Liz: ik heb ook maar om de 4 weken controle. Dan meten ze zijn hoofdomtrek, buikomtrek en de lengte van de dijbeentjes. En doen ze een schatting van het gewicht. Wat kwaaltjes betreft, ik heb er ook niet echt last van. Enkel sinds een week of 2 vaker last van brandend maagzuur of zure oprispingen. Verder gaat alles heel goed. Lena: mijn man praat ook niet zo graag en al zeker niet over miskramen of mislukte pogingen. Ik ben dan wel iemand die alles van zich af moet praten, dus ik praat en hij luistert. Ook is hij redelijk bezorgd en mag ik ook lang niet alles meer doen van hem, maar dat wuif ik weg, ik voel heus wel mijn eigen lichaam.
Ja maagzuur heb ik ook wel maar had ik altijd al wel last van. Ik ben wel heel snel geirriteerd de laatste week. Of gewoon boos en verdrietig. Herkend iemand dat? Heeft dat iets met de hormonen te maken? Lijkt me zo gek ineens rond 27 weken?
Lieve ster, wat schrik ik van je bericht, dat jullie uit elkaar zijn!! Dit had ik niet zien aankomen ondanks dat jullie al langere tijd "problemen" hebben . Hoe gaat t nu met je? Hebben jullie nog wel contact? Dikke knuffel meis Lena hoe gaat t nu met jou en je relatie? Heeft de vakantie jullie wel goed gedaan? Zijn jullie al klaar voor een volgende cryo of nemen jullie een pauze? Beschuitje hoe gaat t met jou? Julia de laatste loodjes zijn aangebroken? Hoe voel je je? Gaat t nog n beetje? Yaraah lees net je bericht dat de kleine goed groeit. Ik had van de week ook een groeiecho en de kleine weegt ook 1100 gr . Lopen dus redelijk gelijk op qua groei. Wel fijn dat de suikertest goed was! Liz hoe gaat t met jou? Nog steeds zo veel last van je darmen en hormonen? Het is echt niet erg als je niet zo veel aankomt hoor, zo te lezen groeit de kleine meid goed en dat is het belangrijkste! Wel vervelend is natuurlijk dat je veel darmproblemen hebt Ook jij alweer op vakantie geweest. Goede tijd gehad? Hoe is t nu met je huis afgelopen? Pien spannend weer bijna beginnen!! Volgende week al het gesprek. Ben benieuwd wanneer jullie kunnen starten. Siepie petje af hoor, dat je het zo lang vol houdt met de bv!! Hier kreeg T ook altijd maar 1 borst en daar had hij ook genoeg aan. Als ze er niet genoeg aan heeft is het natuurlijk een ander verhaal. Fijn dat het zo'n vrolijke dametje is Gaat t ondertussen al beter? Gaat de kleine meid dan mee in februari op skivakantie? Zat ik me af te vragen m676 de kleine meid alweer bijna een jaar! Alvast gefeliciteerd!! Ego. Hier gaat t eigenlijk allemaal best goed. T houdt me goed bezig aangezien hij op t moment alleen maar wil klimmen, staan en lopen. Gelukkig slaapt hij over t algemeen nog 2x op n dag, zodat ik ook n momentje rust kan pakken. Sinds afgelopen vrijdag helaas wel aan de insuline voor de nacht aangezien mijn nuchtere waardes te hoog werden. Hierdoor is een inleiding definitief geworden. Dit betekent dat de kleine er met ongeveer 11 weken al is!! Wordt nu toch een beetje opschieten aangezien we nog steeds niet 100% zeker zijn van de naam, kamertje is nog niet klaar en ook nog geen geboortekaartje uitgezocht
Hier gaat alles goed hoor. Dank je. Wel jammer dat ik 4 kg ben bijgekomen sinds de vakantie. Die wil ik er graag weer af vermits ik toch niet meer zwanger ben. Dan wil ik nog even pronken met een steak buikje hoor. Nu veel te papperig. Ik denk dat ik me te veel liet gaan. .. wij hebben normaal gezien eind vd maand weer een terugplaatsing. X
Hoi allemaal! Pien hoe waren jullie paar dagen weg, lekker ervan kunne genieten? Wanneer hebben jullie de eerste afspraak in het ziekenhuis om weer te gaan starten? Yaraah hoe gaat het met jou, jij bent ook alweer 30 weken zie ik. Trek je het allemaal nog een beetje, ergens last van? Lena klinkt in ieder geval goed dat je heerlijk van het Italiaanse eten hebt genoten. Maar ik ken het hoor een paar kg derbij dat moet er dan ook meteen weer af! Gaat je vast wel lukken. Je gaf al antwoord dat je nog niet precies wist hoe het met de volgende tp zat, weet je onder tussen al wat meer. Ster hoe gaat het inmiddels met je? Ik zou idd eerst dit over je heen laten komen en dan later pas terug komen op het verhaal wel of geen kinderen en hoe. Beschuitje hoe is het nu met jou? Liz en hoe is het met de verkoop van je huis? Liz over wel of niet aankomen dat maakt niet uit hoor, ik ging geloof ik pas aankomen na een week of 22. En wat er niet aankomt hoeft er ook niet af! Hoe voel je je verder, mocht je nou nog last van je darmen hebben metamucil of movicolon kan goed helpen dat heb ik vanaf 20 weken gebruikt. Helpt tegen opgeblazen gevoel, rommelende darmen en obstipatie. Boboke goed om te horen dat het zo goed gaat met jullie! Jammer dat je nu toch aan de insuline moet. Zo te horen komt alles wel op tijd af joh je hebt nog 11 weken en jullie komen er vast wel uit betreffende de naam! Julia hoe gaat het met jou, is nu weer warm weer trek je dat nog een beetje? Last van opgezwollen voeten of valt dat mee? Het is bijna zover, vind je het al spannend? M676 hoe is het met jullie? Hier heeft de kleine dame dinsdag de eerste vaccinaties gehad en daar kreeg ze verhoging van en werd ze niet lekker, pcm doet dan wonderen gelukkig. Borstvoeding lijkt beter te gaan, ze lijkt sinds gisteren instaat zonder tepelhoedje te drinken en dat gaat 10 keer sneller maar 30-40 min per voeding wat een verademing! Ze groeit als kool zit op de +1sd. Ze slaapt goed snachts daar tegen over straat dat ze overdag nauwelijks slaapt, gevraagd bij cb of dat goed is maar omdat ze zoveel snachts al slaapt is dat vrij logisch. Verder voel ik me goed! Knuffel aan de dames die ik vergeten ben.
Hoi ja hoor, we hebben de laatste maandag van augustus waarschijnlijk tp. Als cryootje het overleeft hè. Duimen maar voor een goede afloop. X
Ha meiden, bedankt voor de lieve reacties. Hier ondanks alles toch wel een goede zomervakantie gehad. Wel even weg geweest en verder veel opgeruimd. Huis schoon, hoofd leeg. Ik had alle medicijnen en doosjes bewaard van het traject en deze heb ik inmiddels ook met pijn in m'n hart naar de apotheek gebracht. Het was een verdrietig en heftig moment maar ik ben ook wel een soort van opgelucht dat m'n hoofd nu leeg is. Heb nog wel veel momentjes dat ik het even zwaar heb, maar ik merk wel dat ik langzaam ietsje op krabbel. Hopelijk komt er nog eens een mooie liefde in m'n leven want tussen ons is wel duidelijk dat het echt niet meer goed komt. Wat betreft de gesprekken die gingen over wel of niet alleen een kindje krijgen.. Ik moet daar op dit moment niet aan denken alleen, maar sta er mogelijk wel voor open als ik over een tijdje nog geen vaste partner heb. De tijd zal het leren. Het kost ook echt tijd om zo'n beslissing te nemen.
He meiden, Ik reageer ook even kort. Ik kijk nog wel mee op de pagina maar heb het best druk. Ons huis is verkocht onder voorbehoud van financiën en hopelijk is deze week het koopcontract getekend. Gisteren had ik wel nog nieuwe kijkers want tja je weet het nooit. Inmiddels wel besloten het risico maar te nemen en een ander huis te zoeken. En daar moet je dan ook weer bergen papierwerk voor aanleveren. Een hoop gedoe en hopelijk komt alles volgende week samen en weten we wat er gaat gebeuren. Ons nieuwe 'tijdelijke' huis heeft een lift dus geen gedoe met trappen en een kinderwagen. Het is wel wat kleiner en dus ben ik mega druk aan het opruimen, weg gooien en dingen op marktplaats aan het plaatsen. Als we verhuizen ben ik 8 maanden zwanger. Op het moment kan ik gelukkig nog wel lekker inpakken dus ik ben behoorlijk bezig. De zwangerschap gaat goed al heb ik nog veel maag en darm klachten. Ik kan slecht tegen de ijzertabletten die ik moest nemen dus daar ben ik ook niet goed mee bezig. Eind van de maand weer controle dus dan bespreek ik alles maar weer goed. Beschuitje je klinkt goed! Verstandig en al iets opgewekter. Heel fijn dat je zomer toch goed was. Ster hoe is het met jou meis? Julia hoe gaat het? Zwaai aan de rest!
Ster: hoe is het met je meis? Zie je het nog een beetje zitten? Hoop zo dat je hier goed en sterk uitkomt! Bobo: wow loopt T al, wat knap! Maar dan heb je het nog drukker met achter 'm aan lopen denk ik, en dat met een dikke buik, pittig . Mijn zoontje loopt nog niet, wel aan de hand, maar los durft ie nog niet. Z'n broeken slijten snel zo . En over 11 weken er nog een hummeltje erbij, sjonge jonge, kan het me haast niet voorstellen! haha. Liz: wat fijn dat de koop zo goed als zeker doorgaat! Al is het dus wel ff flink druk zo laat nog in je zwangerschap. Maar lekker wat opruimen kan wel een goed gevoel geven. Heb je die rommel straks niet meer in je nieuwe huis! (Er komt weer genoeg spul binnen met die kleine meid ). Trouwens, gele vla hielp bij mij ook wel tegen maagzuur, en gaviscon ook (beter dan vla). Beschuitje: fijn dat je wel wat van je vakantie hebt kunnen genieten en dat je nog even weg bent geweest, goed bezig! Neem de tijd die je nodig hebt om erover heen te komen. Komt tijd, komt raad! (ok dooddoener, maar zo ist meestal wel...) Siepie: fijn dat je dochter nu zonder hoedje drinkt en dat het sneller gaat . En herkenbaar: mijn zoontje sliep ook heel weinig overdag, 's nachts wel, maar overdag was ik er veel mee in de weer. Ik had zelf wel het idee dat ie meer slaap nodig had, maar ja, als ie 's nachts lekker sliep wilde ik niet klagen . Maar weet dat het wel vermoeiend is zo'n kleintje die overdag zoveel wakker is. Is ze wel tevreden overdag? Ego: We hebben genoten van onze korte vakantie. Alleen het weer zat niet mee, toen we weer thuis kwamen en ik aan het werk moest, werd het weer mooi! Volgende week wordt ook mooi en ook dan op de dagen dat ik moet werken, grrrrr! Afgelopen vrijdag naar de acupuncturist geweest. Wil mijn lijf weer optimaal voorbereiden. Vorige keer ook zo gedaan, dus nu ook maar weer. Krijg volgende week nog weer een pot (hele vieze) kruiden. Morgen naar het cb met de kleine man voor weer een prikje. En dan dinsdag naar het ziekenhuis voor nieuwe 'intake'. Ben benieuwd of ze nog iets willen onderzoeken, bloed of zaad ofzo, of misschien ff een echo. Zaad zal nog wel niet nodig zijn aangezien we nog een cryo hebben . Groetjes en knuffels aan de rest!!
Lena klinkt alsof je in ieder geval genoten hebt van de vakantie! En die kilootjes gaan er vast snel weer af. Nog maar n weekje tot de tp! Siepie fijn dat t drinken nu eindelijk wat beter lijkt te gaan. Ook n geruststelling dat ze zo goed groeit op je melk! Liz wat fijn dat je huis nu toch verkocht is. Zal inderdaad best wel pittig zijn om met 8 maanden te verhuizen, maar t zal vast wel goed komen. Hadden jullie dan al n huis op t oog dat jullie zo snel kunnen verhuizen? Succes met alles inpakken! Beschuitje je klinkt inderdaad al een stuk positiever! Goed dat je de tijd neemt om eerst alles n plekje te geven en te kijken wat het leven nog in petto heeft voor je voor je verder gaat met je kinderwens. Pien hihi los lopen doet hij nog lang niet hoor! Wel aan de hand stappen, maar juist dat gebukt lopen is niet echt ideaal. Gelukkig zit mn buik me nog niet heel erg in de weg en kan ik nog gewoon met m op de grond spelen en stoeien. Zie wel tegen de komende dagen op met die warmte, want dat zijn vermoeiende dagen. Jammer van het weer tijdens je vakantie, maar gelukkig toch n leuke tijd gehad. T is echt n wisselvallige zomer tot nu toe. Sterkte met de prikjes morgen en succes dinsdag!
Hey lieve meiden, even een berichtje vanaf mijn kant. Voor als nog is het rustig en verwacht ik de 40.wkn wel te halen. De kleine heeft het nog goed daarbinnen. Wel zijn de laatste loodjes zwaar en zie best op tegen het warme weer.... Liz wat super van je huis....nu lekker alles pakken zodat het straks allemaal soepel verloopt met verhuizen! Siepie fijn dat het drinken beter gaat! Yaraah vervelend he dat maagzuur....ik leef op rennies en melkproducten helpt goed. Pien...balen van het weer in je vakantie...hopelijk hebben jullie wel genoten. Succes in het ziekenhuis en dinsdag met de prikjes voor de kleine. Lena spannend meid, bijna weer een tp, ik duim. Beschuitje fijn om wat positiefs van je te lezen. Goed dat je jezelf herpakt en je wat beter voelt. Alles op zn tijd...ik hoop dat je een man vind die je begrijpt en er tzt volledig voor wilt gaan met je! Boboke, hoe verloopt je zwangerschap, kan je er lekker van genieten? Ja dat hete weer zie ik ook tegenop. ...maar met onze voeten in een teiltje water.
Spannend Julia!!! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal loopt. Hoe verder ik kom hoe meer ik ook nadenk dat de zwangerschap ook weer eindig is. Gek idee maar die kleine komt er echt bijna aan!! Ik duim alvast voor je dat alles mooi en voorspoedig gaat!
Julia: spannend weer zeg. Ja dat warme weer is leuk, maar wel net iets lastiger nu... Liz wauw goed nieuws van je huis. Pak nu maar mooi alles in zodat je straks vlot kan verhuizen Siepie goed dat het drinken beter gaat Pien...minder weer in de vakantie is nooit leuk...hopelijk hebben jullie wel kunnen genieten van elkaar en de kleine. Lena ik duim voor een goede tp Beschuitje fijn om te lezen dat je wat positiever bent. Zoals Julia al zegt: alles op zn tijd... Boboke, leuk dat je nog kan stoeien met de kleine, verder niet te veel last? Ego: zaterdag de 30w echo gehad en alles heel goed met onze kleine prins. Hij weegt al 1770g en heeft heel veel haar. Hij is ook gedraaid en ligt nu dus met het hoofdje naar beneden.
Boboke: oh dus T loopt nog niet, maar had best gekund he, je hoort wel van babies van 9 maanden die al lopen, ben je ook mooi klaar mee . Sterkte met het warme weer straks, hopelijk houd de kleine man zich ook wat rustig. Lekker met een badje water in de tuin . Julia: oh wow je bent er echt bijna! Had ik nog niet zo beseft. Maar mooi dat je al zo ver bent, dan is je kindje mooi goed volgroeid, dat is voor de start wel zo fijn! Mocht ik je niet meer treffen op dit forum voor je bevalling: heel veel sterkte, je kunt het! Ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig mag verlopen! En daarna genieten van jullie wondertje . Liz: hihi ja een zwangerschap eindigt doorgaans in een bevalling van een baby . Maar ook ik kon me dat, zelfs hoogzwanger nog, vaak maar amper bevatten . Yaraah: fijn dat jouw kleine het ook goed maakt! Je schiet al lekker op zeg! En leuk dat je al weet dat ie veel haar heeft. Dat heb ik nooit geweten van te voren. Kun je dat ook zien op zo'n 3d/4d echo? Lena: meid ik hoop dat je gauw mag volgen! Eind augustus nog een tp als het goed is toch? Dat is ook al weer bijna. Hopelijk nu een echte plakker!
Lieve dames, ik lees nog vaak mee hoor. Ik reageer alleen wat minder omdat ik het zwanger worden wat probeer los te laten. Dat lukt redelijk goed, omdat ik me volledig terug focus op mijn zelfstandige logopediepraktijk. Ik heb net solicitanten gehad gisteren en moet nu een nieuwe collega mee opvolgen. Ik laat jullie nog even weten dat wij dinsdag de tp hebben. Als jullie willen duimen, zou dat Heeeeel lief zijn!!! Veel groetjes aan iedereen! Xxx
Lena ik ga zeker voor je duimen meid!! Denk dat je met deze temparaturen in elk geval geen last moet hebben van die kou! Succes Voor diegene die het boeiend vinden heb ik een foto gepost in het buiken topic onder 'zwanger zijn'. Verder lekker druk met inpakken en zweten door dat vieze weer!! Wat doen jullie om af te koelen?
Ohhh Julia vandaag 40 weken??? Pff jeetje meid wat zwaar voor je deze hitte. Maar nog niet bevallen? Ik duim voor je!
Lena: wat goed dat je je lekker op je werk focust! En natuurlijk duim ik voor een goed tp op dinsdag !! Liz: rustig aan he met dit warme weer! Ik doe niet zoveel. Vanochtend met zoontje naar vriendin geweest die een heerlijk grote tuin heeft met veel bomen en schaduw. Ze heeft zelf ook 2 kinderen, 4 en 6, en er is genoeg speelgoed voor mijn zoontje. Dus die vermaakte zich daar prima terwijl wij aan de koffie zaten . Nu ligt ie te slapen, heb ik snel even wat gezogen en gesopt, en ga ik zo nog even in de tuin zitten als de schaduw wat meer terug is. Julia: sterkte meid, hou nog ff vol en probeer ook nog wat te genieten van het geschop in je buik ! afgelopen dinsdag ons 'intake' gesprek gehad bij de fertiliteitsafdelig. Voelde erg goed moet ik zeggen, we werden met enthousiasme ontvangen door de arts en die we destijds ook veel zagen. Niet heel veel nieuws gehoord ofzo, maar wel fijn om ons weer 'gemeld' te hebben. We kunnen beginnen wanneer we willen. Voor het terugplaatsen van de cryo is verder ook weinig nodig. Ik mag het weer in natuurlijke cyclus doen en zelfs ook utro gebruiken als ik dat wil . Zo soepel waren ze eerst niet. Ze zei er wel bij dat het niet bewezen is dat het werkt, maar als ik me daar goed bij voel, schrijft ze het gewoon voor. Heel fijn dus. En last but nog least is het ook nog een top cryo, 8 cellig en geen fragmentatie. Ik moet oppassen dat ik niet overmoedig wordt haha ! Kleine kanttekening is wel dat als ik het in natuurlijk cyclus dat er een hele kleine kans bestaat dat ik niet in de planning pas, omdat de tp misschien op een zondag valt en het druk is. Dan moeten we een maand overslaan. Nou goed, dat risico neem ik dan maar. Morgen de kruiden van mijn acupuncturist ophalen en dan over een maand of 2-3 gaan we ervoor!
Oehhh spannend Pien dat klinkt allemaal inderdaad heel erg goed! Ik denk dat je niet overmoedig bent maar gewoon enthousiast en dat lijkt me heel positief juist! Gewoon in geloven want ja...waarom ook niet. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen en hopelijk kan je gewoon mee in de planning!