op zich voel ik me wel goed maar heb wel last van darmkrampen en diarree. Ik ben ook al bijna 4 kilo afgevallen. Inmiddels weeg ik hetzelfde als aan de start van de zwangerschap. Als het aanhoud dan kijkt de MDL arts even mee maar voor alsnog geen zorgen. Verder vandaag een bod op mijn huis gekregen. Het is te laag dus we gaan nog een tegenbod doen en heel hard duimen dat het dan geaccepteerd wordt. Mijn huis staat al een jaar te koop zal je altijd zien dat je in de 8ste maand van je zwangerschap moet gaan verhuizen?! En we hebben ook niks anders hahaha dus wel een beetje stress van maar goed. Verder gaan we over een weekje ook nog even lekker een week naar Frankrijk. Yaraah en Lena ook een hele fijne vakantie! Julia voel jij je al iets beter? Is je verlof al in gegaan? Pien wat reageer jij altijd lief naar iedereen! Digi knuffel aan jou! Ster ik leef met je mee dat weet je. Ik hoop dat jullie er uitkomen. Er zijn geen garanties in het leven maar voor mijn gevoel zijn jullie in Gent net voor de eindstreep gestopt. Aan de andere kant vind ik wel dat je 100% gelukkig in je relatie moet zijn voor je verder gaat en aan kinderen denkt maar het is zo oneerlijk voor je. Ik gun het je zo <3 Beschuitje ik leef met je mee. Hopelijk kun je je leven zo indelen dat jij er gelukkig van word. Misschien is dat wel even zonder man? Mijn nichtje is net bevallen van een gezonde jongen na 4 jaar IVF pogingen. Ze is alleen maar nu met zoon en ook gelukkig. Maar ook zonder kinderen is er geluk. Het is zo'n moeilijke weg en ondanks dat ik zwanger ben zit ik nog vaak te huilen om Freya posts. Ik begrijp het verdriet ook. Zwaai naar de rest!
Liz: bedankt voor de knuffel . Fijn dat het goed gaat met het kleine meisje in je buik! Vervelend dat je zo'n last van je darmen hebt, in elk geval goed blijven drinken dus! Hopelijk trekt het weer wat bij. Fijne vakantie! Hier is weer een klein beetje 'ontwikkeling'. Ik heb vandaag zowaar weer een afspraak bij de fertiliteitspoli gemaakt om een volgende behandeling te bespreken. 23 augustus kunnen we terecht. We hebben nog een cryo en die zouden we wel over een paar maandjes terug willen laten plaatsen. Het is dus al weer een beetje gaan kriebelen. We hebben afgelopen 2 maanden ook weer iets gerichter 'geprobeerd'. Daarvoor is er eigenlijk nooit echt een kans geweest moet ik zeggen, we waren behoorlijk ingedut op dat ene gebied . Maar goed, die 'kansen' van ons voelen na 2 menstruaties alweer als vanouds (=waardeloos) moet ik zeggen. Ergens hoopte ik op een wonder, maar goed... ik probeer nu maar gewoon weer realistisch te zijn: als we wat willen, moeten we dus gewoon weer naar het ziekenhuis. Het voelt nu wel heel anders, want we zijn al gezegend met een zoontje, maar toch zie ik er ook wel wat tegenop. Het is een beetje dubbel allemaal: moeten we dit wel weer zo doen en niet gewoon tevreden zijn met wat we hebben? Levert het niet teveel spanning op: de mogelijke teleurstellingen, de ellendige hormonen, de combinatie met het werk etc. waarom zouden we dat willen? we hebben het toch goed zo? Maar toch lijkt het me wel mooi voor mijn zoontje een broertje of zusje te mogen krijgen, dus ja.... dan toch maar proberen. We gaan in elk geval rustig aan beginnen met de 'cryo' das gelukkig niet zo ingewikkeld. Zien we daarna wel weer... Ik weet nog niet wanneer we kunnen starten, maar zelf zat ik aan oktober/november te denken. Ik hoop dat ik de meiden met lege handen niet voor het hoofd stoot, want ik besef me maar al te goed dat ik nu eigenlijk een 'luxeprobleem' heb. Ik heb al de hoofdprijs, maar wil nog graag de jackpot, zoiets...
Ohhh Pien wat spannend meid! Ik begreep altijd dat de wens voor een tweede net zo sterk kan zijn als voor een eerste dus daar kan ik niks over zeggen. Het traject is in elk geval net zo ingrijpend en zwaar lijkt me. Die twijfels lijken me allemaal heel erg normaal. Heel spannend voor jullie en heel fijn dat je nog een cryo hebt. Je weet maar nooit misschien gaat het in 1 keer goed? Ik leef helemaal mee! Mijn vriend/aanstaande praat nu al over een tweede maar dat komt omdat hij zoveel geloof heeft in Gent omdat het daar relatief snel is gelukt denk ik. Maar ik moet ook niet denken aan puncties en injecties. Maarja dat eindresultaat hè....
Pfff, ster, heftig. Sterkte meis. Pien: snap dat die kansen alweer snel 'waardeloos' voelen. Maar de eerste menstruaties na een bevalling schijnen ook nog weleens zonder eisprong te zijn. Dus wellicht binnenkort wel weer echte kansen. Ikzelf werd afgelopen weekend eindelijk voor 't eerst ongesteld na de geboorte van onze dochter (morgen 9 maanden geleden). Geef nog steeds bv, vandaar ...
Ster: oh nee meis!!! Wat erg! 😢😢😢. Weet niet wat ik zeggen moet... klinkt als nu echt definitief? Denk aan je!
Ster nee wat erg meid! Een virtuele knuffel van ons en heel veel sterkte!!! Pien ook weer spannend de weg naar het ziekenhuis, idd wel fijn dat jullie met een cryo kunnen beginnen. Liz ik heb na de 20 weken echo nooit meer een echo gehad behalve de pretecho en naar ik weet zijn bij een goede zwangerschap meer echo's ook niet geïndiceerd. En je last van de darmen kan ook van de zwangerschap komen hè, maar nooit verkeerd om iemand mee te laten kijken. Super gaaf dat jullie huis misschien verkocht wordt maar lijkt mij idd ook behoorlijk heftig als je nu zover zwanger bent. Yaraah klinkt goed, enne gewicht zijn is nog steeds een schatting hoor. En met stuitligging die kleine dame van mij draaide pas met 34 weken om! Julia hoe is het met jullie? Lena begrijpelijk hoor alle twijfel etc, moet zeggen ik heb nooit wat gelaten was daar zo klaar mee dus je moet jezelf ook niks verwijten. Ik had bijvoorbeeld intro week van mijn opleiding een week voor de tp en ja op de vrijdag gingen we uit en heb toen gewoon gedronken net zoals ieder ander. Vindt dat wij mmm dames al veel meer laten en achteraf met welk resultaat. Op naar de volgende cryo en doe dan gewoon waar je je goed bij voelt! Boboke gaat hard zeg dat je alweer voorbij de 20 weken bent. En dat klinkt idd wel als een groot kind, nu al zeg. Wel goed dat je nog geen insuline hoeft te spuiten. Vakantie klinkt ook super, klein beetje jaloers wij gaan pas in feb op skivakantie en volgende zomer ook lekker weg! Ego, BV geven is nog steeds drama, een borst geprobeerd nou daar heeft ze echt niet genoeg aan. Ze doet er steeds 1,5 uur over wanneer ik het na aantal dagen weer zat ben kolf ik weer de hele dag. Weet nog niet hoe lang ik het vol ga houden, maar wil het ook graag voor haar. En cb was tevreden groeit goed lichamelijk onderzoek was ook helemaal in orde. Krentenbaard is gelukkig helemaal weg en ze meldt zich maar 1 tot 2 keer per nacht en op een huil uurtje in de avond is het verder een vrolijke dame!
O nee Ster, wat erg! Je hoopt toch altijd dat het terug goed komt en wordt zoals het vroeger was... Hier in Italië valt het mee. Ik en mijn man hebben weer kunnen praten en soms ook al weer wat gelachen. Dat was erg lang geleden. We streven gelukkig wel nog allebei ons doel na: een kindje in ons leven. Ik ga volgende tp misschien idd eens proberen naar niks te zien. Geen acupunctuur, geen extra chinese kruiden om een warme baarmoeder te krijgen, ... Ik heb wel nog een vraagje voor iemand die misschien jammer genoeg ook al een miskraam heeft gehad. Ik heb nu nog steeds bloedverlies, dus al voor de tweede week. Maar het is enkel bij het afvegen. En....het is niet meer rood, maar roze en draderig /slijmerig. Zou het kunnen dat ik gewoon weer vruchtbaar slijm verlies en dat dit nu vermengd wordt met het restbloed dat nog van de korte zwangerschap in mijn baarmoeder aanwezig was? Pien, heel veel succes met de volgende poging. Ik wens jou het geluk om nog eens zwanger te mogen worden! Een cryo is idd een rustig begin😊. Fijn dat je nog een cryo hebt.
Boboke je gaat hard ineens, voel je je goed? Pien spannend om weer langzaam aan voor een tp te gaan....Hoop zo dat deze gelijk blijft plakken voor jullie. Siepie wat fijn dat de krentenbaard over is. Heftig om zo de BV te geven kost enorm veel energie als ik het zo lees. Misschien is de lactatie vpk vragen voor advies? Ster, ik sta helemaal perplex dit had ik niet verwacht. Wat enorm verdrietig zal jij je voelen....hele dikke knuffel!!! Lena, fijn dat jullie kunnen genieten samen, fijne vakantie! Liz, goed om al naar de toekomst te kijken toch dromen mogen we allemaal hebben. Verloopt je zwangerschap goed? Ik ben bij de gyn geweest en we zijn weer goedgekeurd! De laatste 6 wkn blijft mn gewicht stabiel dus dat is fijn. Nog niet eens veel aangekomen, zit nu rond de 10 kg. Verder voel ik me wel goed....alles is zo goed als klaar voor de kleine. Nog 4 weekjes te gaan....spannend hoor!
Lieve Ster Ik heb je al even gesproken op de chat maar vind het zo'n ontzettend shit nieuws. Je verdiend het echt niet en ik vind het heel oneerlijk dat hij maar ook jijzelf je zelf de 'schuld' geven. Iemand gelukkig maken mag toch niet alleen afhangen van het wel of niet krijgen van kinderen. Ik begrijp dat alle medische trajecten en teleurstellingen een enorme domper op een relatie kunnen geven. Dat snappen we denk ik allemaal heel erg goed op dit forum omdat we dat deel ook heel goed herkennen uit onze eigen thuis situaties. Het lijkt misschien 'makkelijk gezegd' omdat ik nu zwanger ben maar ik ben wel echt van mening dat een kindje je relatie niet moet redden. Hoe dan ook vind ik het ontzettend verdrietig voor je. Je hebt er heel hard voor gevochten en je bent nu juist zo goed bezig voor jezelf met studie etc. Ik denk aan je en hoop dat als je de berichtjes leest je weet dat we allemaal aan je denken. Het had ons ook kunnen overkomen en iedereen leeft dus mee. Veel sterkte en je weet me te vinden
Ster, wat vreselijk naar voor je! Ik leef enorm met je mee, dikke knuffel!! Hopelijk vind je gauw het geluk dat je verdient! Pien, succes! Ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag worden. Mijn ervaring is dat het traject voor de tweede mij zwaarder viel, maar mss komt dat omdat de rek er al wat uit was? Maar dubbel en dwars waard geweest! Nu zitten we in de 'herstelperiode'. Want het is niet ineens weg die hele periode spanning, onzekerheid, hoop en wanhoop, ook al zijn we dolgelukkig met wat we hebben. Julia, spannend, nog maar 4 weekjes! Siepie, wat een gedoe heb jij met de bv! Fijn dat ze zo goed groeit en zo'n lekker vrolijk meisje is! Geniet daar vooral van! Liz, wat een ontwikkelingen! Gelukkig gaat het met je kleintje goed! Yaraah, fijne vakantie! Voor wie ik vergeet; mijn excuses, had net een heel stuk klaar, kon ik het niet verzenden en was het weg... Hier gaat alles goed. Kleintje alweer 11 maanden. Eigenwijs, maar ook heerlijk makkelijk en supervrolijk!
bedankt voor de lieve woorden ik raak lichtelijk in paniek ben helemaal alleen, wat moet ik nou, waar moet ik naartoe, ik weet het ff allemaal niet meer. moest gisteren zo hard huilen en dan is er niemand die je kan troosten of een arm om je heen kan doen of waar je even tegen kan praten. voel me echt zo eenzaam.