wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja aan mijn eetpatroon ligt het niet want ben ook echt behoorlijk aan het knagen vooral de laatste paar weken! Maar dat is wel weer een gelukje dan. Ik hoop inderdaad af te vallen na de bevalling. Ben met name door de Lucrin injecties enorm aangekomen (25+kg in 6 maanden). Nu ik niet meer aan de hormonen zit is het dus gewoon stabiel. Maar goed dat komt waarschijnlijk ook weer terug na de bevalling dus even afwachten.

Ik heb niet meer gebeld :-?
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nl. Ik heb pijn tja maar ik ben niet aan het bevallen. Mijn tientallen tripjes naar het ziekenhuis over de jaren voor mijn Endo hebben mij helaas dit gevoel gegeven. Als je op de SEH komt en gevraagd wordt wat je van hun verwacht dan word je steeds terughoudener. Nu vraag ik mij dus af wat ik dan verwacht dat ze doen in het ziekenhuis. Ik voel haar goed bewegen dus wacht het nog maar wat af en neem gewoon pcm in. Ik denk nog steeds gewoon voorwerk allemaal en misschien toch nog verder indalen ofzo.

Yaraah succes vandaag!!

Oh ja aan de dames die het advies gaven over babyzwemmen. Ik heb bij twee zwembaden in de buurt geïnformeerd en die hadden geen wachtlijst. Ik kreeg wel het advies te wachten tot mijn baby 'prikjes' had gekregen? Wat voor prikjes bedoelen ze dan? Iemand enig idee?

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Yaraah succes vandaag met het ctg, zal vast goed zijn!

Liz je hoeft ook helemaal geen vraag voor hun te hebben he, als jij pijn hebt en je onprettig voelt en je het niet vertrouwd mag je gewoon altijd bellen! Mooi dat je haar in ieder geval goed voelt.
    En met jouw lengte moet je onze gewichten idd echt niet hebben haha.
    De zwembaden bedoelen denk ik de eerste vaccinaties die ze met 8 weken krijgen. Er is geen bewijs voor dat dat nodig is hoor, hier mogen ze bijv al met 6 weken. En je kan natuurlijk naar alle twee gaan straks om te kijken welke jullie het leukste/prettigste vinden.

Pien hier precies hetzelfde 12kg aangekomen na 2 weken ofzo was alles er alweer af.

De kleine dame hier maakt echt grote sprongen momenteel. Is steeds gerichter met dingen bezig en probeert te schater lachen wat echt hilarisch is komen de meeste gekke geluiden nu uit haar:)

3. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    hey meiden de ctg was goed de hartslag van de baby zit mooi tussen 120 en 140 en ik heb 2 cm ontsluiting, maar nog geen weeën tenzij dat die rugpijn die ik af en toe eens voel iets met weeën te zien heeft. De gyn zei dat ik een vlotte bevalling zal hebben, dat kan morgen al of evengoed pas over 2 weken

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Mooi dat het ctg goed was yaraah. Boute uitspraak van de gyn zeg, je kan helaas niet voorspellen hoe vlot of langzaam je gaat bevallen. Ik hoop natuurlijk voor je op vlot, maar stel je er niet teveel op in kan dan alleen maar tegen vallen. Reken maar op 12-24 uur, kan het alleen maar meevallen, zeker voor een eerste.
    Vindt je het nu wel steeds spannender worden?

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    He Yaraah goed nieuws dat het goed gaat met de baby!! En wat gek dat jouw Gyn daar iets over zegt! Is hij helderziend? Ik hoop het uiteraard voor je en voor mijzelf ook ;) Al heb ik ook weleens begrepen dat te snel ook weer niet fijn is.

Ik heb echt een bout dag. Mijn makelaar belde net dat hij recht heeft op zijn courtage omdat juridisch gezien de koop rond was? Hoeveel ellende krijg ik nog over mij heen zeg. Ik ben het totaal niet eens met dit verhaal. Mijn huis is niet verkocht tenslotte. Ik zit nu met twee huizen, advocaatkosten en een baby die elk moment komt. Word langzaam aan gek van de situatie ;-(

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz en Siepie ik pin mij zeker niet vast op een vlotte bevalling hoor, zoals jullie zeggen, meestal is het anders.

Liz zo erg dat die makelaar daar zelfs om durft vragen... ik hoop dat die ellende snel ophoudt hoor, want dat hoef je er nu niet meer bij te hebben.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: hihi ja bijzonder, denk idd dat je vk helderziend is ;). Ik hoop zeker op een vlotte bevalling voor je. En daarbij is 12 uur ook al behoorlijk vlot voor een eerste. Die van mij duurde vanaf de eerste wee (rond 2 uur 's nachts) tot aan het eind zo'n 20 uur. Maar die eerste paar uren vraag je je vooral af: is dit het, begint het nu echt? Dan komt dat gevoel steeds vaker en regelmatiger terug en weet je wel hoe laat het is ;). Ik ging om een uur of 16 naar het ziekenhuis omdat het toen serieus begon te worden, iets na 22 uur was mijn zoontje er. Het viel mij in die zin best mee! ok, het was wel pijnlijk, maar ja, ik was vooral erg opgelucht dat we het er allebei heelhuids (nou ja op wat scheurtjes na) vanaf hadden gebracht!

Liz: ach nee toch wat een toestand weer 😖.

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hey dames,

ik loop hier nog steeds vrolijk rond hoor. Heb vandaag veel energie en heb al boven gepoetst en nu snel wat administratief werk en de was. Dan straks verder poetsen beneden. Als de bevalling op gang komt dan is de was toch gedaan en zal het huis gepoetst zijn. Mijn gyn bedoelt mss dat de bevalling vlot zal verlopen omdat ik een hoge pijngrens heb, ik heb ook nooit echt last gehad van de endometriose en van de puncties.

Liz hoe gaat het nog met jou?

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Yaraah jij hebt nog een energie zeg!!!
    Krijg je in België eigenlijk ook kraamzorg zoals in Nederland?
    Ja ik heb ook een hoge pijngrens ook punctie nooit als vervelend ervaren. Ik ben wel heel snel ontsloten alleen uiteindelijk dus een keizersnede haha. Geloof dat ik in 6 uurtjes ofzo op volledige ontsluiting zat, was blij dat ik met 4cm had aangedrongen dat ik toen al naar het ziekenhuis wilde anders had het niet meer gekund. Maar mijn ervaring als arts tijdens bevallingen met eerste kindjes dat dat ook niet veel uitmaakt;). Tweede gaan wel altijd veel sneller!

Liz hoe is het met jou?

10. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben precies het tegenovergestelde van Yaraah geloof ik. Gisteren nog wel een flinke wandeling gemaakt, wasje gedaan en wat gestreken maar verder was het echt knudde. Mijn pijngrens is belachelijk laag en ik voel werkelijk alles. Ik denk dat ze nog verder is gezakt ofzo maar ik kan nog maar moeilijk bewegen. Op mijn zij (beide) liggen is onmogelijk, benen over elkaar slaan ook. Het voelt gewoon alsof er al een hoofd uithangt ofzo? Onzin natuurlijk maar het is allemaal erg overgevoelig dus. Vanavond hebben we nog een verjaardag in Zierikzee dat is toch zeker een uur rijden maar ik heb er wel zin in. Ik denk dat het de laatste ontmoeting met fam is voordat de baby komt. Vorig weekend de andere kant van de fam gezien dus kan ik ook afstrepen.
    Ik krijg altijd heftige hoofdpijn als ik buikpijnen heb dus probeer me verder zo kalm mogelijk te houden. De stress van het 'huizengedoe' helpt uiteraard ook niet echt. Ik ben wel blij dat in elk geval haar kamertje klaar is, de kinderwagen, kleertjes, luiers etc alles is er! Nu zij nog ;)

11. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz als je alles voelt en snel pijn krijgt dan is het maar normaal dat je de nodige rust neemt.

Hier nog steeds alles rustig hoor.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Dames een stil weekend hier ga ik het mijne van denken Yaraah en liz vooral;))

Hier hele weekend ziek geweest en de veroorzakende ziektekiem misses E had niks... ik Mn vriend en Mn ouders ziek, we zijn in jaren allemaal niet zo ziek geweest. Lang leve kdv hehe, ben wel blij dat ze niet ziek is want vrienden van ons daarvan was het kindje uitgedroogd en opgenomen in het zkh met hetzelfde.

Hoe is het verder met iedereen?

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Goedemorgen ladies

Hier nog steeds alles rustig. Heb zaterdag alle laatste voorbereidingen getroffen zodat alles klaarstaat als we naar materniteit moeten vertrekken. De poetsvrouw komt ook voor het eerst vandaag dus ik heb zaterdag alle kasten nog eens een grondige beurt gegeven en gisteren zijn we dan op babybezoek gegaan bij vrienden van ons. Zij was uitgerekend voor 30/10.

Nu zijn alle ogen in de omgeving echt wel op mij gericht, want nu is het mijn beurt. Ik wordt een beetje nerveus van al die aandacht. Manlief zei daarnet ook al dat ik heel erg onrustig was deze nacht...

Liz hoe gaat het bij jullie?

14. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hier ook nog geen baby hoor! Moet straks weer naar het ziekenhuis voor controle. Ik vrees dat ze nog wel twee weekjes blijft plakken. We zijn er ook echt wel klaar voor. Probeer elke dag nog even 'iets' te doen maar verder echt heel rustig aan. Lig ineens ook tot 9 uur in bed enzo terwijl ik er eigenlijk altijd 7 uur wel uit ga.

Siepie wat onwijs naar zeg dat jullie allemaal ziek zijn geworden. Echt griep ofzo? Kan je dat trouwens via borstvoeding doorgeven (geen idee echt) Hopelijk zijn jullie allemaal snel aangesterkt.

Ik heb emotioneel een beetje een dip merk ik. Alle stress van de twee huizen, verhuizing en nu rechtzaak wegen mij zwaar. Ik probeer zoveel mogelijk aan blije leuke babies te denken maar vind het moeilijk.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Yaraah klinkt goed, je bent er in ieder geval helemaal klaar voor. Daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor dat iedereen zo op je let. Ik had juist nog allerlei afspraken staan om gezellig dingen te doen, moest allemaal afgezegd worden hhaha. Waren wel de leukste berichtjes o btw ik kan woensdag niet want uhm al bevallen.
    Maar probeer echt nog even van de 'vrijheid' te genieten en verwen jezelf ook nog even met ergens lekker wat drinken of een massage ofzo.

Liz je hebt groot gelijk om heerlijk rustig aan te doen hoor! Wat ik hier boven al schreef geniet nog even van die 'vrijheid' en verwen jezelf gewoon. Kan je trouwens goed over alle ellende waar jullie doorheen gaan er met iemand over praten dat het niet straks de kraamweek etc ook moeilijker maakt. Want het begin is heel mooi maar ook zwaar, dus hoop dat je genoeg steun kan krijgen!

Je kan gelukkig niks doorgeven via de borstvoeding en denk juist dat zij door de borstvoeding niet ziek is geworden alle antistoffen die ze toch nog binnen krijgt. Ik ben vandaag nog thuis, stond nog te trilllen op mn benen vanochtend maar ga morgen weer werken. Denk idd griep, overgeven, spierpijn koorts geen eetlust etc. Nu vandaag langzaam even de chaos weer ordenen na allebei ziek geweest te zijn, is het hier een redelijke troep:) Gisteren eerste fruithap gegeven, banaan nou ze kan heerlijk smerig gezichten trekken het was gewoon hilarisch!

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Even een kort vraagje. Heeft iemand van jullie een miskraam gehad terwijl jullie in uz gent in behandeling waren (eventueel bij prof De Sutter ) Ik vraag dat omdat de prof mij na 1 miskraam al volledig verder onderzoekt. Stollingsonderzoek, onderzoek naar immuniteit en als deze tp van vandaag niet lukt, ook weer een hysteroscopie... Bij mijn zwangerschap was er geen enkel teken van miskraam en kwam het dus voor alle artsen totaal onverwacht. Vruchtje zat in vruchtzak en was volledig op grootte die het moest hebben op dat aantal weken. Hcg steeg ook mooi...

Misschien daarom mok nu al binnenstebuiten keren met extra tests?

Veel succes aan de dames die bijna moeten bevallen!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: de poetsvrouw komt langs en jij gaat vooraf zelf poetsen?? Haha of snap ik 'm niet? Trek je niks aan van die mensen die op je letten hoor. Dat had ik ook en zoontje kwam pas met 41 weken en 3 dagen. Gewoon lekker doorgaan met dingen die je nog kan. Wat Siepie ook zegt: nog even genieten van de vrijheid en je dikke buik. Ik zat na 40 weken ook nog lekker op het terras in de stad, je moet toch wat? ;)
    Die dikke buik heb ik na de bevalling overigens niet gemist, sommigen hebben dat, maar ik was blij dat die enorme toeter weg was hoor!

Liz: sluit me aan bij Siepie: hopelijk kun je het gedoe van je huis even loslaten voor een tijdje, laat het in elk geval niet de eerste mooie weken met je kleintje in de weg staan! Sterkte meid!

Lena: oh vandaag weer een terugplaatsing gehad? Is het goed gegaan? Ik heb geen idee van die onderzoeken en waarom ze dat na 1 miskraam al wil onderzoeken. Maar op zich fijn toch dat ze daar naar willen kijken? Ik zou me er niet te druk om maken, er zijn tig redenen voor een miskraam te bedenken. Dat je er nu een gehad hebt, hoeft zeker niet te betekenen dat je daardoor bij een volgende keer meer kans op een miskraam hebt. Mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een vroege miskraam (missen abortion), is nooit onderzocht. Toen Putte ik er eigenlijk vooral hoop uit dat ik in elk geval dus wel zwanger kon worden. Hou je daar eerst aan vast meid, probeer op positieve dingen te focussen! Heel veel succes deze poging! Ik zal hard voor je duimen :)

Siepie: jakkes meid, buikgriep is geen pretje. Gelukkig dat jullie het weer achter de rug hebben. Je meisje zal idd wel antistoffen van je borstvoeding hebben die haar beschermen. Toch jammer dat je dan daar zelf geen profijt van hebt hè ;). Rustig aan hoor!

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Pien idd vind dat wel erg jammer en helaas de weegschaal gaf door deze gebeurtenissen ook niet aan wat ik wilde weer meer dan 1kg foetsie... Merk ook echt dat ik weinig reserves heb, die griep hakte er namelijk behoorlijk in. Het is een naar ding sprak een buurvrouw en de halve straat heeft hem al op bezoek gehad.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ai ook dat nog Siepie, zorg maar extra goed voor jezelf! Ik zelf slik de laatste weken extra veel vitamine C (1000 mcg of mg?) op advies van de acupuncturist. Heb wel het idee dat dat mij (tot nu toe) aardig goed beschermt tegen al die virussen die mijn zoontje nu ook meesleept.

20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Dank je pien:) ALleen wil niet op mn vervelende doktersstoel gaan zitten, maar vitamine C dat heeft geen zin alles wat je slikt plas je namelijk net zo hard weer uit:( Geven ze bijvoorbeeld ook niet meer aan alcoholisten als die stoppen wel vitamine b etc. Ik ben niet zo snel ziek meestal maar eigenlijk elk darm/maagvirus dan doe ik mee geen idee waarom.
    Maar ik ga goed voor mezelf zorgen hoor hehe, lekker volle producten avocado's etc!

Deel Deze Pagina