Liz inderdaad gewoon bellen. Ze zeggen hier ook altijd laagdrempelig bellen. Heb je je al wel aangemeld bij n verloskundige praktijk voor de nazorg en controle na de bevalling? Daar mag ik ook altijd naar bellen als er iets is ook al ben ik in behandeling bij de gyn.
Thanks meiden!! Ik maak me niet echt ongerust hoor. Ik weet zeker dat het geen weeën zijn want het wordt niet erger en is ook niet regelmatig. Ik voel ook veel verklevingen trekken en dat doet gewoon veel pijn. Ik denk wel dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op een bevalling al lijkt me dat dus wat voorbarig, maar misschien komt ze toch wat eerder? Als het aanblijft houden ga ik maandag wel even langs. Ik heb indd wel voor nazorg een VK maar nog nooit gesproken of gezien. Als er een 2e komt ga ik zeker naar een VK want via het ziekenhuis vind ik echt niks. Niet alleen onpersoonlijk maar als ik nu bel zeggen ze zeker weten dat ik moet langs komen en dan zit je daar de rest van de dag voor 100 onderzoeken....ik wacht het maar geduldig af, probeer wat vertrouwen in mijn lichaam te krijgen.
Liz als je twijfelt zou ik toch ook even bellen hoor. Hier bij ons zeggen ze ook steeds dat ze liever hebben dat je veel belt. Wij mogen zelfs gewoon naar spoed van materniteit gaan als we twijfels hebben. Gisteren heb ik denk ik voorweeën gehad, maar dat komt denk ik doordat ik gans de dag actief ben geweest. Heb gewandeld met de hond (zoals iedere dag trouwens) en dan ook nog eens een deel van het huis gepoetst. Vandaag is het laatste deel van poetswerk aan de beurt en dan moeten we nog naar een beurs (networking) en een babyborrel. Vandaag wordt ook de kinderkamer afgewerkt, ik plaats dan een foto in mijn album
Yaraah, hoe gaat t met de kinderkamer? Was al nieuwsgierig naar de foto 😆 Liz, hoe gaat het met jou? En met alle anderen? Onze kleine loopt!!! Met de handjes in de lucht en dan de hele kamer door hihi.
M676 wat gaaf zeg dat lijkt me zo leuk. Maar het achtervolgen zal ook gelijk beginnen vrees ik!!! Maar toppie. Yaraah fijn dat het bijna af is. Hier ook klaar op een plankje na dan Hier gaat het dit weekend weer heel goed. Van de week dacht ik nog jeetje hoe ga ik dit volhouden maar de krampen zijn na 3 dagen weer verdwenen en de harde buiken ook verminderd. Dus gister naar Ikea en vandaag op visite geweest en dat ging prima. Bekijk het gewoon per dag nu.
M676 super gaaf dat ze loopt, dan is niks meer veilig haha! Yaraah ben benieuwd naar de kamer Liz neem wel contact op als je het niet vertrouwd he ook al is het in het ziekenhuis. Ik zet zo even nog een te schattige foto in mn album en hier ook een soort mijlpaal gisteren met z'n 3en uit eten geweest en dat ging super. Ze heeft zich helemaal vermaakt iedereen bekeken en iedereen ingepakt met der grote glimlach. Nog een vraag aan de dames die ook borstvoeding hebben gegeven ik ben de afgelopen weken 2kg afgevallen en eet als een bootwerker. Wil niet meer afvallen dus hebben jullie nog tips?
M676: wat knap van je kleine meid dat ze al loopt! Lijkt me een heel leuk moment , wij wachten nog even geduldig af Yaraah: fijn dat het kamertje nu klaar is! Vreemd idee of niet dat daar straks echt een klein hummeltje gaat slapen . Liz: fijn dat het toch weer wat beter gaat! Gelukkig maar . Siepie: ik ben ook lichter dan voor de bevalling en ik woog al heul weinig (bmi is nu 18). Vrees dat je er verder weinig aan kunt doen dan goed en gezond eten. Kies wel voor volle producten, zoals volle melk, yoghurt en roomboter. Niet dat ik dat altijd doe hoor, want mijn man doet meestal de boodschappen en die moet juist weer wat op zijn lijn letten . Na de borstvoeding nam bij mij de eetlust wel weer af, wat ook niet handig is, want je blijft wel veel bewegen met zo'n kleintje . En omdat mijn borsten weer gekrompen zijn tot een minimum ben ik denk ik daardoor ook wel weer een halve kilo afgevallen haha!
Yaraah mooie grote kamer zeg en leuke meubels! Pien dank haha dat doe ik dus idd ook al inplaats van magere yoghurt volle yoghurt bij ontbijt smiddags al extra roggebrood savonds nu zelfs elke avond eenn toetje. Maar kan ook niet meer eten als ik geen trek heb, ga zo ook idd richting de 18 van bmi zit nu op 19,5 alleen met Mn lengte zit je zo heel snel al richting nog lager. En weet nog van vroeger dat ik me dan niet prettig voel dus wil dat voorkomen. Zit nu op 50kg en ik wil daar echt niet onder, niet schrikken ben slechts 158
Hihi klein maar fijn Siepie! Ik ben vrij lang en lijzig haha! (1.77 en 57 kilo ). Altijd al slank geweest hoor, maar voel me er ook niet altijd lekker bij, moet echt niet nog minder... Het gaat erom dat je je gewoon prettig voelt in eigen lijf, dat is wat bij je past, dan is bmi ook maar een getal.
Pien heb je idd helemaal gelijk in alleen heb een tijd gehad dat ik 42-45kg woog en ik maar niet aan kon komen en me echt niet super voelde dus dat wil ik voorkomen. Dus hoop dat wanneer ik dit weekend op de weegschaal stap dat ik niet ben afgevallen! En gekke is dat ik ook een tijdje iets te zwaar ben geweest en toen was afvallen nog hard werken hehe, nu dus niet. Onze lichamen toch ook!
Pien & Siepie wat zijn jullie slank zeg. Ik vecht al tegen de kilootjes van toen ik nog een kind was... die kleine ukjes achternalopen is wel topsport op zich. Liz hoe gaat het nog met jou? Alles nog rustig? Ego: gisteren beetje rugpijn gehad, maar verder niks gevoeld in de buik. Ik denk dat die kleine prins nog wel even bij mama wil blijven.
Nou jeetje ik ben echt een bulldozer vergeleken met jullie! 1.97cm en 105kg zeker ;-( Maar ik ben wel happy dat ik in de zwangerschap maar 3 kg ben gegroeid. Die ben ik dan ook weer kwijt als ik ga bevallen (neem ik aan) Yaraah spannend hè ik vind het wel ok als ze wil komen inmiddels is de pijn weer begonnen. Voelt gewoon alsof ik mega ongesteld moet worden maar het neemt niet toe of af dus kan er ook niet veel mee. Misschien bel ik vandaag even voor advies...Heb wel heel slecht geslapen door de pijn. Wanneer ga je aan de monitor? Siepie heftig hoor, ik heb een vriendin die uiteindelijk is gestopt met borstvoeden omdat ze er niet tegenop kon eten. Ze zei dat ze rustig 8 boterhammen moest weg werken als ontbijt maar bleef afvallen (voor mij een droomscenario) maar als je al petit bent is dat wel lastig.
Liz morgen moet ik aan de monitor. Balen dat je zoveel pijn hebt. Misschien toch best even bellen voor advies.
Ok spannend ben benieuwd of ze iets kunnen zien op de monitor! Ja ik ga bellen voor advies vandaag.....
Zo jullie zijn er vroeg bij ladies! Yaraah: het is zeker topsport zo'n kleintje . Succes morgen aan de monitor! Bijzonder dat ze dat in België al zo vroeg doen. Doen ze bij ons pas als er een specifieke reden voor is. Liz: haha een bulldozer! Je bent vooral lekker lang, zou niet best zijn als jij 60 kilo woog . Die drie kilo zul je idd snel kwijt zijn na de bevalling hoor, dat is echt super netjes! Ik was volgens mij in totaal zo'n 14 kilo aangekomen, ik had gehoopt er nog iets van te bewaren, maar het is er af gevlogen . Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis?