wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zo dat is jammer yaraah ! Ik vind dat persentage toch zo laag.. Bij mij wel ingevroren maar niet goed ontdooid. Zouden die regels nou zo streng zijn of is het gewoon zo moeilijk om ze in te vriezen..

2. Kimbo1

Kimbo1 Nieuw lid

14 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nieuw op de site en vond dit wel een toepasselijk forum voor mij.
    Heb 5 dagen geleden een tp gehad van 2 embryos een 6 en 7 cellige. Zagen er goed uit volgens het labo.

Nu zoek ik mensen die misschien hier ook ervaring mee hebben...

Punctie geen problemen gehad, na de terugplaatsing ook niet. Tot 2 dagen geleden, ik had nogal harde ontlasting gehad (gevolg van obstipatie) 10 minuten later kreeg ik ineens hele heftige steken in mijn baarmoeder, het gevoel af en toe in de schaamstreek, ik zakte gewoon door mijn benen van de pijn. Heb gelijk 2 paracetamol ingenomen en na een half uurtje verminderde de pijn en waren de steken minder heftig. Of er iemand met een naald in mijn onderste aan het steken was, zeer heftig.

Ik had nog wel krampen en dit heeft aangehouden tot de volgende dag. Nu heb ik een beetje het gevoel dat ik moet menstrueren.
    Nu is de vraag, zal het met die harde ontlasting te maken hebben of zal het een mogelijke innesteling kunnen zijn, misschien 2 embryos extra heftig?
    Tijdens het inbrengen van utrogestan voelt alles heel opgezwollen en dik en verlies super veel vocht, kleurloos.

Groetjes

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb zojuist het telefoontje van het zh gehad en het is helaas niet gelukt... 😢

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O balen Willeke :(:(. Sterkte en een dikke knuffel!

5. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Willeke ook hier een dikke knuffel voor jou. Ik had zo op goed nieuws gehoopt voor jullie.

6. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kimbo, na 3 dagen al een innesteling is wel erg snel denk ik. Aan de cellen te zien heb je waarschijnlijk een tp gekregen na 3 dagen toch? Dan duurt het volgens mij nog 5-7 dagen voor een innesteling plaatsvind, ik denk toch dat het met de obstipatie te maken heeft. Ik denk dat ik 1x mn innesteling heb gevoeld, ik werd wakker van een hele harde steek in mn buik, ongeveer een week na de tp. Ik bleek toen ook zwanger maar of het echt de innesteling was geweest weet je natuurlijk ook niet zeker...

Ow nee Willeke dat is echt niet leuk :( hele dikke knuf meid!!

7. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Ladies, daar ben ik ook weer is… Wel meegelezen, maar even geen behoefte gehad om te reageren. Nu weer wel, sorry voor het lange verhaal J
    Pien wat super super fijn dat de echo weer goed was vorige week! Lukt het nu al beter om ‘gewoon’ lekker te genieten? Dat zorgeloze laat ik maar weg, dat is simpelweg voor ons haast niet haalbaar. Als je maar geniet van het zwanger zijn!
    Willeke oh nee…. Hele hele dikke knuffel voor jou. Wordt er helemaal verdrietig van, had het zo gehoopt. Heel veel sterkte meid.
    Kriti wat verstandig om nog door te gaan met de medicatie. Je hebt je er goed in verdiept. Nu hopen dat dit tot gevolg heeft dat de komende poging slaagt. Hoop het zo voor je!! Wij lopen ook al weer lang genoeg mee op dit forum… Dikke knuffel voor jou!
    Beschuitje 4 kg wow!! Das echt een mooi begin. Wat was je geheim die week? Heel veel succes met volhouden, yes you can!!
    M676 waar sta jij nu in het proces meid? Nog steeds wachten op een cryo ontdooiing?
    Diligo, snap helemaal dat je er zin in hebt. Hou dat zo lang mogelijk vast, de eerste weken kunnen erg pittig zijn! Geen tips ook hier, onderschat alleen niet wat hormonen met je kunnen doen en neem genoeg momentjes voor jezelf. Ontspanning, inspanning, wat leuks doen of op de bank hangen, gewoon regelmatig blijven doen waar jij zin in hebt!
    Yaraah, fijn tp geweest! Hoe houd je het daar op het wachtbankje? Ik duim voor je!!! Maar jeetje geen cryo’s, ben je erg teleurgesteld? Mij valt het wat tegen, maar we duimen nu gewoon extra hard dat deze blijft zitten!!
    Fisher hoe is het met jou cryo, deze maand weer toch?
    Kimbo welkom! 2 cryo’s wat ben ik jaloers, willen dat zo graag maar dat mag bij ons nog niet…. Wat een nare ervaring, heb je wel gebeld naar het zkh? Het opgezwollen gevoel en de ‘troep’ daar beneden, hoort absoluut bij de Utro helaas. Wat tijdspad betreft zou het niet echt een innesteling kunnen zijn, maar het blijft toch gissen deze weken. Succes!
    Hier klaar voor de 3e cryo tp uit icsi ronde 1. Zondag echo gehad, bms was 9mm dus morgen is de tp. Ik heb nog 4 cryo’s op dit moment, dus ga er maar vanuit dat deze tp sowieso doorgaat. Al blijft het een klein beetje spannend. Duimen jullie ook mee? ;)

8. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hè Willeke, wat ontzettend rot! Dikke knuffel!

9. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    U&d. Hoor je morgen dan ook pas of het goed ontdooit is? Ik duim hoor!

Kimbo, heb je met het zh geveld? Mss kunnen zij je helpen.
    Mijn ervaring is dat je van alles kunt voelen en er niets van op aan kunt wat wel en wat geen goed teken is. Succes met wachten!

Yaraah, jammer! We gaan er voor alsnog van uit dat je die ook. Iet nodig hebt.

Ego, gisteren in het zh geweest, het was wat moeilijk te zien hoe dik m'n bsv was, rond de 6 mm. Het moet minstens 6 mm zijn, dus voor de zekerheid nog even wachten. Donderdag terug en omdat ze in het weekend geen embryo's ontdooien., doen ze dit maandag en heb ik dinsdag (oh ik hoop het zó) de tp.

Gelukkig geeft m'n nieuwe functie me meer rust. Laat dit maar flink positief uitpakken!

10. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh ik zie dat ik het verkeerd heb gezegd. Donderdag pas tp. Wordt dan inderdaad 's ochtends gebeld.

Fijn dat de nieuwe functie bevalt m676! Beter nog even wachten dan. Hoop ook dinsdag voor je, dus duim ook met jou mee hihi

11. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    U&D: donderdag weer een tp voor jou. Spannend. Ik duim dat die goed ontdooit en dat het dan een echte plakkerd mag zijn.
    M676: goed dat je nieuwe functie meer rust brengt. OK we duimen voor een tp voor dinsdag voor jou.
    Ego: op het werk een gesprek gehad omdat ze vinden dat ik veel fouten maak en teveel afwezig ben, ja kan ik er iets aan doen dat ik eerst een operatie moest ondergaan voor endometriose en dan al twee keer een punctie?? Wat betreft geen cryo's, ik ben de eeuwige optimist en blijf dus volhouden dat ik geen cryo's zal nodig hebben.

12. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Yaraah wat vervelend dat je op je werk zo weinig begrip krijgt! Ik snap dat veel fouten maken lastig is voor de organisatie, maar het afwezig zijn kun je niks aan doen!! Is een tijdelijke aanpassing van je werkzaamheden niet mogelijk?
    Lekker optimistisch blijven, zometeen ben je lekker 16 weken afwezig hihi

13. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Yaraah,
    Wat vervelend op je werk zo. Herken je het wel of is het niet echt ergens op gebaseerd? Hoe dan ook, niet fijn!
    En idd, lekker optimistisch zijn! Duim duim!

Ego,
    Ik ben nu rond mijn 'vruchtbare' dagen..dus dat betekent nog twee weekjes tot ik ongesteld wordt! Gek dat ik daar nu zo op gefocused ben...vijf dagen later mag ik beginnen met de hormonen...

14. Kimbo1

Kimbo1 Nieuw lid

14 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor de reacties!
    Ik heb inderdaad naar het ziekenhuis gebeld en uitgelegd wat ik voelde. Ik kreeg als antwoord dat ze de steken ook niet kunnen verklaren en niet bij hun bekend is, vond het een beetje een vaag antwoord. Zou toch niet de enige zijn met zulke klachten?
    Maargoed de pijn is geheel weg sinds gisteren... Zit nu op dag 6 na de tp, erg rommelige darmen. En rare plopjes in m'n onderbuik. Sinds zondag is mijn Baarmoedermond hard en het zit potdicht van onderen, nauw, ook gelezen dat dat door de doorbloeding kan komen. Maar dat is ook bij iedereen anders geloof ik?
    nog 5 dagen wachten!

Lees op internet wel veel dat de innesteling ook bij dag 3 al kan beginnen, soms zelfs al op dag 2...

Fijne woensdag!

15. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kimbo, dat kan volgens mij ook wel maar dan zijn het vaak al oudere embryo's. De embryo's die na 5 dagen worden teruggeplaatst nestelen zich sneller omdat ze al meer body hebben. Maar wellicht dat het ook weleens zo snel gaat als 2 dagen

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    De "fouten" die zogenaamd gemaakt werden, werden vooral gemaakt door collega's, maar doordat ik alles moet opvolgen, komt alles dan toch weer op mijn nek terecht, maar ik heb mezelf beloofd om geen stress te hebben, dus daar houd ik mij dan ook aan.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Yaraah: heel goed meid, geen stress! Maar wel vervelend dat je dat nu zo even te horen krijgt...

Diligo: het komt al snel dichterbij!

U&d: goed dat je er weer bent :). En morgen als het goed is dus weer een tp? Mooi zo!

Kimbo: hoeveelste ivf poging is dit voor jou? Ik begreep dat je 2 embryo's terug geplaatst hebt gekregen? Spannend he die wachtweken. Je kunt er echt geen pijl op trekken hoor, de medicatie kan ook nog voor allerlei klachtjes zorgen. En sommigen voelen helemaal niets, maar dat zegt ook niets. Een test zal je uiteindelijk pas zekerheid geven. Heel veel succes met wachten!

Fisher: waar zit jij nu ergens in het traject? Ben het ff kwijt, waren julle er al overuit wel of niet over te stappen naar Gent?

18. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk al tijdje niet over mezelf geschreven dus kan kloppen dat je het niet weet :)
    We gaan deze maand de cryo proberen, nog even wachten tot mn eisprong natuurlijk dus ik denk over een week een tp. Als dat niet lukt gaan we toch nog een 4e keer in NL proberen omdat ons ziekenhuis niet samenwerkt met Gent en ik het nog even niet zie zitten om dan voor echo's enzo naar een ander ziekenhuis te gaan...
    Ik twijfel wel een beetje of deze maand een tp verstandig is omdat ik het echt heeeel druk heb gehad op werk (dagen van 12u per dag) en ik ben nog steeds niet klaar en voel me echt helemaal opgebrand. Het ziet er naaruit dat ik deze week het wel afrond en dan hopelijk vrij nemen maar ik hoop dat ik dan voldoende relaxt ben voor de tp...

19. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, ik lees nu al een tijdje met jullie mee en weet dat een groot gedeelte van jullie al een behoorlijke tijd bezig zijn voor een lief kleintje. Sommigen al veel langer dan ik.
    Ik voer eigenlijk continu een strijd met mezelf, de tijd van het wachten tussen de behandelingen etc ik kan daar zo lastig mee omgaan! Hoe doen jullie dat??
    Ik moet nu 2 pil strips gaan slikken (6 weken) en dan krijgen we de cryo tp. Mocht die niet slagen (dat hoop ik uiteraard wel ;)) moet ik weer 3 maanden aan de lucrin voordat we met ivf 2 door mogen. Bij die gedachte word ik bijna wanhopig.. vind het zo lastig...

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fisher: o dus toch weer spannend straks! Ik denk wel dat het verstandig is dat als je een behandeling ondergaat, of een tp krijgt, je lijf goed voelt (en niet opgebrand ;)). Wel lastig als je een erg drukke baan hebt natuurlijk. Voorafgaand aan mijn eerste en derde IVF ronde heb ik acupunctuur gehad incl. kruiden. Bij de tweede IVF niets gedaan en toen zat ik lichamelijk niet lekker in mijn vel, had voorafgaand veel maag en darmklachten gehad. Ik had daar al niet zo'n goed gevoel bij. DIe poging was het slechtst alle drie. Bij IVF 1 en 3 ben ik zwanger geworden. Niet dat ik beweer dat het van de acupunctuur komt, maar ik heb toen wel mijn best gedaan om mijn lijf zo optimaal voor te bereiden. Veel rust en gezond eten enzo.
    En in principe moet het in NL gewoon lukken hoor! Ik had er bij poging 3 ook al weinig vertrouwen meer in, en al helemaal in het ziekenhuis waar ik bij loop (met zo'n beetje de slechtste resultaten ;)), maar achteraf denk ik er wel weer ietsje anders over. Het kan dus wel! Succes meid!

Willeke: het is zeker een worsteling die hele MMM. Dat moet je proberen te accepteren, dat het lang kan duren en dat er (soms vele) teleurstellingen bijhoren. Je kunt eigenlijk niet anders dan je er aan overgeven. Maar zolang je maar in gedachten houdt waarvoor je het doet, en dat wie niet waagt niet wint!

Deel Deze Pagina