wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Pien lijkt me ook wel weer spannend hoor weer opnieuw beginnen, wat willen ze dan opnieuw onderzoeken? Fijn dat de kleine man nu gewend is aan het kdv, dat lijkt me toch wel erg prettig!

Hier gaat alles goed, onze dame ontwikkeld zich als een tierelier, er wordt nu achterstevoren geteigerd tot hoor grote frustratie! Verder wel veel ziek, maar dat schijnt erbij te horen. Wij zijn inmiddels ook al een paar keer ziek geweest. Over 2 weekjes gaan we heerlijk op wintersport, ik heb der heel veel zin in!

2. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena fijn dat je een goed gesprek had. Ik weet dat je geen medicijnen wil nemen, maar misschien moet je deze vitamine toch eens overwegen: duo fertility woman van nutriphyt. Ik heb die genomen toen ik zwanger raakte van onze zoon. Mijn baarmoederslijmvlies was een stuk beter dan alle pogingen ervoor.

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja dat hou ik in mijn achterhoofd. Ik neem nu ook multivitamines met ook zink en mineralen. We zullen zien. Op de echo eergisteren was mijn slijmvlies nog nooit zo slecht geweest. 5,5 mm en niet mooi wit en ook niet 3-lagig. Mmmmm.... Dat was op dag 8 na start Clomid. Dinsdag, op mijn verjaardag, moet ik terug op controle.

4. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena, ik hoop dat je baarmoederslijm er morgen toch goed uitzien meid.

Ego: wij hebben nog 2 cryo's en hebben er gisteren nog eens goed over gepraat en willen eigenlijk niet te lang wachten om deze te laten terugplaatsen. We worden er tenslotte beide niet echt jonger op (beide halfverwege dertig) en dus heb ik vandaag een mailtje gestuurd naar het fertiliteitscentrum voor een afspraak met de prof. Als we zwanger worden van de cryo's dan wordt het best wel druk, maar dat nemen we er dan met veel plezier bij. Als we niet zwanger worden van de cryo's dan gaan we heel fijn door met ons drietjes.

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena hoe was het op controle?

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Yaraah ik wist niet dat dat al zo snel kon, wij moesten sowieso een jaar wachten en nu helemaal ik een keizersnede heb gehad. Ik ga over 2 maanden ofzo ook al vast een afspraak inplannen zodat we ook nog de 3 die we over hebben kunnen kijken of we weer verder kunnen. Wel spannend zeg wetende dat dit dan echt helemaal de laatste kans is.

Lena hoe ging het bij jou?

Hoe is het met alle andere dames, het is momenteel wel heel stil!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik moet morgen terug op controle. Hopelijk is mijn baarmoeder dan 3-lagig en groeit er toch een follikel. Momenteel groeit alleen mijn slijmvlies. Was dinsd al 10 mm, terwijl er geen enkele follikel boven de 10 mm zat. En het slijmvlies was ook nog niet helemaal 3-lagig. Ik heb zelf gevraagd in gent of ik een tp mag proberen met eigen hormonen van een eicel. Nu komt er weer geen eicel. Ze vinden het heel vreemd dat mijn slijmvlies groeit zonder eicel. ... Morgen is mijn gyn er niet en moet ik bij haar collega. Ik hoop stiekem dat zij wel een groeiende follikel spot. Indien niet, wordt deze cyclus afgebroken. Dan is het geen tp. Pfff

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Siepie, ik heb het gevraagd aan de vroedvrouw en zij heeft gezegd dat het met een normale vaginale bevalling zeker geen probleem is dat we er al zo snel terug voor willen gaan. Als het lukt zal het wel pittig worden, maar dat lukt ons wel.

Spannend dat jullie ook over een paar maanden gaan kijken voor een brusje

Lena, het is zo dubbel allemaal... Het is goed dat ze je zo dicht opvolgen om zo zeker geen kansen te verspelen... Het is dan wel altijd zo'n domper als de cyclus afgebroken moet worden. Ik blijf duimen meid

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lena: jeetje wat balen zeg, zal je altijd zien dat je cyclus ineens niet meewerkt! Hopelijk vandaag toch nog een follikel te vinden?

SIepie: ah dus jij denkt ook al aan een tweede? Jullie zijn maar rap hoor, ik durfde er niet eerder wat over na te denken dan dat zoontje een jaar was. Wilde mezelf ook niet eerder daar weer mee bezig laten zijn, want vond dat ik eerst maar even goed moest genieten van ons wonder! Maar goed, ik merk dat dat ook best samen kan gaan :).

Wij zijn gisteren in ziekenhuis geweest voor gesprek en bloedprikken. Heb net gebeld voor de uitslag en ik werd doorverbonden met de arts, dat vond ik al verdacht... die vertelde dat de uitslag een beetje tegen viel. Mijn FSH is 12. Dat wil zeggen dat de kans groot is dat we niet veel eitjes zullen oogsten bij de punctie... Dat 4 of 5 al heel mooi zou zijn. Das dus wel even een domper. Mijn FSH was in 2013 nog ruim 7. En nu dus 12. Volgens haar betekent het niet dat ik in vervroegde overgang zit en is het geen gek getal voor mijn leeftijd (35), maar gezien mijn eerdere waarde had ze nog niet gedacht dat het al 12 zou zijn. Enfin, voor mij betekent het wel dat we nu echt aan de bak moeten, want het wordt er zeker niet beter op... Dat wist ik natuurlijk wel, maar nu wordt het nog wel even pijnlijk bevestigd. Volgende cyclus, over kleine 4 weken, start ik met de pil en dan heb ik dus hopelijk als er wat eitjes groeien, eind april/begin mei de punctie. Duurt lang...

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi Pien. Wat betekent FSH? Follikelstimulerend hormoon? Of bedoel je de waarde die iets meer vertelt over het aantal eicellen en de gemakkelijkheid om die te stimuleren? (Ik denk dat dat iets is met een A in de afkoring)
    Als je wordt doorverbonden met de dokter, was het wel echt speciaal. Ik kreeg zelfs na de miskraam geen dokter aan de lijn om een vraag te stellen. Mijn eigen gyn heeft op de fax moeten schrijven dat ik een arts wilde spreken! En toen heeft een arts me opgebeld. Veel succes in ieder geval.

Als hier ooit 1 kindje mag komen, zijn wij compleet. Ik stap nooit terug in dit traject. Zal zo blij zijn als dit een keer afgelopen is! We hebben van 2 van de 3 kinderkamers ook al bureau gemaakt. Er blijft nog maar 1 kamertje over. Xxx

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lena: fsh is idd follikel stimulerend hormoon. Als je zelf al veel fsh aanmaakt is de kans groot dat je slecht reageert op de stimulerende hormonen zoals menopur of gonal-f en je dus weinig follikels produceren zal. Das geen fijn idee zo vooraf aan een nieuwe behandeling. En dan hoor ik elders op het forum dat je dan veel beter een kort ivf protocol kunt hebben dan het lange. Bij ons doen ze alleen lang...

Ik snap je gevoel helemaal over 1 kindje. Ik geloof dat ik dat toen ook had hoor. En heb die gedachtes voor een tweede kindje ook zo lang mogelijk uit willen stellen, wilde volop kunnen genieten van dit grote wonder waar we zo lang op gewacht hebben. Ben namelijk ook wel beetje bang dat stress en teleurstellingen rondom de ivf behandelingen dusdanig veel invloed gaan hebben dat ik niet volop van ons mannetje kan genieten. Ik hoop dat het wat mee gaat vallen. Probeer er in elk geval wel wat luchtig in te zitten, want onze kinderwens is immers wel vervuld :).

Ik hoop zo voor jullie dat het eindelijk eens raak mag zijn!!

12. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Lena, ik herken je gevoel helemaal. Ik schreeuwde het echt van de daken dat ik al blij was met 1 klein wondertje en mijn man ook... Maar dan is dat wondertje daar en weet je dat er nog cryo's zijn... en in ons geval zijn die cryo's dan ook de allerlaatste kans op nog een klein wondertje... Ja dan ga je toch wel weer nadenken om die hele MMM nog 1 keertje te doorlopen en die cryo's te laten terugplaatsen in de hoop dat daar dan misschien nog een brusje in zit...

Meid het is een heel zwaar traject, maar jullie zullen ook beloond worden voor al die moeite en eens jullie wondertje in jullie armen rust, zullen jullie misschien na enige tijd wel weer gaan nadenken over nog een wondertje.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik hoop echt dat je gelijk hebt, Yaraah.
    Op dit moment lijkt het alsof het ons niet gegund is. Zwanger worden is helaas nog geen garantie op een baby'tje. Pfff

14. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    He meiden hoe gaat het met iedereen? Ik lees spannende berichten over brusjes en behandelingen. Toevallig hebben wij vandaag ook een afspraak gemaakt in Gent. Ik heb helaas geen cryos maar we willen wel nog een keer het traject in (nou ja liever niet natuurlijk). Julia is nu 3 maanden en we zijn dol verliefd op haar. Helaas bleek van de week bij een controle mijn enige eierstok ernstig verkleefd en ik was ook al ongesteld geworden ondanks de bv dus ;-( we hebben dus niet heel veel keus dan snel weer door. We moeten wel minimaal 6 maanden wachten. Maar goed spannend dus.

Pien wat naar he dat idee dat het eindig is. Ik heb hetzelfde probleem helaas. Begin Mei lijkt nog ver weg maar dat is het zo!! Wat voor pil gebruik je nu dan? Moet je niet aan de Lucrin of Deca ofzo?

Yaarah spannend hoor we gaan weer gelijk op geloof ik! Hoe gaat ht met jullie kleine?

Siepie bij jullie ook al een laatste kans. Toch blijft het kriebelen he. een kans is een kans!! Ga je over twee maanden starten of dan bellen?

M676 hoe gaat het met jou? Je kleine is alweer bijna anderhalf jaar zie ik. Een echte dreumes?

Zwaai aan alle dames die meelezen maar niet altijd schrijven <3

15. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz hier alles goed en onze kleine uk is een droom van een baby. Helemaal niet lastig en heel sociaal daarom dat ik toch graag nog voor een tweede zou gaan. Mijn man wou eerst niet omdat hij vond dat als we 2 jaar zouden wachten, hij dan te oud zou zijn. Daarom dus de keuze om er nu al voor te gaan.

Ik ben gisteren bij Dr Decleer geweest en we gaan voor een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Dus enkel pregnyl rond de eisprong. Bij dag 1 van de volgende cyclus mag ik bellen voor een afspraak voor een echo op dag 10. Dus als alles goed verloopt heb ik ergens half maart 1 of 2 emmy's aan boord...

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Pien balen dat je fsh nu zo is, hopelijk ben je nog wel redelijk goed te stimuleren. Vindt je het nu ook weer allemaal erg spannend of zie je er tegenop?
    Ja ik heb altijd gezegd ik wil 2 kinderen en omdat het allemaal al langer duurt had ik zoiets van dan maar zo snel mogelijk weer beginnen je weet nooit hoe lang:)

Lena ik hoop gewoon heel erg dat het jullie gegund is en idd zwanger worden is 1 en zwanger blijven is 2:(
    WIj zijn ook blij dat we 1 gezond kindje hebben hoor en bij ons is de afspraak zijn we straks door de laatste 3 ifv pogingen heen dan stoppen we ook, maar ja het is wel erg mooi zon kleintje en dan vergeet je ook wel snel het traject weer hoor.

Yaraah spannend hoor, wat fijn dat het in een natuurlijke cyclus kan dat scheeld toch weer een hele hoop!

Liz ook jullie al snel weer proberen dus, ben jij dan niet met de pil begonnen dat je alweer ongesteld bent geworden. Ik ben na 6 weken meteen met de pil gestart en slik hem tot nu toe door omdat ik sowieso een jaar niet zwanger mocht raken. En je zal dan net zien:)
    En om een even een misverstand uit te wereld te hebben, na de cryos hebben wij weer 3 nieuwe IVF pogingen over hoor.

Wij zijn momenteel heerlijk op skivakantie en de kleine meid vindt het ook allemaal prachtig!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liz: leuk weer wat van je te horen en fijn dat het zo goed gaat!! Dus de reflux ook weer achter de rug denk ik? Meestal gaat dat gelukkig na een aantal maandjes wel vanzelf over.
    Balen van je eierstok... Dus jullie durven ook al weer na te denken over een tweede hihi. Jij bent ook niet meer piepjong toch? Ik ben inmiddels 35, en wie weet hoe oud mijn stokkies wel niet zijn...
    Ik gebruik geen pil momenteel hoor. We hebben dus al weer aardig wat 'selfies' achter de rug zonder resultaat. Merk dat mijn cyclus al weer wat minder wordt, nu ruim een jaar na het stoppen met de borstvoeding. Mijn eerste menstruaties na de bevalling waren echt mooi: gewoon direct ongesteld en geen bruin gepruttel vooraf. Dat is de laatste maanden dus wel weer zo en krijg ook spotting paar dagen voor de eisprong. Dat had ik ook voor we met IUI en IVF startten. Na de eerste miskraam en curretage ging het weer een tijd lang goed en na de bevalling dus ook. M.a.w. ik moet gauw weer zwanger zien te raken ;). Al heb ik er ergens wel wat een hard hoofd in of het nog wel gaat lukken... Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint he...

Siepie: oh wat heerlijk op skivakantie! Geniet er maar lekker van :). En ik denk dat ik ook net als jij zou stoppen na 3 pogingen voor een brusje. Ik wil er best weer wat voor doen, maar er zijn ook grenzen... Voor de eerste zouden we bij de vierde keer naar het buitenland gaan, maar dat hoefde gelukkig niet!

Lena: voor jou een hele dikke knuffel, want al dat praat over een tweede kindje... kan me voorstellen dat dat niet bepaald fijn is om te lezen als je zelf nog met lege handen staat... Hou vol meis, geef de moed nog niet op!!

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Even ego berichtje;)) na 12,5 jaar ben ik gisteren gevraagd of ik met Mn nu dus verloofde wilde trouwen!

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Oooooh Siepie gefeliciteerd. Zo leuk &#128525;&#128525;

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Aaah wat leuk Siepie!! Van harte gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina