wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ach wat balen Lena, heel begrijpelijk dat je dan even je emoties niet kunt bedwingen in zo'n situatie, erg confronterend!
    Begrijp het niet helemaal hoe ze dan in Gent invriezen en ontdooien. Bij het 'simpele' ziekenhuis waar ik loop vriezen ze ze al op dag 3 in en ook allemaal tegelijk (als er sprake is van meerdere dan he). Dus als daar eentje niet overleeft, pakken ze volgens mij gewoon de volgende.
    Ik weet niet of het beleid in Belgie anders is bij het terugplaatsen van meerdere embryo's tegelijk? In NL mag het pas bij hele poging 3... Maar ik ben er ook van overtuigd hoor dat 2 betere kansen geeft! Ben zelf ook pas zwanger geraakt met 2 embryo's (verse).
    Hoe dan ook voor nu sterkte weer met deze teleurstelling, knuffel voor jou!

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    In gent werken ze met een dag 5 systeem. Embryo's die op dag 5 na de punctie het nog supergoed doen en blasto's zijn geworden, worden ingevroren.
    Voor de ontdooiing geldt dat er dus een dag 5 embryo wordt ontdooid de dag voor de tp. Het embryootje is dan op de dag van de terugplaatsing dus al 6 dagen oud en meteen klaar om in te nestelen (want dat zijn ze nog absoluut niet op dag 3). In een natuurlijke situatie komt een bevrucht embryo ook pas na dag 5 in de baarmoeder en niet op dag 3. Het voordeel is ook dat ze op deze manier de embryo's langer kunnen blijven observeren in het labo. Veel embryo's sterven na dag 3 en worden nooit een blasto.
    Dat is hun theorie.

Dan wat betreft de medicatie. Wij starten met progynova en moeten op dag 10 van de progynovacyclus de baarmoederdikte laten bepalen. Indien meer dan 7 mm, starten we met utrogestan. Op dag 5 van de utro wordt dus een dag 5 cryo ontdooid en op dag 6 van de utro wordt deze ondertussen ook dag 6 embryo teruggeplaatst. Een nieuwe cryo ontdooien kan dus niet meer op dag 6 van onze utro, want dan gaat het om een dag 5 embryo op dag 6 cyclus. Dit is volgens hen niet meer het goede moment.
    Ik heb hier wel vertrouwen in, want ik ben al zwanger geweest van de eerste cryo. Deze was bovendien al volledig gehatched.

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh ja en ieder embryo wordt ook afzonderlijk ingevroren. Ze ontdooien ze dus per stuk om er niet onnodig veel verloren te laten gaan. Stel dat ze er 3 tegelijk ontdooien en ze overleven het alle 3, dan gaat er dus minstens 1 de vuilbak in en dat is zo jammer.

4. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena zoooo jammer van je embryootje. Ik snap dat het nu confonterend is om zwangeren en baby's te zien. Goed dat je gaat vragen om er 2 teruggeplaatst te krijgen. Dat heeft bij mij uiteindelijk ook geholpen. Dikke knuffel meid

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bij jou begint het nu echt af te korten hè Yaraah. Amai die zwangerschap is snel gegaan. Ik herinner mij nog zo goed dat je pas zwanger was.😊

6. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ohhh wat verdrietig Lena en kan me je emoties heel goed voorstellen hoor. Je wens is zo groot en dan weer een teleurstelling dat is ook gewoon heel zwaar. Ik hoop dat ze mee gaan werken in Gent het vergroot inderdaad je kansen en je hebt nog zoveel embryootjes ook. Nu even flink balen!

Ego ben ik ook flink aan het balen aangezien de koper van mijn woning gisteravond een mail heeft gestuurd met verzoek tot ontbinding van het voorbehoud financiën van de woning omdat hij zijn hypotheek niet rond krijgt. Nu begint er een juridisch touwtrekken want zijn reden is ongegrond. Morgen zou de overdracht zijn bij de notaris. Gisteravond heb ik nog met vrienden de laatste dingen op straat gezet voor het grofvuil en vandaag wordt de woning schoongemaakt. Maar het lijkt dus allemaal voor niets. Dubbele lasten is ook een drama..... ;-(

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lena dat is inderdaad een grote teleurstelling. Je leeft toch weer een hele tijd toe naar dat moment en nu moet weer een maand wachten. Hopelijk werken ze in Gent mee aan t tp van 2 emmy's. Sterkte voor nu en een dikke knuffel!

Liz jeetje het zit je ook echt niet mee met de verkoop van je huis zeg! Had die koper dan niet vantevoren geinformeerd wat hij voor hypotheek kon krijgen? Dubbele lasten zit je zeker niet op te wachten met net een nieuw huis en een baby op komst. Wanneer hoor je meer?
    Trek jij t allemaal nog wel een beetje?

Pien hoe gaat t nu met je zoontje? Weer opgeknapt? Ik ben ook bang dat T vanaf t moment dat hij naar de opvang ook regelmatig ziek zal zijn. Tot nu toe nog nooit ziek geweest, zelfs niet verkouden :)

Siepie slim hoor om de fles al zo vroeg te introduceren. Lees vaak genoeg over baby's die geen fles accepteren na een paar maanden bv. Wat is de tijd snel gegaan zeg, dat je nu al weer aan t werk moet! Alvast succes weer met de eerste werkweek!
    Oh en veel plezier morgen in de sauna :)

Yaraah ik ben benieuwd of je die werkdruk straks met de kleine erbij nog steeds zo fijn vindt ;):D In ieder geval wel een gerustelling dat je man de administratie kan overnemen en je hulp krijgt voor t huishouden.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liz: ach jeetje wat vreselijk balen zeg, dat kun je nu zeker niet gebruiken :(. Hopelijk komt het toch nog snel goed!

Bobo: zoontje is nog steeds verkouden, en af en toe eind van de dag toch wat verhoging. Hij slaapt overdag ook niet zo goed momenteel, nu ook niet, maar ik laat 'm mooi maar even in z'n bedje liggen zolang hij niet alles bij elkaar schreeuwt ;). Mijn zoontje is ook nooit ziek geweest tot z'n eerste verjaardag. Daarna 1 keertje een keer verkouden geweest. En nu dus al bijna een maand lang en daarbij af en toe ook (flinke) koorts...
    Je banner is verlopen? Je moet nog een paar weekjes toch?? Of eigenlijk nog maar heel kort omdat de kleine meid wat eerder gehaald wordt?

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ach gossie arm mannetje al zo lang ziekig. Groot gelijk dat je m toch in bed legt, hij komt dan in ieder geval meer tot rust dan beneden. Hopelijk knapt hij snel op.
    Die banner is irritant, ligt aan de tickersite. Heb nog geen zin gehad om ergens anders er eentje te zoeken die me bevalt. Ben nu 33 weken en ik zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk eerder ingeleid worden door de insuline. Een precieze datum heb ik nog niet. Enneh t wordt een jongen.

Ego. Vandaag ook weer n groeiecho gehad en t beste nieuws was dat de kleine man eindelijk gedraaid is en met zn hoofdje naar beneden ligt. Nog niet ingedaald, maar ik hoef in ieder geval geen versie!
    Ook de groei normaliseert zich steeds meer. Zit nu net boven de p50 en weegt nu 2200 gram.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Oeps sorry Bobo ik weet niet hoe ik erbij kwam dat je een meisje krijgt 😳. Maar fijn dat ie nu in elk geval goed ligt! Hoor je volgens mij vaker dat indalen bij volgende zwangerschap vaak wat langer duurt. 33 weken, ok een paar weekjes nog dus, zal het proberen te onthouden ;).

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Bobo super fijn dat hij al gedraaid is zeg, dat is weer een stress factor minder:) 33 weken alweer dan duurt het niet lang meer voordat hij er is. Mooi dat zijn groei wat lijkt te stabiliseren, zijn je glucoses stabiel, bij je vorige zwangerschap ging het op het einde toch wat minder met je glucoses of heb ik dat nou mis.

Pien arme jongen dat hij nog steeds zo ziek is zeg, jullie hebben toch ook alweer bijna de tp of niet?

Liz en nog wat van de zogenaamde koper gehoord of gaat nu alles toch niet door, zo ja wat ontzettend vervelend zeg ik hoop dat het wel gewoon door gaat.

Yaraah fijn dat het dan toch goed gaat het werken etc. De kleine is er gewoon al bijna!

Nou hier dus maandag weer aan het werk, heb er toch ook wel weer zin in hoor. E heeft echt gigantisch zure ontlasting en giga rode billen, ik vind het zo ontzettend zielig. Hoop dat het snel over is, want ik krijg al pijn als ik er na kijk. We hebben vandaag wel weer heerlijk gezwommen, doen we elke zaterdag babyzwemmen en dat vindt ze geweldig.

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien zo even een nieuwe banner gezocht, zodat je niet terug hoeft te gaan lezen of zo als je wilt weten hoe ver ik ben ;)

Fijn weekend iedereen!!

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz wat balen zeg dat kan je echt wel missen nu

Boboke ook voor jou begint het echt wel dichterbij te komen nu.

Ego morgen 37 weken... nu begint die stress wel een beetje te komen dat die kleine man toch wat vroeger zou durven komen... Gelukkig is mijn doopsuiker helemaal klaar en is de kinderkamer ook zo goed als af...

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Spannend he yaraah, hij zou zich idd nu elk moment kunnen melden maar ook pas over 5 weken haha. Ik weet nog wel dat ik er dus totaal niet opgerekend had was er namelijk zo van overtuigd dat ik overtijd zou gaan en ineens begon het:O
    Heel veel succes met deze laatste weken of dagen:) en mooi dat je alles al klaar hebt dat geeft wel rust neem ik aan!

15. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Yaraah spannend zeg aftellen kan beginnen! Ik weet niet precies wat doopsuiker is maar fijn dat het af is haha. Onze kinderkamer is ook bijna af. Laatste plankjes ophangen en er moeten nog gordijnen komen maar gaan we dit weekend aanpakken! Kan je het al wat rustiger aan doen met het werken?

Siepie ben jij bevallen met 37 weken? En hoe groot was je kindje bij de bevalling? En hoe gaat het met werken of begin je as maandag?

Boboke jij gaat ook de laatste weekjes in. Heel raar maar op een of andere manier lijkt het wel of jouw zwangerschap veel sneller is gegaan hahaha denk jezelf waarschijnlijk heel anders over ;)

Pien wanneer start jullie traject weer?

Ik heb sinds gisteren een advocaat in dienst moeten nemen (helaas) de 'koper' is een echte oplichter helaas en wilde met valse papieren een hypotheek krijgen. Nu zitten we met de gebakken peren dus. Maak me vooral zorgen over het financiële aspect. We hebben wel recht op een boete en schadevergoeding maar zie het maar te krijgen! Een advocaat kost ook gewoon €149 per uur echt om te janken allemaal want mijn gespaarde centjes en afgeloste leningen (allemaal voor de komst van de baby) lijken nu weer te verdwijnen.

Verder heb ik maandag weer een groeiecho maar bij de laatste was ze 'behoorlijk' groot? Ik vroeg om meer duidelijkheid maar ze zeiden bij 36 weken zullen we er verder op in gaan. Maar als ik 40 weken haal is ze zeker 4 kilo??!!! Holy smokes. Ze groeit naar mijn lichaam volgens de verlos en ik ben 1.97cm dus heb veel ruimte voor haar. Ze is dus heel lang. Ik ben nog steeds maar 2/3 kilo aangekomen dus had dit niet echt zien aankomen. Maak me dus wel zorgen over bevallen en hoop dat ze iets eerder gaat komen.

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Liz ik ben met 38 weken bevallen, ze was toen 3380gr, was wel aan de grote kant voordat termijn. Echo's na week 30 zijn niet meer super betrouwbaar qau metingen voor de groei. Dus ze kan altijd nog kleiner zijn of wat groter. Bij 36 weken is het helemaal moeilijk meten en misschien 1 geruststelling hoe dan ook ze komen er altijd uit;)
    Wat frustrerend zeg met zon oplichter, hoop dat zich snel een andere koper meldt!

17. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat had ik inderdaad ook wel begrepen Siepie heb al veel terug gelezen dat ze er heel erg naast zaten qua gewicht. Kan me wel indenken dat ze wat langer is ivm mijn lengte maar dat is prima. 38 weken lijkt me heel fijn ik hoop niet de 42 weken te moeten volmaken. Mijn vriendin heeft dat net achter de rug en de baby was heel groot, veel complicaties. Uiteindelijk is het natuurlijk persoonlijk en gaat het bij iedereen anders en ja ze komt er hoe dan ook uit gelukkig!! Ons huis mag helaas (nog) niet terug in de verkoop omdat de koopovereenkomst die we beide getekend hebben nog geldig is. Die man heeft ons huis dus gekocht op papier.

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Siepie: hoe was je eerste werkweek? Leuk of ook zwaar? Ik moest wel weer even een nieuwe balans vinden, maar vond het toch ook fijn om weer wat anders te kunnen doen. Hoeveel werk je nu? Ik heb nog steeds 1 dag ouderschapsverlof en heb 4 uur van m'n contract afgehaald. Werk nu 3 hele dagen. Kan ik tot m'n zoontje 2 is zo houden.
    Wat betreft rode billetjes: hier werkt bepanthen het beste!
    De cryo gaan we in november terug laten plaatsen zoals het lijkt.

Yaraah: spannend meid, vanaf nu kan de kleine man in principe komen :). Meeste kindjes worden tussen 39 en 41 weken geboren. Die van mij kwam met 41 weken en 3 dagen ;).

Liz: och och wat een pech heb je met dat huis! :(. Wat zou de advocaat nog voor jullie kunnen betekenen denk je?
    Ik zou me niet te druk maken om de grootte. Ze zitten er echt regelmatig behoorlijk naast, scheel zomaar een pond meer of minder dan dat ze zeggen. Als je zelf zo groot bent is het denk ik ook wel logisch dat je niet een heel inimini babietje produceert ;), en 8 pond is niet vreselijk groot hoor, heb ik wel meer om me heen gehoord, ook bij eerste kindjes. Die van mij was bijna 7 pond en uit ervaring weet ik dat ze de boel weer keurig netjes kunnen naaien haha :p.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ha lieve meiden, wat lang geleden dat ik hier was. Ik lees blij babynieuws, gefeliciteerd !!! Maar ook weer verdrietige dingen, sterkte Lena. Wat dat betreft is er niet veel verandering.
    Inmiddels het kletsen met jullie erg, maar ik neem bewust afstand omdat ik het anders niet los kan laten. Vandaag was ik erg vroeg wakker dus dacht ik laat me nu maar weer eens bijlezen bij de meiden.
    Jullie willen vast weten Hoe het met mij is. Inmiddels een half jaartje alleen. Het voelt nog als de dag van gister. Regelmatig heb ik het moeilijk, maar gelukkig ook steeds meer goede dagen.
    Twee dierbare mensen overleden in die half jaar dus ook op dat gebied wel weer het nodige voor m'n kiezen gehad. Ik zou heel graag een leuke nieuwe partner willen, maar aan de andere kant mis ik de mijne nog zo. Blijft dubbel joh. Nu de donkere dagen er weer aankomen merk ik dat ik er weer wat meer last van krijg hoor. Maar ja dat is wel logisch denk ik. Er wordt hier trouwens niet meer zoveel geschreven als voorheen haha toen moest ik dagelijks meelezen anders hield ik het niet meer bij. Lieve meiden veel groetjes van mij xx

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hè lieve beschuitje, wat fijn dat we weer even van je horen! Heb laatst nog wel weer even aan je gedacht hoor! Is het toch alweer een half jaar geleden? Gecondoleerd met het verlies van 2 dierbaren, heftig meid dat je dat ook nog mee moest maken :(. Wel fijn om te horen dat je steeds wat meer betere dagen hebt! Ben je wel gewoon aan het werk? Ja het is nogal wat om je ex los te laten als je het niet je eigen keuze was, dat maakt het ook lastig om voor een nieuwe relatie te gaan. Maar je weet maar nooit hoe het loopt, ik gun je in elk geval een hele leuke, lieve kerel! Komt vast wel weer meid! Probeer lief en goed voor jezelf te zijn, hopelijk komt het met de liefde dan ook vanzelf weer goed! 😘

Ster: hoe gaat het met jou? Ook al een tijd niets gehoord, wat ik ook begrijp natuurlijk... knuffel voor jou als je dit leest! 😘

Deel Deze Pagina