wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @willeke: Woehoe officieel gestart. Nu hopen op een mooi eindresultaat voor jullie. Ja ik start gelijk met stimuleren zaterdag. 200eh Menopur

2. mnr

mnr Niet meer actief

Spannend voor je Willeke! Heel veel succes!

Pien: wat fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. De onzekerheid zal vast nog wel af en toe de kop opsteken maar dat hoort er bij.
    Ik vond wel dat je echt een knal test had hoor, dus daarom denk ik dat je zomaar eens bij die 20% zou kunnen horen. Maar dat hoeft natuurlijk niet ;)

Hier maandag de evaluatie van de ivf en kijken hoe nu verder. Ben m'n vertrouwen op het moment toch wel een beetje kwijt. Ik wil zelf daarom eerst weer iui proberen, dan heb ik minder hoop en dat maakt het minder zwaar.
    Ik mag nog maar 2x ivf doen en ik ben daar nog niet aan toe.. Dat klinkt als bijna het einde en dat wil ik niet.
    Dus maandag kijken of dat nog en of ik dan gelijk weer verder mag gaan.

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Thnx mnr :) snap je gevoel hoor, bij een tweede poging ben je al (als het niet lukt) over de helft heen :( hoeveel iui behandelingen mag je ondergaan eigenlijk? Is dit jullie eerste kindje?

Yaraah Oeh spannend hoor! Hopelijk gaat het nu wel goed! Had jij de eerste keer ook menopure?

4. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Pien breek even snel in want heb een ontzettend druk evenementen weekend! Maar ik nu inmiddels bijna 28 weken heb naast regelmatig wat onderrug zeer en soms moe ook geen klachten hoor zoals misselijk of zere buik etc.
    Dus wat ik bedoel te zeggen.. zoek niet teveel naar zwangerschaps dingen want ieder mens is anders !

5. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Joehoe! Bms was alweer dik genoeg! Woensdag ontdooiing en dan donderdag tp. Nu weer Up omdat het heerlijk snel gaat. Toch nog een kans dat we zwanger zijn voor mijn 30ste verjaardag 😉

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    UPS, ik hoop het zo voor je!

Mnr, als je nog naar iui kan, zou ik dat ook doen. Toch wat minder impact dan ivf!
    Mnr, kan me indenken en voel het ook wel, dat je je vertrouwen wat verliest. Toch krijg je niet voor niets meerdere pogingen vergoed. Het gaat lukken!

Willeke, hoe ging t spuiten?
    Ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad, weet wel dat het na ivf de eerstvolgende cyclus langer kan duren, maar vorige keer was dit 2 dgn.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    willeke en Yaraah: succes meiden, spannend of niet dat het gaat beginnen!
    Mnr: als ik jou was zou ik ook nog even voor IUI kiezen. Zelf heb ik ook alle 6 IUI's afgemaakt, ook al had ik in de laatste paar niet zoveel vertrouwen meer. Je maakt met IUI toch ook een kans en IVF is het eindstation... Volg je gevoel hierin zou ik zeggen!

Up: haha jij hebt je naam heel goed gekozen :). Fijn dat het er al goed uitzag en je weer voor een kans mag gaan. Ik duim voor je dat je voor je 30e zwanger bent!!

Doom: dankje meid :). Ik probeer me er niet teveel op te focussen, maar dat lukt niet zo goed haha. Ik zal er maar even moeten leven met die onzekerheid ;). Ik kan me eigenlijk maar het beste rustig houden en ontspannen blijven, uiteindelijk ook het beste voor het kindje, maar ja dat is ook lastig ;). Ik doe m'n best!

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ups: ik hoop met je mee dat een zwangerschap voor je 30e er zal inzitten
    @Willeke: nee de eerste keer had ik Puregon, maar volgens mijn gyn zou menopur toch nog iets meer invloed hebben... en jij??? lukt het met spuiten??

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    yaraah: weet je trouwens zeker dat het 200 eh menopur is? Ik had altijd ampullen van 75 eh, dus dan zou je uitkomen op 150 of 225 eh. Lijkt me namelijk niet dat je 25 eh per keer weg zou moeten gooien, je kunt het namelijk ook niet bewaren...
    Van menopur wordt wel beweerd dat het goed is voor de kwaliteit van de eicellen en dat het beter werkt voor vrouwen met een laag AMH. Hoewel het nu vooral voorgeschreven wordt, omdat het gewoon goedkoper is dan Gonal-f of Puregon. Maar ik kan niet vergelijken, ik heb alleen maar menopur gehad. Je moet menopur zelf mengen dat is wel ff wat lastig in het begin, maar went ook vrij snel. Puregon is volgens mij een kant en klaar prikpen, leek mij altijd wel handig ;).

10. sharona87

sharona87 Lid

10 sep 2014
    5
    0
    0
    schiedam
    willeke sorry voor de late reactie was er ff tussenuit.

Spannend ook voor jou je eerste ivf.
    ik denk dat ik dan voor de korte protocol gaat de arts heeft dat nog niet gezegd maar ik denk het dan wel want bij is het ook het geval dat de endometriose niet meer mag terug groeien als we aan ivf gaan beginnen.

was er wel ff van ondertste boven hoor pff

Ster60 ja bij mij is de endometriose ontdekt door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap paar jaar geleden en toen zei het ziekenhuis ja alles ziet er goed uit ga het zelf maar proberen dus eerste instantie dacht ik niet dat ik nog ernstige verklevingen had in me eileiders en darmen enz. dus naderhand toch maar de stap gezet om weer naar het ziekenhuis te gaan en door een kijk operatie ontdekt dat ik erge endo had.

Ik werd vrijdag gebeld voor een afspraak om me eerste lucrium te spuiten er komt dan een verpleegkundige bij mij thuis om te spuiten.

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ups Oeh fijn joh! Hopelijk ontdooit hij goed en heb jij over 2 weekjes een positieve test in handen! Zou heerlijk zijn toch!

M676 ja spuiten gaat tot nu toe goed! Heb er nog geen last van gelukkig en voel nog niks eigenlijk.. zal dat normaal zijn?

Pien ja zeker spannend!! Moet volgende week zaterdag terug voor een echo, vind dat nog zo ver weg voor mn gevoel! En dat terwijl ik net 6 mnd heb zitten wachten om überhaupt te mogen starten hihi :D

yaraah fijn dat je weer mag beginnen. Ik ken puregon niet, menopure hoor ik wel vaker idd. Spuiten gaat goed! De lucrin zette mijn vriend altijd maar dit doe ik zelf en het valt me alles mee! Dacht dat deca veel moeizamer zou gaan.

sharona, hoe lang ga je lucrin spuiten, 3 mnd? Jeetje wat een tegenvaller dat het zh je dan eerst naar huis stuurt om zelf te proberen terwijl dat achteraf echt niet verstandig bleek.. :( ja dan krijg je kort protocol denk ik.

Wanneer begonnen jullie wat van het groeien te voelen?

12. sharona87

sharona87 Lid

10 sep 2014
    5
    0
    0
    schiedam
    he willeke,

wat bedoel je vanaf wanneer begon je wat te voelen??:(

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @pien: ja zal wel 225 eh zijn dan, want zijn idd ampullen van 75.

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oh was niet helemaal duidelijk lees ik nu ook. :D
    Bedoelde na hoeveel dagen stimuleren voelde je dat je eierstokken aan het werk zijn? Hoor wel eens over een beetje een 'zwaar' gevoel in je buik. Of stekend. Maar misschien voel je dat pas na een week stimuleren..?

15. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Willeke, ik voelde op zich de eierstokken niet werken, maar de druk van alle eitjes. Ik heb 3 keer gestimuleerd met 3 verschillende resultaten, dus ook een ander verloop en gevoel. De eerste keer had ik 45 follikels, toen zat mn broek na een dag of 6 wel te strak en kreeg ik pijn en,misselijkheid. De tweede keer had ik er 4, toen voelde ik amper wat. ik denk dat je dag 2 nog weinig hoort te voelen.

16. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames wat een stilte hier... Alles ok bij iedereen?

Ik heb gister die progynova opgehaald. Ik verwacht mijn menstruatie binnen een week. Dan gaan we weer in spannende periode in.

17. mnr

mnr Niet meer actief

Willeke: bij mij heel verschillend, en rechts is bij mij veel gevoeliger.

Ik voel eitjes meestal zodra ze boven de 10 mm zijn, ook al is het er maar 1 als die rechts zit voel ik het.
    Maar de laatste keer had ik er 13 van rond de 14 mm en voelde ik bijna niks, de meeste zaten toen ook links.

Spannend weer mimami!

Ik heb gisteren een uitgangsecho gehad. Ik ga verder met iui 4, wel met een iets lagere dosis omdat ik er de vorige keer zoveel had.
    Gisteren de eerste spuit gezet en de 25e de eerste fm.

18. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    ik ben nog in afwachting van de start. zaterdag is het zover, dan doen we weer mee

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mimami, dan gaan we wrsch gelijk op. Ik verwacht nu ook m'n menstruatie, kan door vorige ronde ivf wat later zijn, en dan start ik ook met progynova.

Mnr, fijn dat je met iui verder mag! Succes.

Yaraah, nog heel even!

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ja sorry van hier uit ook wel even stilte.. Heb niet zoveelste melden vanwege de pauze. Ik wil ook niet steeds zo verdrietig hier zijn dus lees ook niet meer dagelijks mee. Ik volg jullie wel hoor!

Deel Deze Pagina