wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ups, super! Ik hoop dat het blijft zitten!

Pien, wat een zorgen meid. Ik duim voor je dat het goed gaat en dat de eerste weken voorbij vliegen!

2. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    even een ego berichtje van mij:

ik draag naar binnen. afgelopen week bij de verloskundige geweest en in combinatie met mijn bespiering van het paardrijden kunnen ze van buiten het kindje moeilijk voelen.
    qua metingen oogt alles heel erg voorspoedig maar omdat ze het ook zeker willen weten krijg ik over 1.5 week weer een echo joepie :) mag ik de kleine man weer zien!

ik zou eigenlijk over 2 weken een fotoshoot hebben maar deze heb ik maar verplaatst naar eind okt. gezien er nu echt nog te weinig buik is voor een mooie shoot.
    ik was bang dat ik een hele grote buik zou krijgen vandaar dat ik het met 30 weken wilde laten doen.

3. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    20140918_084205-1.jpg

hierbij een foto van gisteren.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat is inderdaad nog een bescheiden buikje Doom :). Strakke buikspieren denk ik? Maar prima toch? Zo'n joekel van een buik moet je alleen maar met je meeslepen. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. En leuk zo'n fotoshoot! Zou inderdaad nog eventjes wachten tot je een mooi rond buikje hebt :).

Ik voel me sinds gisteren weer ietsje rustiger. Niet dat ik me lichamelijk anders voel dan de vorige dagen, maar ja, ik probeer me maar rustig te houden. En ik probeer te blijven hopen dat het goed zit totdat het tegendeel echt bewezen is. Donderdag de eerste echo met 6 weken en 3 dagen. Denk dat ik tegen die tijd wel weer in de stress zit ;).

5. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Fijn pien dat je wat rustiger bent! hopelijk is het voor jou snel donderdag!
    vind het idd wel leuk dat ik weer een echo heb :) en ook prima dat mijn buik nog zo klein is. ik kan daardoor alles nog lekker doen en voel me niet belemmerd. er is ook nog maar 6 kilo aan dus ook daar ben ik erg blij om!!

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    jeej Ups & Downs wat een goed nieuws... Nu hopen dat het mooi blijft zitten

Pien: goed dat je je al iets rustiger voelt, het zal nu wel snel donderdag zijn meid

7. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doom inderdaad een hele bescheiden buik! Snap dat je de shoot dan nog even opschuift!

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Doom: inderdaad een bescheiden buikje, maar always look on the bright Side of life, dan heb je minder kilo's mee te sleuren.

Ego: morgen weer beginnen met spuiten. En die eerste dag zitten we net op een babyborrel op het moment dat ik de spuit moet zetten. Dus rond 19u zal ik ff spoorloos zijn... Gelukkig weet het gelukkige ouderpaar van onze situatie.

9. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm rot timing Yaraah..wel fijn dat ze weten van jouw situatie.. Succes!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Fijn Pien !! Dat je je iets rustiger voelt. Hier nog niet veel verandering in emoties..

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: o jee een babyborrel. Dus de baby is er al? Ja lekkere timing... maar gelukkig weten ze van je situatie. Dat is denk ik wel fijn.

Beschuitje: nog steeds depri meid? Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt. Kop op he!

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, vanmorgen eerste meting gehad, ze zag rechts (waar de cyste zat) 1 grote (+/- 15 mm) van 3/4 kleintjes en links zag ze 1 grotere (+/- 9 mm) en een stuk of 7 kleintjes... Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, eigenlijk ben ik er niet gerust op. Waarom zijn die kleintjes zo klein nog..? Is dat normaal?? Ze zei dat dit niet een abnormaal beeld was, ook zo lekker vaag, 'niet abnormaal'.
    Maar de dosis gonalf is niet verhoogd ofzo, gewoon 125eh blijven spuiten. Ze zei als die kleintjes gewoon mee gaan doen dan is dat prima.
    Moet as dinsdag weer terug voor de meting..
    Beetje onzeker hier :( wat vinden jullie, is het een beetje normaal? Of maak ik me te veel zorgen terwijl dat nog niet nodig is omdat we pas 8 dagen aan het stimuleren zijn..?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Als dit de eerste meting was, kan het nog best goedkomen Willeke. Misschien dat die grote dan afvallen, maar als die kleintjes allemaal netjes doorgroeien, en dat kan nog heel goed!, dan heb je straks een mooie score hoor. En ophogen heeft nu niet zoveel zin meer, je krijgt er meestal niet meer eitjes van, alleen zouden ze misschien iets sneller kunnen groeien. Komt vast goed meid, lijkt echt niet raar zo!

14. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Pien wat fijn dat je je weer wat rustiger voelt! Knap hoor, want het is allemaal heel begrijpelijk. Probeer het zo lang mogelijk tot de echo vol te houden! Het is zo zonde als je je achteraf bedenkt dat je van je prille zwangerschap niet hebt genoten. En de echo is op mijn verjaardag, dus dat brengt geluk!

Yaraah, de dag is daar! Maar jeetje wat een rot timing zeg. Zou me er zelf niet toe kunnen zetten, dus vind het heel erg knap dat je toch gewoon gaat! Zet em op vanavond kanjer....

Beschuitje ik vind het zo rot voor jou. Hoop echt dat je het snel een plekje kan geven en je je weer wat beter voelt. Knuffel voor jou!

Willeke ik vind het lastig om te beoordelen maar ik zou erg tevreden zijn als ik jou was. Het aantal dagen stimuleren verschilt volgens mij bij ons allemaal erg, ook per poging. Soms is 10 dagen genoeg, soms ben je 2,5 week bezig. Die van 15 zal te groot worden, maar als die kleinere doorgroeien is dat echt een mooi resultaat hoor. Ze kunnen ook ineens een spurt maken! Ik zou rekenen op nog 2 echo's en dan de punctie.

Hier alles goed! Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik hoop dat ik wat ga merken komende week. We zullen zien.

15. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    in afwachting om te starten:

kriti81- 1e kindje - ivf2 -sept/okt
    fisher - 1e kindje - ivf3 - cryo?
    Nijntje00 - 1e kindje - ivf 2 -
    mimami - 2e kindje - ivf 1 -
    klaproos - 1e kindje - icsi 2 start aug/ sept
    boboke (37jr) - 1e kindje - ivf 2 - cryo aug/sept
    ster - 1e kindje - ivf 1- cryo
    julia1984 (29jr) - 1e kindje -
    diligo - 1e kindje- ivf 1- okt
    m676 - 2e kindje - ivf 2 - cryo sept/okt
    Girlliej - 1e kindje - icsi 3 - Oktober

onderdrukkende fase (lang protocol):

stimulerende fase:
    beschuitje - 1e kindje - ivf1, cryo1 eerste echo woe 27/8

punctie/terugplaatsing/nod:
    mimami - 2e kindje - icsi 2 - punctie 10/8 - tp 13/8 - testdatum 28/8
    Pien - eerste kindje - IVF 3 - punctie 25/8 - tp 27/8 - testdatum 11/9

cryo terugplaatsing:
    ups and downs - icsi1 - 1e kindje - tp 18/9 - testdatum 30/9

zwanger:
    doom8 - 1e kindje - 9 dec - jongen
    lusvi - 1e kindje
    tebbie27 - 1e kindje
    evertje - 3e kindje

16. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoi dames,
    Ik was op vakantie en doe nu mijn best wat bij te lezen! :)

Ik vroeg me af...hoe doen jullie dit met werk? Hebben jullie je werk ingelicht en kunnen jullie om de afspraken heen plannen? Ik vind het best wel een gedoe, ik heb een jaarcontract, ambulant werker en heb dus 17 cliënten die ik elke week zie...dit kan ook in de avond, dus kan er wat omheen plannen...maar ik heb nog geen idee hoe intensief het traject is en of dit te combineren is...

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    in afwachting om te starten:

kriti81- 1e kindje - ivf2 -sept/okt
    fisher - 1e kindje - ivf3 - cryo?
    Nijntje00 - 1e kindje - ivf 2 -
    mimami - 2e kindje - ivf 1 -
    klaproos - 1e kindje - icsi 2 start aug/ sept
    boboke (37jr) - 1e kindje - ivf 2 - cryo aug/sept
    ster - 1e kindje - ivf 1- cryo
    julia1984 (29jr) - 1e kindje -
    diligo - 1e kindje- ivf 1- okt
    m676 - 2e kindje - ivf 2 - cryo sept/okt
    Girlliej - 1e kindje - icsi 3 - Oktober

onderdrukkende fase (lang protocol):

stimulerende fase:
    beschuitje - 1e kindje - ivf1, cryo1 eerste echo woe 27/8
    Willeke86 - 1e kindje - ivf1, 2e echo 23/9

punctie/terugplaatsing/nod:
    mimami - 2e kindje - icsi 2 - punctie 10/8 - tp 13/8 - testdatum 28/8
    Pien - eerste kindje - IVF 3 - punctie 25/8 - tp 27/8 - testdatum 11/9

cryo terugplaatsing:
    ups and downs - icsi1 - 1e kindje - tp 18/9 - testdatum 30/9

zwanger:
    doom8 - 1e kindje - 9 dec - jongen
    lusvi - 1e kindje
    tebbie27 - 1e kindje
    evertje - 3e kindje

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pien en Ups, thnx :) dit wilde ik natuurlijk eigenlijk ook horen.. Je loopt jezelf echt gek te maken hoor en jullie hebben hierin natuurlijk enig ervaring. Ik wist niet dat als een follikel te groot wordt dat hij dan niet meer bruikbaar is, ging er vanuit dat ik dan straks maar 2 follikels zou hebben :( Als die kleintjes allemaal mee gaan doen ben ik natuurlijk hartstikke blij! Dan teken ik daar absoluut voor! Je weet alleen niet wat ze gaan doen he.. ;) maar blijf gewoon positief, komt vast goed. En wat je zegt Ups, heb ik misschien wat langer stimulering nodig eventueel, ook niet erg. Thnx voor jullie geruststellende woorden! :)

Diligo, ben zelfst. ondernemer dus ik hoef niemand in te lichten ;) maar zoals afgelopen week, mijn eerste stimulatieweek, was niet 'intensief' vond ik, hoefde alleen vandaag op zaterdag voor een echo. Volgens mij lichten de meeste wel hun werk (leidinggevende) in, maar ik snap dat als je een tijdelijk contract hebt dit ook weer lastig ligt. Misschien even afwachten op wat voor dagen de echo's ongeveer vallen?

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @ Willeke: het ziet er best wel goed uit voor jou hoor. Als die kleintjes mooi doorgroeien dan zit het zeker goed.
    @ Diligo: ik heb mijn werk ingelicht, maar ik plan mij afspraken steeds om 7u30 'sochtends of op zaterdag, dan heeft mijn werk er niet echt hinder van. Enkel voor de punctie moet ik dan wel een dag of drie ziekteverlof nemen.
    Ego: ja wij hebben een redelijk druk sociaal leven en dan moet ik het spuiten er maar bijnemen hé. Morgen moeten we ook weg, dus dan moet ik het weer allemaal meenemen, maar ja het is tenslotte maar voor zo'n 10 dagen ongeveer hé

20. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Graag gedaan Willeke!

Het ligt erg aan het werk diligo. Ik heb ze ingelicht toen ik begon met ivf. Had er toen al 4 iui's opzitten en vond het gewoon een prettig idee niet te hoeven liegen. Het ligt er inderdaad aan wanneer de echo's in te plannen zijn. Maar de hormonen kunnen ook wat met je doen hoor, onderschat dat niet.

Yaraah ik hoop dat het je niet tegenvalt meid. Ik vind het nogal wat de eerste twee keer gelijk in een vreemde omgeving. Ik had de eerste keren echt een zen momentje nodig. Nam even rustig de tijd, ook om bewust te worden van het hele verhaal. Ik hoop dat het van een leien dakje gaat bij je!

Deel Deze Pagina