even een hele stomme vraag.. maar ik moet om 9 uur me ovitreille spuiten moet ik me deca dan gewoon om 10 uur spuiten zoals normaal? of ook om 9 uur? helemaal vergeten te vragen..
iemand een idee moet zo uiteten omdat me vriend jarig is maar twijfel zo erg hoelaat ik de deca moet zetten:O
Ik weet het niet helemaal zeker, maar denk gewoon om 10 uur ja. Ik spoot deca altijd sochtends en als ik dan de pregnyl spuiten moest, dat was dan savonds, spoot ik deca gewoon op zelfde tijdstip als altijd. En aangezien er maar een uur verschil bij jou tussen zit, is het volgens mij geen ramp als je het om 9 uur spuiten zou. Maar ik zou gewoon je standaardtijd voor de deca aanhouden, als het anders had gemoeten, hadden ze het je vast wel verteld. Succes!! En gefeliciteerd met je vriend, eet smakelijk
thanks pien dat dacht k ook al.. Jon1978 dat is mij nooit verteld alleen mijn vorige poging moest ik toevallig de ovitreille ook om 10 uur spuiten dus was het gelijkt.. bedankt
Girlliej. Bij mij geven ze ook nooit aan wat het bms is. Toen kwam ik erachter dat ze dat gewoon elke keer noteren op me schema. Ik neem bij elke echo me schema mee en daarop noteert ze grote van de eicellen en het bms.
Hoi meiden ook weer een teken van leven van mij . Ik ben jullie niet vergeten hoor, maar het is zo druk met het huis dat ik gewoon geen puf heb om te schrijven hier. Het huis begint al aardig op te schieten. Over een kleine 2 weken is het meeste klaar en hoeft er alleen nog geschilderd te worden en laminaat gelegd te worden. Over een week of 5/6 gaan we verhuizen. Het is dan nog niet helemaal klaar, maar wel bewoonbaar. Eind september had ik een gesprek in DD en hoopte ik direct te kunnen starten, maar helaas...de arts wilde eerst nog een onderzoek doen (scratching) waarbij ze een biopt genomen hebben van mijn baarmoeder op cyclusdag 23 om te kijken of er cellen aanwezig zijn die een oorzaak kunnen zijn voor de miskramen. Hier is wederom niks uitgekomen dus het blijft een raadsel waarom ze niet blijven zitten. Nu ben ik sinds gisteren begonnen met de synarel (remmer net als deca) en vanaf morgen ga ik stimuleren. Zaterdag eerste echo. Verder heb ik een poging gedaan een beetje bij te lezen. Op iedereen reageren is me een beetje te veel sorry . Voor iedereen die nu weer in de wachtweken zit of in een poging heel veel succes. Voor iederen die weer een teleurstelling heeft moeten verwerken een dikke knuffel. Enne Pien de 12 weken voorbij Liefs Boboke
Julia nee dan spuit je deca ook voor t laatst..vandaag geen spuiten heerlijk en morgen de punctie Nijntje dat is wel handig als je je schemas mee krijgt due krjjgen wij ook nooit haha maar ik begreep dat een dikte van 10 mm het beste is voor de terugplaatsing kloot dat?
Spannend girlliej! Heel veel succes morgen. Natuurlijk ben je een beetje zenuwachtig. Ik hoop dat het weer goed gaat en dat er veel mooie eitjes uit komen. Zal voor je duimen! Goed dat je nog even wacht mimami ik moet ook nog even wachten. Bms was 6,4 vandaag. Donderdag weer terug. Bij mij wordt de afspraak voor cryo tp gemaakt als het met de echo 9mm is. Ze vertelden eerst ook nooit hoe dik het precies was hoor. Pas sinds we met de cryo's bezig zijn. Want dan is dat het enige wat ze meten in de echo's. Als je tenminste tp hebt in kunstmatige cyclus. Anders hangt het van je testen af. Het klopt dat sommigen moeten stoppen met deca zodra ze met stimuleren beginnen. Dat ligt aan allerlei factoren. De meesten moeten deca blijven gebruiken tot en met de punctie. Leuk weer wat van je te horen boboke. Flinke verbouwing geweest dan zeg. Zou toch prachtig zijn als het deze ronde raak is. Kun je gelijk verder met de babykamer hihi. Los van dat je al zo lang wacht natuurlijk! Duim voor je meid! Succes met spuiten deze week. De rest ben ik even kwijt, sorry. Zwaai!!
Lastige vraag girlliej. Vind het gewoon vreselijk oneerlijk voor je. We zijn tegelijk begonnen dit jaar en jij gewoon nu al bezig met de 3de icsi ronde.... als ik het zou mogen bepalen denk ik dat ik voor 2 embryo's zou gaan in zo een ronde. Maar ik vraag mij af gezien onze leeftijd of dat überhaupt wel mag.
Lastig om voor een ander te zeggen. Je moet in ieder geval bereid zijn een zware zwangerschap en een tweeling tegemoet te gaan. Voor ons is dat zeker zo. Mijn man is er een van een tweeling en zit ook in de familie. Zouden dat heel graag willen. Hoe sta je daar zelf in girlliej? Doom bij je derde poging mag je daar volgens mij altijd voor kiezen, ongeacht je leeftijd.
Girlliej ik ga nu ook beginnen met de derde ivf en ik laat er 2 terugplaatsen. Als het eerder had gemogen had ik het ook gedaan. Nu ben ik ook wel ouder dan jij en de tijd begint hier iets meer te dringen. Een tweeling zou hier ook heel welkom zijn. Het is ook niet gezegd dat je er 2 krijgt, kijk maar naar Pien. Succes vandaag!
Bobo: he leuk dat je weer even om de hoek komt kijken . Fijn dat de verbouwing al aardig opschiet! En nu bijna de start van een nieuwe ronde, in DD. SPannend hoor! Zou toch heerlijk zijn om zwanger en wel jullie nieuwe huisje in te trekken! Girliejj: ik had je natuurlijk al even in pb-tje verteld dat ik er idd 2 terug heb laten plaatsen, maar nu ook nog even hier (voor andere geïnteresseerden). Als je zwanger raakt van een tp met 2 embryo's is de kans op zwangerschap zo'n 10% groter (aldus mijn gyn) en de kans op een tweeling, ALS je zwanger raakt, is dan zo'n 20%. Natuurlijk een stuk hoger dan in een natuurlijke situatie, maar alsnog niet al te groot naar mijn mening. En bij mij heeft het positief uitgepakt . Ik had 3 goede embryo's en er ligt nu 1 in de vriezer. Stel nou dat ik toch 1 had terug laten plaatsen, was die andere waarschijnlijk in de vriezer beland. Nou mijn ervaring met vriezers is nog niet al te goed geweest. Bij IVF 1 ontdooide de enige cryo niet goed en bij IVF 2 bleef de enige cryo niet hangen. Dus persoonlijk heb ik betere ervaringen met verse embryo's, want de allereerste is toch ook even blijven hangen. Maar goed, er worden ook weer genoeg kinderen uit cryo's geboren, dus dit is hoe het bij mij uitpakte, maar ieder voor zich zal zijn eigen keuzes moeten maken en je moet vooral kijken naar je eigen voorgeschiedenis (hoeveel embryo's had je, hoeveel tp's heb je gehad, eventuele miskramen) en de kansen die je nu nog dan (gevoelsmatig) hebt. Succes meid en ook morgen bij de punctie!
Nou hier helaas nog hetzelfde BMS als vrijdag. Ik snap er niets van. Slik nu dubbele dosering sinds een week en er gebeurt maar weinig. We gaan nu wel door en heb vrijdag de terugplaatsing. Volgende cryo denk ik toch in een natuurlijke cyclus proberen. Dit geeft weinig vertrouwen.
girliejj persoonlijk zou ik er 2 terug laten plaatsen, is toch weer dubbele kansen. ze zeggen dat een verse embro 30% kans is en een cryo 10 a 15 % kans voor een zwangerschap. en je hebt natuurlijk kans dat de cryo na het ontdooien niet verder deelt en dan onbruikbaar is. dan zou ik voor de statische beste kans gaan. je hebt dan natuurlijk wel eerder kans op een tweeling, maar dat hoeft niet, kijk maar naar pien, ze heeft er 2 laten terug plaatsen en is zwanger van 1. balen mimami dat je bmsv niet dikker wordt. weten ze ook waar dat aan zou kunnen liggen ? is het dan niet beter om deze poging af te lassen ? of is het wel dik genoeg om het door te laten gaan ? heb jij ook zo'n last van de progynova ? ik heb echt buikpijn en met vlagen misselijk en ik slaap slecht. dat had ik de vorige keer ook al toen ik progynova moest gebruiken. vrijdag heb ik een echo , hopelijk is mijn bmsv dik genoeg dan wordt de tp ingepland. de vorige keer geen problemen met bmsv gehad dus hopelijk nu ook niet
Balen zeg! Ben je gelijk met een dubbele dosis gestart of na de eerste echo? Bij mij is de vorige poging afgebroken bij te dun bms; 5.8 mm. Na de eerste echo (dag 11) dubbele dosis en bms werd toen 1 mm dikker en daarna niet meer. De gynaecoloog denkt dat mijn eierstokken in de eerste week niet voldoende zijn onderdrukt. Dit gebeurt vaker. Deze ronde gestart met de dubbele dosis. Hopelijk slaat het nu beter aan. Lees ook weleens dat Progynova bij sommige vrouwen niks tot weinig doet. Je bms is nu 7 mm? Dat is toch dik genoeg voor een tp? Je kan de poging ook afbreken en de volgende keer dubbele dosis starten of natuurlijke cyclus.
Girlliej hoe oud ben jij? Ik ga ook twee terugplaatsen. Lijkt me superleuk een tweeling, hoe zwaar het ook is. En natuurlijk meer kans op een zwangerschap. Bij een derde poging wil je toch alles op alles zetten. Boboke, welkom terug. We lopen weer bijna gelijk op. Kheb woensdag me eerste echo.
Balen mimami... Je wilt toch met een goed gevoel je wachtweken in gaan... Maar ze plaatsen toch niet terug als ze daar over twijfelen? Bij mij in ieder geval niet, daarom moet ik donderdag terugkomen. Spannend ster, jij een dag na mij de meting van je bs. Het is bij mij gebleken dat elke cyclus de werking van de progynova anders is. Dus de ene maand zegt niets over de volgende. Nu al de vierde ronde, 2 en 3 liepen gesmeerd. Nu 1 en 4 wat minder/duurt langer. Boboke en Nijntje hoe gaat het spuiten? Spannend altijd die eerste echo. Girlliej het is stil... Je had vandaag je punctie toch? Hoe is het gegaan? Hoe was de kwaliteit van manlief? En wanneer wordt je gebeld hoeveel bevruchtingen er zijn? Duimen draaien hoor.