wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Lena niet lullig bedoeld maar je klinkt echt alsof je je zelf gek aan het maken bent. Alle medische vragen kun je echt het beste aan Gent vragen want die kunnen je het beste adviseren over Utro gebruik etc. Wij moesten er wel een maand tussen laten zitten voor een nieuwe cryo poging dus is niet vergelijkbaar. Verder is het helaas gewoon geduldig afwachten. Geen of wel bruinverlies of zelfs bloedverlies zegt nog helemaal niets. Ik en meerdere dames hebben die ervaring. En wel of niet steekjes en menstruatie kramp ja het kan alletwee betekenen. Dat kan niemand je hier voorspellen. Geduld en positiviteit daar heb je wel wat aan denk ik.

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Boboke ja snap dat je het zwaar vind. Het is ook gewoon zwaar. Ik vind het best tegen vallen eigenlijk. Al wil ik tegelijk ook weer niet klagen want dit is tenslotte mijn grootste wens. Maar ik heb echt met lopen en stilstaan gelijk een harde buik. Met zitten en liggen heb ik het benauwd omdat die buik zo tegen mijn long aanzit. Ik kan me niet voorstellen het allemaal te moeten doen met een kleintje erbij.

Pien jeetje dat lijkt me ook zeker heel erg lastig. Je kleine achter laten. Uiteraard heeft jouw kleintje gewoontes en daar kunnen ze toch wel een beetje rekening mee houden? Ik zou gelijk mijn zorg uiten over de tweestrijdige berichten. Je mag zeker wel verlangen dat ze tenminste weten of hij heeft geslapen of niet zeg. Het is natuurlijk al lastig je kindje achter te laten, dan moet dat wel ergens zijn waar je 100% vertrouwen in hebt.

Nog precies 1 week voor we de sleutel krijgen en ik heb inmiddels 38 dozen ingepakt. Zoveel kasten uitgemest en dingen weg gegooid. Al het beddengoed, gordijnen en kleding nog maar eens gewassen en de schiderijen en serviesgoed ingepakt in noppenfolie. Vandaag is de gang garderobe aan de beurt. Het is ook wel fijn om zo'n grote schoonmaak te houden voor de baby komt maar het had wel een maand of twee eerder gemogen van mij :). Manlief is weer in Parijs voor werk dus doe een hoop alleen en dat is nog erg pittig. Vanmorgen 6 vuilniszakken troep de trappen af gesjouwd en merk dat ik dat niet heel lang meer ga kunnen doen. Aftellen dus op alle fronten.

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lena: ik zou braaf nog even de stro doornemen hoor. Je kunt niet voorspellen of de stro je menstruatie wel of niet tegenhoudt. Bij mij hield het het in de regel ook niet tegen, maar dat was bij verse tp's. Heb je er ook progynova bij? In dat geval zul je niet eerder ongesteld worden dan dat je stopt met de utro. Maar daar is het nu echt nog veel te vroeg voor hoor! En ik snap best dat je vertrouwen wegzakt omdat je gevoel meestal wel klopt, maar toch wil je het niet op je geweten hebben als je te vroeg stopt en je toch zwanger bent. Het enige dat je kunt doen is nog een paar dagen geduld opbrengen. Sterkte meid!

Liz: ja inderdaad, ik had wel alle vertrouwen in deze opvang en ik keek er ook echt naar uit om hem er naartoe te brengen omdat het me zo leuk leek voor hem. Maar goed, ik zal ze niet direct afschrijven, want ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over deze opvang. Mijn zoontje en ik zullen gewoon even moeten wennen vermoed ik ;). En ik moet leren goed aan te geven wat me wel en niet zint...

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik vind het niet erg hoor dat het niet gelukt is. Ik dacht alleen dat iemand van jullie misschien al ervaring had met progynova? Prof De Sutter zei dat er geen wachttijd is tussen twee terugplaatsingen. Vrijdag belt Gent me sowieso op om door te geven dat mijn bloedtest waarschijnlijk negatief is en ik vraag dan ook wel om verdere uitleg. Is niet dringend.
    Als ik s morgens onze buurjongetjes hoor brullen (eigenlijk brullen ze heel de dag door en wordt onze buurvrouw stilaan gek van altijd boos te moeten worden), denk ik wel eens: wat een luxe hebben wij toch nog!!! 😀

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar je bent nog steeds niet ongesteld geworden?

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nee, ik ben nog niet ongesteld, maar ik voel dat de medicatie alles ophoudt... Als ik er bij wijze vanspreke vandaag mee stop, komt de bloeding meteen door denk ik. De urinetests zijn spierwit... helaas... De utro houdt niks op bij mij, maar misschien de progynova wel?

7. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh ja, ik heb helemaal geen ervaring met progynova dus dat zou ik je niet kunnen zeggen. Inderdaad houd de Utro het meestal niet tegen. Bij mij kwam het er ook dwars doorheen. Wat vervelend dat je niet echt duidelijk hebt dan ondanks dat je test spierwit is dus.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ja Lena, dat zei ik in mijn vorige post volgens mij ook: door de progynova is je cyclus stil gelegd, je zult niet eerder ongesteld worden als dat je daarmee stopt. Het ligt dus idd m.n. Aan de progynova. Ik werd zelf ook met alleen utro wel gewoon ongesteld.
    Toch balen dat het niet gelukt is :(

9. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena balen dat het niet gelukt is, maar gelukkig zitten er nog een aantal cryootjes op jullie te wachten. Ik heb zelf geen ervaring met Progynova, met Utro werd ik ook gewoon ongesteld

Liz wauw meid al goed ingepakt, wel rust nemen af en toe hé.

Pien wat naar van die kinderopvang, ik hoop dat het toch gauw beter gaat.

Ego: druk druk druk om werk, huishouden en aankomende geboorte te regelen. Maar hé mij hoor je niet klagen hoor... Gisteren wel gans de dag last van menstruatieachtige krampjes??? Ach zal wel mijn lichaam zijn die aangeeft dat ik het wat rustiger aan moet doen.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Gent heeft me dus niet eens gebeld vandaag, om mijn bloedresultaten te bespreken. Ik ben gisteren bij mijn huisarts bloed gaan laten prikken. De resultaten zijn gefaxt naar Gent. Ik begrijp niet hoe ze me vergeten konden zijn. Ik had patiënten heel de avond en niet de tijd om het nummer op te zoeken waarnaar ik moest bellen. Toen ik om 19u een pauze had, was fertiliteit gesloten. Ik ben dan maar op eigen initiatief gestopt met de medicatie hè. .

11. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Yaraah wat klink je nog vol energie en opgewekt! :) Goed hoor ik voel me erg zwaar, veel maagklachten en pijntjes dus vind het knap dat je niks te klagen hebt hahaha.

Lena dat is zeker niet netjes zeg! Morgen even bellen met de ARG al merkte ik ook wel eens dat een mailtje sturen sneller ging (belt de juiste persoon terug)

Ego nog 3 dagen voor we de sleutel krijgen! Ik baal echt van het weer. Verhuizen en zwanger en 30C is geen combi wat mij betreft. Verder de zenuwen of alles wel goed geregeld is. Met de notaris voor mijn eigen huis en overdracht eind deze maand en met de verhuurder voor het nieuwe huis. En het laminaat, nieuwe apparatuur, het ledikantje wat eindelijk bezorgd kan worden en en en en......zucht!

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Klinkt stressy. Gelukkig kan je toch nog enkele weekjes wennen aan heg nieuwe huis voor het kleintje erbij komt. Dan is het al al zo'n verandering. Op tijd wat rusten he! Vraag al je vrienden om te helpen verhuizen en sleur zelf maar met niks. Onze buren zijn ook hoogzwanger in hun nieuwbouw getrokken. Ze was 38 weken. Ze ging op een stoel zitten in het midden van hun huis en gaf gewoon de orders waar alles gezet moest worden.

13. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Hahahaha goed idee Lena!

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien jij werkt er wel nog bij hè ;), ik heb de luxe dat ik nog steeds thuis ben. Mijn ouderschapsverlof is per augustus verlopen, maar voor die 3 maanden is het niet meer de moeite waard te solliciteren met een dikke buik.
    Zielig dat je zoontje toch nog ziek geworden is. Was het dan nog wel als gevolg van de prik aangezien het pas na 10 dagen kwam? Gelukkig voelt hij zich nu weer beter.
    Inderdaad een beetje apart verhaal van het kdv van je zoontje qua communicatie. Heb je ze nog aangesproken daarop? Gaat t nu beter?

Lena ondertussen al iets van Gent gehoord over je bloedwaardes en of je direct doorkan?

Liz pas je wel een beetje op dat je niet te veel doet? Zoveel en zo snel harde buiken is echt een teken dat je rustiger aan moet doen!! Nou snap ik wel dat er een heleboel geregeld moet worden voor de verhuizing, maar je bent nog veel verder van huis als de kleine zich opeens vroeger aandient...Zoals Lena al zei probeer zoveel mogelijk mensen in te schakelen om je te helpen, niet alleen voor de verhuizing maar ook bij het pakken en het dozen en vuilniszakken slepen.
    En klagen mag best ook al is het je grootste wens en heb je er alles voor over. Met zoveel als jij nu nog te doen hebt, is het ook gewoon super zwaar. En het weer mag inderdaad ondertussen wel wat minder worden. Zal ook blij zijn als die warme dagen van de week weer voorbij zijn. Hier zijn weer 3 dagen van boven de 30 graden voorspeld :cool:

Yaraah je houdt t goed vol met al die drukte zo tegen het einde van je zwangerschap knap hoor. Heb jij niet zo veel last van de warmte gehad?

Siepie volgens mij was ik jou helemaal vergeten in mijn laatste bericht :). Hoe gaat t met jou en de kleine meid?

Ego. Hier al een eind opgeschoten met alle voorbereidingen. Bijna alle wasjes en strijk voor de baby is gedaan. Van de week gaan we het geboortekaartje uitzoeken en dan zijn we bijna klaar met alle voorbereidingen. Behalve dan nog mijn ouders instrueren als ze terug zijn van vakantie voor de zorg van T tijdens de bevalling. Wie weet duurt het weer een paar dagen en zo goed kennen ze zijn gewoontes niet voor een hele dag qua eten en slaapjes etc.

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hoor, ik heb fertiliteit Gent zaterdag tussen 11 en 13u kunnen bereiken. Vandaag is mijn bloeding trouwens ook eindelijk kunnen doorkomen. Nu weet ik voor in her vervolg dat progynova alles tegenhoudt. (Behalve een miskraam) Toen ik wel zwanger was, had ik weken bloedverlies. Raar he. Dus als ik de volgende keer geen bloed heb EN ook mijn regels niet voel beginnen een week na de tp, dan is het prijs en ben ik wsk goed zwanger. Mijn huisarts lacht daar altijd mee. Ze vindt het zo bijzonder dat ik echt kan voelen dat een innesteling mislukt is, vanaf zo'n 6 dagen na tp (zonder ik daar een urinetest voor nodig heb). Ondertussen ken ik mijn lichaam perfect.

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat is het rustig hier!! We verdwenen al bijna van de eerste pagina :$

Hoe gaat t met iedereen?

Hier blij dat de warme dagen voorbij zijn en ik eindelijk weer naar buiten kan :)

Fijn weekend iedereen!!

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hier ook heeeel blij dat de warme dagen voorbij zijn! Was verschrikkelijk om in te werken!
    Woensdag moet ik naar de gyn om mijn baarmoeder slijmvlies te laten controleren op dikte. Als het dik genoeg is, komt utrogestan er weer bij. Het begint routine te worden. Das niet goed he? X

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi meiden ik heb van de week de sleutel gekregen en ben nu dus heel hard aan het klussen. Hele appartement gewit en mijn moeder heeft het sanitair en de ramen gesopt. Nu is vader en manlief laminaat aan het leggen en aankomende zaterdag gaan we over. Ik ben dus lekker druk op het moment! Vanmiddag ga ik even naar Gouda naar de Babypark om mijn ledikantje te halen. We hebben er eentje uitgekozen die heet Sixties Ledikant en vind ik zooooo leuk! Ik zal later wel een foto posten van hoe het kamertje is geworden. Verder lees ik wel mee maar ben ik dus even druk! Zwaai naar iedereen.

19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    #4599 Siepie85, 17 sep 2016
    Laatst bewerkt: 17 sep 2016
    Hoi allemaal!

Pien hopelijk gaat het beter op het kdv, ben wel een beetje verbaasd dat ze het anders doen dan jullie eigen ritme. Ik begin hier met wendagen en dan gaan ze helemaal vragen hoe en wat etc en het zoveel mogelijk ook met de groep mee maar nu ook nog wat werkt voor de kleine dame. Spannend dat jullie ook weer bijna beginnen met de cryo voor de tweede.

Boboke niet erg dat je me vergeten was hoor, had ook al een tijdje niet gereageerd. En positief dat de kleine nu op de p80 zit, jammer dat de diabetes weer wat erger wordt. Hoe voel je je nu en lukt het ook nog zwanger en dan nog voor T zorgen etc. Zo te lezen loopt alles wel dat alles zon beetje klaar is en jullie zijn dus uit een naam gekomen dat jullie deze week het geboortekaartje gaan uitkiezen.

Lena jammer dat het nu niet gelukt is, vinden jullie het fijn dat je snel weer door kan gaan? Positief blijven hoor hier ben ik ook zwanger geworden uit een cryo!

Liz jeetje wel heftig hoor nog verhuizen met deze termijn, ik was blij dat ik bijna niks meer hoefde! Enne ik had je foto gezien in het buikentopic een net buikje hoor. En ga niet teveel doen hè, laat de anderen het werk doen zeker met het weer en ook dat je hoog zwanger bent! Succes met de laatste loodjes.

Julia hoe is het met jullie, voel je je al wat beter en hoe bevalt het om papa en mama te zijn?

Yaraah hoe gaat het met jou, doe jij ook een beetje rustig aan? Jullie ook al zon beetje alles klaar voor de kleine, hoe lang moet je nog door werken?

M676 alles goed met jullie?

Hier gaat het eigenlijk best goed, borstvoeding gaat echt super. Rond de 8 weken had ze het opeens door en ik kan der nu echt overal voeden zonder problemen. Ze heeft maar 5 voedingen en slaapt van 8 tot 7.30, echt een luxe. Alleen wil ze niet overdag slapen waardoor de laatste voeding van 8 echt een totale ramp is, helemaal overstuur en niet te kalmeren dus echt een hele toer om er dan een voeding in te krijgen. Maar over het algemeen een heel vrolijk kindje welke veel lacht, nu dingen begint vast te pakken en pogingen doet om op haar zij te draaien. Vorig weekend zijn we een lang weekend weg geweest, dan neem je wel een troep mee zeg haha. Ben blij dat ze thuis nog in de wieg slaapt want in een ledikant vonden we haar terug met der hoofd naar het voeteneinde elke ochtend, gek kind:) Over 2 weken mag ik weer aan het werk en ook weer studeren, ben benieuwd hoe dat gaat.
    O ja voor de nieuwsgierigen ik heb laatst nog wat foto's in mn fotoalbum gezet van de kleine dame.

Fijn weekend iedereen!!

20. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Siepie klinkt goed de BV en het slapen wat fijn zeg!! En wat een prachtige foto's zeg. Droppie jullie meisje!!

Deel Deze Pagina