Hey beschuitje, goed om van je te horen! Het blijft moeilijk en zwaar als je ook nog eens met extra verdriet te maken krijgt! Gecondoleerd! Wat goed dat je zo kunt verwoorden wat je voelt, het lijkt erop dat je al flinke stappen hebt gezet. Ik hoop dat je door dicht bij jezelf te blijven het geluk vindt dat je zo verdient! Pien, hoe gaat het met je zoontje bij de opvang? Inmiddels een beter gevoel? Wij hebben er met de oudste voor gekozen om een tijd twee dagen opvang te doen, zo wende ze wat sneller. Jemig Liz, wat een gedoe waar je totáál niet op zit te wachten! Hoop dat je voldoende 'zen' kunt voelen... Die voorspellingen over groot of klein... Het maakt je er niet zekerder op en je hebt er vaak weinig aan. Ik weet nog wel dat de vk steeds zei dat onze kleine helemaal goed lag, tot de echo, toen lag ze dus al die tijd andersom. Zoals je zegt: niet speculeren, voor iedereen is het anders. Mijn baby was niet groot en, nou ja, mijn bevalling niet probleemloos. Een nicht heeft er 3 van 10 pond en welubleemloos thuis geboren... Geniet ondanks alle gedoe van je zwangerschap! Siepie, hoe bevalt het werk. Wat leuk baby zwemmen! Yaraah, we moeten nu bijna dagelijks gaan kijken of er al'nieuws' is van jouw kant! Of speculeren als je even niets laat horen! Wat dacht je van dagelijkse meld plicht haha. Hier alles goed, er wordt goed geslapen, wel maar 1x overdag max 3u maar meestal anderhalf. Kleintje klimt overal op en over en zet al zo'n 6 stappen zelf. Trap op is geen probleem en buiten spelen het leukst wat er is. Liefst in zand, nat gras etc. Dus de mooie kleren heeft ze niet zo vaak aan 😉
Meiden bedankt. Ik maak zeker stappen hoor. Ben inmiddels een klein beetje aan het daten af en toe via internet. Maar heb 'm zeker nog niet gevonden. Ik probeer er weer meer voor open te staan ook al ben ik bij vlagen weer met m'n hoofd bij m'n ex. Ik blijf gewoon lid hier en kom zo af en toe lekker even bijlezen. Groetjes !
Dag beschuitje, wat fijn om weer iets van jou te horen! Het is wel normaal dat je je ex nog niet vergeten bent. Het is een deel in je leven geweest en je hoeft dag ook niet te vergeten. Jullie hebben samen ook zoveel meegemaakt. Probeer het een plekje te geven en ook een nieuw plaatsje te maken voor een andere leuke man. Wat een goed idee om te daten! Je weet nooit! Veel geluk en tot nog eens! (Hier is het inderdaad ook nog steeds van hetzelfde liedje. .. Wij hebben op 21 oktober weer een afspraak met de prof in Gent. Daarna volgt er weer een tp.)
Goedemorgen lieve meiden, Ik heb een heel druk weekend achter de rug en daarom iets minder tijd gehad om mij hier te melden. Beschuitje wat ben ik blij nog eens iets van je te horen. Doe alles maar rustig aan en wanneer jij er klaar voor bent, zal je wel de nodige stappen kunnen zetten en ooit vind je het geluk dat je zeker en vast toekomt. Liz balen van die koper dat is echt wel stress die je niet kan gebruiken nu. M676 wat leuk dat de kleine het zo goed doet. Lena 21/10 zal er gauw gaan zijn. Ego: Kinderkamer is volledig af, dit weekend gaan de meubeltjes erin en kan ik alles op zijn plaats zetten. Verder merk ik dat ik vooral mentaal rustig aan moet doen. Ik heb vorige 2 maal een onredelijke klant aan de lijn gehad en na die heftige telefoontjes voelde ik dat mijn buik helemaal opspande en mijn onderrug pijn begon te doen. Gelukkig heb ik mij heel snel opnieuw kunnen ontspannen en werden buik en baby weer rustig.
Yeahhhh maandag ;-( hahaha. Nou ja ik ben dan niet aan het werk maar voor de meiden die wel aan t werk zijn goede werkweek gewenst! Vandaag weer een groeiecho en bespreken van de bevalling in het Erasmus. Ik begin het steeds moeilijker te vinden. Tot twee weken terug nooit last gehad van mijn Endo geschiedenis tijdens deze zwangerschap maar nu gaan de verklevingen trekken. Mijn navel waar ik 7 keer door geopereerd ben begint te trekken en in de nacht voelt het echt of de huid scheurt. Mijn blaas doet zeer en eigenlijk vind ik niks meer comfortabel. Het zal er ook bij horen maar pfff wat pittig zeg! Verder hebben we een advocaat ingehuurd (kosten over de 2500 ) maar kon helaas niet anders. Ik vind het wel fijn dat ik het nu uit handen kan geven aan de advocaat en zelf gewoon kan gaan focussen op de baby. Yaraah fijn dat je kamertje klaar is. Hier ook afgelopen weekend. Alleen nog wat decoratie. Logisch dat je mentaal wat rustiger moet doen, je bereid je ook onbewust voor op de komst van je kleine! Beschuitje je klinkt goed en positief en sterk! Hoe gaat het met je lichamelijk? Je was toch zo onwijs aan het afvallen geslagen? Spannend dat daten. Als je jaren in een vaste relatie zit mis je die spanning wel eens maarja als je date wil je weer een vaste relatie! Pien hoe gaat het met je kleine? Is die alweer een beetje opgeknapt? En ook spannend die TP voor je het weet is het zo ver. Ga je het nou in je natuurlijke cyclus doen? Siepie dat babyzwemmen lijkt mij ook super. Weet jij vanaf hoe oud je dat kan gaan doen? M676 haha dat klinkt heel erg leuk lekker buiten spelen in zand en modder deed ik ook altijd als kleine meid. Heeft dan inderdaad geen zin om mooie jurkjes aan te trekken! Fijn dat alles goed gaat! Ster als je meeleest ik denk nog veel en vaak aan je! Hopelijk gaat het al iets beter met je. Dikke knuffel
Liz er is inderdaad heel veel vanaf. Ruim 25 kilo 😉 Het leuke van daten is inderdaad wel weer die spanning enzo maar ja voorlopig nog geen date gehad waar ik helemaal wild van werd.
M676: haha stoere meid heb je! En fijn dat ze zo lekker slapen! Mijn zoontje houdt niet van zand en nat gras hihi en lopen doet ie ook nog niet . Wel kan hij echt zingen, de hele tekst is wel wat moeilijk, maar hij zingt de hele melodie mee van meerdere liedjes, zo grappig! Hij kletst en zingt de hele dag door! Wel fijn om hem steeds beter te leren begrijpen, voor hem ook . De opvang ging vandaag best goed, hij heeft in elk geval niet gehuild bij begin en eind . En nog redelijk geslapen als ik het geloven moet . Wel weer vrij hoge koorts toen hij net op bed ging, net als gister. We kwakkelen wel wat door met hem, das wel sneu . De dokter heeft er vrijdag nog naar gekekek en er was op het oog niet echt wat te zien, dus waarschijnlijk hoort het bij de verkoudheid en moet het toch een keer weer overgaan en hoort het ook bij het opbouwen van weerstand. Liz: kan me voorstellen dat je met een advocaat het nu eventjes los kan laten, al is het echt erg balen dat je daar je geld aan moet besteden . Sterkte met de laatste loodjes meid! Hopelijk hou je het nog even vol, probeer echt rustig aan te doen nu! Yaraah: geld ook voor jou hè! Rustig aan! Geestelijk moet je je ook voorbereiden. Ik was de laatste weken echt een beetje aan het cocoonen en had niet zoveel oog meer voor mijn omgeving Beschuitje: WoW 25 kilo! dat is echt heel goed van je! En ook aan het daten dus, leuk om te horen dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten, respect hoor!!
Goodmorning ladies, Hier ben ik weer. Gisteren nog eens controle gehad bij de gyn. De kleine is al goed ingedaald en mijn baarmoedermond is nog 1cm. Het gewicht van ons wondertje wordt op 3150gram geschat. De gyn zei gisteren dat die kleine spruit klaar is om op de wereld te komen. Ik mag een afspraak maken in het ziekenhuis om volgende week aan de monitor te gaan liggen en daarna zien we wel weer.
Nou Yaraah hier ongeveer hetzelfde verhaal! Gisteren controle en ze is nog steeds boven gemiddeld groot. Vooral haar beentjes zijn heel lang. Weegt nu waarschijnlijk wel ruim 3 kilo (bleef een schatting maar met echo en voelen). Ze willen niet eerder inleiden in elk geval. Dus even afwachten en ik ga toch duimen dat het geen 41+ weken wordt!
En WOW beschuitje kan ik alleen maar jaloers op zijn zeg. 25kilo klinkt echt fantastisch. Zou ik ook heel graag willen afvallen maar lijkt zo'n onbereikbaar doel. Maar geeft je vast meer zelfvertrouwen.
Hier ook nog niets te voelen hoor. De kleine is heel actief als ik iets eet Hier is boven het gemiddelde groot ook geen reden om vroeger in te leiden. Ik hoop dat we allebeid niet moeten lopen tot 41 weken Liz.
He Yaraah! Ik lees mee hoor Ik heb al twee dagen en nachten veel harde buiken en enorme 'menstruatie' achtige kramp. Maar goed geloof dat het voorweeën zijn. Vind het wel spannend maar vrees ook wel dat het gewoon nog een maand kan duren. In dat geval is het heel erg zwaar. Ik vind het behoorlijk pijnlijk namelijk. Wat was de onrust bij jou?
Zo er is weer wat meer activiteit de laatste dagen Pien spannend dat jullie in november weer gaan beginnen. Lekker dat je het zo hebt kunnen regelen met je werk, is je zoontje al een beetje aan het wennen op het KDV en is hij al weer wat aan de beterende hand? Ik werk nu 4 dagen en dat kan niet minder omdat ik nu in opleiding ben en je er anders te lang over gaat doen. Denk dat ik straks klaar ben ook graag 3 dagen wil gaan werken maar dat zien we dan wel weer want dat kan nog zo 4 jaar of meer duren! Beschuitje leuk om weer wat van je te horen en wauw 25kg afgevallen knap hoor! Wel heftig dat je niet alleen de breuk met je partner gehad hebt maar dan ook nog 2 mensen die er zijn overleden. Ik zou zeggen geniet nu even van het daten, dat kan ook heerlijke afleiding zijn en geniet van het feit dat je zoveel bent afgevallen wat een prestatie hoor! M676 dat klinkt als een heerlijk ondernemend kind haha! Hoe bevalt het voor jou om weer aan het werk te zijn? Ik merk vooral dat mn kennis weer wat verdwenen is en dat ik nog niet alle energie heb als voorheen. Lena succes vast volgende week met de afspraak en we duimen weer voor je met de volgende tp. Yaraah spannend dat het nu af en toe wat onrustig is, moet zeggen bij mij was het er gewoon ineens behalve als ik terug krijg dat ik de voorgaande dagen wat dunne ontlasting had. Maar idd we kunnen van jou nu elke dag een berichtje krijgen dat de kleine er is! Hoezo moet je eigenlijk een afspraak maken in het ziekenhuis om aan de monitor te liggen dat ken ik helemaal niet. Liz wat een kosten moeten jullie maken zeg en is er al wat ontwikkeling in of nog helemaal niks? Ik hoop dat het lukt het een beetje van jullie af te zetten want er komt straks iets heel moois! Liz hier kon het babyzwemmen al vanaf 6 weken maar dat verschil per zwembad. Hier vindt ze het echt geweldig, zelfs als ze savonds aan het jammeren is en ze mag met een van ons in bad is ze meteen weer super vrolijk! Boboke voor jou ook nog maar 2 weken en dan is het bij jullie ook weer zover. Zie je er tegen op of kijk je er juist ontzettend naar uit? Hier dus nu bijna 2 werk weken er weer op, merk vooral dat het wat meer moeite kost en dat ik soms diep moet graven voor mn kennis. De kleine doet het super op het kdv en bij mn ouders. We hebben met z'n 3en ook al een goed ritme sochtends dus dat loopt ook allemaal prima. Alleen mn vader had een prostaat operatie en die ligt nu weer in het ziekenhuis met een fikse infectie dus dat is wel even wat minder. Die gaan ik en E vandaag lekker bezoeken!
Siepie veel beterschap voor je vader. Ja het is wel heftig om weer aan het werk te gaan zeker? Leuk dat het wel goed lukt en dat jullie al een goed ritme hebben. Liz: voorweeën heb ik nog niet echt. Deze nacht was de onrust vooral dat de kleine heel erg beweeglijk was en blijkbaar kon mijn blaas er niet zo goed tegen dus om de paar uur moest ik uit het bed om te gaan plassen. Wat die monitor betreft, dat doen ze hier in België standaard eens je in de laatste weken zit. Als ik mij niet vergis heet dat foetale monitoring via CTG en dan gaan ze met 1 elastische band rond de buik de hartslag van de baby meten en met een 2e elastische band meten of jij als mama al (voor)weeën hebt.
Yaraah grappig want dat doen we in nl alleen op indicatie, bijv bij minder leven voelen, groeiachterstand of zwangerschapsvergifting etc. En tijdens de bevalling als je onder de gyn bevalt.
Inderdaad weer lekker veel gekletst de afgelopen dagen ! Siepie vorige keer bijna tegelijk gepost. Leuk hè dat babyzwemmen! Ik heb t ook gedaan met T tot een paar weken geleden. Helaas heb ik straks geen oppas dus zit t er niet meer in na de geboorte van de kleine. Plan is om dan met zn vieren regelmatig te gaan zwemmen, zodat ze beiden toch de zwemervaring houden. Ik kan me voorstellen dat het wel lastig is er weer even in te komen met werken. Ben ook benieuwd hoe t mij zal vergaan als ik volgend jaar ergens weer ga werken. Ben al thuis sinds januari 2015 Oh en t is nog iets meer dan 2 weken hoor, ben nog maar 35 weken en voor 38 weken wordt ik niet ingeleid. De groei is nu ook behoorlijk afgenomen dus misschien wordt t ook wel later. Ik heb nog geen datum of zo. Morgen weer groeiecho dus ben benieuwd. Je vroeg ook nog naar mn suiker. Mijn nuchterwaardes slaan nog steeds op hol helaas, zit ondertussen aan de 41eh voor de nacht . Overdag gelukkig geen insuline nodig. Heb t met mn dieet goed onder controle. Zal wel blij zijn als ik niet zo meer hoef te letten op wat ik eet en drink na ruim een half jaar dieet. Yaraah en Liz spannend hoor met jullie voorwerk! Zelf heb ik dat nog nooit gehad dus kan me er weinig bij voorstellen. Ben benieuwd wie er als eerste aan de beurt is... Liz 4 kilo bij 40 weken valt nog mee hoor, zeker omdat jij zelf ook heel groot bent. Waarschijnlijk heb je ook een groot bekken dus die kleine komt er wel uit . En t blijven schattingen hè! Klopt dat het dit keer echt voorbij gevlogen is hoor, dat gevoel heb ik zelf ook. Dagen vliegen voorbij met zo'n kleine man die je bezighoudt. Ik ben ook wel blij dat ik zeker weet dat ik niet tot 42 weken hoef te lopen. is dan weer een voordeel van inleiden . Echt super balen zeg van je huis. Hadden jullie geen rechtsbijstandsverzekering? Zeker de moeite waard om te hebben hoor. Heb er al een paar keer gebruik van moeten maken en t scheelt zoveel in kosten als er echt iets is. Maar ja daar heb je voor nu niks aan, want lopende zaken behandelen ze niet als je je net aanmeldt helaas. Sterkte en hopelijk kun je je nu toch concentreren en verheugen op de komst van de kleine. Oh en babyzwemmen mocht bij ons vanaf 3 maanden dus t scheelt echt veel per zwembad. Er zijn bij ons zelfs wachtlijsten dus evt al informeren en aanmelden. Beschuitje leuk om weer een keer van je te horen! Fijn dat het goed met je gaat en je zelfs al weer aan t daten bent. En echt super knap dat je zoveel bent afgevallen, petje af hoor!! Gecondoleerd met het verlies wat je ook nog te verwerken hebt gehad . Het zijn zware tijden geweest, maar zo te lezen gaat t nu in ieder geval weer stukken beter met je en die leuke man komt vast ook nog op je pad. m676 wat een heerlijk ondernemertje heb je toch Gaat t met jouw gezondheid weer helemaal goed of merk je nog steeds iets? Yaraah fijn dat nu alles klaar is voor de baby en hij nu mag komen. Liever eerder dan later . Ik ken t ook niet dat je moet komen voor de monitor. CTG doen ze hier alleen op indicatie, denk dat je ctg bedoelt. Pien hij blijft inderdaad maar een beetje kwakkelen arm mannetje. Hopelijk toch weer snel fit. Fijn dat het bij de opvang nu goed gaat. Is voor jou toch ook een geruster gevoel om hem zo achter te laten. Wat knap dat jouw zoontje al zo veel babbelt! Hier komt er nog niet veel herkenbaars uit behalve mamamamamamamama . Lopen doet hij ook nog niet los hoor. Hij wordt wel steeds stabieler met lopen en gaat ook staan en zitten zonder zich ergens vast te houden dus er zit vooruitgang in! Lena nog maar een weekje en dan is er ook weer wat actie voor jou. Hopelijk snel weer een tp. Fijne dag iedereen!!
Siepie hier in België gebeurt alles via de gyn. Alle controles en echo's zijn bij de gyn. Na de ctg moet ik ook op consultatie bij de gyn. Liz hoe gaat het verder nog? Heb je nog de nodige energie? Ego: deze nacht geslapen als een roos. Helemaal nog geen teken dat de kleine klaar is om mama's buik te verlaten...
Boboke nee helaas heb ik geen rechtsbijstand, wel afgesloten maar te laat dus konden we niet veel meer mee. Mijn vriend heeft het wel al jaren maar het huis en contract staan alleen op mijn naam. Het ligt nu bij de advocaat dus probeer het maar wat los te laten. Vervelend van je suiker zeg, ik neem aan dat je daar vanaf bent na de zwangerschap? Of kan dat blijven? Bedankt voor de tips over het baby zwemmen dames. Ik ga zeker op zoek waar ik dat het beste kan gaan doen en alvast inschrijven dus! Ik heb al zo'n schattig badpakje gekregen! Siepie ik kan me er wat bij voorstellen. Mijn kleine meid is altijd flink aan het trappelen als ik in bad lig of onder de douche en ik ben ook gek op water dus top! Yaraah ik vind België op medisch gebied zoveel fijner dan hier in Nederland. Zoiezo wordt alles anders benaderd en kijkt men naar je als persoon met gevoelens die ook belangrijk zijn. Maar dus ook andere controles etc. Hier in NL gaat het alleen nog maar om de kosten. Je bent een nummertje alles gaat snel snel. Ik heb me er bij neergelegd omdat ik simpelweg niet naar Gent kan rijden als de bevalling begint maar ben op persoonlijk vlak nooit gelukkig geworden van het Erasmus MC maar medische kennis hebben ze wel gelukkig. Ik weet niet zeker wat er aan de hand is nu. Ik vind het dus ook lastig 'iemand' te bellen hiervoor. Ik wil niet gelijk naar een Spoeddienst want ik ben overduidelijk niet aan het bevallen. Maar de harde buiken zijn er continue. Ik doe echt niks buiten op de bank zitten maar als ik opsta, of verzit of de baby beweegt heb ik gelijk een keiharde buik. Ook de mentruatiekramp blijft aanhouden maar die is uit te houden met een pcm. Ik wacht het maar af....Op zich kan het gewoon nog ruim een maand duren AHHHHHRG....